Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Prave kvuli tomu jsem G1 nikdy nedohral :) Tohle v G3 vubec neni a nevim o zadnem modu, ktery by to pridaval. Tady je to vylozene utok/blok system.
Myšítkem jsi zaměřil a W byl výpad kupředu/fešný útok, A/D švihaly ze strany. S myslím blokovalo, či jen ustupovalo. S tím se šlo vcelku dobře ušermovat silnější/lépe vyzbrojené protivníky.
Bodkin: Já to hrál ještě s quest packem, měla vyjít nová verze v angličtině ale nevim jestli se tak stalo. Koukni tady na diskuzi 15.09.2010.
Bodkin: *thumbs up* Na GameBoye nedám dopustit. Mám téměř archivní kousky. A mít více financí, tak na Aurku skoupím co se dá, je tam toho dost a vyplatí se to. Neváhej. A v lavici se to taky dá, jen si musíš zvyknout, že si neustále hledíš mezi nohy, nebo aspoň tím směrem=D
:-) Mě příjde neinkvizitorské hrát hry ze SNESu na nenintendovské konzoli. + gameboye si chci stejně pořídit, abych se mohl zabavit v prác... eh, na cestách.

Tahle Zelda se mi líbí víc.
Tak z GameBoye jsem takového Maria kolikrát hrával jen kvůli finálnímu songu=D A ještě takový hodně povedený song ze Zeldy. O Pokémonech mi ani nemluv, to znám nazpaměť dodnes! PokéCenter a podobně.
Ne, ale PSX verze měly dlouhé načítací časy.

Ale především, hrát na nějakém kapitalistickém handhelu který recykluje staré legendy by mělo být proti inkvizitorské morálce.

Jo a random encountery tam právě nejsou, potvory jsou normálně vidět.
Bodkin - SNES verze je nádherně emulovatelná, normálně bych tě podpořil v nákupu, ale potom co ty hovada z Square Enixu udělali "Crimson Echoes" a "Chrono Trigger Ressurection" o nich nemůžu ani slyšet (nehledě na to, že od FF9 nevydali žádné dobré RPG)...
Mezi SNES verzí a DS verzí rozdíl není (v ničem), pokud vím, jenom PSN verze má nějaká anime videa navíc, ale ty jsou k ničemu (a člověk se na ně může kdyžtak podívat na Youtube... mně osobně se ovšem nelíbily)...
Jako emulátor doporučuju Snes9x (přijde mi víc user-friendly než zsnes...
Btw - Chrono Trigger náhodné encountry nemá... teda má ale ne tak debilní jako FF, a navíc se jim občas dá vyhnout...

Drolin - http://rapidshare.com/files/446672577/Chrno_Trigger_Original_Soundtrack.zip
Poláci: A another war a Gorky 17 tam taky klidně započítám(byť do toho tactical subžánru).

EDIT: To už raději ty Německé RPG. :-P

Drolin: Mezi SNES a DS verzí je nějaký rozdíl? Krom technické stránky o tom docela pochybuji.

Ad náhodné encountery - důvod mé trvající nenávisti vůči jRPG. A Game Makeru. A RPG makeru.
Pravda, Neverhood měl taky dost dobrej soundtrack a ted si musim dát facku že jsem zapomněl na Grim Fandango - tam byl dokonalej.

Ale špatně jsem se vyjádřil, chtěl jsem říct že G3 má nejlepší OST z her pro PC - kdybych tam měl počítat i konzole, tak by se na prvních příčkách pohybovaly některá jRPG co jmenoval Drolin a absolutní top asi FF IV a Pokemon Yellow :D
Drolin: Weird War mě celkem zaujal... Do háje, dyť jo. Two Worlds je taky Polský produkt. Beru zpět.
A mě se líbí Polské RPG. Žel zatím mají v rukávu pouze Witchera.
Gunáre, pravda díš, především evropská (a hlavně Německá) RPG také považuji za to nejlepší. Ale těch je celkem nedostatek.

Bodkin: Jedině verzi na SNES! A pod emulátorem pěkně na velkém monitoru. Jinak Chrono je asi nejlepší volba pro začátečníky v jRPG, hlavně díky menšímu počtu náhodných encounterů.

