V letecké simulaci F22 ADF se hráč ujímá kontroly až nad 4 letouny F-22 Raptor, které ovládá klasickým způsobem z pohledu první osoby, či netradičně nad radarovým letounem AWACS. V druhém případě se z letecké simulace stává taktická hra, kdy hráč vydává příkazy ostatním letounům a sleduje jejich počínání na taktické mapě. Na rozdíl od svého přímého předchůdce EF2000 a následovníka ze stáje Digital Image Design, hry F-22 Total Air War, se ve hře nenachází dynamická kampaň.
Hráči je k dispozici obsáhlý výcvik čítající 30 tréninkových misí a fiktivní válečný konflikt blízké budoucnosti obsahující 30 samostatných misí. Tyto jsou definovány klasickým rozdělením - vzduch-země, vzduch-vzduch či eskortou letounu AWACS ve válečné zóně.
Ve své době hra excelovala využitím grafických akcelerátorů a vysloužila si nominaci na cenu Academy of Interactive Arts and Sciences, v prvním ročníku kategorie „Computer Simulation Game of the Year“ v roce 1998.
@Rapier (14.01.2016 21:48): Vidíš, to jsem ani nevěděl, že majitelé ADF dostali slevu, jen si pamatuji, že kolem toho byl dost humbuk.
Pro: Nejrealističtější simulace prototypu F-22 dodnes, Exceletní 3Dfx grafika, komunikace, moderní digitální bojiště 21 století, letecká škola, ACMI, AWACS mise
Proti: Kampaň není dynamická ale to zase vyvažují ručně designované mise