Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Michal Chalupka • 25 let • student - ČZU: Fakulta životního prostředí • Bor (ČR - kraj Karlovarský)

Komentář

Přejít na komentáře

King Arthur II: The Role-Playing Wargame

  • PC 70
Herní výzva 2017 č. 1

Dalo by se říct, že se jedná o kopii, série Total War. Částečně to pravda je, ale částečně není.

Začnu tedy tím, co hra převzala. Nejdříve je tady herní mapa. Vyobrazená je celá Velká Británie (ostrov), po které se pohybujete pomocí postaviček generálů. Bohužel si zde nemůžete vytvářet vlastní generály a můžete hrát pouze s těmi, které dostanete (alespoň já jsem nepřišel na to, jak si vytvořit jiné generály.

Pak jsou tady souboje, které se odehrávají na mapě, která je náhodně vygenerovaná. Oproti sérii Total War, jsou zde novou věcí kouzla, která můžete sesílat na protivníka, ale protivník vlastní stejnou zbraň jako vy. Na mapě jsou speciální místa, která po obsazení přidají jedno kouzlo na vaši stranu, a nepřicházíte o manu, takže ho můžete sesílat dokud o dané místo nepřijdete (samozřejmě je to časově omezený, po každém seslání musíte nějakou dobu čekat). Mě osobně přišli bitvy strašně jednotvárné a jednoduché, protože ve většině případech stačilo jít čelně proti nepříteli a zvítězili jste.

Nyní k odlišným věcem. Tou hlavní věcí je příběh, který nestojí na druhé koleji, jako v sérii Total War. Zde celou hru táhne příběh směrem v před (sice není příliš originální, ale k této hře stačí). Na strategické mapě, se vám vyobrazují listiny (úkoly), které musíte splnit pro posun vpřed. Jenže to není jenom o tom, že k listině přijdete a strhne se boj, ve kterém musíte zvítězit. Většinou se jedná o příběh, který se rozvíjí podle určitých rozhodnutí, která uděláte např. Můžete se rozhodnout, jestli půjdete přes les, s celou armádou, nebo vyšlete pár vojáků, kteří cestu prozkoumají.

To je asi tak všechno, co se o hře dá napsat, protože žádné další věci už mě nenapadají. Počkat, ještě je tu hudba a grafika. No, hudba je taková klasická, která hru nijak neznepříjemní, ale ani neposune o stupeň víš. Grafika je na tom úplně stejně.

Teď už je to ode mě vše, někdy zase na počtenou :-)

Pro: Příběh, jednoduchost, kouzla

Proti: Příliš jednoduché bitvy bez špetky strategie

+11