Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Mimochodem, je neuvěřitelně smutné jak tu hru mají tady momentálně rozehranou 3 lidi. Z čehož 2 už ji dohráli...Y_Y
Já Wii verzi dohrál se vším všady... kromě SuperBossů. Ale sidequesty jsem měl všechny.
Můj původní plán na XCDE byl srát na sidequesty... takže samozřejmě plním všechny. Colony 6 už mám na lvl1.
Momentálně se chystám konečně opustit Satorl.
@Tainaru (08.06.2020 10:49): Dobre jsou vetsinou ty heart to heart rozhovory, jenze jejich dostupnost je dost mizerna. Vetsina z nich je pri prvnim nalezeni nedostupna a boostovani vzajemne naklonosti mezi postavami taky nepatri zrovna k vecem co je hned:)

PS: ukoly od no name NPC vetsinou ani moc nectu :)
@Tainaru (08.06.2020 10:38): Po dohrani pribehu hra konci, takze je potreba udelat vse jeste pred koncem. Ale pak je tam New Game +, kdy si preneses level a vybaveni postav, zatimco vse ostatni se vyresetuje (ukoly, pribeh, nepratele atd).
Par ukolu je missable, nebo maji vicero reseni a pak treba nedostanes dalsi. A nektere jsou casove omezene.
Pokud tedy v te definitive edici neudelali nejakou zmenu, ale pochybuju.



@Kejtee (08.06.2020 10:39): nektere ty itemy pro stavbu maji primo u sebe osadnici a je potreba je s nimi vymenit. casto to byva druha polozka v seznamu potrebnych veci pro upgrade. Je to snazsi nez je hledat.
@Charllize (08.06.2020 10:28): Anooo staviam :) ide to ale pomaly
Zatial tam mam uroven jedna,niekde uroven dva. Len jednu oblast mam 0, lebo mi chyba blby dark grape ale to pojde :)
Vacsinou ked preliezam vsetky oblasti,tak vela z tych veci co mi na to treba najdem, tak je to ok. Paci sa mi,ze mozeme takto zasahovat do oblasti a budovat nieco nove. Pripomenulo mi to ulohu v Zelde: Breath of the wild,kde posielate jednotlivych ludi na urcite miesto a oni tam vytvoria dedinku :)
Collectopediu kontrolujem stale a vzdy sa potesim ked tam nieco pribudne :) o to viac sa mracim,ked prejdem celu oblast a stale mi tam nieco chyba- ,,Kde to do certa je?" :)
Achievmenty az tak nejak velmi nekontrolujem,vela ich tam je otaznickovych,takze ani neviem co mi treba na ich splnenie.


@Tainaru (08.06.2020 10:24): tie ich pripomienky su niekedy take vseliake ale celkovo ma viac bavia. Hlave Heropon :)
@Charllize (08.06.2020 10:28): Já mám cítění completionisty, takže se budu samozřejmě snažit, i když určitě nesplním všechno. Třeba achievementy mě nikdy nebraly. Ostatní snad dám aspoň z větší části. Vlastně jsem se chtěl zeptat, jestli na to budu mít i prostor po dohrání příběhu, nebo to všechno musím splnit do nějaké doby (včetně toho stavění)?
@Tainaru (08.06.2020 10:24): Prece musis touzit po tom mit splnenych vsech 450+ ukolu co tam jsou :)
Obecne me udivuje ze se te puvodni verzi dostalo takoveho uznani kdyz vetsina ukolu je typu kill/fetch, to pokud vim hraci nenavidi. Aspon ti co jsou story junkie:)

A co? Stavite Colony 6?. To je teprve ta spravna nikdy nekoncici cinnost ktera vyzaduje hodne sebezapreni to dokoncit na maximum :)

A nezapomente si splnit vsechny achievmenty a colectopedii :D

Ale ted bez legrace. Sam jsem to v puvodni verzi taky vsechno nemel. Po cca 140 hodinach jsem takzvane vyhorel, a na nektere veci jsem se vykaslal. Treba tam je par superbossu a tusim ze jeden z nich ma lvl 120, coz pri maximalnim levelu postav 99 a postizich na agilitu vyzaduje hodne snahy pri vybavovani postav, craftu gemu a farmeni Ap/Sp bodu.
@Charllize (08.06.2020 09:57): To já jsem rád, že tam ty ukazatele mám. A klidně bych uvítal i víc těch warp pointů :D Jakmile nějakou oblast prozkoumám, tak už pak nemám potřebu tam proběhávat pořád dokola jen proto, abych plnil přání nějakého čičmunda.

