Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Walome: Srovnáváš nesrovnatelné. Gothic nikdy nebyl o skvělých questech, ale o perfektně udělaném světě a jeho prozkoumávání.
Jen vysvětlím své nízké hodnocení - poté, co jsem díky Zaklínači zjistil, že skvělé fantasy rpg z pohledu třetí osoby udělat JDE a netřeba se jen potýkat s úkoly typu "dojdi tam a pozabijej co uvidíš a pak mi dones prsten", tak jsem si uvědomil, že je G3 opravdu nechutně odfláknutá hra...
No prave, mit to v jednom velkem souboru, tak se to vsechno nacte najednou a disk by vubec nemusel seekovat, ale to uz neni ani tak chyba HDD jako te ktere hry/enginu.
Třeba zrovna takové Source hry doplácí na obrovskou rozdrobenost herních souborů (ač se to pokouší minimalizovat použitím defragmentovaných .gfc souborů).
U her na to nema ani tak vliv HDD (kdyz si to hra umi rozumne cachovat, tak se to tam nacpe vsechno najednou a ona "jedna uroven" i se vsema serepetickama nema vic nez par set MB, coz pri rychlostech dnesnich HDD je rekneme 10s) jako prave u pomalejsich GK sbernice VRAM, ktera je u horsich modelu mam dojem 64-bitova, coz je opravdu zoufalost a neda se pres to v rozumnem case propasovat zadna velka textura (tzn u dnesnich her prakticky vsechny).

Edit: To samozrejme plati u tech pomalych GK, rychle GK brzdi samozrejme HDD.
Ovlivňují to všechny komponenty/sběrnice, které mají nějak omezenou propustnost dat (disk, RAM, VRAM v GPU, sběrnice mezi RAM a CPU, sběrnice mezi jižním můstkem a ostatními komponentami PC...). A ano, zpravidla je nejslabším článkem (už aspoň 15 let) právě HDD, ale občas se stane, že za to může i něco jiného, jako v případě Q3 enginu právě VRAM Radeonu 9000 (asi). Proto nelze obecně říct, že když mě se to načítá rychle, tak se to bude všem načítat zhruba stejně rychle.

Sakra, vždyť mě Gothic 3 vlastně ani nefunguje a to mám papírově dostatečně výkonné PC :)
Poznámka bokem: Kdysi dávno existovala malá skupina her na enhanced Quake 3 enginu (Jedi Outcast, SoF2, Star Trek: Elite Force 2), která na kartách Radeon 9000 měla loadovací časy mezi 5 a 10 minutami (fakt, měřeno a průměr byl 7 minut)... Z toho tedy plyne, že jen z vlastních zkušeností nelze vyvozovat obecné pravdy :)
Jo kalichy... to je hodně, ale opravdu hodně debilní záležitost... Ze všech úhlů pohledu:-D Quest je debilní, nedává smysl, nemá vliv na děj, nemá žádnou zvláštní charakteristiku... a navíc, když si představím jak běhá paladin s pohárkem přivázaným u pasu...
Závidím všem, kteří Gothic vzdali po pěti hodinách hraní a nestrávili u něj 60 hodin jako já, aby zjistili, že v každém městě je SKUTEČNĚ to samé a všechny questy jsou SKUTEČNĚ stejné a děj se SKUTEČNĚ nikam neposouvá. Tedy, někdy určitě ano, ale 60 hodin běhat po městech a plnit vedlejší úkoly (+ "nikdo je přece nemůže nalézt všechy" hledání pohárů) je na mě trochu moc.

Ebb: muzika se mi líbila, nikam jsem nepropadával, ale taky mě G3 sral :-D
ugraugra: Mluvíš mi duše, mám NAPROSTO stejný názor. A tu fotku jsi sem radši dávat neměl :D Dostal jsem na Gothica opět nehoráznou chuť.

Co se týče hudby. Pro mě spolu se Zaklínačem je to hudební herní špička. Tenhle track ve mě nadále vzbuzuje takové množství různých emocí a vzpomínek, až to není možné.

Celkově ale to byl jeden z největších herních zážitků když si na to zpětně vzpomenu. A o to víc mě zaráží moje "nízké" hodnocení a kritika po dohrání. Typický příklad rozporupnosti.

