Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak po 120 hodinách definitivně dohráno.

Faith (Archer -> Magick Archer), Bo (Fighter -> Warrior), lvl 74.

Z víc jak 80 questů, který jsou uvedený na Wiki, jsem jich „nějak“ dokončil víc jak 70.

A podařilo se mi umřít při závěrečných titulcích, lol.

Teď si to musím nechat trochu uležet.
Jsem si včera řekl, že vlezu tam, kde jsem ještě na mapě nebyl. Tak jsem se dostal do nějakých mlžných bažin a přes ně dál až k nějakému pradávnému bitevnímu poli a mrknul z dálky jak se pere kyklop s drakem. V okolí jsem asi dvě hoďky šmejdil a říkal si jak je to fajn, že je tu tolik míst k prozkoumání. A pak jsem čistě náhodou v tunelech objevil skrytou cestu ještě dál na sever. A na vrcholku hory svatyně a v ní drzá sfinga s úkoly... miluju tu hru a to jak odměňuje průzkum.
Eh, tak jsem na lv40 po asi 40h zabil Draka a pokračuju na true ending.

Jako... úplně jsem to nečekal, měl jsem ještě tak třetinu mapy neprozkoumanou, ale žádnej důvod do těch končin vyrazit, takže jsem si do poslední chvíle myslel, že si s G. jen řekneme nazdar a zase si půjdeme po svých řešit něco jinýho, ale ne. A jak jsem s tím nepočítal, šel jsem do toho jako rank 5 fighter >_>

Tvl neměl na mě někdo někde mluvit elfštinou nebo tak něco? :D
@Widl (03.04.2024 11:36): Myslíš Ulriku? Mátlo mě, že tahle poster girl nehraje větší roli, dokud jsem se náhodou nedozvěděl, že jsem minul její linku v Melve, která se mi nevím proč nikdy neotevřela. Ale už jsem našel „náhradu“, haha! Jinak já si o tom právě nechci moc zjišťovat, protože mě bavěj ty momenty překvapení a že znenadání objevím quest tam, kde bych ho nečekal. Nebo že si musíš něco domyslet a udělat pár kroků ještě předtím, než ti to NPCéčko ten quest vůbec zadá, to je super. Jinak taky rád žiju s následky svých rozhodnutí (a náhod) a hodně cenim, že ta hra ty questy neoznačuje jako splněný/failnutý, ale prostě jen jako dokončený. Už teď si to ale říká o další průchod.
@Widl (03.04.2024 11:36): no já jsem se občas přistihl s myšlenkou, že by nestačilo zas tak moc, aby bylo Dragons Dogma pro RPG podobným dílem, jako Red Dead Redemption 2 pro western - akorát jsem to moc nechtěl předávat dál, protože je to až moc absurdní myšlenka. :D Ale svět tam žije, systém pawnů super a klidně by na tom celá hra zvládla stát. Přidal bych třeba nějaký systém profesí (kovář, vaření...), systém reputace, přidal bych asi 10x více druhů nepřátel a ono by to fungovalo. Ten souboják je pořád radost (když funguje), pocit z party mám, i když říkají random hlášky, podobný jako by ty postavy byly napsané. A jak se teď ukazuje, je tam dost věcí, které hráč prostě nevidí, protože třeba neexperimetuje ale hra mu je dovolí. Prostě tohle funguje. A dle mého dobře. Dokonce tu konečně zažívám takový ten "pocit z putování", který jsem třeba v Elden Ringu bůhví proč neměl - asi že tu konečně lesy vypadají trochu jako lesy.

Jenže to bylo všechno už v jedničce. Je to osmička, já od toho osmičku čekal, takže jsem s tím v pohodě. Hraju to navzdory kritice - akorát mi teď končí gamepass a rád bych dojel Personu 3. Herně se zle nemám. :D
@pipboy (03.04.2024 11:02): DA upravuje u základní hry jen nějaký bugy, ceny některých věcí, přidává nový zbraně a brnění, možnosti dalšího vylepšení a tuším, že ty prokletý předměty taky nebyly v základu. Hraje se to ale úplně stejně.
@SilentWolf (03.04.2024 10:28): Schválně se ve městě rozeběhni a drž R2 pro chycení. To je teprve šílenost. To doskakování lidí je strašný. S tím bálem ti to hra přeci ukáže hned na začátku animačkou, kde je tvůj objekt zájmu.