Což mi připomíná:
Zazadan: "Zazadan have problem."
Shulk: "Sounds like you've got a problem."
Já: ಠ_ಠ


@Kejtee (08.06.2020 10:11): Taky nejdřív vyběhám všechno mimo hlavní příběh.
Aky styl preskumavania mate? Najskor idete rovno po hlavnej linke a potom sa vraciate na preskumanie oblasti alebo naopak? Ja to mam naopak. Najprv vacsinou prejdem velku cast oblasti,odkryjem si warp pointy a potom pokracujem hlavnou linkiu. Naberiem si questy a ak sa da warpujem sa na dane miesta.
Asi by bolo lepsie to robit obratene,aby som na dane miesta nechodila dvakrat ale neviem si pomoct :))
@Tainaru (08.06.2020 09:42): Vsak tam to teprve zacne poradne gradovat, do te doby je to spis explorace a priprava na nejhorsi :)

Me se ta rozlehlost libi a to muzete byt radi (ja moc nejsem rad:) ze tam ted jsou ty ukazatele ukolu, predtim tam nebylo nic, a to bylo teprve nejakyho behani:) Diky te rozhlehlosti to ma takovy spravny epicky raz.
Jinak ja jsem teprve nabral ukoly v Nopon vesnici a chystam se na pruzkum pralesa.
@Kejtee (08.06.2020 09:37): Souhlasím, že je to všechno tak nějak bezúčelně rozhlehlé. Spousta běhání, kterým se to celé hodně natahuje. Já jsem teď ukončil desátou kapitolu na Valak Mountain a teprve teď po tom příběhovém fightu mě to možná i víc začíná bavit.
Tak ako ste pokrocili? Ja som sa dostala do Eryth Sea a do mesta. Znova je to tam velmi pekne,hlavne v noci. Ked padaju hviezdy, je to strasne krasne. Uz som splnila aj ulohu za Meliu. Trochu som bola sklamana,ze ten jej quest bol dost kratky a uplne lahky. Cakala som,ze to bude vyzva.
Jedna vec mi trochu vadi. Vsetko je neskutocne velke a prazdne. Napr. to mesto Alcamoth
Vsetko je tak velke,ze ti chvilu trva pokial tam dobehnes a nakoniec je tam len jeden quest, na to aby si zabil nejake monstrum. Chyba mi tam viac interakcii s prostredim alebo aspon ,,utulnejsie" pojatie toho miesta. V Nopon dedinke sa mi to prostredie pacilo aj napriek tomu,ze bolo rozvrstvene na viacerych poschodiach,tak bolo plne. Plne Noponov,plne domcekov,malych dekoracii a podobne. Ale to bol problem aj XCH2. Tiez tam boli prazdne oblasti. Hlavne ked sa clovek dostal do budov.
Mimochodem, matně si pamatuju, že Wii verze obsahovala i docela rozsáhlé programování členů AI - kdy mají používat které schopnosti apod. To se odemče až pozdějc, nebo to v DE není?
On problém s japonštinou u XC je, že pak dost míjíš ty bitevní hlášly. Některé jsou totiž docela sranda charakterové.
Já teda dvojku taky hrál s japonským dabingem (ten lip synch je fakt katastrofa u angličtiny). Ale funguje to v obojím...:)
Rex bol v pohode ale po Torne by som ovela viac brala keby bol Rex dospelak a nie decko. Resp. oblubila som si Addama a tiez Loru.
Noponi su prave preto taki roztomili,ze su to chlpate gule, co nevedia poriadne rozpravat :)
Ako daleko ste vy? Uz za Nopon dedinkou?
@Marcusss (04.06.2020 09:51): Jo, ja mam asi nejradsi Elmu (mam jeste v planu si XCX zahrat jen za ni, jakoby ze by byla main, kdyz by to slo), zbytek osazenstva me taky nijak zvlast neoslovil, ale ani mi nijak zvlast nevadily. Jinak asi moje nejmin oblibena postava z cele serie je Rex, ale taky nemuzu rict ze bych na jeho adresu mel nejake extremne vyhrazene pripominky. Proste cely ten ansabl serie mi prijde vicemene OK, cerne ovce se najdou vsude :)
@Marcusss (04.06.2020 09:29): Vsak Lin ho rozpoustela v hrnci :)

