Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Gewehr 98 a M14 střílí sice stejný náboj (lol, ale dobře), ale M14 má o třetinu menší damage. Proč? Bůhví.

Zatím mě to teda dost baví, je to o dost příjemnější než strašlivý restart XCOMu. Žoldáci baví. Bude potřeba počkat, až někdo udělá JA 3 1.13, pak to bude opravdu top.
@marwel (22.07.2023 17:54): je to tak, jsem si připadal jak když hraju zas od začátku. Ale velmi rychle jsem našel solidní výbavu, teď už s nima zabírám outposty zatímco první skvadra trénuje při čekání. Je tu jeden quest kterej vypadá že bude z hlediska času obtížně splnitelnej (je na něj 10 dní a vyžaduje prozkoumání snad pěti lokací), tak snad to se dvěma skvadrama půjde.
Tak jsem najal druhou skupinu a netrenuji s nimi jen milici, prozkoumavam jinou cast mapy. Vzhledem k tomu, jak spatne maji vybaveni, bez upgradu, jak malo maji zdroju a munice... No, ve srovnani s prvni skupinou, kterou uz mam vylozene vymakanou, upgradovany AUG, Galil, FN-FAL, RPK, Dragunov pusky apod. je to jak hrat hru na dve obtiznosti zaroven. :D Budu muset obe skupiny narvat do jednoho sektoru a udelat nejakou spravu vybaveni no.
@marwel (21.07.2023 09:49): z místosti vylezou když je vylákáš, jinak jsou holt zakempenci. Jinak management víc grup mi přijde ok a to to hraju na neohrabanym gamepadu :) Jedna grupa trénuje milice a s druhou questím a prozkoumávám.
@Paul (21.07.2023 09:33): Jj, tomu, ze jsou zakempeni rozumim, uz ne tolik tomu, ze nevylezou z mistnosti. Vezeni ve dvojce je naprosto jiny level obtiznosti (obzvlast kvuli tomu systemu interupci je to vazne "super"). A s tim ukolem jsem to vlastne odhadl docela dobre, myslel jsem si, ze to bude souviset s Blaubertem, ale to jeho pozvani jsem zatim ignoroval. Dik za info.

Jinak k te druhe skvadre. Take premyslim, ze si druhou najmu, ale jak se znam z jinych titulu (JA2 nebo treba Heroes of Might and Magic) mam velky problem starat se o vicero skupin najednou. :D Ale tak za co jineho ty prachy utratit, ze?
@marwel (21.07.2023 09:03): Taky jsem to tam takhle měl, byli prostě zakempení a musel jsem je postupně vylákávat (a jackhammera jsem zasypal granátama v tom jeho kanclu). Nevím jestli je to bug, nebo to tam prostě takhle nadesignovali aby to bylo víc challenging. Všechny mimo tu hlavní budovu jsem podříz s Foxkou.

Je tam quest, boss Blaubert v tý vile v Rimville tě tam pošle osvobodit jeho righthandmana Luigiho, je ve vězení v podzemí. Můžeš se vrátit a ten quest si vzít, nebo ho pustit rovnou, nebo ho zabít, nebo ho nechat v cele. Jeho pohůnek má skvělou mačetu, takže jsem ho nechal jít a pak ho sejmul v bitce v rimville.

@veselykralicek (19.07.2023 22:11): už jsem si sestavil druhou skvadru a dal do ní Ivana i Igora :) Ty hlášky jsou vtipný. Ivan se tedy vůbec nenamáhá s angličtinou.
Tak jsem delal ted to vezeni. Mam par otazek, kdo uz to hral. Predpokladam, ze je to by design, ze ty vojaci v hlavni budove z ni nevylezou kdyz bojujete venku, ale ze nedelaji nic ani kdyz do te budovy vstoupite mi prijde divne. Resp. Oni delaji, ale vzdy jen vojaci v dane mistnosti, napriklad vojak v zavrene mistnosti vedle nedela nic dokud do te mistnosti nevlezu, Jackhammer si stoji pod schody ani se nehne (ale vystreli v odpovedi, kdyz na nej vystrelim ja). A to mam pocit, ze jsem poplach spustil, i kdyz jsem ho neslysel, ale poznamka ohledne toho mi vyskocila. Jako kdybych nemel Livewire v tymu a info o presnych nepratelskych pozicich, tak by mi to mozna tak blby neprislo, bylo by zajimave to prochazet mistnost po mistnosti nevedet, co vas tam ceka, ale na druhou stranu bych ocekaval, ze si dokazi vojaci otevrit dvere sami. Asi se mi to nejak buglo nebo nevim. Jo a druhy dotaz. Posle vas do toho vezeni nekdo v ramci ukolu nebo tak, nebo tam proste jen tak vlitnete a vysrilite to jen na zaklade toho ze to, zda se, neni uplne normalni vezeni, podle poznamky po vstupu do sektorum, jak jsem to udelal ja?
@Paul (19.07.2023 20:42): proto tu hru chci.:-D