Úkoly bych za sebe nehanil, protože je můžeš splnit jak chceš. Můžeš ten klenot dát jednomu, nebo druhému, nebo si ho nechat, nebo udělat kopii a pokud nemáš na úplatky, tak jsi v háji. Teda v base :D Mám rád, když mě hra vybízí k přemýšlení a hraní si. A občas to s sebou nese i ty následky, že se něco nepovede. Prostě život dobrodruha. Nebo něco úplně mineš. Už teď vím, že jsem minul celou jednu linku s postavou a možnost romance. Protože jsem neposlouchal co mi povídá jiná postava jen tak mezi řečí. A tohle mě na tom ohromě baví, ta potřeba dávat pozor, číst mezi řádky, poslouchat. Že jsou úkoly občas trochu kostrbatý? To oželím a za ten přístup i rád odpustím.

Třeba cesta do Batahlu je taky super. Přišel jsem na tři způsoby jak to zařídit. Od jednoduchého a očividného až po ten s trochou vtipu, který není nikde napsaný, ale prokecne ti ho náhodný pocestný na úplně jiný části mapy. A pak přijde ten odměňující "aháááááá" moment :)

Teď třeba dumám nad tím, jak dostat Huga z basy. Velitel vězení si ze mě dělá s úplatky jen srandu (asi) a kasíruje. Mám sice univerzální klíč, ale to se nesetká u dozorců s pochopením. Určitě tu bude ještě nějaká další možnost. Jen poslouchat a přijít na to.
Jo taky marně přemýšlím, v čem je DD2 vlastně lepší, krom dejme tomu po technický stránce grafiky, ani tu rozsáhlost světa nekvituju zrovna s povděkem.

Dark Arisen verzi jsem pořádně nehrál, jednička bez něj byla imo naprosto v pohodě, afaik toho na main hře ani moc neměnil, jen tam přidal dungeon s lootem a možná unlimited portcrystaly nebo tak něco, ne?
@SilentWolf (03.04.2024 10:28): Já si to neskonale užívám, tý jankiness, kterou popsiuješ, navzdory. Průzkum a gameplay na jedničku, pořád v tom objevuju nový věci. Jinak v čem Itsuno lhal? Vůbec jsem to nesledoval.

@Widl (03.04.2024 09:10): Hraju offline, takže mám jen pawny natrénovaný Capcomem, nikdy se mi nestalo, že by mě k nějakýmu tokenu zavedli, ale často na ně upozorněj, když je viděj, to je skvělý.
Mě teda přijde jako velký průser cokoliv, co se netýká soubojů.
Ve městě bylo několik hlavních misí tzv. "plížících". Tím, že ve hře není možnost hru nějak volně uložit, je to dost stresující, ale počkat.. ono si jde navléknout zbroj stráží. Takže 3 úkoly po sobě hráč běhá po prázdném hradě v brnění stráží vyzbrojen 15FPS a snaží se najít, kam to má vůbec vlézt.
Quest s "bálem" byl taky vtipný. Kdy se v malé kruhové místnosti objevovaly a mizely postavy zcela náhodně a já nevěděl, zda mám na někoho čekat, nebo jít pryč. Takže mě trochu děsí, že teď už to bude údajně sešup v kvalitě, protože tohle bylo dle mého to nejhorší co hra nabízí.
Celkově to mizení a objevování NPC je něco, co si dle popisu nejde ani představit - ono to DOSLOVA funguje tak že se hráč prochází prázdnou ulicí a najednou se všude kolem něj objeví postavy. Za chvíli třeba nějaké zmizí, a je to strašně schizofrenní. Není to vůbec nadsázka.