Marcuss: Jak koukám, tak mám jenom midi verzi CT soundtracku, tak kdyžtak pošli link na orchestral verzi. Díky :)

Btw,nejlepší se mi z něj zdá Corridor of Time a Millenial Fair.
Drolin mě přesvědčil ke Xenogears a nelituju toho, dobré, ale nad pořádný euroamerický rpg není :) Od Japonců se mi líbí jen Playstation, který dokonale připůsobili západním chutím. 3jka už působí skladbou her asijsky minimálně und Das ist guut. :D
Drolin - U FF bych klidně přidal i osmičku, Uematsu si tam nádherně vyhrál s piánem, a s Chrono Trigger naprosto souhlasím ((btw - jestli chceš, můžu ti někam postnout jeho orchestriální verzi - na netu jde sehnat jen midi)...:)
Napříkald,

Xenogears
Final Fantasy VI, VII
Chrono Trigger a Cross
Suikoden IV

a další...
Say: To jo, klasické fantasy, ale pokud tě pohltí atmosféra od jedničky do trojky, uvidíš to jinak. Morrowind má vyborně udělen svět, ale hratelností si mě nezískal.

JohnCZ: Díky :)

Ještě doplním Bodkina v top soundtracích (na které si troufnu tvrdit, že jsem znalec :) - Outcast, Shadow of the Beast, Inferno, QFG IV, Neverhood a pak řada jRPG. A hlavně soundtrack srovnatelný s deskou Chemical Brothers, a to DUNY!
Droline, teda já ti nevím... Zorvna Gothicy mi přijdou z fantasy 3D světů naprosto bez nápadu. Takový okopírovaný a idealizovaný středověk. To takový Morrowind...
Bard's Tale, Arcanum (sorry Jabe), Outlaws a HOMAM 2.

G3 ale má taky dost dobrý. V epické kategorii.
Soundtrack je dokonalej, možná nejlepší co byl kdy ve hře. Aspon si teda na nic lepšího nevzpomínám.
Drolin: Pěkný komentář, máš tam plus. S tou hudbou jsi mně ale dostal, vždy mě při jejím poslechu naběhne husina a ukápne nostalgicka slza ;)
ugraugra: No já to hrál v době kdy alternativní vyvážení ještě nebylo. Plánuju to časem rozehrát znovu tak uvidíme.
Gonzalez: Měl sis zapnout alternativní vyvážení, pak bys měl skill pointů tak akorát. Ten původní systém je děs.
Proto to skoro - DE mělo našlápnuto, ale spíš se mi tam líbilo, že tě k těm volbám nikdo a nic neponouká, musíš se rozhodnout sám za sebe a na místě.

Fallout 2 a P:T jsou mimo limit, to jsou staré hry z izometrického pohledu, to je jiná liga. Tam se to už nikdy nevrátí, protože lidi jsou líný a) takové hry dělat b)takové hry hrát. Dyť vidíš, co je dneska in.
Walome: Fallout 2 a P:T jsou v tomhle zatím asi nejvýš. DE teda zrovna dvakrát nelineární nebyl. Resp. vůbec. Šlo jen o volby plnění questů, pokračování ale bylo téměř na chlup stejné.
Say: "Uměním je volnost dobře využít." - ano, přesně! Ale pokud tě hra neosloví, tak je to úmorný. Já osobně nepovažuju nelinearitu za to, že mohu jít kam chci, ale to, když můžu udělat co chci komu chci. A to mi zatím neumožnila žádná hra. (tedy, DE skoro jo :) a podle všeho to jde i v Alpha protocol) Až budu moct ojet hlavního záporáka nebo zabít svýho kámoše a změnit tak tím průběh celé hry, tomu budu říkat nelinearita (ale to spíš patří do rubriky Velkých přání, jak zmiňuje John :). Pokud mě někdo hodí do obřího světa a dá mi jednu hlavní dějovou linku, je to furt lineární.
Uměním je volnost dobře využít. V takovém případě nelze hru hrát kvůli nabrání ,,super" itemů a plnění hlavních questů a po zbytek hry se nudit. Jde o objev virtuálního světa, jeho funkčnost, pravidla, chování... Pro mě stále lepší volitelná volnost, než nalajnovaná linearita.
O tom to přesně je. Podle mě je přílišná volnost přeceňovaná. Čím víc volnosti mám, tím víc mám tendence se nudit. Zaklínač (když už to teda chceme nějak porovnávat) člověka vede určitou cestou, to dodává hře dynamiku, díky poměrně uzavřeným prostředím nehrozí špatná orientace v prostoru apod. A to mi vyhovuje.