Ebb: Zajímavý komentář, bereš to z trochu jiné stránky. Co mě zas tolik nevadilo, tobě vadilo hodně. Přesto s něčím ale vůbec nesouhlasím a tím pádem zůstanu neutrální.
A to já se zase propadával. A často. V jednom místě jsem se nesměl podívat určitým směrem, jinak mi zmizely všechny textury. Párkrát se mi při load/save zničila ukládací pozice, při kradení zase často vyskočila konzole přímo do hry a bylo vidět co vše se počítá.

= nemohl (a ani nechtěl) jsem to dohrát v době kdy to vyšlo. Ale teď bych to s tím CP i zkusil.
Nevím, co teda hrál Ebb za verzi, ale já to dohrál v době, kdy to vyšlo (taky jsem měl předobjednanou Collectors Edition) a stejně jako ugra jsem se teda nikde nezasekl a nikde nepropadl. Nahrávání byl brutus, ale já měl tenkrát ještě šunku (i když 3 minuty to rozhodně nebyly, spíš tak 1-2). Ale jinak prasata sux hard, to jako jo. A hudba? Parádní! :-)
ugraugra: Ebb ale tím rozmazáním tuším nemyslel blur effect, ale nekvalitní LOD objekty v dáli (míra detailů objektů po nějaké vzdálenosti). Blur jde totiž vypnout, takže by si neměl na co stěžovat. I když LOD jde taky zvýšit přes nějaké ini či cfg soubory (za cenu FPS).
Ebb: K tvému komentáři.

Nahrávání hry - souhlasím že je to příšerně dlouhé, ale 3 minuty to rozhodně netrvá, v prvních verzích hry to bylo kolem minuty a s CP lehce přes 30 vteřin. Přes texturu jsem se nikdy nepropadl, ve stěně jsem se nikdy nezasekl, CTD ano (s CP to běží jak hodinky), prase mě taky sralo (a tady to ani CP nevyřešil, pořád mi parta divočáků dokázala natrhnout prdel i na vyššim levelu).

To že je to v dáli trochu rozmazané se mi naopak líbilo. S hudebnim doprovodem si mě vážně nasral, nechápu jak můžeš nevidět tu do uší bijící dokonalost. Ale tak holt seš z-řady-vybočující-Ebb s kontroverzními komentáři a někdo na té straně být musí jako protiklad proti šulinům co zase všemu dávaj 100% :) Balanc ve vesmíru musí být zachován! Takže tak, ale s tou hudbou si mě kamaráde vážně nakrk...
Ok, pravděpodobně poprvní v historii DH mě Ebb dokázal pobavit (upřímně). Sice je myslim hloupost tvrdit že hudba v G3 není dobrá, ale jinak je to super koment.
Mě třeba Gothic 3 nefunguje ani s Community patchem, počet framů se mi pohybuje těsně pod jedním fps bez ohledu na nastavení grafiky :)

ugraugra: Chválihodný tah, až se divím, že to Joowood nezatrhl.
Takže jsem projel PC antivirem a všemožnýma anti-malwerama a naštěstí to nic nenašlo. Je mi to ale záhadou proč ten soubor je tak vytíženej jen při spuštění Gothicu 3...
Googlil jsem, ale jak tak vypadá, nikdo s tímto problémem není nebo se nesvěřil :-(
Je to škoda, Gothic 3 jsem hrál před cca 3 lety a musel jsem to po 3 hodinách vzdát, protože tolik bugu a frustrujících věcí jsem od Gothica fakt nečekal. V dnešní době ale ten Community patch vypadá dost slibně.
Wolverine: A zkusil bych taky aplikovat crack. Údajně minimálně v prvních verzích měla hra natolik agresivní ochranu, že si jedno jádro vzala sama pro sebe...
Můžeš začít podle tohodle, ale lepší budou nějaký spešl programy na odstranění malwaru, akorát nevim kterej doporučit, už dlouho jsem žádnej nepoužil.
ugraugra: hmm... Tak to mě nenabadlo že by to mohlo být "infikovaný" :-(. Zkusím a uvidíme...
Wolverine: Projed si počítač antivirákem a různejma antispyware softama, máš tam asi nějakej bacil.
Tak jsem se rozhodl že dám Gothicu 3 ještě šanci - znovu si to nainstalovat a dohrát. Instalace proběhla v pořádku, nainstaloval jsem i community patch v1.74, jenže při spuštění hry se mi spustí i "rundll32.exe" který zatěžuje až 70 % procesoru, takže ze hry fakt nic nemám :-( (Mám ještě stařičký jednojádro intel P4 3,0 GHZ, takže to zatížení je fakt znát :-D). Nejhorší je že i po vypnutí hry to furt zatěžuje stejně. Možné řešení mě napadá ten soubor ve správci úloh "pozastavit", ale zase aby to nemělo nějaký špatný dopad na systém a celkově... Neměli jste někdo tento problém taky - kdyby jo jak jste to pořešili ?
Ono to je celkově nejak divné. Protože, když jsem ke konci hry dobíjel města v Myrtaně, tak na mě po celou dobu nikdo automaticky neútočil. Pouze pokud jsem prokecnul vůdce města. Takže to šlo v pohodě. Na fóru www.gothicz.net píšou, že jde o bug. Podobně jsem uvažoval, když jsem likvidoval skřety ve Varantu, ale tam už na mě zaútočili po dobytí těch dvou Orkských osad. Tuším, že to byl chrám u Mora Sul a potom ten chrám na jihovýchodě a pak jsem se vydal k nějaké vesnici u Bakareshe (tuším, že to byla Ben Sala) a tam jsem to vzdal (protože se na mě vrhli Orkové) a šel rychle dodělat ten poslední main quest.
ugraugra: Všichni rebelové ve městech po tobě chtějí, ať si nejdříve promluvíš s vůdci, než se k tobě přidají. Proto pokud by si začal osvobozovat město před rozhovorem s vůdcem, nikdo by se k tobě v boji nepřidal.