Vedlejšáky taky fajn - dva lidé chtějí klenot, koupím ho od obchodníka co stojí 10 metrů od nich, nechám si jej u něj zfalšovat, takže mám dva. Jak dám jednomu týpkovi ten falešný, řekne, že si jej musí ověřit - donese jej tomu obchodníkovi co mi to zfalšoval a pak na chvíli odejde. V tu chvíli hráč uplatí obchodníka. Quest hotov.
Nehledě na to že jsou tam třeba opakované questy kdy se hráč vrací do vesnice aby vybil ještěry. A je to podané ještě tak absurdně, že na ně zrovna útočí. Přijdete do vesnice, uprostřed je týpek, který vás zastaví. Bez jakékoliv urgence vám klidným hlasem řekne že je to stále na prd a ještěři útočí, tak si řeknu "fajn, asi tu mívají pravidelně nájezdy, tak to třeba konečně vyřeším", ale ne, on mluví přímo o tom momentu. Jakmile rozhovor skončí, uprostřed se spawnou dva ještěři a spustí se bitva.

Ten director si docela zasluhuje hejt, který se mu dostává, za ta velkohubá prohlášení co měl.

Každopádně podobně jako jednička je to fajn v tom toulání světem. Kéž by byla jen větší variabilita nepřátel - ta je menší než v jedničce a moc nového tu není. A taky ubrat počet nudných střetů.
Nedělá to asi nic lépe než jednička. Koho jednička nebavila, vyhnout se dvojce. Každopádně se i dost fanoušků shoduje že z dvojky dostali spíš chuť na jedničku.

Mě se hodně líbí ta mechanika pawnu, jak psal Wild níže, na tom hra klidně může stát a budu spokojený. Ono to i tím kempováním a atmosférou občas působí dost atmosféricky. Docela se těším co s tím udělá DLC, protože jednička bez něj byla asi taky na prd. Očekávám že se po vzoru minima inovací pak objeví hydra a beholder z jedničky, ale třeba překvapí..

Itsuno je japonský Todd Howard. - random myšlenka z redditu, která ale sedí. Mimochodem natvrdo opakovaně lhal během promo kampaně. To by se myslím úplně přehlížet nemělo.
@BUMTARATA (02.04.2024 22:19): Tokeny jsou prima v tom, jak je to navázaný na pawny. Čím víc hráčů bude hledat a zkoumat, tím víc pawnů bude vědět kde jsou a pomůžou ti je najít. A člověka to i vnitřně těší, když mu cizí pawn říká, že o tomhle neměl tušení a musí o tom říct "doma". :D

Já se dostal do Batahlu a tam se mi ta kaňonovitá, suchá krajina moc líbí. Hlavní příběh je oproti prvnímu dílu lepší a zajímavější. A skvělé je, že jsou tu zase vedlejší úkoly, které je jednoduché v dobré víře pokazit. Nebo ne pokazit, ale prostě pro dotyčné nedopadnou dobře. A hrdina se s tím prostě musí srovnat :)
Jinak jsem asi po dvou hodinách marný snahy vzdal hledání „prvního“ tokenu, gůglit si to nechci, ale cenim, jak vtipnej to je nápad, a mezitím jsem našel asi deset dalších, který jsem minul, lol.
2,5 mega, jednička prodala kolem 8. To jsou slušná čísla. Docela by mě zajímalo, kolik jednička prodala od oznámení dvojky. Teď už to hádám bude pravidelná série po boku MH a Resi.

edit: Ok, začátkem 2022 měli 6, takže kolem dvou mega od oznámení, to slušně nakoplo.
@pipboy (29.03.2024 14:37): Kyklop se mi tam taky objevil, zjevně zabloudil. Když měl asi třetinu zdraví, tak chtěl zdrhnout přes most do divočiny, ale to už jsme ho nenechali. Quest u toho žádný nebude, spíš je to jen nějaký náhodný event.


@BUMTARATA (29.03.2024 13:53) :  Taky jsem se na začátku spálil :D Ale jednou už se mi to naopak hodilo, když jsem vlezl někam moc brzo.