Noponi jsou roztomily, ale obecne me spis stvou nebo tak nejak neutralne. A zadny velky zasadni rozdil mezi Tatsu/Tora/Riki nevidim. Maly chlupaty vejce co mele blbosti:) Minimalne aspon v Xeno X Tatsu neotravoval jako clen party. I kdyz ve dvojce jsem Toru mel v parte vlastne skoro nastalo, coz znaci ze zadny extremni hater Noponu nejsem :)
Tak som dorazila do Nopon dedinky. To je tak cuuuuuute :)) Cele to prostredie je strasne utulne, plne farieb,krasna hudba. Je to cele vtipne. Hlavne tie mini dialogy jednotlivych Noponov. Uplne sa rozplyvam :)) Skoncila som tak,ze som dostala noveho pomocnika. Som si myslela,ze sa to nezaobide bez srandy :) Noponi su the best :)
Inak tu dzungu okolo hlavneho stromu este nemam celu preskumanu ale pride mi to tam ako bludisko, s tymi vsetkymi mostikmi a pod nimi je Jursky park :)
Melia mi je zatial nesympaticka, hadam sa to zlepsi :)
@Kejtee (02.06.2020 22:52): na to ze jde o deset let starou hru s faceliftem je porad znat ze to byl na Wii maly zazrak a vetsina lokaci si zaslouzi pridomek epicka.
Je skoda ze Monolith se musi potykat uz roky vzdycky s nejslabsim generacnim hardwarem, kdyby tomu tak nebylo mohli by jit jeste mnohem dal.
Ta oblast bazin v noci je uplne nadherna. Niekedy som si naschval zapla noc,aj ked tam potom bolo viac takych tych uplne silnych potvor, lebo v kombinacii stou upokojujucou hudbou to bolo perfektne :)
Vsimla som si jednu vec. Mam pocit, ze jeden Nopon, v uteceneckom tabore, hned pred jeho vchodom, rozprava gramaticky lepsie nez ini Noponi. Tento ma na chrbte mnoho knih. Je mozne, ze by bol vzdelanejsi a tym padom aj lepsie rozpraval? Mozno to nic nie je a zda sa mi to.
Inak neviem ci ste zistili to tajomstvo Noponov v XCh2 :)
@Kejtee (01.06.2020 22:37): Ano. Je jich tam vic. Ale myslim nejsou missable, takze staci mit v oblastech reputaci (hvezdicky) a driv nebo pozdeji ty ukoly dostanes. Jen ta hra je obrovska a tech ruznych NPC hodne, takze to vyzaduje pozornost. Takze se muze stat ze se treba nekdo nevrati do lokace kde byl a tim ani nebude vedet ze tam nejaky ukol ma.

Ve spoileru mas oc jde. Je to na tobe. Ale asi muzes, Jde opravdu o mechaniku hry.
kazda postava ma dva dalsi Skill tree ktere se dostavaji pres ukoly.
@Charllize (01.06.2020 22:24): Vdaka. :) Budem sa snazit. Je tam tych dolezitych NPC vela?
Inak dalsia uloha dnes bola pre mna zaujimava. Mala som sa rozhodnut komu dam kamen lasky. Ci Monice alebo Andreasovi. Rozhodla som sa pre Andreasa :)
@Charllize (01.06.2020 22:06): No mala som kratky rozhovor s jednou dievcinou z kolonie 9. Desiree sa tusim volala. Povedala,ze jej otec mal dielnu s jeho menom- Xord. No a ze bol kovac tusim. A ten boss mal velke kladivo. Tak si myslim,ze to bol nejakym sposobom on.
@Kejtee (01.06.2020 21:46): Vetsinou za Shulka, pac me bavi Monado. Ale obcas to prostridam. Ono je dobre naucit se hrat trosku za vsechny, protoze se muze stat ze to bude potreba.

