Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Game of Thrones: A Telltale Games Series – Episode One: Iron From Ice

02.12.2014
03.12.2014
04.12.2014
08.12.2014
09.12.2014
kompatibilní
72
121 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Game of Thrones: A Telltale Games Series vytvořili známí vývojáři Telltale Games. Jedná se o epizodickou adventuru založenou na licenci populární HBO série Hra o Trůny, která je vytvořena podle ságy Písně ledu a ohně spisovatele George R. R. Martina.

Příběh hry je umístěn mezi událostmi 3. až 5. sezóny seriálu. Rozdělena je do šesti epizod a zaměřuje se na osudy rodu Forresterů, obchodníků se dřevem, které jsou popsány v páté části knižní ságy. Forresterové se snaží přežít probíhající válku pěti králů, která způsobila konflikt s jejich sousedy, rodem Whitehillů.

Hratelností se jedná o klasické dílo od Telltale, kdy hráč většinu času sleduje cut-scény, volí odpovědi v dialozích a mačká správná tlačítka během QTE (quick-time event) sekvencí. Příběh sledujete z pohledu několika lidí, jejichž volby budou mít přímý dopad na osud rodu Forresterů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Docela příjemný doplněk k populárnímu seriálu, tak bych zhodnotil jednou větou tuhle epizodickou sérii. Je sice otázkou, jak bych jí hodnotil, kdybych seriál neviděl, ale to naštěstí nemusím řešit. Naopak můžu říct, že mě to po stránce příběhu docela zaujalo a dokázalo to udržet mojí pozornost a zvědavost od začátku až do konce. Osudy rodiny Forresterů jsou sice hodně podobné osudům rodiny Starků, ale kdo chce víc “Her o trůny”, tak si myslím, že je zde dostane a jako bonus navíc i nějaké to setkání se starými známými ze seriálu.

U mě celkem i fungovala ta atmosféra okolo spousty nepříjemných a ještě nepříjemnějších rozhodnutí, které zde musíte učinit, aniž se vám kterékoliv z nich zamlouvá a ačkoliv se sebevíc snažíte z nepříjemné situace v rámci možností vymanévrovat, jak už to v GoT chodí, často to dopadne tak, jak jste vůbec nechtěli. Samozřejmě člověk si uvědomuje, že příběh je nějak nalinkovaný, a těžko vaše rozhodnutí mohou kompletně zvrátit situaci, ale některá z nich skutečně určitý vliv na příběh jako takový mají. A párkrát to ve mě skutečně vyvolalo pochybnosti o tom, zda jsem si nemohl zvolit lépe.

Jako hra to ale žádná sláva není, občas někam můžete popojít s nějakou postavou, ale ve velmi omezeném prostoru, zároveň prozkoumat okolí, ale jen v pár aktivních místech a občas vám hra dovolí i něco sebrat, ale rozhodně se nejedná o nějaké velké “adventuření”, všechno je v podstatě velmi lineární. K tomu se přidávají rádoby akční QTE momenty, které by tu nemusely být vůbec, ale naštěstí jich není tak moc, aby se to nedalo překousnout. Grafika je taková zvláštně malovaná, v těch hezkých slunečných lokacích se mi to celkem líbilo, ale pro ty dramatické, krvavé pasáže se to moc nehodilo. Navíc obličejová mimika mi přišla hodně toporná. Ale jako interaktivní příběh ze světa Game of Thrones to funguje a fanoušci by to minout neměli.

(Komentář se samozřejmě týká celé série, i když je hra stále rozdělena na jednotlivé epizody, tak kromě příběhu se epizody nijak zásadně neliší.)

Pro: Doplněk k seriálu, Atmosféra, Příběh

Proti: QTE momenty, Grafika

+20
  • PC 90
Jak se herně dostat do světa Westerosu a nedostat jen něco, co slepě parazituje na momentální vlně? Není to zrovna snadné, ale Telltale to dokázali. Že takový zážitek nebude pro každého, to ovšem není potřeba připomínat.

Nepřekvapivě je nutné mít tenhle svět rád a orientovat se v něm více než jakž takž. Nakoukaný seriál je nezbytností, pro úplné nasátí atmosféry pak pomůže i načtená sága. Ne snad že by bylo potřeba znát podrobně všechny vazaly Starků, dlužníky královské pokladny nebo seznam všech děcek z rodu Freyů. Osud Forresterů ale více docení ti, kteří si s velmi podobně založenými (a neblahým osudem stíhanými) Starky prožili první poslední z pohledu všech jejich knižních vypravěčů.