Včera vypečená záležitost u questu ve vězení. Dostanete totiž do zápujčky klíč, který tam otevírá vše, to znamená i když vás zabásnou. Dá se sice koupit asi za 3000 falešný, ale jen na jedno použití. A tak mě napadlo nechat vetešníka v jiném městečku zkopírovat tenhle. A hle, funguje to královsky :D
Za mě zatím největší jank bylo když se mi ve městě objevil teď už nevim jestli kyklop nebo troll nebo co to je a všichni do něj rubeme a uprostřed toho všeho mě oslovi nějaký NPC a začne mi cpát quest. Hra v reakci na to monstrum prostě despawnula a dělá jako by tam nikdy nebylo, tak upřímně doufám, že za tím nebyla nějaká questlajna.

No a snad už dvakrát mi grifin přistál do řeky.

Co mě trochu vysírá je ještě inventory management cizích pawns - člověk se s tím musí ručně přesouvat, když je chce vyměnit, jinak o ty věci prostě přijde...

Jinak už mě to celkem chytlo - "včera" jsem u toho seděl do čtvrt na šest ráno, ale celkově mi to přijde o dost víc jank než jednička.
Tak jsem právě ztratil několik hodin progressu, zrovna chvíli po tom, co se mi podařilo zabít draka, protože jsem omylem klikl na Load from Last Inn Rest.

To je taková sračka!
@Widl (26.03.2024 11:32): Výborný!

Jinak propady frame rate by nebyly až taková hrůza, kdyby ta hra měla v pořádku frame times. Což zdaleka nemá, takže pocitově to bude ve městě příšerný, ať už to hraješ na čemkoliv.
@BUMTARATA (26.03.2024 11:01): Mně včera vytrolila hrapyje. Souboj na cimbuří vysoký strážní věže. Nedal jsem si pozor, čapla mě za ramena a než jsem ji polechtal dýkama, tak mě přenesla přes to cimbuří a zase pustila :D
@Widl (26.03.2024 09:21): Z tý fyzikálnosti jsem taky nadšenej, každej pohyb je patřičně cejtit. Přidává to i soubojům, který jsou tím spíš grandiózní. Včera jsem třeba zkapal při pádu z gryfa, kterej se znenadání vznesl. Nádhera!
Když pominu tu špatnou technickou stránku ve městech... Propad FPS je hrozný a doskakování obyvatel otřesný. Schválně vyzkoušejte při běhu městem "grab" útok. Najednou se vám zhmotní na ramenou nebohý a řádně rozrušený obyvatel nebo obyvatelka :D

Tak jinak je to vycizelované Dragons Dogma. Hraju za zlodějku a přijde mi to rychlejší, akčnější. Atmosféra parádní, noční souboj se skřety ve vysoké trávě, kde svítí jen lucerna a pár loučí, první okopávání kotníků u gryfa. Ta fyzikálnost světa a soubojů se taky jen tak neomrzí. Jsem rád, že nevymýšleli nic nového a převratného.
No, draw distance na npcčkách je dost absurdní, o tom žádná... ale tak dorazil jsem do hlavního města a procesor zatím nepřelez 80°C, což de. Jinak celkově první dojmy... no, nejásám, ale to jsem ze začátku nejásal ani u DD1. Interface mi nějak leze na nervy.
@7c (23.03.2024 16:12): ad Denuvo, vzhledem k tomu, že CPU dostává pokouřit a při nejmenším co jsem slyšel, tak Denuvo má znatelný dopad na výkon, to tady možná není zase tak mimo připomínka.
@pipboy (23.03.2024 15:58): CAPCOM má "mikrotransakce" ve hrách už roky a vždycky to byly hlavně kosmetické věci, "consumables" získatelné ve hře nebo "sidegrade" výbava- už jsem někde víckrát zmiňoval, že bych klidně bral víc možností, jak jim do hry (která mě baví) poslat víc peněz :)

Co jsem viděl na Steamu, tak lidé nejvíc kritizují HW nároky/optimalizaci, pak pár pirátů/cheaterů "hejtí" Denuovo, několik webových "sociálních bojovníků/idiotů" syčí na DLC a zbytek jsou RPG nesmělí hráči.
Ta reakce na mtx je naprosto absurdní. Capcom má alespoň dostatek soudnosti mít je 100% optional a nerozjebávat game design, aby je lidi víc kupovali. Člověk je může úplně klidně ignorovat a nestane se absolutně vůbec nic, ale tupá horda prostě vidí mikrotransakce a začne vřískat jak stádo opic...

