Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Consortium

08.01.2014
57
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V Consortiu se protínají dvě časové osy vyprávění, v naší realitě a v realitě paralelního světa, přes které dochází k vytvoření ucelené koncepce příběhu, jenž absolvujeme.

V roce 2028, v paralitě, profesionalizace poznatků a procesů v technologiích v průběhu času dovedla lidstvo k vytvoření dalšího symbolického mezníku ve vývoji lidské společnosti, vyšší umělé inteligenci přesahující horizonty každodennosti či kritérií optimality. Na jejím vzniku se podílela společnost Worldview Industries, jejíž hlavní zájmy a cíl byla možnost cestovat za pomoci časových a prostorových anomálií (černá díra) a hyperprostorová komunikace. C.E.O. Worldview Industries Dr. David Schelter prohlásil, že tato entita, přezdívaná též jako "K-1" nebo "Henry", bude průchozí branou do Nového věku míru, harmonie a prosperity, s předurčeným osudem řídit mírotvůrce novějších dějin, uskupení "Consortium", které by spravovalo globální neproniknutelnou síť sestávající z obrovského objemu dat, vše samozřejmě za dozoru K-1. Avšak jsou tu lidé, náboženská skupina "Guardian Church", která vidí K-1 jako jedno velké riziko, a to zotročení lidí skrze implantaci čipu "Motor Chip" do centrální části mozku, s nímž by si K-1 pořídil armádu loutek a s tímto "vojskem" mohl táhnout napříč časoprostory přes interdimenzionální tunel. Guardiani nezahálejí a berou iniciativu do vlastních rukou, projekt Dr. Davida Scheltera se jim podaří hacknout a následně tak vyslat výstražný vzkaz napříč časoprostory. Následující události nabraly rychlý spád. Jedno se ví jistě, zůstáváme zatím ve výhledu neutrální, netušíme, na čí straně je pravda.

V naší realitě, roku 2010, muž jménem Vidal Desertch sestavil satelit pod kódovým jménem "iDGi-1", umožňující otevřít dočasnou dimenzionální trhlinu. Každý uživatel s přístupem na internet se může přes tuto puklinu propojit s alternativní verzí Země, akorát ve "video-herním podloží" pokrouceného děním v prostoročase přítomnosti i budoucnosti. Jedním z uživatelů jsme i my, úspěšně se nalogujeme do rozhraní "iDGi-1". Přesouváme se do roku 2042, kde se už Dr. Davidu Schelterovi podařilo ideu "Consortia" zrealizovat. Trpělivost a vytrvalost dala vzniknout společenství s názvem "Consortium King", jejich největší rival "Guardian Church" samozřejmě neusnul na vavřínech a mezitím nabral na síle. Jsme přemístěni do humanoidního hostitele, Bishopa Six, do vzdušného prostoru, na palubu velkého letounu C-3800-D "ZENLIL" obývanou posádkou s rozličnými hodnostmi. V roli nového člena "Consortia", teprve se snažícího najít si názorově souznějící stranu, bude cílem, vyjma sžití se s posádkou, také objasnit vraždu jednoho z kolegů a odhalit zrádce ve svých vlastních řadách.

Hra stojí hlavně na dialozích s NPC, jež zaujímají jistý životní postoj, liší se národností či pohlavím a taktéž na navazování sympatií/antipatií s nimi, popř. na průzkumu a na plnění side/questů. Na základě rozhodnutí, v nich učiněných, se svět vyvine. Neminou nás konfrontace, ty lze vyřešit jak nenásilným způsobem (větvení dialogu, paralyzér), tak i klasickým "rambo" stylem. Nošený nabíjecí exoskelet skýtá, kromě bojového brnění a zbraní, také oporu pro batoh s nákladem (granáty, munice). Tu a tam se zúčastníme minihry.

