Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@SilentWolf (04.04.2017 15:41): To je právě problém. Takto to vidí ti, kdož Andromedu nehráli nebo viděli nějaký videa na YT. V momentální situaci není strohý komentář pro Andromedu ideálním prostředkem jak ji co neobejtivněji kritizovat. Naopak podat co nejobsáhlejší text obsahujíc jak kritiku, tak i pozitiva, jenž jsou díky té slepé nenávisti opomíjeny. Když si ted pročítám ten svůj, tak s ním nejsem zcela spokojen, dost věcí jsem tam mohl zformulovat lépe...
Po dohrání hry jsem se rozhodl hodnocení hry zvýšit z 50% na velmi hezkých 65%. Dopadla jako Bart Simpson při psaní testu z historie, což je velmi dojemné!
@M.a.t.t. (04.04.2017 13:01): tak urcite. Ovsem to ze andromeda vypada vyborne na stroji za 5000 kc je taky k zamysleni. Ja treba zvolil ps4 verzi i kdyz pc na kterem bych ji v pohode rozjel mam. Proste mi ten vesmir na velke uhlopricce prisel jako dobry napad. A zklamanej rozhodne nejsem. Ale casem to koupim i na pc
.
@SilentWolf (04.04.2017 11:42): az to nejaka hra udela lip tak pak bude duvod snizovat. Ale hodnotit hru niz rovnou protoze se muze stat ze jednou bude neco lepsiho mi neprijde zrovna fer.

Persona se jeste sehnat da, ovsem ne ta steelbook edice :)
@Guldy (04.04.2017 12:04): Mass Effect vždycky stál na postavách a od základu vybudovaném, komplexním světě. Combat byl vždy spíše jen takovou vatou, nádivkou do vesmírného krocana. V Andromedě se strana obrátila a naopak je to souboják co tu hru táhne, což je z pohledu ME fana trochu smutná záležitost. S tou červenou jsem samozřejmě psal s nadsázkou :)
@pajmič (04.04.2017 11:58): A proc by mela byt v cervenych cislech? Hloupy dialogy a animace? Stoji to na nich? Ani se mi moc nezda. Ovsem to je asi subjektivni. Zatim se hodne lidi schoduje, ze nejlepsi je ten gameplay a dokaze hrace udrzet. ME3 velkymu poctu/vetsine lidi podkopl nohy koncem a tam je to opravneny. Jednak to byla zmena na posledni chvili a za druhy to podrazilo veskerou vizi a snahu z predchozich her, ze prave ty jsi tim hybatelem a vse bude mit vliv a smysl. Ta sedmicka tady je adekvatni imo.
Tak ať si hodnotí každý, jak chce. 100% je sice extrém, ale pokud ta hra člověka hodně baví, tak na tom nevidím nic špatného. Spíše nuly mě trochu více štvou, protože jde o záměrné poškozování, ale i tak ty hodnocení beru a je to každého svobodná volba. A celkové hodnocení mě nikdy moc nezajímalo. Jako ze zvědavosti se určitě podívám, ale nesoudím podle toho, jak je hra dobrá nebo jestli by mě bavila a spíše sázím na vlastní intuici, co od hry očekávám a podívám se na nějaké gameplay videa.

Osobně u mého hodnocení bych už stovku nedal a stovka u mě znamená, že mě hra naprosto dostane a nedokážu se odtrhnout od PC a budu to absolutně prožívat a nemyslet na nic jiného. Prostě tou hrou budu žít a bude to pro mě druhá realita. Ale to už se nikdy nestane a stovky mám ze svých 449 her (nehodnotím tu ani zdaleka všechny) jenom dvě a to u Mafie a Max Payna.