Možná by příště udělali líp vypustit mtx až týden, dva po launchi, aby jim lidi nemohli přikládat takovou důležitost, ale s blbcema těžko říct...
Na Vortexu se strhl dobrý shitstorm ohledně DD2 (recka a HW nároky). Děsná škoda, že už tu s námi není Charllize, fakt by mě zajímal jeho názor na hru.
To be fair, nemalá porce těch negativních recenzí pramení i čistě z toho technického stavu. Hodně lidem to třeba i co 5 minut crashuje. :)
The option of starting a new game 

We are looking at adding a feature to the Steam version of the game that will allow players that are already playing to restart the game. We will announce more details as soon as we can.

((:
@Marcusss (22.03.2024 18:52): Game director by s nejvyšší pravděpodobností taky ty DLC mile rád odstranil z existence. :) A stejně jako ostatní věci, s tím fast travelem jde o možnost koupit něco, co se dá získat i přímo ve hře.

A nemyslím si, že je to teď otázkou přeteklého poháru, jako hlavně toho, že to koupily hromady hráčů, kteří o těch praktikách předem nevěděli. A mnoho z nich se o nich beztak dozvěděli až z netu, protože když už nic jiného, tak tyhle placené cheaty opravdu nejsou pervasivní.

@Paul (22.03.2024 18:46): Kravaťákům to nemá cenu omlacovat o hlavu, spíš by to opravdu chtělo promluvit do duše těm hráčům, kteří to reálně kupujou, alespoň na PC.
@bukrrCZ (22.03.2024 17:36): Je tam ten insult to injury, že se game director před vydáním vyjadřoval, že nemá rád fast travel ve hrách, že správně je udělat cestování zábavné.
A pak do hry strčej fast travel koupitelnej za peníze. :-/

Je pravda, že Capcom tenhle sajrajt cpal k hrám už nějakou dobu a teď prostě přetekl pohát trpělovosti.

Je to plně singleplayer hra, která navíc trpí těmi performačními problémy. Mikrotransakční DLC jsou tam jako další level zbytečného shitu.
DLC v téhle podobně už má Resident Evil od remakeu druhého dílu. Nějak mi uniká, proč se "mikrotransakce" v podobně jednorázového DLC řeší v takový míře zrovna u Dragon´s Dogma. Dokud to neskáče ve hře jako spam pro dobití si ingame měny, prosím. Review bombingovat hru za něco takovýho? My, hráči, jsem hrozná plačka komunita.

Review bombingovat hru za hrozný technický stav? To je jiná. Rád si plivnu taky.
@AlieN (22.03.2024 17:15): Je to Capcomská stálice, jejich hry mívají jasně stanový design, který s mikrotransakcemi nijak nepočítá, ale Capcom stejně nabízí možnosti, jak si hraní ulehčit/zkrátit/jinak zpohodlnit. Jedou takto už léta, nevidím důvod si myslet, že zrovna s touto hrou by najednou byl její design reálně na ty balíčky vázán. Ale nepochybuju o tom, že se najdou hráči, kteří tuto praktiku nemají zažitou a beztak ani nehráli jedničku, a usoudí, že by to naopak mělo být pohodlnější a lehčí. Obdobně na mě působí ta recenze, na kterou odkázal Paul.

A taky by mě zajímala nějaká statistika, jaké procento PC hráčů si ty věci reálně kupuje, když ty stejné funkce - a mnoho dalších - jim zcela zadarmo obstará Cheat Engine. :) Ale do nějaké míry se jim ta investice asi vrací, když to k těm hrám cpou furt. Nicméně, doposud taky byla stálice, že tyto mikrotransakce ty hry nijak hráči nenutí. A co jsem zatím viděl ze streamů, nejinak je tomu zde.