Vzhledem k tomu, že jsem se svého času do světa slavných telltaláckých Walking Dead nedokázal naplno ponořit, jsem se nejvíc bál atmosféry a síly charakterů, které bych chtěl pěkných pár hodin a navíc na pokračování provázet v prekérních situacích. V tomto ohledu si scénáristé zaslouží podtrženou jedničku, protože už jen to, že dramatický prolog zasadili na večer nechvalně proslulé Krvavé svatby, jim zajistilo moji plnou pozornost na dlouho dopředu. A protože samotná první epizoda se i při mém úzkostném "ještě si to chvíli pošetřím" chtě nechtě dohraje za necelé odpoledne, vystačilo jim to na moji maličkost bohatě.

Telltale to vlastně dokázal zahrát na všechny. Jak na ty, kteří chtějí něco nového (viz fakt, že Forresterové se na těch několika tisících knižních stran vyskytují celkem JEDNOU), tak na ty, kteří chtějí zavítat na známá místa typu Králova přístaviště a v kůži trojice velesympatických nováčků potkat přesně ty postavy, které se za čtyři seriálové sezóny naučili milovat i nenávidět.

Za mě, jakožto solidního Trůnního příznivce, obrovská pochvala. Doteď kroutím hlavou, že i jen pouhý interaktivní klikací příběh mě dokázal po hlavě mrštit do Sedmi království. Čekání na dvojku bude k nesnesení.

Pro: Autentičnost Západozemí, nové postavy, osvědčené lokace, výtečný scénář

Proti: Krátká hrací doba

+17
  • PC 35
Po překvapení jménem Tales from the Borderlands nám Telltale odstartovali další sérii. Zatímco u Borderlands jsem hýkal blahem nad povedenou epizodou, GoT je od Jurassic Park: The Game nejslabší hrou od Telltale, kterou jsem hrál.

Pokud jste nečetli knižní předlohu či neviděli seriál, tak na hru rovnou zapomeňte, protože nebudete vědět, která bije. Po úvodní minutě ve hře jsem šel do nastavení a hledal, kde jsem co špatně nastavil, protože grafika je neuvěřitelně hnusná, rozmazaná, vyblitá a bez detailů. Je asi tak na úrovni prvního Gothicu. Stejně tak střih je podivný a dabing občas trhá uši (Ethan).

Mohl to zachránit aspon zajímavý příběh, ten je ale takový... no jako bych ho už někdy viděl... jo, je to přesná kopie osudu rodů Starků a to se vším všudy. Je to celé průměrné, bez nápadu a nezachrání to ani fakt, že se postupně vtělíme do tří postav a potkáme známé postavy jako je Cersei, Lady Margaery či oblíbeného Impa. Úsměvné jsou i QTEčka, kdy třeba 3x po sobě nemusíte nic zmáčknout a ono se vlastně nic nestane a postava přežije. Tak na co to tam sakra je?

Tady není o čem, tahle epizoda je odfláklá, nepovedla se a Telltale má do příště co napravovat. Průměrný zážitek si odnesou asi jen zapřísáhlí fanoušci Hry o Trůny, ostatní ať raději volí akční Borderlands či vážnějšího Wolfa.
+16 +18 −2
  • PC 70
K celé sérii.
Patřím mezi lidi, kteří budou studio Telltale bránit do roztrhání těla. Ať už je to mou slabostí pro interaktivní filmy, skvěle napsanými dialogy, či obecně parádně vytvořenou atmosférou, já ty týpky prostě mám rád. A jelikož Game of thrones patří společně s Walking dead mezi moje nejoblíbenější běžící seriály, šel jsem do jejich další série s chutí. Bohužel tentokrát ze mě netekl pot, netřásl jsem se a ani to srdce napětím nebouchalo. Což je u při hraní Telltale her požadavek, god damn it!

