Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy

  • PC 85
Spolu se sérií Knights of the Old Republic v mých očích neexistují lepší Star Wars hry. Pro všechny fanoušky bojování se světelným mečem je tohle ten nejvhodnější kandidát. Ačkoliv mi přijde předešlý Jedi Outcast o trošku lepší, zde je zase hromada novinek v podobě tvorby vlastní postavy, vybírání si schopností, vlastních mečů, a dokonce i výběr ze dvou různých konců. Hru jsem taky pár let hrál jako člen klanu v MP kláních.

Jedi Academy nabízí velké množství úrovní, mezi kterými si můžete v určitých chvílích volně vybírat. Každá má však délku zhruba deseti minut a lokace to taky mnohdy nejsou zajímavé, krom jistých vykopávek a závěrečného Korribanu se do mála misí rád vracím. Spíš tam je dost opruz misí (s tím si však hra může podat ruce s Jedi Outcast).

Vybral jsem si hru do výzvy na obtížnost Jedi Master a prosvištěl jsem jí stejné jako vždycky předtím – kolem 5-6hodin. Což je škoda, protože souboje se světelnými meči nejsou nikde jinde zpracovány lépe a mám podezření, že ani nebudou. Meč dělá přesně to, co po něm chcete. Když nepřítele zabijete v efektivní zpomalovací animačce, tak jeho smrt cítíte už dávno předtím. Víte, kdy tnete do živého, protože to je v tu chvíli váš záměr. Z nepřátel létají jiskry, končetiny upadávají, umírajícího můžete efektivně odkopnout, při přetlačování můžete nepřítele efektivně zabít jedním pohybem, můžete useknout wampovi ruku jako Luke ve filmech, můžete odseknout skůtru předek a nepřítel se pak v rotaci rozbije o skálu, meč jde kdykoliv schovat a znovu vytasit, jeho hod ovládáte myší, blesky dodnes nikdo neudělal lépe, a to ani ve hře, která byla na schopnostech založena! – prostě hromada guilty pleasure momentů. Každý ze tří (šesti) typů mečů (jeden a tři možné styly, dva, tyč) odemyká nová komba, ale nejsou to komba ve stylu drcení jednoho tlačítka a sledování co vaše postava udělá. Ne, vy sami musíte své údery směřovat tam, kam chcete. Když máte tyč a například seknete za pomoci SD tak musíte vědět, že můžete pokračovat efektivní vrtulí, stačí jen pustit S. Proto myslím, že podobného systému se už nikdy nedočkáme.

Příběh je průměrný. Rozhodně hru lze doporučit jen pro ten soubojový systém – na vše ostatní jsou tu RPG Knights of the Old Republic 1 a 2. Líbilo se mi ale, že vás mistr sprdne, pokud si volíte jen schopnosti z temné strany síly a naopak pochválí, pokud neexperimentujete s elektřinou a škrcením.

Nezbývá než vyhlížet Fallen Order a doufat, že se této hře alespoň trošku přiblíží. Protože na to, jak je dané téma populární, vznikají poslední dobou vážně katastrofální hry a nejlepší způsob, jak si daný svět vychutnat je zřejmě přesedlat k deskovým hrám. Snad se to brzo změní a dočkáme se ještě něčeho podobného.

Pro: Soubojový systém, tvorba postavy a meče

Proti: Délka hry, nehezké lokace

+22