Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 80
Toto rozšíření, stejně jako všechny datadisky pro první generaci strategií od Westwoodu, jsem měl zafixované jako pouhou sbírku misí. Žádný z nich jsem nehrál více než jednou a tak mě nová rozehrávka velice příjemně překvapila. Stejně jako u Covert Operations jsou mise skvěle nadesignované, vlastně možná ještě lépe. Herní náplň je originální, opět přítomné mise uvnitř budov jsou také super. Mise jsou od začátku přístupné všechny, přesto mají příběhové pozadí a zapadají do takových minikampaní. Ve verzi pro PlayStation nebo nově na PC díky Remastered Collection jsou dokonce alespoň hlavní bloky uvozeny a ukončeny originálním videem. Ty představují nové postavy a bohužel nejsou tak povedené jako v originální hře. Nové jednotky jsou příjemným zpestřením, bohužel nejsou moc často využity. Přesto především Testa Tank je skvělá jednotka, rychlá a smrtící, bohužel s menší výdrží. Také Volkov umí udělat pěknou paseku. Je škoda, že je v některých klasičtějších misích zbytečně nízká technologická úroveň a není tak možné využít lepší jednotky.

Obtížnost je vyšší než v Red Alertu, ale proti Covert Operations nejde o nic hrozného. Datadisk také odemyká skrytou minikampaň proti přerostlým mravencům, navazující na vítězství spojenců. Její čtyři mise jsou příjemným zpestřením a opět jsou dobře navržené. Obsahují vlastní příběh o úniku z tajné sovětské laboratoře uvedený opět videem. V době, kdy jsem Counterstrike poprvé instaloval na Windows 95 mě potěšila přítomnost Widnows Theme s třemi různými motivy. Úpravy barev nebo kurzoru myši jsem neměl rád, ale pozadí na plochu s logem Westwood bylo super. Dnes jde o zajímavý dobový relikt. Sečteno a podtrženo, skvělé mise, nové jednotky, příběhová návaznost a stará dobrá hratelnost. V remasterované podobě obohacené o videa není nad čím přemýšlet.
+20
  • PC 70
EDIT (4.3.2015): Tak jsem se nakonec k tomu vrátil a dohrál to komplet, když to tu Virus tak pochválil. A musím uznat, že tentokrát mě to bavilo mnohem víc. Asi jsem před tím neměl tu správnou náladu. Zvyšuji i hodnocení a odkazuji tímto na Virusův komentář. Ten můj starý tu sice ponechávám, ale aktuálně tak úplně nekoresponduje s mými aktuálními dojmy ze hry.

-------------------------
Opakuje se stejná situace jako u datadisku C&C Covert Operations. Ačkoliv mě přes všechny zápory základní hra dokáže bavit a táhnout až do svého závěru, u těchto datadisků tomu tak není, a není tedy tomu tak ani u Counterstriku.

On je to vlastně spíš Mission disk, protože kromě misí tady toho nového obsahu taky moc není. Asi nejzajímavější mi přišel Tesla tank, ale to je trochu málo. Největší problém tak spatřuji v nulový motivaci. Kampaň mě prostě dokáže táhnout a vím, že když tuhle misi nedohraju, i když mě moc nebaví, tak se ve hře dál neposunu.

Tady ale žádná kampaň není, a všechny mise jsou od začátku přístupné. Když vás jedna nebaví, v klidu si pustíte jinou, a nebo ještě další. Výsledkem většinou je, že po zahrání zhruba poloviny misí, mě to přestalo bavit celý. To samé jsem zažil i u zmiňovaného Covert Operations. Nicméně oproti němu má přece jen Counterstrike něco navíc. A to je krátká skrytá bonusová kampaň proti obřím mravencům. To je skutečně něco nového, zajímavého a za vyzkoušení to určitě stojí.

Pro: Bonusová kampaň proti mravencům; Pár nových jednotek, 16 misí pro fanatiky, Hromada multiplayerových misí pro ještě větší fanatiky.

Proti: Nulová motivace hrát.

+18
  • PC 60
První rozšíření pro Command & Conquer: Red Alert šlo z větší části ve stopách předchozího datadisku k Command & Conquer. Z části se tedy jedná o shluk několika map, které sice svojí kvalitou často překonávají mise z původní hry, neplatí to ale o každé misi, kterou si zde nově můžete zahrát. V rámci misí za spojence má hráč k dispozici tři mini kampaně, které konečně přináší i nové filmečky, tak jako se zde objevují nové hudební skladby.

