Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Tulareanus (22.06.2023 12:42): To jsme rozebírali s kámošem v hospodě, ale zase proč by to tam vůbec dali (myslím Monkey/Donkey). Přijde mi to prostě strašná pěst na oko a jako určitě se k nim nějaké ty infa o tom mohli dostat, když už použili sprite Guybrushe. Takhle je možný že to nevěděli a je to jen shoda náhod. Ale na druhou stranu si zase myslím že je to klidně možný. Navíc tomu chci i trochu věřit.

Plus mi do toho nahrávala i reakce Guybrushe který na "Secret of Donkey Island" zareagoval "Oh god, No", nebo podobně pohoršeně. Což by prostě zase samo o sobě nedávalo až tak comedy smysl, ale asi do toho jen moc rejpu :D
@jones1240 (21.06.2023 17:36): No mne prišlo, že vôbec o tom ani nemuseli vedieť, nie je tam implicitne jasné, že je to narážka na tú hru. Zas si zober, že pre slovné hračky nie je monkey/donkey niečo exkluzívne/výnimočné.
@Pluto (21.06.2023 17:17): To mi připomíná že bylo docela příjemné když si v Tales of Monkey Island právě udělali prdel z Donkey Islandu. To mě docela překvapilo že se to dostalo i k nim a ještě na to udělali narážku.
Pan redaktor to investigativne resi v diskuzi :) Mas mu kolegialne poradit a nesyslit rady jako linky :D
@90210 (10.11.2020 10:33): To myslíš vážně? Já si teda pamatuju, že jsem 7a7 dohrál bez návodu a vybavuju si jen jeden zásek (elektromagnet ze psa), kdežto TOO fakt nešlo bez návodu dohrát, kvůli těm zmíněným deadendům. Ale je pravda, že už je to drahně let a možná jsem se tím 7a7 trápil víc, než si pamatuju... :-)
@Karasman (09.11.2020 21:23): Par jich tam bylo, vybavuju si klobasu, ktera sla sezrat a to byl konec hry, ale na to, ze to delalo par gymnazistu to bylo az prekvapive dobry a nehralo se to uplne spatne. Prostredi to melo skvely, grafika docela pekna a hlavne slo o tu cestinu, pro me to v deseti letech byla jedna z prvnich moznosti, jak si zahrat adventuru, byt dohrat to slo az po konzultaci s Ireninym koutkem zoufalcu nebo primo navodem. 7 ani a 7 noci ale bylo MNOHEM tezsi, to se uz bez navodu absolutne nedalo a to jsem se s tim sral tydny a tydny a nakonec musel ukecat mati, aby mi kvuli tomu z Visionu objednala Score 13 (mj.), kde byl navod.
@adam.kulhanek (09.11.2020 19:25): Ono celkově ta hra byla utrpení plné deadendů. Vyšší hodnocení má pouze z nostalgických důvodů a kvůli svému prvenství. Kdyby vyšla o něco později, tak po ní dnes nikdo neštěkne (ne že by někdo štěkal po TOO).
@Spaceman (komentář): Ty nelogičnosti byly jedno velké utrpení. Dodnes si pamatuji, že jsem měl na něco získat list ze stromu. Co na tom, že jich tam byla na stromě asi miliarda, musel to být jeden konkrétní. :(
Mám v plánu si časem projít všechny díly Monkey Islandu (ještě jsem je nehrál, jsem ostuda), tak si předtím asi dám opáčko s "Gajbrašem" :)
Par adventur jsem pak jeste hral, treba prvni dva Broken Swordy nebo Monkey Island, ale ja na ne proste nemam trpelivost a stejne skoncim s hranim podle navodu.
TOO byla moje prvni originalka a zaroven prvni adventura. Dohral jsem to jen s navodem a zarekl se, ze uz adventury hrat nebudu. No a stejne jsem si chvilku na to koupil majstrstik jmenem Mavlin. Od te doby se adventuram uz fakt peclive vyhybam (az na par vyjimek). Ale stejne na TOO vzpominam docela s laskou a treba proti tomu Mavlinovi to byla AAA tvorba.
Posel smrti je docela dobrá adventura. Ale český hype z ni dělá legendu, kterou tahle hra není a ani si to nezaslouží.

Historie recenze TOO mě pobavila. Nepracují účastníci dnes v Příbrami? :)
Já jsem TOO zkoušell ve své době a nepřišlo mi to hratelné ani tehdy. Příšerné ovládání, animace, na které sice až tak klíčová zábava nestojí, byly tak příšerné, že se na to fakt nešlo dívat, celé mi to přišlo horší než nemaistreamový Hugo: Who Dunit. Snaha o kopii Monkey Islandu skončila naprostým fiaskem. Tehdy jsem tak nějak vlastně zlomil hůl nad veškerou českou tvorbou a naději, že by něco českého šlo hrát přinesly až Brány Skeldalu a později Posel Smrti.
Já se nechci hádat, ale podle mě je TOO prostě strašný. Tam je špatně snad úplně všechno kromě úsporného ovládání. České adventury šly poté skokově nahoru prakticky každou hrou - Dračí historie či Gooka jsou relativně hratelné i dnes, série Polda dosáhla vrcholu 3-4 dílem, vznikl legendární Posel smrti. A beru, že tohle je začátek české tvorby, ale hrát se to dnes moc nedá.
Na svou dobu to nebyla zase tak špatná hra. První pořádná česká adventura v koukatelné grafice a mateřském jazyce. Ani nepotřebovala tolik hypovat, aby zaujala.
@Richmond (01.06.2019 11:48): Zas tak hrozna ta hra neni, kluci meli fakt talent a tehdy to byla pecka, protoze anglicky tady nikdo neumel. Maximalne tak "load game" nebo "quit to dos".

@ugraugra (01.06.2019 11:41): Ja zase slysel, ze si napsal recenzi na Svetaka Boba, kterou pro zmenu napsal Smolik:

https://www.oldgames.sk/mag/excalibur-23/page/24/

Mozna ml. neco daval, nevim, ale ve Score byly tehdy ty jeho hry vzdycky docela sestrelovany a to celkem popravu.
"Až do dokončení jsme nevěděli, jestli hru vydáme komerčně, nebo jen tak rozšíříme mezi kamarády.
Nakonec jsme se potkali s Petrem Vochozkou, který ji vydal jako svou první PC hru, původně jen v
papírovém sáčku, až dva roky po uvedení do prodeje se hra dočkala papírové krabice,“ vzpomíná
jeden ze zakladatelů Pterodon s.r.o. Jarek Kolář. Tajemství Oslího Ostrova dostala ve své době v
kultovním herním magazínu Excalibur 90%, zajímavostí pak je, že recenzi na ni si psal sám Petr
Vochozka, vydavatel hry. I díky němu mělo TOO takový úspěch, šlo totiž o nejhypovanější hru
„ranné české éry vývojářské“"


:))
Zaujmavy rozhovor.
"Dvě lesní obrazovky byly vytvořené z obrázků stromů z jedné golfové hry. Na dvou obrazovkách byl hrad ze hry Defender of the Crown." - LOL
"Hra byla v českých periodikách silně nadhodnocována (v Excaliburu 95%), přitom nedosahovala kvalit zahraničních titulů - byla celkem krátká, grafika průměrná a ozvučení téměř žádné. Přesto se mezi českými hráči stala legendou. "

Nejsem si jistý zda názor na hru patří do infa/anotaci o hře.