Ale moc bych to neprožíval. Je sice fakt, že mě to baví číst a taky jsem tu něco do diskuze sám přispěl, ale řekl bych, že každý má své vlastní hodnocení a každý hodnotí jinak. Já byl taky kritizován za své hodnocení a trochu to nechápu :-)

Každopádně hru jsem ještě nehrál a celkově jsem hrál jen jedničku, která mě dost bavila, tak jsem na tohle zvědavý, ale vypadá to docela lákavě. Tohle a ještě Vikings - rubačka po vzoru Diabla, na kterou jsem narazil při sledování Re-play s debilní kocovinou.
Mě tedy osobně překvapuje, že ta hra má takové důstojně pozitivní hodnocení. Očekávál bych, že bude Andromeda lynčována a zahrabána do zapomění v červených a orange číslech. Mass Effect 3 po vydaní a tom konci, bych absolutně nepočítal dnes s těmi 85%, což je BW TOPka zde na databázi. Je tu hmnoho megafanů, kteří tomu dají neadektváktní hodnocení a pár individuí, jenž tomu prdnou nulu, což je také číslo nezasloužené.
@Charllize (04.04.2017 11:37): Je fakt, že vetu" Ja zadnou jinou hru ktera by mi poskytla megalomansky pruzkum planet v podobne kvalite jako andromeda neznam." ti nemám ako vyvrátiť :) No Man´s Sky v priamom porovnaní taktiež neobstojí, nakoľko procedurálne generované plánety sa nemôžu nikdy úplne vyrovnať ručne nadizajnovaným.

Ale aj ako niekto, koho hra naozaj baví tu negatíva vidím - GUI je fakt nezvládnuté, Ryderovo dialógové flirtovanie je občas komické a čisto objektívne - hoci je tu viac zaujímavých vedľajších questov napojených na celkový príbeh, výplňových questov typu skenuj minerály, živočíchov,či aktivuj majáky by tu pokojne mohlo byť menej. Ako som písal už skôr, podobné questy boli aj v prvom, či treťom dieli a nik nenúti nikoho ich plniť, ale vysvetľuj to hráčom s OCD, ktorí to nemajú radi :D Mne to v zásade nijak nevadí a sedí mi tu to v rámci príbehu viac ako napríklad v prvom Mass Effectu. Taktiež sa dá hneď v úvode ľahko identifikovať o aký typ questu ide, takže sa to dá odignorovať. Ale hoci hra skutočne pôsobí ďaleko menej MMO ako Dragon Age: Inquisition, tie sľuby o kvalite vedľajších questov typu Witchera sa v tomto konexte javia viac než bizarne.
@Charllize (04.04.2017 11:30): tak jestli hodnotíš hry způsobem baví = 100% tak ok. Každopádně pravda je v tom, že podobný průzkum planet v žádné jiné hře nebyl. Ale v podstatě říkáš, že už není co zlepšovat. Já taky hodně odpustil STALKERovi, protože podobně atmosférický průzkum zničené oblasti prostě neexistuje, ale střílení bylo v základu hrozné. 100% bych tomu ale nenapálil.

Já to beru tak že hra je dobrá, ale veškerou kritiku a zesměšňování si to zaslouží, protože jinak se ti vývojáři neproberou a bude tu další díl podobné "kvality". Mě mrzí, že to tak je, ale pokud to tak je, tak ať je lidé na MC nešetří a ať tomu klidně ty nuly sypou. Protože představa že to jde s hrami s kopce a tohle bude ještě ta lepší hra z nové trilogie... ne, to ne. Ať se prosím proberou.

Ale je pravda, že na to měli málo peněz. Vzhledem k okolnostem (nováčci + peníze) to zas taková katastrofa není a těším se až se do hry zase ponořím. Už mám EOS na 100% a nepřišlo mi to zas tak úplně otravné toho docílit.

