Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Middle-earth: Shadow of Mordor

30.09.2014
18.11.2014
kompatibilní
75
305 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

All of Mordor will burn.

Horal Talion měl vše, co může muž v životě chtít, milující manželku, zdatného syna a důležité povolání kapitána rangerů strážících Černou bránu do Mordoru na východní hranici království Gondor. Osudový nájezd služebníků Saurona jej připravil o všechno. Tělo mrtvého hraničáře nalezl a posedl mocný elfí přízrak jménem Celebrimbor. Talion tak žije znovu - už jen pro pomstu. Orkové nyní sami zakusí vše, čeho se až doposud v Sauronově žoldu dopouštěli na ostatních.

V boji se propojují Talionovy schopnosti boje nablízko, kradmého zabíjení zezadu a lukostřelby s těmi jeho tělo obývajícího Celebrimbora, který dokáže posednout vybrané nepřátele. Se souboji je úzce provázáno levelování jak v rangerském, tak v přízračném vývojovém stromě. Jednotlivé schopnosti odemykáte pomocí run, získávaných za specifický styl boje. Boj v určitém stylu tak vždy přináší runy využitelné pro odemknutí k danému stylu příslušejících bojových technik.

Systém Nemesis byl navržen způsobem, aby si svět Mordoru žil vlastním životem. Každý z nepřátel má nejen vlastní jméno, ale také hodnost a hlavně vlastní paměť. Pokud se hrdina střetne například se skřetí hlídkou a jeden z nich unikne, bude si Taliona pamatovat. Při příštím setkání bude mít pravděpodobně vyšší hodnost a přizpůsobí taktiku. Pokud zemřete, uběhne nějaký čas, než vás váš přízračný patron znovu oživí a ti, kteří Taliona zabili, můžou mezitím buďto posílit, nebo padnout nezávisle na vašich činech v nějaké z potyček "s vlastními".

K základní hře vyšla dvě příběhová DLC. V Lord of the Hunt (2014) se Talion a trpaslík Torvin vydají zpět do oblasti Nurn zažehnat novou hrozbu. V The Bright Lord (2015) se Celebrimbor postaví samotnému Sauronovi v příběhu předcházejícím události Shadow of Mordor o několik tisíc let. Hraničářova pouť pokračuje v Middle-earth: Shadow of War (2017).


Poslední diskuzní příspěvek

@SilentWolf (09.02.2023 13:07): jo Wildlands byla láska na první pohled. Ale tam mám podle mě jednu objektivní příčinu a to je prostě ta, že je to čistej gameplay. Žádný cutscény. Prostě sedneš a hraješ jak chceš, přijdeš odkud chceš, hraješ misi jak chceš.

Spíš takovej Far Cry 5 mě bavil až příliš a tam k tomu není žádný racionální důvod :D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Návrat do hernej Stredozeme sa prekvapivo veľmi vydaril.

Vývojári na to išli tentokrát z inej strany a herný príbeh si ide svojou cestou. Nejaké udalosti či postavy sú s knihou a filmami síce totožné, nie je ich však veľa. Hra ponúka svieži pohľad do Stredozeme plnej nových postáv.

Ak sa vám páčili hry zo série Assassin's Creed alebo Batman, budete tu ako doma. Podobný je hlavne súbojový systém a pohyb hlavného hrdinu (šplhanie, odhalovanie vyhliadkových veží...). Shadow of Mordor však pridáva aj svoje vlastné nápady. Tým hlavným je Sauronova armáda orkov, ktorá má svojich velitelov. Môžete ich zabíjať alebo v neskorších fázach hry pridať na svoju stranu a vytvoriť si vlastnú armádu. Môžete získavať od niektorých orkov alebo kapitánov aj informácie o polohe, sile a slabinách iných velitelov. Ak vás však niektorý ork zabije, rady v Sauronovej armáde sa preskupia, pár orkov dostane vačšu silu a postavenie atď... Každopádne je tento systém vymyslený veľmi zaujímavo.