Monado je vzsade hlavni protagonista hry a celkove jde hned po Excaliburu o nejlepsi pribeh venovany zbrani co kdy byl :)

To by me zajimalo kdo si myslis ze Xord byl :) A teoreticky by sis mohla tipnout i kdo je Metal face. Neboj nic ti k tomu nereknu. Jen me to zajima.
Tak som sa dnes dostala do kolonie 6 a som po suboji s Xordom. Nahodne po urcitom rozhovore som sa dozvedela kto to vlastne je. Celkom ma to prekvapilo. Alebo teda aspon si myslim,ze viem kto to je. Cele je to take tajomne. Uz je so mnou aj Dunban.
Skusate si vymienat leaderov skupiny,alebo hrate len so Shulkom?
@Marcusss (31.05.2020 14:07): ja som sla do areny tiez len s Reynom a trochu som sa bala ci to dam,kedze mi par levelov chybalo do toho pozadovaneho ale dala som to. Zatial som to vyskusala len raz,tak uvidime ako to pojde dalej.

@Charllize (31.05.2020 14:08): v hre sa da nejako nastavit hudba z wii verzie? To by som si skusila na porovnanie

Vo vseobecnosti sa mi ta hudba paci ale pride.mi trochu akoby ,, kratka" skladba. Napr ked sa prechadzam po planach, tak to ide stale dookola to iste a dufam,ze sa mi to nepreje casom. V XCh 2 som taky problem nemala.
@Marcusss (31.05.2020 07:26): KOSMOS, ani bych se nedivil:)

Vsimnul jsem si ze kdyz ma nejakemu ukolu vyprset platnost v deniku s ukoly se u nej objevi znacka. Melo by to asi znamenat ze kdyz clovek prejde do dalsi casti pribehu/oblasti tak ten ukol zmizi ? Nevybavim si jestli to bylo i v puvodni verzi, ale neprijde mi to povedome.

Nakonec mam zaply skutecne ten puvodni soundtrack, ten novy se mi proste tolik nelibi. Je dle meho hodne remix a kolikrat tam do te melodie vrzou nejake dalsi nastroje coz na mne pusobi nejak jakoby agresivne a celou skladbu akorat kazi. Trosku me to prekvapilo, protoze u vetsiny remasteru jrpg mi ty predelane soundtracky sedi vic.



@Marcusss (31.05.2020 14:07): ja to mam teda anglicky, a co se tyce Ryana tak mi taky prijde jaksi vic lidstejsi diky tomu novemu obliceji. Sice ta mimika je porad krapet zakladni, ale staci to na to aby ty postavy byli uveritelnejsi a meli lepsi charakter.

PS: ja v te arene taky dostal na tlamu kdyz jsem tam poprve vlezl :)
@Kejtee (31.05.2020 09:46): Já tam šel underleveled, jen se Shelkem a Ryanem, takže jsem nedal ty Bunyipy ve třetí vlně. Zkusím to pak dneska i se Sharlou...

Mimochodem vtipné věci:
V japonštině se Sharla jmenuje Karuna/Carna.

Je trochu vtipné jak při bitvě Ryan pořvává "Šulku!"

Některé scény v japonštině vyznívají jinak.
Např když v jeskyni Ryan řekl, že nezamhouřil oka, tak v titulkách Shulk odpověděl "Heh.", zatímco v originále řekl "Ryan." takovým trochu starostlivým hlasem. Jakoby víc chápajícím trauma kterým si prošli.

Pak třeba Dunban je podaný a má charakter a hlas víc jako starší brácha, než cool strejda jak mi to přišlo v angličtině.

A Ryan mi příjde víc cool, než jako jednoduchý uřvaný svalovec, jak na mě působil předtím. (což možná bude i trochu v mimice tváře, která předtím byla trochu jiná).
@Marcusss (30.05.2020 23:30): Tam jsem ted dorazil taky.
To odkryti mapy trosku kazi to ze pak clovek nepozna jestli tam uz byl nebo ne.
Ja to hral pred deseti lety, tak bych se s tim klidne sral, ale zas tak strasne mi to nevadi.
A jo, taky jsem spokojeny.
Ten Time attack je take novy ze? Aspon si nic takoveho nevybavuju.