Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Nexus: The Jupiter Incident

  • PC 100
Nexus: The Jupiter Incident jsem poprvé dohrál již před hodně dlouhou dobou, kdy vyšla na Level DVD 157. Tehdy jsem však nenapsal komentář a tak nyní tuto chybu napravuji. Hru při jejím vzniku doprovázely právní spory, protože byla jednou ze dvou her pojmenovaných Imperium Galactica III. Mithis Games spor sice nakonec vyhráli, ale i tak hru přejmenovali na Galaxy Andromeda a ještě později na Nexus: The Jupiter Incident.

Hlavním hrdnou je kapitán Marcus Cromwell, první člověk narozený ve vesmíru a účastník první versmírné války mezi vládou na Zemi a nadnárodními korporacemi. Marcusova stíhačka byla při jedné misi poškozena a válečný hrdina strávil 10 let v hibernaci, než ho po letech opět našli. Mezitím korporace zvítězily a převzaly veškerou moc, zatímco vlády se rozpadly. A právě díky svým válečným zkušenostem získal Marcus velení moderní bojové lodi Stilleto.

Takto zhruba začíná děj hry, ve které se hráč alias Marcus Cromwell vydádvá na 26 dlouhých misí rozdělených do šesti epizod. První mise se zaměřují na válku s konkurenční korporací Kissaki a slouží k seznámení s hrou, ale nečkejte nízkou obtížnost, i když počáteční mise jsou lehčí než pozdější. První epizoda končí setkáním s mechanoidy, získáním nové lodě Angelwing a její A.I. - Angel / Tenshi a přesunem do jiné galaxie. A právě tady přichází první zvrat. Posádka Angelwingu objevuje v neznámé galaxii planety osídlené lidskou rasou, ale nečeká je žádná idylka. Lidé jsou totiž "pěšáky" ve vleklé válce dvou znepřátelených ras - Vardragů a Gorgů. Do toho všeho ještě zasahují vzbouření Raptoři, neutrální Duchové a hmyzoidi známí jako "Kobylky". Největším nebezpečím pro všechny rasy jsou však tajemní a téměř neporazitelní Mechanoidi.

Příběh hry je velmi dobře zpracovaný. Chytne Vás a nepustí. Nemá žádné mise, které bych označil jako nudné či výplňové. Mise jsou velmi dobře zpracované, dlouhé tak akorát, jejich náplň je velmi bohatá a jen velmi vzácně se opakují. Najdeme tu klasickou obranu konvoje, obranu vlastní základny, průzkumné mise, kdy jen cestujete z bodu do bodu, ale i stealth mise, ústupy z prohraných bitvev a útoky na nepřátelské základny a nakonec i obrovskou superbitvu. Hlavní události může hráč shlédnout prostřednictvím animací a prostřednictvím kapitánovu deníku je možnost odhalit detaily příběhu a vztahy mezi jednotlivými charaktery.

Tím nejúžasnějším na hře je však její interface a ovládání. V levém horním rohu vidíte info o Vašich lodích, v pravém horním zase info o lodích nepřátel (pokud nějaké máte) a na dolním okraji obrazovky je umístěných dvanáct ikon, které jsou přiřazeny ke klávesám F1 až F12. To bohatě stačí! Dvanáct příkazů, mezi kterými je například Skenování objektu, Dělostřelecká palba, Útok na motory / štíty / zbraně / trup, Auto mód, Pohyb, Útěk... To vše v nádherné grafice doprovázené epickou hudbou. Podle mě jedna z nejlepších her historie.

Pro: Příběh, grafika, ovládání a interface, módy.

Proti: Nic.

+10