V hre som nahral 20 hodín (nesplnil som úplne všetky bočné misie, niektoré sa už opakovali).

Pro: súboje boli celú hru veľmi zábavné, graficky pekné, príbehovo nie najhoršie, dobre spracovaný systém Sauronovej armády, rôznorodé ksichty orkov :)

Proti: niektoré bočné misie sa opakujú, prostredie hry mohlo byť rôznorodejšie

+33
  • PC 70
Jste zastánci soubojového systému ze série Arkham? Ano? Hra se vám pravděpodobně bude líbit prvních 10 hodin. Jste fanoušci Tolkienovi tvorby? Pokud ano, zklame vás příběh, potěší však zpracování. Tak to by bylo shrnutí v jedné malé pivní kostce.

Shadow of Mordor je jedna velká arénovka s prvky RPG (tvz. strom schopností a jednoduchý upgrade zbraní díky magickým runám)

Příběh je jedno velké klišé o pomstě a vykoupení. Mě osobně to nezajímalo a cutscény jsem nepřeskakoval jen díky filmově (velmi dobře) natočeným scénám a povedenému dabingu.

Soubojový systém převzatý z Arkham série se povedl - vlastně je to jediná hra, která ho napodobuje dobře. Mačkáte levé tlačítko myši pro útok, pravé pro protiútok+ je tu modifikátor poprav (instant kills) a přikrčení (stealth mod). Je to jednoduché a na pohled efektní. Avšak ne všechny ono "spamování" tlačítek uspokojí. Zabíjení, kuchání a mordování skřetů lámáním kostí, rozřezáváním tepen a odsekáváním hlav je však díky kvalitním animacím velice uspokojující, at už jste, či nejste diplomovaný sadista.
Stealth je podle mě dost jednoduchý. Tady se pro změnu ozývá série Assasins Creed. Schováváte se ve křoví (asi jediný porost na mapě) šplháte, skáčete na hlavy nepřátelům, kteří vás nevidí, i když by měli. V podstatě to funguje dobře, neměl jsem s tím vůbec problém. Docela mi chyběla možnost kuchnout dva skřety na ráz. QTE (Quick-time-eventy) zbytečné a často dost frustrující.

Prostředí jsou ve hře dvě. Jedno je nudné, prázdné, zelené a travnaté, druhé je jen nudné. Ano, chápu. Jedná se o Mordor a v něm to životem nesálá, ale i tak si nemůžu pomoci, že obě mapy mají za účel jen to masakrování nebohých skřetů. Je to škoda, jelikož graficky vypadá Shadow of Mordor velmi pěkně. Modely postav vypadají skvěle (hlavně nepřátelé a jejich mimika) světelné efekty jsou kouzelné a textury solidní.

Po mapách se odkrývají vedlejší mise, za jejichž úspěšné splnění dostáváte body a zkušenosti na nakupování rytin, do kterých si zakouzlujete magické runy z padlých kapitánů a velitelů skřetí hordy.

Ony RPG prvky jsou tu implementovány dost dobře. Progress postavy je tu velmi fajn. Je cítit jak postava nabírá na síle. Jediná nevýhoda je v tom, že jsem se nabušil moc rychle, protože po cca 9h jsem měl 75% všech schopností. Z čehož vyplívájí dvě věci. Špatně nastavené tempo, a co je důležitější, vedlejší mise a zabíjení/ovládání velitelů ztrácí smysl, poněvadž právě díky těmto aktivitám se vám zpřístupňují nové abillity.
Jezdit na trollovy jsem se naučil až na samotném konci hry..

Genesis systém je fajn, ale podle mě to není nic revolučního. Navíc nejzajímavější prvek tedy ovládání nepřátel se také objeví až relativně pozdě v hlavním příběhu. Osobně se mi velmi líbil fakt, že si nepřátelé pamatují vaše předešlá setkání, že hierarchie Sauronovi armády se vždy po vaší smrti mění, ale ve výsledku se opravdu jen jedná jen o pěknou featurku, kterou spíše ocení zapálení hračičkové.