"když osvobodíte 2 města tak po vás orkové půjdou" - Toto je velice zjednodušeně napsané totéž, co jsem napsal já.

Garion: Ano, píše se to, ale realita je jiná. Ani toto neupravoval žádný patch.
Jo, na zbroji záleží určitě ale jak říkám, měl jsem repku s rebelama 90 a v klidu jsem se procházel po Faringu, přičemž všechny ostatní města už byly osvobozený :)
Co jsem ted nasel:

"Don't liberate cities until you've done every quest in each town. After your
reputation with the rebels gets to 60+, the orcs will attack you on sight,
and by liberating cities and breaching the 60 reputation and can no longer
do quests for the orcs. By waiting until you've been to each city in Myrtana
and doing all of the orcs' and rebels' quests, you can get way more exp and
gold. "

A taky mam dojem, ze snad zalezi i na brneni - kdyz nosis to nejlepsi od dane frakce, opozice na tebe hned utoci nebo tak nejak.
Mam dojem, ze orci po tobe jdou, kdyz mas u rebelu reputaci na nejake urovni (ted placnu, 60?) a ta reputace jde zvysovat i jinak nez jen osvobozovanim mest.
Divný, co si pamatuju tak jsem osvobodil jen Cape Dun a Monteru a pak na mě útočili hned stráže u brány dalšího města. A taky jsem snad někde potom na netu četl "když osvobodíte 2 města tak po vás orkové půjdou". Asi mě teda klame paměť.

Jo a to s těma vůdcema a varováním si taky nevybavuju, leda jestli jsem nezačal dělat ty "liberate" questy ještě před tím, než jsem získal dostatečnou reputaci abych za vůdcem mohl.
ugraugra: V dialozích s vůdci měst. 3) a 4) se týkají tvé druhé otázky.