Už se nemůžu dočkat, až se do toho příští týden pustím a hned si nájmu Ivana.:-D Akorát si teda budu muset vytvořit zase ženskou postavu, aby mi v jednotce neřádili dva Ivanové.

I když mi proti JA2 citelně chybí Trevor. Ten by se jako mechanik hodil..
Když mám na účtě skoro půl mega tak už je asi na čase si objednat i nějaký ty gold subscription žoldáky, žejo :)
Zkusím konečně ty profláklý Dolviche.
Než se k tomu dostanu (jsem na "dovolený"), tak by mě zajímaly tři věci, o kterých jsem se asi po přečtení čtyř recenzí nikde nedozvěděl.

1) je ve hře volba obtížnosti?
2) jsou ve hře i nějací free žoldáci? Něco jako Ira, Dimitri atd. že dvojky, nebo se musí všichni kromě vlastního najímat a platit?
3) zlepšují se staty podobně jako v JA 2?

4) jak vlastně vypadá ten scifi mód? Všichni tvrdí, že to takovej přepal jako Crepitus že dvojky není, ale jinak se kolem toho strašně mlží.. Já vím, to byla vlastně čtvrtá otázka, ale je to vlastně taková bonusová.:-D
@Dunemaster (18.07.2023 10:13): nevím jestli to potvrdili ofiko, ale v souborech hry jsou reference konzolí, plus to podporuje controllery (včetně button prompts pro dualshock), takže bych řekl že to je časem jistá věc.
@pipboy (18.07.2023 02:05): hah, jo, taky nevim jak se stihnu dostat k diamantovýmu konvoji když jsem zrovna osvobodil vězení. Jackhammer byl takovej zmetek že nemít barryho a jeho schopnost zasypávat kancly granátama, nevím jak bych to dal. Ale pak bylo satisfakční ho popravit.
No, začíná si to sedat. Úplně teda neoceňuju situaci, kdy mi hra hodí nějakej timed event na severní hraně mapy, zatímco já se plácám na té jižní.... a že (přátelská) AI se vůbec nesere s friendly fire... ale jinak už si jakš takš zvykám...
@Paul (17.07.2023 15:31): Jo, bůhví jak to hrajou. Ja jen ze když slyším ze nějaká hra co má být propracovaná a mít hloubku konci za 30 hodin tak hned ztrácím zájem. Ale asi se v tom tedy půjde nimrat dýl. Každopádně na konzole zatím nic, tak si to užijte :)
@Charllize (17.07.2023 13:10): ve streamu říkal že neví kolik, ale hrál to stejně jako recenzent a tomu to trvalo 40, takže pak říkal jo asi 40. Ale i to mi přijde jako málo, pokud člověk dělá všechny sidequesty atd tak se imho dostane i na stovku. Já v tom mám 17 a plácám se na začátku, mám teprv dva doly..
@Charllize (17.07.2023 13:10): Když se podívám jak daleko jsem se dostal za x hodin, tak mi 30h na celou hru zní jako absurdně málo, na druhou stranu posledně mi hra začala vyhrožovat, že mi můj první důl přestane za chvíli vynášet, tak třeba to člověka dotlačí se s tím moc nesrat... snad jsem i někde viděl boj s časem jako negativum.