Takže bych předpokládal, že stejně jako u ostatních Capcomských her není nejmenší problém to jednoduše ignorovat. Ale třeba budu v následujících dnech a týdnech vyveden z omylu, mno. :)
Otázkou je jak moc je toto ve hře potřeba - je hra ideálně vybalancovaná i bez mikrotransakcí a ty mikrotransakce jsou jen placený cheat, a nebo je hra ve stylu Assassins Creed vybalancovaná ideálně pro ty co platí, a na ty co si nepřiplatí čeká nadměrný grind?
@Paul (22.03.2024 16:54): Řekl bych, že ani toto nijak nevybočuje z Capcomského standardu. RE4RE nabízí exkluzivní upgrade tickety a člověk si za pár dolarů navíc může 'načítovat' neomezenou munici hned z kraje hry. Oproti tomu toto ještě stále zní jako relativně rozumné zjednodušení/zpohodlnění něčeho, co má být obtížnější a spíš nepohodlné by design. :)
@MickTheMage (22.03.2024 15:15): nějak detailně jsem je nezkoumal, ale třeba to co je popsané v tomhle review mi přijde docela scummy. Imho ale v placenejch prémiovejch hrách za 70 babek nemá tenhle odpad co dělat. I když si uvědomuju, že u velkejch publisherů už je to prakticky norma. Ale o to víc se mi líbí když se hráči ozvou a daj na to negativní feedback, jakkoliv si nedělám iluze že by měl větší význam než prachy těch idiotů co si ty MTX budou kupovat. Ale aspoň něco :)
@Paul (22.03.2024 12:32): Pretoze evidentne tam tie mikrotransakcie nic nerobia, proste su tam, pretoze vedenie Capcomu vie, ze sa najdu idioti co do toho trafia peniaze na viac. Ale podla tych recenzii mikrotransakcie nediktuju design a pacing hry, takze... Umelo vytvoreny problem? :)
@HolyMeatball (22.03.2024 10:17): Jo, tak pokud toho jde dosáhnout hraním, tak ok, to není taková hrůza. Ale z principu chápu ty rozhořčené reakce. Mikrotransakce prostě do singleplayer hry nepatří. Kdyby to alespoň mělo coop třeba, tak budiž.

Možná by se mohli inspirovat u CDPR a místo těchhle hovadin pracovat na příběhové expanzi. Případně alespoň na nějakých post-game dungeonech. Rozhodně by se to prodávalo líp (a za víc peněz), než tyhle hovadiny. Ale je mi jasné, že takhle kravaťáci nepřemýšlí nikde.

Mě čeká ještě jednička, takže snad to všechno odstraní než se k tomu dostanu za pár let. :D
@Fritol (22.03.2024 10:09): Jo, ale není to reálně o nic horší, než když u těch čistých singlplayerovek chtěli nějaké drobné třeba za itemy k vylepšování postavy. Přímo ve hře lze změnit vzhled postavy za 500 ingejm měny, za tři hodinky hraní se dle ohlasů dá vydělat cca 2000 ingejm měny. Prostě, dá se to s přehledem ignorovat.

Co mi přijde mnohem víc na facku je skutečnost, že to zřejmě opět má jen jeden slot na postavu, a víc než jednu si člověk nevytvoří, a prý že snad nějak není možné ani vytvořenou postavu smazat? To jsem snad jen pochopil špatně.
@Fritol (22.03.2024 06:22): Klasický Capcom, kravaty se snaží kapitalizovat na všem, co je napadne, přičemž hra samotná s designem na žádné mikrotransakce nemyslí. Tedy předpokládám, tak samo to mělo DMC5, Resi 4 remake, atd. Tím pádem taky předpokládám, že většina zdrojů mostly negative hodnocení nemá s Capcomem zkušenosti. :)
Mikrotransakce lol, mostly negative okamžitě. :D To jsou pitomci, tak krásně rozjetý hype měli všude a takhle to zazdít…
@BUMTARATA (21.03.2024 20:49): koukám na framerate analýzu a na konzolích to ve městě padá ke dvaceti, na PC ke třiceti, hitparáda to není nikde. Imho to potřebuje ještě pár měsíců ladit jako město v BG3, kde framerate razantně zvýšili po vydání.