Narozdíl od Command & Conquer: The Covert Operations zde hráč může ovládat nové jednotky, které na straně Sovětů představují supervoják Volkov, jeho věrný kybernetický pes Chitzkoi, Tesla tank a Advanced Tactical Submarine, která disponuje jadernými střelami. Jako nejzajímavější mi přišel právě Volkov a pes Chitzkoi. Volkov pro svojí obrovskou palebnou silu a odolnost s rovnatelnou s Mammoth tankem, Chitzkoi pro své obří skoky na nic netušící vojáky a taktéž vysokou odolnost. Tesla tank je enormně silná jednotka především ve větší skupině, ale také s velmi malou výdrží vůči poškození.
Na straně spojenců je tu víceméně pouze nový Prototyp Nuclear MiG, který se velmi rychle nabíjí a je velice silný proti pomalým a stacionárním cílům, navíc se setkáte už pouze s postavou jménem Nikos Stavros, kterou fandové Red Alertu jistě znají jako řeckého generála z filmečků původní hry.

Jednotlivé mise jsou v datadisku těžší než ty v původní hře, a kromě velmi lehce naznačeného příběhového pozadí, mají především prodloužit dobu, kterou hráč stráví s Red Alertem.

Datadisk ale také přináší 4 tajné mise s obřími mravenci, které svojí zábavností a stylem předčí všechny ostatní, které v Counterstrike najdete. Jsou spojené nejen příběhem, ale také navazujícími mapami, takže tam kde skončíte v jedné mapě, tam začínáte v další. Pouze díky těmto misím se v mých očích datadisk dostává nad šedé vody průměrného hodnocení.

Jako zajímavost může být pro mnohé fakt, že datadisk vlastně nevyvíjeli přímo v Westwood Studios, ale nechali si hru vytvořit u Intelligent Games na zakázku.

V současné době je Counterstrike dostupný v rámci Command & Conquer Remastered Collection, v roce 1997 se prodával za necelých 700 Kč. Dnešní hodnocení je tedy víceméně zbytečné, jelikož datadisk je součástí obsáhlého a povedeného remasteru a minimálně mise s mravenci stojí za to si zahrát. Za svojí původní hodnotu se ale v devadesátých letech jednalo o velmi průměrný datadisk.

Pro: Zábavná bonusová kampaň proti obřím mravencům, zajímavé nové jednotky, nové skladby

Proti: Stále tupý pathfinding, téměř nulová invence, minimum změn, kromě misí proti mravencům minimální motivace datadisk hrát

+14
  • PC 75
Ač nemá první přídavek k Red Alertu opět příběhové pozadí, řadím jej k povedenějšímu rozšíření, než datadisk k C&C. A to hlavně díky novým jednotkám, které je možné stavět a jsou vskutku použitelné - taková ponorka s nukleární hlavicí byla lahůdka s ničivou silou, schopná potopit téměř celou flotilu, někdy i samu sebe. Nebo divize tesla tanků, ta byla schopná svou rychlostí a výbojem udělat s nepřátelské základny zemi nikoho během pár minut. Dalším pozitivem je samotná variabilita misí, kterých je po osmi za každou stranu.

Za spojence onen "nedějový" fakt ne zcela platí. Osm misí je rozděleno na tři "kapitoly", jež na sebe navazují. V misích Sarin Gas první dobijete základnu klasickým stylem "vybuduj bázi" (těžba, obrana, útok), v další části se nacházíte s hrstkou vyvolených v budově na výrobu sarinu, kde máte zjistit důležité informace a ukradnout náklaďák a potom závěrečné klání, kde díky informacím musíte zabrat všechny továrny na výrobu smrtícího plynu - takže návaznost. Sověti nic takového nenabízí, zato jsou zde mise, které se mi vryly do paměti chytrostí nepřátel a nápadem, jakým byly tyto mise vytvořeny. V misi Legacy Of Tesla jsou uloupeny plány MIGu, ten je poté spojenci modifikován a místo raket je upevněno na stíhačku malá nukleární bomba, jež je v krátkých intervalech po shození znovu naložena. Je rychlá, odolná a velmi špatně se proti ní braní a k tomu je vám dána zpočátku pouze hrstka jednotek a základna bez Construction yardu.

A tak bych mohl pokračovat u více jak 70% misí - jednoduše řečeno, bavil jsem se. To co dělá Cé&Céčko Cé&Céčkem zůstalo a bylo přidáno něco navíc. Bohužel zůstalo i pár negativních aspektů, řekl bych skoro klasika - někdy na nervi jdoucí pathfinding (katastrofální!) a občasná nelogičnost ovládaných jednotek, kdy místo toho aby tyto střílely s co možná největší vzdálenosti, v klidu si dojedou až k cíli a až pak spustí bandurskou. Častokrát se také stane, že jednotku zničí vlastní síly.

Pro: nové jednotky, někdy překvapující AI, za spojence "kapitoly"

Proti: opět pathfinding, myšlenkové pochody ovládaných jednotek

+13