Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Duel: Test Drive II

Distinctive Software •  Random Access (AmstCPC, Spectrum) •  New Frontier (MSX)
76
21 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Pokračovanie Test Drive prinieslo výzvu v podobe súpera, či len obyčajného časového závodu. Hráč si mal možnosť vybrať z dvoch áut - Ferrari F-40 alebo Porsche 959 a pretekať so súperom, ktorý potom bude mať vždy to druhé auto. Pri závode si treba dávať pozor aj na premávku na cestách.

Každá etapa závodu sa odohrávala v inom prostredí, medzi nimi hlboké lesy, či vysoké hory. Na každej množstvo druhov prekážok, ktorým sa bolo treba vyhnúť. Na konci etapy musel hráč zastaviť na pumpe a doplniť palivo. Hra bola stavaná tak, že umožňovala pridávanie tzv. „scenario diskov“.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
  • Amiga 85
  • AtST 80
TD II - The Duel je jednou z dalších nostalgických vzpomínek. Já osobně jsem ji hrával na vlastní 486 (ale už v té době zastaralé). Neměla zvukovou kartu, pouze PC speaker, a zvuky motor motoru, hvízdání kol, policie i úvodní hudby mám dodnes vypáleno v paměti. A zase na druhou stranu upřímně, zvuky TD 2 jsou z toho lepšího, co dokázal tento omezený HW vyprodukovat. Nicméně stejně jsem později pouštěl vedle počítače přehrávač. Dodnes mi tedy k TD v hlavě zní písnička Break It Up :-)

Dneska mohu srovnávat s dalšími verzemi, aktuálně mám odzkoušeno ST a Amigu (C64 a Spectrum čeká na zprovoznění). Na těchto počítačích je zážitek o něco zajímavější, protože hra sice vypadá na pohled stejně, ale ozvučení je někde jinde, než můj tehdejší ubohý PC speaker. Dokonce hra zní dost dobře (bohužel ale dost potichu) i na ST, kde kromě běžného generátoru používá i možnost přehrávání samplů. Amiga se samply ve stereu je ale zase někde jinde. Nicméně je docela zajímavé, že u Atari ST (i na PC speakeru) u zastávky na benzínce hraje úvodní melodie, kdežto u Amigy ne. Důvod neznám, HW to není, prostě to někdo vypnul.

Ke hře samotné, ta se snaží být méně arkádová než ostatní hry té doby. Náraz znamená zničení vozu, silnice i rychlost se snaží také být reálnější. Teda až na ty propasti bez zábradlí, taková silnice smrti by při stavbě v USA asi neprošla.

Ovládání je na všech platformách trochu zvláštní. Auto zatáčí přískoky, a když na to člověk není zvyklý, je docela těžké auto udržet v požadovaném směru. Po chvíli tréninku se to ale dá už odhadovat.

Nejzajímavější mód hry je jízda s jedním soupeřem skrz úseky, na vítězství. Druhý je obyčejná časovka. Cestou vás kromě dopravy a nehod můžou zpomalit policisté (když jim nezdrhnete) a výmoly, které mohou způsobit zničení vozidla. Na každém úseku musíte zastavit načerpat palivo (přejetí benzínky je penalizace).

Prostředí je poměrně hezké, kromě vražedných skal, ty jsem nikdy neměl rád (proto jsem nikdy moc nehrál TD1).

Hodnocení hry je z větší části nostalgické, dnes si neumím představit, že by si někdo k této hře sednul a hrál. Není totiž tak zábavná a rychlá, jako dobové arkády, a díky dost jednoduché ztrátě života umí být náročná.
+9
  • PC 90
Vylepšení předchozího dílu - více aut, tratě jsou rozmanitější, možnost nastavení obtížnosti, možnost závodit s oponentem. Jen ta grafika, dostala možná pár barev navíc, ale pořád pouze 16-ti barevný režim EGA.
Princip zůstal stejný, za normální silniční premávky se musíte dostat co nejrychleji ze startovní čáry až do cíle. Čím lepší čas, tím vyšší body. Tentokrát mimo policejního radaru máte i informaci, kolik mil vám zbývá do cíle a pozici kde se nachází váš oponent.
Na rozdíl od jedničky se už nejezdí jen po úzké silnici kolem skalnatého útesu. Většinou při zemi a některé úseky jsou i čtyř-proudové. Je zde markantnější i převýšení vozovky, z kopce nebo do kopce. Na výkon motoru to ale zatím nemá žádný vliv. Na silnicích číhá mimo aut i nebezpečí v podobě pohozených klacků, či skleněných střepů, které je potřeba objíždět. Projetí může, ale nemusí, znamenat poškození rychlosti, či rovnou ztrátu jednoho životu.
Téhle hře dominovala hlavně dvě superrychlá auta: Ferrari F-40 a Porsche 959. Ještě rychlejší RUF Turbo na ně neměl při akceleraci a ta byla ve většině zatáčkovitých tratí zapotřebí. Takže pokud šlo o body, tak s jinými auty ani nemělo cenu hrát. Aut bylo na výběr samozřejmě víc.
Fantastické bylo, že hra dovolovala projíždění mezi auty - pokud jste našli správnou polohu, dalo se "vejít" mezi protijedoucí a předjížděné. Dalo se tak zariskovat, když nevycházelo předjíždění, nebo předjet celou kolonu. Tímhle stylem, pokud to vycházelo, se dala zajíždět neuvěřitelná score.
Jak už bylo napsáno, autoři hry mysleli dopředu a počítali s tím, že do hry se časem budou přidávat nové auta a tratě. V menu byl přímo odkaz na instalaci z diskety. Osobně jsem až teprv nedávno na DOSBoxu zjistil, že byl do hry ještě vydán jeden další scénář (tratě) a několik historických aut (klasika V8). Do teď jsem si myslel, že historická auta se objevila až v pozdějších seriích.

Pro: Pestřejší tratě, superrychlá auta, policejní honičky.

Proti: Ve své době asi nic...

+5