Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Call of Juarez: The Cartel

  • PC 60
V pořadí třetí díl série Call of Juarez jsem ani původně nikdy nechtěl hrát, protože už v době vydání jsem ze všech stran slýchal vesměs negativní ohlasy. Nakonec jsem se rozhodl hru dohrát v rámci Herní výzvy 2018 ("Sousedy si nevybereš"). No, po dohrání mám pocity ze hry opravdu smíšené. Zprvu bych chtěl říct, že mi nikdy nevadilo, když se nějaké herní pokračování snažilo vydat jinou cestou, ať už zcela jinými herními mechanizmy či zasazením do úplně jiné doby či prostředí. Ale v tomto případě se zasazení hry z divokého západu do moderní doby do boje s drogovým kartelem zkrátka nepovedlo. Už počáteční zápletka hry mi přišla tuctová a navíc atmosféra přestřelek (oproti minulým dílům) mi přijde nudná a velmi generická. I když mě potěšil návrat do kulis původních dílů a návštěva mexických venkovů, bohužel jednotlivé úrovně vypadaly nezajímavě, zejména několik vzájemně zaměnitelných městských uliček a barů.

Nicméně chválím možnost si vybrat podle počátečních sympatií, za koho může hráč ze tří parťáků hrát (což může vést i k znovuhratelnosti) nebo si rovnou zahrát kampaň ve třech lidech. Občas bylo i fajn si v průběhu hry zasednou za volant vozidla a zúčastnit se pár automobilových honiček, i když jich bylo na můj vkus možná až moc a bohužel v singlu si nešlo vybrat, kdo bude řídit a kdo bude kropit nepřátele jako spolujezdec. Příjemná a poslouchatelná byla i hudba, která parádně navodila westernovou atmosféru. Po grafické stránce asi nemůžu hře nic vytknout, i přes některá místa na hru z roku 2011 nevypadá vůbec špatně. Zajímavá byla i možnost plnit vedlejší úkoly v podobě nenápadného kradení peněženek a mobilů povalujících se v okolí hráče, ve finále se ale pak jednalo o příliš stereotypní a nezáživnou činnost.

Hra ale dost trpí příliš okatým respawnem nepřátel a navíc se mi dost často naskytovala situace, kdy respawn nepřátel proběhl přímo před očima nebo pár metrů za mnou, kde jsem již před chvilkou byl. Překvapivě jsem narážel i na viditelné bugy, které bych už po posledním vydaném updatu hry nečekal. Dále AI parťáků je dost nešťastně vyřešena, neboť v singlu při přestřelkách funguje jen jako kulisa, která snad nikdy nikoho nezabije a vše nechá na hráči. Příliš často se také objevuje vyrážení zamčených dveří, kdy náhlé zpomalení času a vystřílení místnosti už po X hrách nepůsobí příliš epicky.

The Cartel tak na mě působí po všech kladech a záporech ve finále jako průměrná hra, které jsem původně chtěl vlepit 50%, ale v posledních částech hry mě začala více bavit než na začátku a trošku si to u mě vyžehlila. Nicméně pokud bych měl někomu doporučit, který díl Call of Juarez by si měl zahrát, rozhodně bych se třetího dílu vyhnul obloukem, protože na první dva díly ještě dnes nostalgicky vzpomínám a hratelnostně jsou oproti třetímu dílu ve všech směrech o několik třít výše.

Pro: Návrat "drsného" McCalla (i když se jedná o vzdálenějšího potomka), soundtrack, možnost si v singlu vybrat za koho hrát popřípadě hrát s přáteli kampaň v co-op, svižné automobilové honičky.

Proti: Nezajímavý příběh a přechod z westernového prostředí do moderního, tragická AI parťáků, výskyt bugů a špatné (i občas viditelné) naskriptování nepřátel, nezáživný pocit ze střelby.

+11