OT: Dík za tip ohledně té Persony, je fakt už všude vyprodaná.. :D
@Paul (04.04.2017 11:00): Pointa bola iná :) Tak ako veľa extrémov ovplyvňuje vyšší počet hodnotení, rovnako ovplyvňuje aj malé množstvo extrémov menší počet hodnotení a úplne sa to vyrovnať nedá. Mám dojem, že niektorí si to naplno neuvedomujú a myslia si, že sa to vynuluje. Extrémy sú celkovo k ničomu a neschvaľujem ani jedno ani druhé. Samozrejme, že ide len pár percent a celkové hodnotenie o niečom vypovedá tak či tak - v tomto prípade o určitom sklamaní.
@SilentWolf (04.04.2017 10:36): ja ti dam neadekvatni :) Ja zadnou jinou hru ktera by mi poskytla megalomansky pruzkum planet v podobne kvalite jako andromeda neznam. Jedine podobne co me napada jsou ruske Precursors ale tam ta kvalita je vyrazne horsi. Pitomostma ktere u jinych tlaci hodnoceni dolu se nezabyvam, to ze se postavy ksichti nebo ze rozhovor nebezi podle citankoveho mustru hernich scenaru prejdu slovy ze to mohlo byt lepsi ale celkovy globalni dojem ze hry mi to nekazi.
@pajmič (03.04.2017 23:16): Vsiml jsem si akorat, ze tech jmen bylo hodne a nektery pozice se vyskytly nekolikrat. Ale ze by to byli leaveri me po pravde nejak nenapadlo. na nekterych projektech delaji assistant game director a ja nevim co vsechno dalsiho. Ale tady to dava logiku, no..
@SilentWolf (04.04.2017 10:36): @Paul (04.04.2017 10:40): 100 a 0 sa spriemerujú v tom zmysle, že sa dosiahne skutočný priemer, ale kým hre s podpriemerným hodnotením to skôr pomôže, tej s nadpriemerným hodnotením poškodí. Ak by malo každé užívateľské hodnotenie hodnotu 1, tak by bola Andromeda momentálne na 72%, pričom ak by si odstránil oba inkrimininované extrémy, bola by na 75% Je to jednoduchá matematika. :)
Adolfik se vyprůměruje Charlizem, ale celkově je hodnocení níž protože Andromeda je prostě zklamání. Čekal se GOTY contender, ale na konci roku si na MEA nikdo moc nevzpomene. To neznamená že je to špatná hra. Ale když už i místní biodrone supreme leader dá "jen" 70%... :)
Stejně si to ale dám až to opatchujou a zlevní, space opery prostě nejsou, takže jednookej král bude muset postačit. Ale víc mě teď láká zopakovat si původní trilogii, Citadel a Omegu jsem ještě nehrál.
Kdyby měla mít mafie 3 podobné hodnocení, tak bych Andromedě musel dát 100% :D Srovnatelné to opravdu není. Andromeda je stále kvalitní hra. Dost věcí dělá dobře, jen se člověk musí přenést přes to psaní a bugy/glitche. Na každou pozitivní věc tam do očí bije 5 kravin, za hodinu hraní. Stále když se do toho člověk ponoří tak má pocit, že hraje Mass Effect.

Možná to bude ve trojce nějak vysvětlené - že neměli za úkol osídlit novou galaxii ale chtěli se prostě zbavit autistů aby nepřekáželi při souboji s Reapery. A jelikož v té době byla vlna SJW extrémní, museli to zakamuflovat takhle a vynaložit na to tolik prostředků a obětovat některé zástupce jiných ras. To jediné mi dává smysl.