Shadow of Mordor je dobrá hra s vysokými produkčními kvalitami od vývojářů, které jsem již hodil neprávem do žita. Dobře se tu kombinují boje a stealth z Arkhamu a AC. Hudba je velmi povedená (paradoxně theme v menu hry připomíná hoodně AC). Bohužel se opravdu "jen" jedná o mlátičku v prázdném otevřeném světě, jehož příběh by asi pana Tolkiena příliš neoslnil. Mimochodem, na to, aby jste si užili tento produkt při vyšším nastavení je zapotřebí výkonnějšího stroje. Osobně jsem čekal více, ale i tak mohu konstatovat. "Jednalo se o solidně strávených 18h a 35min"

Pro: Grafické zpracování, dabing, hudba, výživné animace poprav, dobře zakomponované RPG prvky soubojový systém z Batmana....

Proti: nemusí sednout každému, prázdný svět, stereotypní nápln misí, slabý příbeh, QTE.

+27
  • PC 90
Tolkien by se možná v hrobě otočil, nicméně děvčata a chlapci z Monolithu přišli s extrémně zábavnou hrou, která si sice půjčuje kde může (Assassin's Creed, Batman a částečně Dishonored), ale přesto jde o super zábavu.

Úvod sice trošku klopýtá, příliš uměle hází do děje, ale po něm následuje herní nirvána: jedno zabíjení orka střídá druhé, souboje s kapitány jsou zábavné, zjišťování jejich slabin a silných stránek potěší, stejně jako jejich využívání. Navíc se zlepšováním hlavního hrdiny lehce roste i náročnost, což potěší.

Hlavní a vedlejší mise pobaví, nicméně nejsou tím primárním - hlavními hrdiny v Shadow of Mordor jsou: otevřený svět, Nemesis (fungující náhodné generování skřetích kapitánů na zabití), zábavný soubojový systém připomínající ten z Batmana, a parkourové poskakování a plížení. Pokud se neženete za příběhem a baví vás se i jen tak proběhnout po skřetích hlavách a zabojovat si, nemůžete šlápnout vedle.

Pro: Nemesis, zábavný soubojový systém, parkourové skákání a plížení

Proti: Slabší příběhové mise, nepříliš povedený úvod

+27
  • PC 80
Tak se nám Batman vydal do Mordoru a je z toho překvapení roku.

Hra nejen výborně vypadá, ale hlavně se skvěle hraje ! Prvky ''vypůjčené'' z Batmana a Assassin's Creed jsou tu pozvednuty na ještě vyšší (rozuměj plynulejší) úroveň, což tvoří ideální akční zážitek. A hra je tedy především o akci, o zabíjení hord skřetů a je jen na Vás, jestli zvolíte tichý nebo Rambo přistup. Fungují skvěle oba.

I když to tak zpočátku nevypadalo, postupem času mě zaujal i příběh hry, který se točí okolo zajímavé postavy z Tolkienova univerza a teď nemyslím Gluma, i když toho potkáte taky a dokonce Vám i zazpívá moc hezkou písničku. Potěšila i vtipná přítomnost lovce trpaslíka, zklamala přítomnost klišovitého nemehla Ratbaga, ještě že dostal co proto.

Z asasína si hra bohužel vypůjčila i přehršel prkotin, které můžete sbírat. Z artefaktů mě zaujala pouze anatomicky velice anomální lebka, účel sbírání elfského graffiti jsem nepobral. Přesto jsem to všechno jako správný herní kleptoman posbíral a můžu se tak chlubit, že jsem hru dohrál na 100%, což v závěru komentu napíšu ještě jednou, ať se za tu snahu pochlubím aspoň dvakrát.

Co se soundtracku týče, přílíšného epična jsem se nedočkal, v dalším díle bych tedy v titulkách rád viděl jméno Howard Shore, to pak klidně slíbím, že ty titulky nepřeskočím.

Celkově jsem rád, že si konečně i herní studia po delší odmlce všimla, jaký potenciál v sobě ukrývá Tolkienův svět, i když jsem si to asi představoval trochu jinak, Shadow of Mordor rozhodně nezklamal, právě naopak.