Myslím, že hlavní důvod mého nezaujetí byla příliš rozvětvená dějová linie, plus žádný hlavní protagonista. Do role Leea, Clementine a Bigbyho jsem se lépe vžil a prožíval dějovou linku právě protože to byly jediné postavy, za které jsem hrál. Veškerá moje soustředěnost se točila pouze kolem těchto postav, o to víc mě pak bavilo s nimi řešit určité situace a trable. Zde tomu tak ale není. Chápu, že se tvůrci snažili napodobit feeling seriálu, kde je to také takto rozdělený, bohužel atmosféře a napětí to příliš neprospělo.
Příběh je docela pěkný. Celkem sympatická rodinka druhých Starků je různě rozlezlá po celém Martinovském světě, tudíž aspoň ta různorodost prostředí a hratelnosti celkem ujde. Je taky fajn, že se zde potkáme i se známými postavami ze seriálu (a z knížek, to abych tady nenasral pozérský čtenáře.), kterým dokonce všem poskytli hlas i původní herci. Zde mám ale taky trošku problém. Znalost charakterů a osudů oněch původních postav trochu narušuje samotnou hratelnost. SAMOZŘEJMĚ, že budu věřit a pomáhat Tyrionovi, než vychytralé a zrádné svini Cersei. A Margaery? Dyť to je manipulátorka jak sviň... a má kočičí ksicht. V tomto ohledu mě taktéž sral Ramsey jakožto záporák. Kdykoliv někoho z Forresterů přišel buzerovat, stával se z něho automaticky paladin z Warcraftu 3, když dá schopnost svého štítu nesmrtelnosti: je tam. Je přímo ve vašich řadách, ale vy víte, že na něj prostě nepůjde zaútočit, nicméně on s vámi vesele vymrdává. Takže samozřejmě, že z možností, kdy se můžu pokusit Ramseyho bodnout, nebo se mu podvolit, si vyberu podvolení. Jednotlivé herní sekvence jsou většinou s dost průměrnou či slabou atmosférou, což je u Telltaláků docela zklamání. Hrozně mě však bavil Asher, dále Garred na Zdi byl taky hodně fajn. Za Rodrika, kterého hra šikanuje po všech šest epizod jak kdy, v druhé půlce to bylo parádní. Nicméně slabota to bylo s Mirou, zatímco v seriálu byly scény z King´s Landind jedny z mých nejoblíbenějších, tady mě dost nebavily. Hra však dokáže (ne)příjemně jak po vzoru Telltale, tak i po vzoru GoT překvapit. Vraždu Ethana jsem nečekal, ale můj zlotvor v hlavě způsobil, že jsem byl celkem rád, měl hrozně otravný hlas. Plus co se zrádce týče, tak nějak jsem byl přesvědčený, že to bude tamní maester... Element těžkých rozhodování a jejich důsledků však tvůrci opět zvládli skvěle. Mnohokrát jsem hru musel pozastavit a chvilku přemýšlet, jaká volba by byla nejlepší, plus jaké z ní budou důsledky, což je věc, která mě na jednu stranu hrozně stresuje, ale taktéž hrozně baví. Takže good job!

Velice rád rozebírám jednotlivé epizody jednu po druhém, jako jsem to udělal k první sérii TWD. A byť stejnou věc plánuju i pro druhou sérii a The Wolf among us, zde to asi vynechám. Zmíněné hry se mi velice líbily, nicméně tady jsem nebyl hrou tak nažhavený, abych se vrhl do nějakých detailů. Takže ne. Možná někdy. Až to celý skončí. Ale mohl bych aspoň rozebrat nějaký ty postavy...

