@
Bursoft (24.07.2021 15:51): ještě jsem to na Xbox Series neměl tu čest hrát, ale podle mého názoru stream nemusí mít stejnou kvalitu jako když hru spustíš na FHD/QHD nebo 4K nativně. Nemám pocit z videí ve 4K, že by hra vypadala jako 5 let stará, nebo výrazně hůře než na PC, ale přímé porovnání jsem nemohl provést. Viz.
odkaz +
odkaz Je možné, že máš pravdu, a určitý downgrade tam bude, ale přesto si nemyslím, že by HW Xbox Series X byl horší (min. GPU je rozhodně výkonnější), než HW mého současného PC, viz profil.
Úplně si nejsem jistý, zdali bych zrovna civilní simulátor alá Flight Simulator série zařadil mezi hardcore letecké simy, protože zrovna FS byl vždy přístupný příležitostným (svátečním) pilotům. Kdo chtěl mohl jen létat, více méně bez znalosti přístrojů. Tady je to úplně stejné, na své si přijdou jak sváteční piloti, tak ostřílení hardcovnící.
Obecně mě přijde, že civilní létání je o dost jednodušší, než zvládnou třeba létání, a především ovládání složité avioniky (včetně všech režimu radaru, možnosti nastavení zbraní, apod.) v
Falcon BMS 4 , a nebo
DCS World.
Třeba můj 7 letý syn lítání v FS 2004/FS X nebo Flight Unlimited II/III miluje. Stačí mu jen letět a kochat se. Už zkouší i přistání. Start zvládne, min. s Cesnou. A dokonce po mě chce, ať mu tam nastavím max. realismus letu. :)
Microsoft zveřejnil podporované HOTAS + klávesnici a myš
odkaz, a min. ten T Flight HOTAS One (2000 mínus CZK)
odkaz je finančně dostupný pro širokou veřejnost. Kdo bude chtít dokoupí k němu samostatné pedály
odkaz, nebo koupí obě komponenty v cenově výhodném setu, který momentálně není snadné sehnat.
Nicméně už to jak elegantně vyřešili ovládání na gamepadu je na medaili. Budíky se dají gamepadem ovládat jako myší! Hráč na konzoli tak o nic nepřijde.
Doufám, že tohle nakopne ostatní vývojáře, a přístupnějších simulátorů na trhu bude jen a jen více.
V podstatě nevidím důvod, proč by se civilní letecké simulátory nedaly provozovat na nových konzolích, to se týká i WW2/WW1 letadel, a když na to přijde tak i moderních letadel. Ono by to šlo kdyby se chtělo.
Nicméně konkrétně zde v FS nepotřebuješ pro rozhlížení
Track IR nebo jiný head tracking solution (typicky PS3 kamera a home made solution, lze i zakoupit za rozumný peníz jako hotový produkt), protože v dogfightu nikdy reálně nebudeš.
Civilní simy hraji se synem i na joysticku kde nemám vůbec HAT klobouček na rozhlížení, nicméně si jej vlastně v nastavení hry naprogramuješ na 4 tlačítka na páce na palec (nahoru, dolů, a rozhlížení do stran). Je to plynulé a plně to stačí. Pedály má i ten T Flight HOTAS One, kroutící na páce, nebo ve formě kolíbky na plynové páce.
A pedály zrovna zde hrají významnější roli, než u moderních stíhaček kde s při rychlosti okolo 350+ km/h automaticky zamykají, např. u F-16, aby nedošlo k jejich poškození.
Na druhou stranu jsem celé roky lítal jen na MS Sidewinder Precision 2 USB kde byl klobouček HAT (8 směrný), dalších 8 tlačítek, kroutící páka (pedály) a plynová páka na základně. A taky se to v pohodě dalo. HOTAS je v tomto mnohem lepší, ale ne nezbytně nutný, tedy min. u civilních leteckým simů. Gamepady mají analogové joysticky, takže si to dokážu na Xbox Controlleru představit. Byť to nebude úplně ono.
Já tam vidím velký potenciál, řadu lidí osloví kondiční létání nad památkami, domovem, apod. Je to podobné jako ve Forza Horizon kde se můžeš jen tak prohánět krajinou, a když na to přijde vůbec nezávodit. Já tak třeba projezdil xx hodin v
Forza Horizon, a užil si skvělé výhledy + změny počasí/střídání dne a noci v kaňonech. Pastva pro oči, a to mluvím o hře z roku 2012. Zkrátka ideál pro podporu virtuální turistiky v době omezení. :)