No až s tímhle seknu, asi nainstaluju JA2 ať si trochu osvěžím paměť.
Mně trochu zarazilo ze Makal tvrdil ze to dohral asi za 30 hodin. Nebyla dvojka delší? Vždycky čtu jak v ní někdo nechal stovky hodin..
Tak kde se to dá sehnat nejlevnějc :) je to na geforce now

btw překvapilo mě jak v rencenzi někde někdo psal že je to víc stealth, že se dá celá mapa vybít vojákem s nožem - to dělám v polovině lokalit JA2. Je to sice občas load vopruz, ale je to lepší než tam naběhnout s puškama.
Překvapivě parádní soundtrack. Když začalo naprosto nečekaně hrát tohle, měl jsem goosebumps. A teď se mi s ex-modelko-medičkou Fox povedlo zabít 6 zmetků nožem než jsem spustil alarm (otevřením zatrapovanejch dveří). Velmi satisfakční, i navzdory tomu alarmu :)
@veselykralicek (15.07.2023 21:39): no já ted pocitově dostávám na budku, ačkoliv jsem předchozí 2 mapy vyčistil s prstem v nose a stealth killy najednou spouštěj alarm na druhý straně mapy. Je to jank jak sviňa a docela mi s tím začíná docházet trpělivost...

(Btw nevím co je tak těžkýho na tom nakódit nějakou prioritizaci akcí pod kurzorem - kdykoliv na něco ve světě kliknu a je před tím zeď nebo nějakej jinej bordel, tak hra prostě jede 'nasrat, koukej si otočit kameru' a mě z toho asi brzo praskne žilka. Tak hlavně, že je to průhledný...)
@pipboy (15.07.2023 14:25): ono to tam dřív bylo, stačí se podívat na první trailer nebo záběry z oznámení. Ale pak i sami vývojáři říkali, že to lidi hrajou moc strojově a počítají procenta. A chtějí, aby to hráli víc pocitově a že je pak lepší zážitek ze hry..
@Red (15.07.2023 10:37): ano, a ten King Arthur: Knight's Tale je právě naprostá pecka. Jedna z her, které bych dal možná i 100 %.

Správou jsem právě myslel takový ten výzkum a tak, vymýšlení, jaké oddělení postavíš, co budeš zkoumat, co vyvíjet, atd.

Xcom by mě asi bavil, kdybych si vytvořil / dostal partu třeba 6 vojáků, staral bych se o ně, a prošel bych s nima od začátku do konce každou misi, to by bylo pro mě. Ale Xcom takhle nefunguje a já nechci mít 50 různých vojáků, furt je obměňovat, případně vytvářet nové. V tomhle mi právě Jagged Alliance strašně sedne, mám tým Alfa, elitní tým a maximálně tým Beta, což jsou jenom nosiči (Ira, Dimitri,...), ale k těm postavám si vytvořím vztah..
Mám v tom 4 hodiny a baví hodně.

@pipboy (15.07.2023 20:12): občas mi mercové komentujou jestli je shot na hovno nebo jestli bude dobrej. A samozřejmě koukat na to být v range. Zatím jsem nepociťoval nutnost vidět přímo procenta přes ten mod. Ale je dobře že existuje.
@MickTheMage (15.07.2023 19:35): nice, zkusím.

I když jak říkám, klidně bych v duchu záměru nechal jen nějaké slovní vyhodnocení. Mě prostě přijde, že z těch +/- faktorů nemám ve výsledku ani přibližnou představu - poznám z toho, že by situace mohla bejt lepší/horší, ale už ne, jestli třeba nebyla od začátku napiču. Když maník s marksmanem 80+ na 10 metrů netrefuje nepřítele a já nevím jestli mě trolí rngsus, nebo jen nechápu neviditelný mechaniky, tak je to prostě voser...
Včera jsem tomu věnoval pár hodin a dobyl tem první ostrov. Dá se, ale pořád mi přijde, že většinu mechanismů tak docela nechápu. Rozhodně bych tam rád viděl chance to hit alespoň slovně a aktivní pauzu.
To já zase mám radši UFO a Xcom.
JA je na mě moc sandboxové, jsem slavně a těžce dobyl sektor a nepřítel mi ho vzápětí vzal zpátky téměř bez boje. Na tyhle věci jsem levej. Nikdy jsem to nedokázal dohrát, i když jsem v tom hodiny strávil.
Působí to na mě spíš jako variace novodobých XCOM, které mě nezaujaly, než původní JA2...
@Paul (13.07.2023 16:08): Makal ve streamu říkal, že prý tam přidali kopec vedlejších questů. V těch hlavních jsou zas volby a různá rozhodnutí. A že prý má hra i vícero konců ve stylu Falloutů. Takže zas tolik se nedivím.