Gared: Sympaťák. Za mě to byl takovej flegmouš. Jeho výprava za tajemným Grovem mi přišla v rámci celého příběhu zajímavá, navíc jak bych mohl odolat cestě přes nebezpečné kraje do místa, odkud se ještě nikdo nevrátil. Jelikož je Gared i schopný bojovník a žádná sralbotka, jeho dějová linka patřila mezi moje nejoblíbenější. A ne. Žádnou blood magic. Co bych to byl za kámoše?!
Rodrik: Robb, ehm... Rodrik a jeho dějová linka byla skličující. A vlastně i docela nudná. Hlavně protože si z ní budu pamatovat především to, jak jsem s ním v podstatě dělal absolutní prd a nechal si srát na hlavu od agresorských Wildhillů. Celý je to fakt jako šikana na základce. Nebo jako z toho filmu "Zlo mezi námi" btw, hodně dobrej film. Aspoň ke konci se to s ním už pořádně rozjede. Plus se mi na něm ale líbila ta jeho hrdost. Hrdý či pyšný postavy jsem měl vždycky rád. Nechal jsem ho ale zemřít. Srry.
Asher: Celkem vtipnej a schopnej. A hraní za něj byla vyložená paráda, obzvlášť díky těm bojovým sekvencím. Jsem rád, že to přežil. A to to chvilku fakt nevypadalo! Daenerys bych ale ukázal vztyčenej prostředníček, pokrytečka jedna, hlavně že ona nechá zabít stovku mistrů, nicméně když to udělá někdo jiný, který je ještě k tomu někdo, kdo pro ní udělal špinavou práci, hned má problém, pipka jedna bělovlasá.
Mira: Tak jsem se těšil, až budu s Miřinou nevinností a ťuťu ňuňu pohledem manipulovat s celým dvorem Královo přístaviště. A byť se o to hra opravdu pokusila, přičemž se jí to i chvilku daří, v konečném výsledku se Mira pouze neustále snaží vysekávat se z problémů, které vlastně nejsou zas až tak zajímavé. Stejně tak celá dějová linka, což mě hodně mrzí. Kdyby mi hra dovolila víc si omotat lidi kolem prstu, byl bych nadšený. (Možná jsem to ale jen špatně hrál.) V zoufalství udělat linku zajímavější a v dalším pokusu o manipulaci jsem na konci šel i proti vlastnímu morálnímu kompasu, a vzal si toho hajzla, co nechal zabít Olivera Twista. Nu... tak uvidíme...
Ethan: V podstatě Rodrik na druhou, akorát neschopnější a s otravnějším hlasem.

Obecně se dá říct, že hra se hraje dobře. Nicméně oproti naprosto skvělé 1. sérii TWD, dobré 2. sérii a parádnímu TWAU, je to docela slabej odvar. Ani k těm postavám jsem si pořádně nevypěstoval pořádné pouto. A je opravdu nutné to natahovat do dalších sérií? Pokud Telltale máte rádi, stojí za to však hru ozkoušet. Pokud je rádi fakt nemáte (a je vás tady dost, já to vím!! :D ) vyhněte se tomu. Tohle by vás mohlo nasrat.

Pro: Furt pěkný dialogy a slušná hratelnost, celkem pěkný příběh, postavy, rozhodnutí

Proti: Někdy nuda, pokulhává atmosféra, oproti dřívějším hrám celkem slabé

+15
  • PC 40
Telltale bych přirovnal k hernímu ekvivalentu čínské továrny s pásovou výrobou, jejíž jasným mottem je " Uděláme si tak 2-3 hry za rok, recyklujeme stejné herní i neherní principy jen s pár kosmetickými změnami. Flákneme na to nálepku nějaký známý videoherní, komiksový či filmový značky a ono se to nějak prodá, co kluci?"

Po slušném Borderlands, kde celé to deja-vu maskovala stylizace a humor (podobně jako u Wolfa s rozdílem atmosféry) se u GoT Telltale předvedlo opravdu v plné formě. Nějaká grafická stylizace? You mad?. Místo toho tu máme krásně hnusný, rozmazaný textury s hranatejma okrajema, který jsou tak hranatý, že i nehranatý věci vypadaji hranatý. To jest nepochybně umělecké ztvárnění. Animace, které padají pod úroveň 10 let starého Fahreinheitu. Retardované QTE bez jakékoliv výzvy. Navíc někdy ani nejsou funkční (schválně jsem jednou nic během scény nemačkal a hádejte co. No jasně, ta sekvence se odehrála sama) Ona se celá "hra" vlastně hraje sama. A ne, držení tlačítka vpřed po dobu 10 vteřin nepovažuji za úplné herní blaho.

Nejsem fanda seriálu. Pravda je taková, že jsem ho ani neviděl, ale vždy se mi líbil hlavní hudební motiv. Věřím tomu, že TT dokázalo onen svět a postavy vyzobrazit dobře a nepochybuji moc o oblíbenosti ze strany fanoušků seriálu. Já jakožto nefanoušek, tu před sebou bohužel vidím jen nedomrlou patlaninu pro nabobtnání bankovního konta. Co bude dál Telltale? Aha, minecraft story?? "Tree will remember that". Super!

Pro: Hudba a slušný scénář, pro fanoušky seriálu.

Proti: Studio, které vyhrálo ocenění GOTY není schopno dát dohromady engine, který by nevypadal jako na silnici rozmáznutá ondatra...

+14 +15 −1