Na vše nahlížíme pohledem první osoby. Vývojáři se převážně inspirovali scifi tituly Deus Ex či Mass Effect.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak se zdá, že na druhý pokus by crowdfunding dvojky mohl vyjít, za tři dny vybrali 82%: odkaz

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Ambiciózní projekt kanadských tvůrců dosáhl vytyčené mety a dokázal naplnit obtížnou úlohu simulace živě reagujícího okolí. Ne však plně. V Consortium je hráč vsazen do role takzvaného "Bishopa", zde operujícího v jednom menším, vojenském letadle. Přesněji plníte úlohu externě dosazené entity, která daný den bude řešit několik neočekávaných situací počínajících objasněním vraždy jednoho z členů posádky.

I přes vyšší kvalitu výsledku, Consortium lépe působilo v samotné prezentaci, než při hraní. Velké sousto, a pak horší či lepší výsledek, není ojedinělou situací u menších vývojářských studií - ostatně podobně zatím dopadla většina her z KS. Průchod hrou záleží především na několika zásadních bodech; a konverzaci s posádkou, kde získáváte jejich náklonnost (která však nevypadá, že by měla zásadní dopad). Velmi malý prostor letadla o třech úrovních však posiluje efekt, kdy se všude něco děje a členové posádky diskutují nezávisle na vašem herním alter-egu. Pokud videohra dokáže zpracovat pocit toho, že by se mohla odehrát i bez vaší přítomnosti, jde o kvalitní práci designérů. V tomto směru tak Consortium může připomenout Omikron nebo Pathologic. Plně reálný tok času však absentuje.

Nejbližším ekvivalentem je titul Sentient, který šel ještě dále v simulaci člena posádky v uzavřeném prostředí, zde vesmírné stanici. Mnoho prvků se zdá být společných, ať již to je simulace virtuálních prostorů nebo podrobné dialogy s ostatními členy obývaného prostoru. Consortium však není klasickou adventurou, ono je spíše označováno i za RPG i FPS. Plné zařazení je tak obtížné, protože hra obsahuje od každého trochu a nic zcela. Nosným bodem jsou ale dialogy, což zvláště pocítíte tehdy, když se Bishopovy dostane zbraní. A pokud si zvolíte v jednom bodě násilnější řešení, bude následující minihra skoro neřešitelná. Označování posádky dle šachové terminologie je ve vojenském prostředí docela logické, pro potřeby hry je však setkávání se s Pawny 1,8, 25... mírně nepřehledné.

Technické problémy, forma zpracování, se mi (v 1.1) zdála bezproblémové, pohyb je přirozený a lehce stylizovaný nádech postav i prostředí je poměrně zajímavý. Přibližně tři hodiny nutné k dokončení (a při vyšší míře znovuhratelnosti) jsou tak akorát. Potencionální druhý díl by bylo však hodno umístit do rozsáhlejšího prostředí.

Pro: dabing, grafické zpracování, námět

Proti: minihra s obranou letadla, nedotažená akční část, menší rozsah

+22
  • PC 70
Vraj mala byť táto hra niečo pre mňa. Záhada, ktorú treba odkryť.

Práve to ma dohnalo si ju zahrať. Po pomalom a tak nejak zdĺhavom rozjazde hra nabrala smer, ktorý ma začal zaujímať. V prvom priechode som sa sústredila viac na odhalenie vraha než na iné podivnosti, ktoré sa diali naokolo. V tých ďalších som si pridávala nové poznatky ohľadom loru hry.

Na prvý pohľad som sa niekedy musela nútiť pokračovať a veľa vecí ma nebavilo. Niekedy kostrbaté ovladanie, pár bugov alebo (pre mňa) nudné rozhovory. Človek si až neskôr uvedomí, že veľa toho čo mi bolo povedané nie je ani tak nudné ale skôr košato vyrozprávané a príbeh má množstvo rôznych detailov, ktoré je fajn si všimnúť.

Myslím,že mne osobne tak úplne nesadol ten príbeh ale kto vie? Mohlo to byť aj tým, že som sa nedostala na korienok všetkým záhadám a pravdupovediac sa mi po určitom čase ani nechcelo piplať v množstve informácií, ktoré na mňa hra chrlila.

V každom prípade si myslím, že stálo za to si tú hru zahrať a ak bude pokračovanie, tak sa do neho pustím s radosťou :)
+14