1) Když osvobodíš první město a promluvíš si s vůdcem druhého, oznámí ti, že "někdo" dobyl město pod jejich kontrolou a až zjistí kdo to byl, udělají s ním krátký proces.
2) Když osvobodíš druhé město a promluvíš si s vůdcem třetího, oznámí ti, že bylo dobyto další město a jestli bude dobyto další nebudou už útočit pouze na identifikovaného viníka, ale na všechny, kterým úplně nedůvěřují.
3) Proto když hráč osvobodí třetí město a promluví si s vůdcem čtvrtého nemůže se divit, že ho jeho vůdce napadne, přičemž se k němu přidá celé město.
4) Pokud poté vstoupí do dalšího města, obyvatelé jsou stále přátelští, ale pokud si znovu promluví s vůdcem, nastane už konečný zlom a každý příslušník dané frakce (tj. např. skřeti a žoldáci) ho od této chvíle napadne ať už se nachází kdekoliv na mapě. --> Proto pokud hráč začne osvobozování měst někde na jeho okraji a s vůdci nepromluví je možné osvobodit všechna města bez znepřátelení si příslušníků frakcí.
ugraugra: Jenom bych podotknul, že přímo ve hře jsou varování jak budou skřeti v Myrtaně nebo obdobně hashishini ve Varantu reagovat na osvobozování měst.
Tak keď je niečo stále o tom istom takmer identicky, tak to chce len čas, aby pohár zábavnosti pretiekol. :D
Tak už si to přiznejte... To, že každý díl hodnotíte nižším a nižším hodnocením má jednoduchý důvod. Prostě to s každým dalším hraním téhož je větší a větší nuda (týká se i jiných sérií přirozeně). ;)
Ugraugra: Moc pěkný komentář. Teď, až při hraní Arcanie, si zpětně uvědomuju jak mě oproti ní G3 bavil (souboje, rozhovory, hudba). Měl hodně chyb, ale je to hra na kterou jen tak nezapomenu. I přes nižší hodnocení ve mě G3 zanechal pořádnou rýhu a tak nějak přemýslím, jestli bych svůj verdikt neměl přehodnotit. Ale asi ne, nechám to tak, jak to je. Uvidíme při případném dalším hraní.
Uuuf, tak jsem udělal skoro vše v poušti, konečně mám pořádnej equip - hlavně templar armor potěšil (ale asi ho brzy vyměním za to co jsem našel v chrámu), naučil jsem se two-handy (mám ted dva paladinský meče a přemejšlim jestli se nedoučit trochu hunting skill a vzít si dvě katany) a za 50 litrů jsem v Trelisu vykoupil ten bezva náhrdelník :) Jen škoda že jsem kvůli reputaci musel zabít pár water magů, jsou to docela sympatáci :P

Nordmar čeká!
No já taky zvládám alchymii a lukostřelbu, všechno mám na topu (skoro), ale je to prostě děsnej vopruz, proto mě to přestalo bavit.

Jo a v Lagu jsem tím pádem byl, ale tak to je jediná lokace s "příběhem a atmosférou" jestli mi rozumíš. A je tam děsně moc stejnejch postav. Fakt jsem s touhle hrou bojoval dlouho... a od znova si to určitě nedám, to by mě zabilo :-D Možná někdy budu pokračovat, ale zatim to nevidim.
No právě, držet si tyhle odstupy mi nikdy nešlo :-) Kdybych hrál někdy nějaký MMORPG, jsem ideální adept na tanka :-)
"kdy můj geroj padne po jedný ráně mečem"
Tak samozřejmě základní předpoklad mága je nikoho si nepustit k tělu a nechat ostatní dělat za něho jeho práci (skeletoni, démon nebo kouzlo Bloodlust které uvrhne cíl do berserkru, takže napadá i svoje vlastní) a na všechno se koukat z dálky čarujíc při tom smrtící bolty :) To pak stačí mít dostatek many a zmetci se tě ani nedotknou.
Já to dohrál za warriora bez jakýhokoliv community patche a taky se to dalo :-) Já všechny RPG hraju za warriory, mám radši poctivej boj, žádný čáry máry, kdy můj geroj padne po jedný ráně mečem. Radši mezi zmetky naběhnu, těch pár ran, co dostanu, si ani nevšimnu, rozdám pár ran mečem a je vymalováno... :-)
Ne, NPCcka padaji jak jablka proti silnejsim nepratelum :) Samozrejme jsem myslel vylakat mensi pocet (treba 2-3), zdrhat do zadu a skadlit je lukem a az te dozenou, vytahnout mec, tancit kolem, aby te netrefili, a sekat :) S tou lepsi vybavou jdou dulni cervi dolu docela rychle.
Co to znamená? Že si uděláš vláček a natáhneš to do nejbližší vesnice kde to necháš NPCčkům? :D
Já bych to za warra nikdy nedohrál. V tý poušti se to místama fakt mění v diablo - at už jde o ty zmíněný hordy zombíků, všudypřítomné šakaly nebo v jednom questu bylo za úkol vyčistit doupě jakýchsi pouštních důlních červů - když jsem tam došel tak jsem nemohl uvěřit svejm očím, doufám že to byl nějakej spawn bug a že to tak autoři nezamýšleli (jinak bych je musel nakopat do prdele), protože jich tam bylo bez keců 30-40 před jednou jeskyňkou a vysekat to tam stálo hodně úsilí (respektive mana potionů). A dělat tohle za warra a sekat jednoho po druhym to bych se fakt posral.