Dohráno na 100%
Herní doba: 21h 16min

Pro: optimalizace, grafické zpracování, zapamatovatelné postavy, Glum, hratelnost, plynulost, dabing

Proti: nízká obtížnost, příliš rychlé odemykání schopností, QTE, zdrhající orkové imunní na šípy

+24
  • PC 40
Bylo nebylo, jedno Mordorovské království, kterému vládl zlý Sauron a k tomu bylo několik prstenů ale jen jeden prsten vládl všem. Dál se už do toho pouštět nebudu, jelikož jsem četl jen půl knihy a viděl tři filmy s Frodo Pytlíkem, ani za pytel si nevzpomenu o čem všem to vlastně bylo. Částečně jsem si vzpomněl až přihraní Middle-earth: Shadow of Mordor a vlastně zase rychle zapomněl... milášek

Snad nebude vadit, když napíši začátek děje a uvedení do hry (popřípadě přeskočte zbytek odstavce), hra začíná vaší smrti a vtělením elfského ducha Celebrimborna do vás. Který vás oživí za účelem pomsty a vyššího poslání sama pro sebe.

Middle-earth: Shadow of Mordor je takový mix několika her najednou, Assassin's Creed, Batman: Arkham Asylum, Mad Max. Bohužel ale tento mix se moc nepovedl. Hned uvedu několik důvodu.
První je bojový systém, který je vypůjčený z Batmana, kde funguje skvěle. V Shadow of Mordor je příliš pomalý na počet nepřátel a hlavně na nekonečný respawn nepřátel. Teprve až jsem měl skoro otevřené všechny schopnosti jsem byl schopný setrvat boji ale stejně jsem vždy utekl a pak je zabíjel z utajení, tedy stealth. A to je hned další bod, stealth alá Assassín. Díky úplné absenci AI je stealth dětská zábava. Stačí být zavěšený na římse a po jednom přivolávat nepřátele, kteří si rádi přijdou pro smrt. Tímto stylem by se dal vyvraždit celý tábor, kdyby ve hře nebyl všudypřítomný respawn nepřátel. Už tomu chyběla jen šipka do sena.
Dál je tu mapa, která mi připomněla Maxe. V Maxovi je jen a jen písek sem tam nějaká rezavá věc. I když se zdá že v Maxovi je celá mapa nevyužitá, tak má alespoň nějakou duši, vyvolává nějaký pocit. V Shadow of Mordor ale není prostě nic, takhle strohé prostředí jsem dlouho neviděl. Opravdu jsem měl problém si někde něco zapamatovat protože vše vypadá úplně stejně. Kámen, zídka, ohniště, skála, tábor ten či onen, ani druhá část tomu moc nedala, přibyla tráva...
Ještě bych rád zmínil vychvalovaný systém Nemesis, který je určitě ve hře originální ale kdyby ho hra neměla, tak si toho člověk ani nevšimne. Opravdu mi bylo putna jestli ten nebo tamten ork je kapitán nebo seladon, stejně je chcete všechny zabít nebo je zotročit. Nemesis jsem začal sledovat až když jsem potřeboval splnit některé achievementy.

Pokud si myslíte, že hře pomohly DLCéčka, tak jste na velkém omylu. V jednom opět lovíte zvěř, která pak umí v tichosti rozpárat nepřítele aniž by to někdo slyšel. No a v druhé, hrajete za Celebrimborna, ještě z horšími bojovými schopnostmi než má Talion, ještě že můžete využívat miláška.

Verdikt: Jediné co mohu vyzvednou a co se mi ve hře líbilo byly filmečky. Všem doporučím, ať si radši zahrají mnou tři zmíněné hry než tento mix všeho. Byl jsem rozhodnutý že dám 50% ale po napsání tohoto textu zjišťuji, že Shadow of Mordor nemá ani na těch 50%. 40% za Miláška

Pro: Filmečky

Proti: Bojový systém, stealth, respawn nepřátel.

+23 +26 −3