Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ristar

Sega •  JSH Co. (Japan System House) (SegaGG) •  Sims (SegaGG) •  goGame (iOS) •  Sonic Team (PC, NGC, PS2, Xbox)
1994
1995
10.11.2002
02.11.2004
31.03.2006
04.12.2006
09.08.2017
25.10.2021
79
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Odporný tyran Greedy se snaží získat celou planetární soustavu pod svou moc. Lesní lid, z poslední svobodné planety, vyslal poselství se žádostí o pomoc k legendárnímu hrdinovi a ochránci celé soustavy. Nicméně Greedy tento tah předpokládal a velkého hrdinu se mu podařilo zajmout. Nepočítal ovšem s jeho synem Ristarem, který tak musí otce osvobodit a zachránit celý svůj svět.

Ristar je stařičká plošinovka vydaná v roce 1995 na konzoli Sega Genesis, která se teprve v roce 2010 dostala i na PC s vydáním dalších her v rámci SEGA Genesis kolekce. Hráč se ujímá postavičky Ristara, jejíž hlavní charakteristikou jsou natahovací ruce, které slouží jak k likvidaci nepřátel, tak i k překonávání mnoha překážek. Právě tyto ruce a jejich ovládání jsou základem hratelnosti a odlišnosti od typických skákaček v tomto žánru. Ristara tak musíte provést šesti světy, kde na konci každého z nich čeká specifický boss.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • SegaMD 80
Ristar je povedená, ale v rámci platformy Sega Mega Drive trochu zapadlejší plošinovka. Ačkoliv původní nápad vychází ze série Sonic, hra nemůže být odlišnější. Hlavním rozdílem je výrazně pomalejší tempo. Přes rozlehlé a zamotané úrovně se prochází s rozvahou a je vhodné i propátrávat všechna místa, hledat skrytá zákoutí a předměty. Dokonce se lze dostat do tajných úrovní s časovým limitem, ale přiznám se, že mi jejich hledání moc nešlo.

Originálním prvkem je možnost uchopování. Je možné sbírat předměty, chytat nepřátele nebo se přidržovat překážek a různých pohyblivých prvků. I boj je díky tomu dost jiný než běžné střílení nebo skákání na hlavu. Pochválit musím i různorodost jednotlivých planet / úrovní, od změn grafiky, po naprosto odlišné vodní nebo sněhové úrovně. Také grafické zpracování se nemá za co stydět a pěkně využívá možností platformy. Za zmínku rozhodně stojí souboje s bossy, které jsou zajímavé a pokaždé odlišné. Celkově hře nemám moc co vytknout, jde o příjemné překvapení a velmi dobrou plošinovku.
+19
  • PC 75
Plošinovky nejsou mým primárně vyhledávaným žánrem, nicméně čas od času si rád nějakou zahraju. V rámci retro klubu se ke mně dostal Ristar, který na první pohled vypadá podobně, jako řada jiných plošinovek své doby. Nicméně zde se mi hodně líbí mechanika, kdy je většina akcí postavena na rukou hlavní postavy. Ristar totiž likviduje své nepřátele tak, že je chytí do svých dlouhých rukou a přitáhne se k nim. Dále ruce využívá na odrážení se od zdí, či získávání a házení předměty. Je pravdou, že jsem prakticky nikdy nehrál ty nejznámější značky jako je Mario či Ježek Sonic, ale přijde mi to jako originální koncept.

Příběh hry je celkem jednoduchý. Zlý padouch si podrobí obyvatele různých planet, včetně legendárního hrdiny a ochránce těchto planet. Hráč se pak vžije do jeho syna Ristara, který se mu to snaží překazit. Postupně navštěvuje tyto planety, kde každá z nich má trošku jiné prostředí. Někdy se prostě více skáče, jindy se potápí a plave, jindy se zase vyhýbá plamenům či bodákům. 

Obtížnost hraní není nijak přehnaná, nicméně některé úrovně bych asi bez možnosti ukládat hru jen tak nedal, hlavně tu jménem Sonata s bodáky snad na každé zdi. Ve hře je pak v každém světě souboj s jedním mini bossem a jedním větším bossem na konci. Zdolání těchto bossů pak pro mě obvykle nebyl žádný větší problém, s výjimkou toho závěrečného, který měl v zásobě i insta-kill údery. Nejvíc mě ale bavil jeden mini boss, se kterým jsme po sobě házeli sněhové koule.

Vizuálně hra vypadá i dnes příjemně. Myslím, že se autorům dobře podařilo zpracovat různá prostředí na různých planetách. Do toho hraje příjemná hudba.

Délka hraní byla pro mě tak akorát. Tedy nic kraťoučkého, ale ani přehnaně dlouhého, že bych se při zdolávání jednotlivých světů začínal nudit. Za mě tedy spokojenost.
+13