Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Soldier of Fortune: Payback

  • PC 45
Série Soldier of Fortune se vyznačuje především svou brutálností s hektolitry prolité krve. Třetí díl s podtitulem Payback, který byl mým prvním setkáním se slovenskými Kotlíkáři, v tomto směru pokračuje ve šlépějích svých předchůdců, ale to je bohužel vše, co má s ostatními díly společné.

Sympatický mariňák John Mullins byl nahrazen nejdrsnějším drsňákem jménem Thomas Mason, který se snaží chovat jako Duke Nukem, ale narozdíl od Duka mu to machrování a hláškování vůbec nejde. Hned v menu mě zarazilo problikávání bílých proužků na obrazovce, ale myslel jsem si, že to je asi záměr. Když se ale tyto proužky objevily vždy při míření optikou nebo když na obrazovce vyskočil nějaký text, došlo mi, že takhle to asi tvůrci neplánovali.

Dobře, tohle se dá přežít, za něco si ta hra musí zasloužit své umístění v nejhorší stovce, takže hurá do ustřelování končetin a rozstřelování hlav. Tato destrukce nepřátel je sice zpracována vcelku zvláštně, ale dost jsem se u ní bavil a považuji ji za jeden z mála kladů celé hry. Tím dalším je reakce nepřátel na postřelení (když tedy nedojde ke zmíněné likvidaci). Při zásahu do krku se za něj dotyčný chytne, což vypadá opravdu efektně a co mi přišlo ještě lepší, jsou postřelení nepřátelé ležící na zemi, kteří těsně před smrtí ještě vyslali nějakou tu salvu mým směrem.

Co mě naopak nepotěšilo, byla inteligence osvobozených vězňů, kteří mi měli ukazovat cestu a nabíhali při tom přímo pod hlavně nepřátel. Nezbývalo mi tak nic jiného, než je předběhnout a Rambo stylem postřílet vše živé dřív, než se na dané místo moji chráněnci dostaví. Nepřátelé také moc rozumu nepobrali, ale při tom neskutečném počtu neustále nabíhávajících sebevrahů bych chytrolíny asi nezdolal.

Hra mi nabídla pár pěkných lokací, především pak džungli s vodopády v Barmě, ale bohužel jich moc není. Celkem je totiž Mason vyslán pouze na pět misí, sice rozdělených na patnáct částí, ale pořád je to pět misí. Co vůbec nechápu je přítomnost tlumičů. Nepřátelé mě slyší, i když tuto pomůcku používám a hlavně o mě ví, už když jsem sto metrů od nich, takže stealth postup je zde naprosto vyloučený.

Pro: destrukce nepřátel, reakce nepřátel na postřelení, Barma

Proti: Thomas Mason, problikávání obrazovky, inteligence vězňů, příliš velké množství nepřátel, jen pět misí, nemožnost stealth postupu

+17