Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Takedown: Red Sabre

20.09.2013
21.02.2014
44
6 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Takedown: Red Sabre je taktická hra viděná z první osoby, jež svým stylem odkazuje na sérii SWAT a starší díly Rainbow Six. Vymezuje se tedy proti běžným arkádovým střílečkám a snaží motivovat k aplikaci reálných taktických postupů pro řešení situací. Toho, stejně jako její žánroví předchůdci, dosahuje především důrazem na realismus v některých základních mechanismech a náhodně generovanými pozicemi nepřátel a úkolů.

Hráč se ujímá role zaměstnance soukromé vojenské agentury Red Sabre. Tato firma je najímána na citlivé pololegální či přímo nelegální operace, jež nemohou být svěřeny běžným státním autoritám, například osvobozování rukojmí z neoficiálních korporátních základen, ochrana či ničení citlivých dat a podobně.

Hra obsahuje klasický singleplayer s ovládáním tří AI partnerů, kooperativní režim až pro šest hráčů a PvP pro 12 hráčů. Kromě kampaňových misí je každá mapa hratelná v několika dalších režimech známých z Rainbow Six, jako je Tango Hunt či Bomb Disarm.

Takedown vyvíjí nově vzniklé studio Serellan pod vedením Christiana Allena, jednoho z bývalých zaměstnanců Red Storm Entertainment, který se podílel mimo jiné i na vývoji některých dílů série Ghost Recon. Hra byla částečně financována z úspěšné kickstarterové kampaně.


Poslední diskuzní příspěvek

On ten folder se se hrou se jmenuje early access, ale vyšlo to rovnou jako plná. Pak to bylo v různejch akcích za euro a podobně, ale ne v rámci EA...Možná kickstarter backeři měli přístup do nějaký dřívější verze, ale myslím, že ani to ne.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 35
Takedown: Red Sabre mě již při prvním oznámení na steamu velice zaujalo. Na první pohled totiž vypadá tak trochu jako SWAT 4, které jsem si velice oblíbil. Bohužel již po pár minutách hraní přišlo ochlazení.

Technicky Red Sabre není nic moc, ale to pro mě až takový problém není. Když jsem si ale hru poprvé zapnul, ohlédl se na zbylé tři členy týmu a všichni tři stáli v naprosto stejné zvláštně nakloněné póze, tak to na mě působilo skutečně divně.

Hra nemá žádnou příběhovou linku a místo toho máte řadu map. Samotný deasing celkem ujde, ale samotné questy spočívají v tom, že projdete celou mapu a zničíte/najdete všechny úkolové položky. Ve hře jsou ještě dva další herní módy, ve kterých musíte zneškodnit bombu a sejmout všechny nepřátele, ale hra mě omrzela tak rychle, že jsem je ani nevyzkoušel.

Střílení funguje celkem pěkně. Různě zbraně mají různou průraznost, takže s některými například prostřelíte zeď a s jinými ne. Bohužel bez ohledu na to jakou zbraň jsem vzal, tak mi přišlo, že se s každou střílí víceméně stejně.

Ve hře také najdete multiplayer, ale když jsem hru zkoušel, tak online nikdo nebyl, takže tuhle část hry jsem nevyzkoušel.

Ve výsledku je to pro mě veliké zklamání. Spíše než o nějakou taktickou akci se jedná o ne příliš dobrou střílečku, kterou znovu již zapnout neplánuji.

Proti: AI nepřátel, technické zpracování, hra se snaží vypadat jako něco, čím ve skutečnosti není ...

+10
  • PC 30
Tak tohle se tedy nepodařilo, vůbec. Pokud od toho kdy kdo čekal cokoliv podobného SWAT nebo dokonce R6, není snad ani možné, aby byl ještě více mimo skutečnost. Pokud vám vyhovoval Raven Shield, zůstaňte s klidem u něj. Tahle o 10 let mladší hra totiž vypadá hodně podobně (vzhledem), ale postrádá veškeré další možnosti jakékoliv taktické hry na tohle téma. Jestli ono to nebude tím, že je to, bohužel, primárně prostě MP COOP střílečka.

Ano, tohle jsem kdysi při nákupu hry asi nevěděl, protože bych do toho jinak nešel. A nebo jsem se nechal zlákat informací, že hra bude obsahovat i Singleplayer. Nevím, dnes už těžko pátrat v paměti. Nicméně samotný singl tu funguje jen jako výcvikový prostor pro naučení se map a ovládání hry a zbraní.

