Při toulání po jižních zemích Quendoru potkává hlavní hrdina mocná stvoření říkající si Implementátoři. Ti mu sdělují, že zemi hrozí strašlivé nebezpečí. Mocný magický artefakt Kokos z Quendoru byl ukraden a zdá se, že se dostal do rukou strašlivého monstra Ur-Grue. Říká se, že Ur-Grue je duch jednoho z padlých Implementátorů. Hrdina se tedy vydává na nebezpečnou výpravu, na které musí získat tento artefakt a vrátit ho jeho právoplatným majitelům.
Beyond Zork: The Coconut of Quendor je jednou z posledních her ze série Zork, na které pracoval ještě původní tým Infocom. Hra je podobně jako předchozí hry série založena na textové interakci, nicméně nově jsou do hry implementovány RPG prvky. Na začátku hry si hráč vytváří postavu, která má šest klasických vlastností (výdrž, síla, obratnost, inteligence, soucit a štěstí). Tyto atributy mají vliv na výsledek soubojů, se kterými se hráč v průběhu hry potkává. Atributy lze samozřejmě zvýšit (ale i snížit) prostřednictvím levelování, požitím poživatelných věcí, nebo rozličnou výbavou. Mnoho lokací a objektů ve hře je generováno náhodně.
No bezva. Takže se mi stalo přesně to, co popisuje Jimmy Maher ve své recenzi (a jak teď koukám, tak i cRPG Addict). Hádanku s krokodýlí slzou vyřešit nemůžu, protože jsem před pár hodinami udělal něco, co jsem měl udělat až potom. A to navzdory tomu, že se to tvářilo korektně. Tohle je opravdu k vzteku.