Pár let zpátky jsem byl rád za každou hru, ve které jsem mohl jít kam jsem chtěl, ale pak jsem si uvědomil, že čím více pičičáren mám k dispozici, tím více se odkloním od hlavní linky a od děje vůbec. Proto se v poslední době soustředím jen na děj. A pokud mě nebaví, tak na to kašlu, jako ve Stalkerovi. Pokud mě baví, tak si prolezu všechno jako v Zaklínačovi. A pokud se bojím, že mě to znechutí, tak to vynechám úplně, jako v Mafii 2.
Walome: Vidíš, a mě právě tohleto toulání se bezcílně krajinou a lovení zvěře hrozně bavilo a dodnes tento pocit žádná hra nedokázala zcela naplnit. Vždycky mě to dokázalo nesmírně pohltit, až jsem občas i věřil, že tam jsem a do reality se mi vracelo vždy jen horko těžko. Zaklínač je sice skvělé RPG, se skvělým příběhem, atmosférou a postavami, ale je z toho cítít veliká omezenost v pohybu a tak furt mám pocit, že to je "jen hra" (a vlastně to byl jeden z mála faktorů, proč jsem téhle hře neflákl stovku). A když o tom tak nějak přemýšlím, napadla mě další blbinka, co bych si mohl nahodit do svého profilu a to jest "Veliká herní přání" :)
"jestli Tě baví 50% herního času máchat mečem ze strany na stranu"
Právěže nebaví, proto jsem hrál za necromancera :)
No ale pak nemáš expy, takže tě hra prakticky nutí nudit se. Hele jestli Tě baví 50% herního času máchat mečem ze strany na stranu, rozčilovat se u každýho vlka, co se Ti dostane za záda a pak tvrdnout u loadingu a následně se dostat do vesnice, kde dostaneš ty samý questy jako v tý minulý, tak Ti to neberu, mě to prostě nebavilo tak hrozně moc, že se cítím podveden.
"nebo se potloukají na hřbitovech apod., mají tam svůj význam"
V G3 je to stejný - vlci se potloukají po lesích, draci v nejhlubších jeskyních, kostlivci v chrámech. Mají tu taky svůj význam. Jedinej rozdíl je že tu nevylejzaj z vody. A na cestách stojí z logického důvodu - po cestách chodí nejvíce snadné kořisti a chudáci potvory musí něco jíst ;)

Pokud chceš doběhnout do další vesnice, tak se s bandou vlků rozhodně mořit nemusíš, k tomu tam jsou svitky transformace, druidské kameny nebo přinejhoršim se to dá proběhnout.
V mém vychvalovaném Zaklínače jsou ty potvory např. jen v noci nebo u vody jen v noci nebo někde v bažinách nebo se potloukají na hřbitovech apod., mají tam svůj význam. Rozhodně není stádo obřích mravenců uprostřed hlavního tahu nebo uprostřed obchodní stezky, přes kterou by proudily obchodní karavany.

A hlavně tam nebrání hratelnosti, nemusím se hodinu mořit s bandou vlků jen kvůli tomu, abych se dostal do další vesnice kde se nic nestane.

Hrál jsem to s CP, jinak to nešlo...
G3 byl tak nudný, ale tak nudný, že když si na to vzpomenu, tak musím snížit ohodnocení. Jsem to před třemi měsíci znova nainstaloval a po třech hodinách smazal.
G2 jsem hrál snad 4x a G1 3x? A rozhodně dějově a questově to bylo zajímavější a hlavně zábavnější.
Drolin: A proč ne, však JE nejhorší (alespoň z G, GII, GIItNoR, GIII a Risen na 100%). Stejně bych se já mohl zeptat ke dvojce... ;-)
Drolin: Ještě Ebb. A já bych se k nim taky blížil, kdybych to po 15ti minutách neodinstlaoval.

ugra: ,,Gothic nikdy nebyl o skvělých questech, ale o perfektně udělaném světě a jeho prozkoumávání. "
Mno... A Morrowind má oboje=)
V tom případě budiž, ale unudil mě k smrti tak jako tak. Pokud někoho baví běhat ze vsi do vsi a dělat tam to samé, nikomu to neberu, fakt, ale mě to prostě nebavilo. Já chci děj, chci zajímavý charaktery a to ve třetím Gothicu chybí. Už druhý Gothic na tohle trpěl, ale to se ještě dalo...