@M.a.t.t. (04.04.2017 10:21): Taky to tu má jednou 100% což je stejně neadekvátní jako 0% a vyrovná se to. Ta hra prostě sedmičková je. Zde je to adekvátní, na MC to uživatelské hodnocení není protože to z nich nikdo ani nehraje a sypou tam 0% v den vydání a kdokoliv na tom našel jen jednu podinvou věc tomu dá 100% aby to vyhrabal ze sra*ek.
@M.a.t.t. (04.04.2017 10:21): jj, Adolfik je ráznej :) O ty animace mi ani nejde, člověk se aspoň zasměje, důležitej je příběh a prostředí + smysluplní parťáci. A je mi jasný, že z tak málo hodnocení je možná výchylka na obě strany i klidně o 10%. ALe jako u očekávaný novinky bych čekal prostě devadesátkový hodnocení, který bude časem klesat na 80+-, ne začínat na 70%. Za 5 let mass effect půstu by to měla bejt geniální hra, aspoň na úrovni předešlých dílů. Ale hlavní je, že se dá hrát a dává smysl a asi vás i baví (právě na rozdíl od zmíněné Mafie III) ;)
@rikuhahl (04.04.2017 09:51) Hodnotenie skresľuje minimálne jedno hodnotenie užívateľa, ktorý rovnako hodnotil aj predošlé dva diely a je otázne, či to vôbec hral. ;) Zase z toho netreba robiť tragédiu. Ja som podobné hodnotenia viac-menej čakal a už vopred mi bolo jasné, že z pohľadu väčšiny to hra roku skrátka nebude. V niečom tej kritike rozumiem, v niečom veľmi nie (najmä z príbehu niektorí robia strašnú tragédiu a ono je pritom až na občasné dialógové výkyvy a iné menšie nedostatky vyrozprávané štandardným Bioware štýlom), no osobne som spokojný a dostal som presne to, čo som chcel. Tých pár nedokonalých animácií z ktorých si uťahujú hlavne tí, čo hru nehrali, neriešim, ani niektoré menšie bugy. Toto všetko sa môže vyriešiť aj dodatočne a pri hre takého rozsahu sa ani nedalo reálne čakať, že vyjde v bezchybnom stave.
@rikuhahl (04.04.2017 08:37): Necelých 20% rozdíl + rozdíl 60ti individuálních hodnocení. Nicméně už 71% je prostě obyčejný, neškodný, neurážlivý nadprůměr, který zároveň ničím příliš neoslní. TIpuju, že až se těch hodnocení nasbírá víc, někde mezi 70-75% to zůstane zakotvené. Takže rozhodně ne taková bída, jako Mafia 3, to byl nesrovnatelně větší průšvih.

Taky ovšem otázka, kdy se tu ty další hodnocení objeví, když to má denuvo. Ani ten Inquisition ještě nemá celou stovku hodnocení, a ten je cracklej už dávno.
@Guldy (03.04.2017 23:06): O tom nic nevím. Pokud se však podíváš na titulky andromedy zjistíš, že projekt opustilo (během vývoje) 10 lidí z vedoucích pozic (pár z nich po pre-produkci přešlo na vývoj nové IP) z toho 7 development managerů, takže ten vývoj muselo být peklo. Na twitteru jsem viděl obrázek z artiklu, že se přepočítali a nevyšel jim budget na animace, ale to jsou spíš jen spekulace.
@pajmič (03.04.2017 22:38): s tim algoritmem to je asi pravda. Jeste jsem ale cetl neco o tom, ze to outsourcli nejakymu externimu teamu?

Ryder hnusna jak moje prdel, a to je co rict. Nakonecjsem to pro feeling z pribehu hral za ni. Problem byl, ze jsem nemohl postave v CC dat poradny vlasy nebo normalni vlasy k tomu. To byl fail. A proste ty nektery joke reakce na vazny veci to taky dost kazily.. tohle posrali. Ale to nejzabavnejsi byl proste ten combat a levleni stromu, to me tech 30-40h zabavilo a zahral bych si i dvojku. Musej se ale trochu zlepsit v tech slabinach.
@Charllize (03.04.2017 22:19): ale jedna vec je to odkrokovat a druha nasrat dovnitr siroky vysoky mistnosti. Prijde mi absurdni to tvrzeni, ze to plus minus sedi. Podle me to je jak krabicka cigaret vs sirky. Kdyz kolem toho beham, je proste videt, ze to je hodne mimo to, v cem se pohybuju ve vesmiru.. ale tim bych to zakoncil.

a nad obrazkem jsem se taky zasmal. Docela me tyhle cmaranice v malovani bavi delat :)
@LuccinyHry (03.04.2017 22:29): Já doporučuji kouknout na ME Archives, kde se najdou občas pěkné charaktery, zvláště pokud si to necháš srovnat podle oblíbenosti :) Ty si tam už jenom zvolíš a pak si je nahraješ v CC :)