Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dreadgirl

04.04.2014
67
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dreadgirl je druhou hrou tuzemského týmu DarkMaster. Ten debutoval svojí první hrou v roce 2010, adventurou Silencio, a sklidil za ni všeobecně pozitivní kritiku.

Dreadgirl je akční adventura, sami tvůrci ji označují za mix Silent Hillu a seriálu Twin Peaks. Hra je rozdělena do šesti rozsáhlých kapitol, z nichž každá obsahuje několik úrovní, které musí hráč projít, aby se posunul dále v příběhu, který je stěžejním aspektem celé hry. Unikátností hry je, že na projití každé úrovně má pouze tři životy. Pokud o ně přijde, bude nucen danou úroveň projít znova od začátku. Tímto prvkem se tvůrci vracejí ke stylu hratelnosti starých her jako například Heart Of Darkness, ve kterých byl hráč rovněž nucen natrénovat si průchod jednotlivých úrovní metodou pokus-omyl.

V úvodu hry se ocitáte v kůži mladé dívky Marie uprostřed lesů poblíž městečka Lost Pine. Při hledání cesty ven z lesa zjišťuje, že se v Lost Pine stalo něco strašného, co vedlo ke smrti většiny jeho obyvatel. Příběh hry je vyprávěn pomocí deníků a různých dopisů, které při průchodu hrou postupně nacházíte. Veškeré herní dialogy jsou namluveny, o dabing se postarala skupina Perla Group.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Je to asi půlhodiny, co jsem tuto českou freewarovku dokončil. Počáteční nestabilitu naštěstí opravil poslední patch, takže se mi podařilo dostat se až k poměrně překvapivému konci, i když jsem měl chvílemi pocit, že to snad ani nejde. Hlavním problémem této hry je šílená nevyváženost soubojů, které se snaží kombinovat všemožné herní klasiky v jeden celek, ale ve výsledku prakticky nefungují. V praxi to vypadá tak, že jdete lesem a zničeho nic se prudce spustí "bojová hudba", která vás má upozornit na spawnutí nepřátel. Problém je v tom, že viditelnost ve hře je dost omezená, takže než zjistíte, ze které strany vám hrozí nebezpečí, tak vás nepřítel minimálně zraní, někteří silnější nepřátelé vás na jednu ránu i zabijí. To by nebyl zas až takový problém, jenže na projití celého levelu máte pouze tři životy a hlavně v pokročilejších úrovních se silnějšími monstry budete mít sakra problém s nimi vystačit. Eliminaci nepřátel provádíte stylem ala'Alan Wake, kdy na nepřítele posvítíte, čímž ho zraníte. Výdrž nepřátel je nicméně nesmyslně vysoká a ke konci hry se souboje s řadovými protivníky protáhnou na délku několika minut. O umělé inteligenci nemá smysl se zmiňovat-ve hře prakticky není. Nepřátelé se vás snaží svými útoky zasáhnout za každou cenu, takže vy můžete s úsměvem na rtech stát za zdí a odstřelovat je, zatímco oni tupě háží firebally proti zdi, za kterou se schováváte s úmyslem vás zranit. Co se týče adventurní složky hry-hodně mi připoměla druhou Amnesii. I zde je řešení logických problémů omezena na hledání aktivních páček a spínačů, které vám zpřístupní cestu dál. Autory je zde třeba nicméně pochválit za způsob, jakým tyto hádanky zakomponovali do game designu, protože vůbec nepůsobí rušivě. Dalším pozitivem je příběh a dabing. Ten je na opravdu vysoké úrovní (na freeware poměry) a v kombinaci s gradujícím dějem a sympatickou hlavní postavou vás hry i udrží. Stejně tak je dobré zmínit slušný soundtrack a solidní délku.

Pro: Příběh, dabing, logické hádanky, hodně typů nepřátel

Proti: Soubojový systém nefunguje a působí rušivě, grafické zpracování, obtížnost

+9