Plánování? Žádné.
Operační přehled před spuštěním mise? Minimální.
Přehled postupu nebo mapka ve hře (protože v tutoriálech 3D mapa je i s vyznačenými cíli)? Žádná.
Přehled o tom, kde to sakra jsem a kam se to mám courat? Žádný.
Pomoc parťáků? Takřka nulová.
Náročnost? Čumulangmanoidní!

Vyberete si misi, vyberete si výzbroj a výstroj, vyberete si u většiny map ze dvou startovních bodů a spustíte hru. Parťáky, které máte za zadkem, nejde moc ovládat dáváte jim sice základní příkazy (stůj, útoč, kraď se apod.), ale zapomeňte na nějaké příkazy typu jdi a kryj; stoupni si ke dveřím, otevři; nebo nedej bože stoupni si ke dveřím a otevři a vhoď flashbang a vyčisti... AI parťáků je navíc takřka nulová, takže někdy dokáží eliminovat hrozbu, ale během chvíle stejně vždycky všichni zdechnou, protože se nekryjí, nehlídají si záda a pokud je maník za rohem, klidně mu všichni poslušně jeden po druhém jdou pod mušku. Parťáci jsou tedy zcela zbyteční a neužiteční.
Za to AI nepřátel je až nehumanoidně dokonalá - vidí a slyší vás přes celou mapu, trefí vás přes celou mapu, nabíhají k vám a na vás přes celou mapu, mají skvělou mušku a vydrží i pár ran bez toho, aby jim to nějak zabránilo v běhu a úniku od spršky střel. Do vás při tom stačí nábojem jen cvrnknout, střílet do vás je totiž až nadbytečné plýtvání municí.

Mapy jsou sice pěkné a důmyslné a velké a hned bych si je naimportoval do R6RS, ale hrát je sám prostě nemá smysl - tady jde o MP COOP. Na výběr je sice krom samotných misí, které mají vždy více úkolů, i mód vybití všech nepřátel na mapě a nebo zneškodňování bomb, jenže z nějakého důvodu můžete tyhle dva další módy hrát už jen vy sám, žádní AI (i když zbyteční) parťáci. Takže ještě větší zbytečnost a nuda.

A to jsem se asi zapomněl zmínit ještě o samotném UI hry. Katastrofické - hra je asi (nebo co) primárně určena pro konzole, protože všechny ovládací prvky v menu nějak moc nepočítají s použitím myši. Některá tlačítka dokonce ani na myš nereagují, nebo jen někdy. Každé má sice nastavené i tlačítko klávesnice (asi pro rychlejší používání - wtf?), ale ta také ne vždy fungují. Ve hře samotné pak navíc figurují i klávesy na klávesnici, které mají ve hře svoji funkci, ale v nastavení hry se to nikde nedozvíte - např. klávesa Z vyvolává velmi chudě vypadající menu s rozkazy (těmi pár, co k ničemu stejně nejsou). Během hry ani nemůžete cokoliv upravit - nastavení kláves, nastavení chování hry, nastavení zvuku, nic. Můžete hru jen pozastavit a nebo z ní odejít. Chvíli tedy trvá, než si hru a její ovládání vůbec upravíte dle svých potřeb, což je už samo o sobě dost otravné.

Prošel jsem až na dvě poslední všechny SP Mise. Módy "kosení nepřátel sám samotinký" a "defusování bomb" (taktéž sám) jsem vynechal a tím to pro mě končí. Než jsem to odinstaloval, chtěl jsem ještě zkusit Multiplayer, ale vůbec nikdo ho nehraje (pokud ještě vůbec nějaké servery kde jedou). Hra samotná je ukázkou zprzněného potenciálu, kdy výtvor zakrněl v nedodělané alfa verzi, jež posloužila jako finální výrobek. Smutné.

Zlatý Raven Shield. Takedown se jím jen VELMI povrchně inspirovalo a posléze umřelo na záchvat akutní zbytečnosti.

Pro: Budí dojem, že by to mohla být zajímavá taktická pomalá střílečka...

Proti: ...ale je to nedodělaný kus software s nulovou hratelností, chybami, žádnými možnostmi a celkově v podstatě "multiplayer záležitost only"; multiplayer ale nikdo nehraje

+7