Hexcells jsou minimalistickou logickou hrou pro Windows, Mac a Linux. Co do herních principů vycházejí ze známého Minesweeperu, ve kterém je třeba na základě čísel určujících počet min v okolí číslice vydedukovat jejich přesnou polohu. Hexcells se jednak liší šestiúhelníkovým rastrem, dále tím, že při chybném úsudku hra nekončí, ale počítá se celkové množství chyb, a pak také několika dalšími herními pravidly.
Čísla mohou být například i po okrajích herního pole nebo mohou indikovat, zda modré šestiúhelníky, jejichž polohu je třeba určit, na sebe v okolí navazují, či naopak nikoli. Také chybí časomíra a situace, ve kterých je nutné pozici modrého šestiúhelníku pouze tipovat. Všechna kola, která hráč musí vyřešit, jsou totiž vytvořena ručně a nikoli náhodným generátorem. Jako soundtrack je použita ambientní hudba, a protože se Hexcells mezi hráči logických her dočkal popularity, vytvořil její autor, Matthew Brown, v krátké době po sobě další dva díly Hexcells Plus a Hexcells Infinite.
Hru Hexcells jsem si zařadila do herní výzvy 2017 do kategorie šedá myš. Těšila jsem se na ni tolik, že jsem ji začala hrát hned a dohrála za 5 hodin se splněním všech achievementů.
Jedná se o první díl série, z níž jsem již hrála SquareCells. Jde o logickou hru s čísly a šestiúhelníky, kde nám jeden šedivý určuje množství okolních modrých šestiúhelníků. Ve hře je šest úrovní obtížnosti a celkem 31 kol. Zajímavé je, že poslední kolo je nejlehčí.
Líbí se mi, že k tomuto titulu se určitě ještě vrátím a bude to stejné, jako bych ho hrála poprvé. Plánuji se vrhnout i na další díly. Tvůrci by měli zapracovat na hudbě, tu jsem měla celou dobu hraní ztlumenou, což je škoda, hudba by měla hraní dokreslovat.
Jedná se o první díl série, z níž jsem již hrála SquareCells. Jde o logickou hru s čísly a šestiúhelníky, kde nám jeden šedivý určuje množství okolních modrých šestiúhelníků. Ve hře je šest úrovní obtížnosti a celkem 31 kol. Zajímavé je, že poslední kolo je nejlehčí.
Líbí se mi, že k tomuto titulu se určitě ještě vrátím a bude to stejné, jako bych ho hrála poprvé. Plánuji se vrhnout i na další díly. Tvůrci by měli zapracovat na hudbě, tu jsem měla celou dobu hraní ztlumenou, což je škoda, hudba by měla hraní dokreslovat.
Pro: znovuhratelnost, logické prvky
Proti: hudba, krátká herní doba