A nejde jen o framerate (úsek recenze na PCG, bez spoilerů, ale dlouhej, kde popisuje problémy a bugy)

Dragon's Dogma 2 sometimes makes me feel like I'm going mad. Some quests are just so obstinately vague that you just have to hope you stumble onto a solution. I have had many long discussions with Sean, who's been writing a lot of our Dragon's Dogma 2 guides, where neither of us can figure out if we've missed something or we've been the victim of a bug—sometimes it's both! 

For instance, one of the vocations I wanted to try out was Mystic Spearhand. This is an Arisen-specific class, so pawns can't use it, and it mixes both martial and magical skills to devastating effect. You can use telekinesis to lift up debris and small enemies, magically dash towards foes or up into the air, create arcane shields that deflect all damage, and simply go to town on a foe with your deadly, spinning duospear. But I had no idea how to unlock it. 

It was only after speaking with Capcom that I realised a conversation didn't trigger after a fight. I was meant to meet the fella who'd unlock the vocation for me, but that never happened. And he was no longer in that village. Eventually I found him in another village and finally unlocked the vocation—lots of fun ensued. But it would have simply been impossible to figure this out myself.

It's worth noting that after a certain point, near the end of the game, the locations of these NPCs are revealed, but I've encountered plenty more issues where there's been no resolution. There are a couple of extremely powerful spells, for example, that it looks like I'll never be able to use until a fix is deployed. These are connected to an elaborate quest that simply stalls at the end for me, trapping the NPC in a loop. I tested this quest in my second playthrough and the bug persisted, though Sean managed to get through it with no issues, so your experience could vary. 

Playing again has revealed just how much I missed the first time around, not because I didn't explore enough, but because quests didn't work as intended. I've also discovered new issues, where quests that worked before have broken down. Often the problem lies with NPCs, who might not show up when they are meant to, or will simply vanish when they should be following you.  

In so many instances, though, I kept trying to stick with these broken quests because it's genuinely so hard to tell if it's a bug or just a product of some weird design choices. Occasionally, the quest log will straight up give you instructions that are outright wrong, like telling you to talk to a specific person when you will never actually be able to meet that person. My biggest disappointment was missing out on a critical battle near the end of the game because the log entry didn't have the hour glass icon, which tells you when it's a time-sensitive quest. When I realised the quest was progressing without me (thanks to some out-of-context cutscenes) it was too late to reach the location in time. 
@Garion (21.03.2024 12:59): tak rozhodně to je nejaký blbý kousek, ale na papíře maj provozní teploty někde nad 100°C, takže co s tím... vyměnil jsem stock větrák za ten z 1600 (je o něco vyšší a má měděný jádro) a sundal bočnici, takže v Cyberpnunku už neleze k 95°C ale jen k 85°C :D Ale Phantom Liberty to stejně šouplo zpátky na 90-92°C >_>
Jako, největší rána byla asi instalace 3070, bo je na rozdíl od 1060 3-větráková a tak trochu ten kus karty navíc zabíjí airflow, ale i tak... no ještě můžu sundat druhou bočnici >_>
No, když jsem předloni vyměnil Ryzen 1600 za 3600 a 1060 za 3070, myslel jsem si, že mám tak na 4 roky pokoj... Snad to nějak rozumně dá těch 1440p@30fps >_>
Ale ten CPU bottleneck mě sere, i s otevřenou kysnou se ten xindl dovede vyškrábat na 90°C, takže tohle bude solidní záhul...
@MickTheMage (20.03.2024 18:22): Tiež som si pred dvoma rokmi hovoril, keď som menil po 7 rokoch grafiku, že to som predtým nikdy nezažil, že 7 rokov na jednej grafike a v pohode hrať novinky. :) A ostatné komponenty zatiaľ frčia od roku 2015, akurát cpu už pri niektorých veciach bottleneckuje (tretí akt v BG3), tak zvažujem upgrade po 9 rokoch. Celkom vtipné oproti tomu, keď som dostal pc na vianoce 2003 a v roku 2005 už niektoré veci nestíhalo. :D
Japonci to letos totálně válcujou (Tekken, Like a Dragon, Persona, Rebirth, Unicorn Overload, Dragon's Dogma, Shadow of the Erdtree), průměrný meta skóre 90.