Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Eye of the Beholder II: The Legend of Darkmoon

  • PC 85
O druhém dílu by možná stačilo říci, že je téměř ve všem lepší něž jednička. Ale tak kvalitní hra si zaslouží víc. Základ hratelnosti je samozřejmě naprosto totožný. Ovládání, uživatelské rozhraní, to vše zůstalo zachováno. Ač má hra stejný engine, grafika je ještě o něco hezčí, taková dotaženější. Velice potěší přítomnost šesti ukládacích pozic a díky za to. Je totiž možné dostat se do míst, odkud není návratu a pokud družině chybí důležitý předmět... Družinu jsem importoval z jedničky a potěší, že téměř veškeré vybavení zůstalo. Úvodní pasáž v lese je tak opravdu snadná, boj s vlky pomocí mečů +5 a +4 je spíše masakr. Dále se už obtížnost bojů dost liší patro od patra. V EoB2 je mnohem výraznější respawn a to hned na několika místech. A zatímco mravence není problém pobíjet po desítkách, vosy už jsou horší a illithidi byly vyloženě vysilující. Výrazně náročnější je také finální souboj, což je rozhodně plus.

Už jsem zmínil, že začátek se odehrává v lese. Venkovní lokace je dobré zpestření, ale bohužel je jen jedna. Největším zlepšením hry je ale design levelů. Vše je mnohem více propojené, ale díky větší míře informovanosti není až takový problém odhalit, co je třeba. Informace poskytují nejen nápisy na zdech a rozhovory a NPC, které jsou také častější, ale i porůznu roztroušené svitky. Puzzle jsou skvělé a pestré, nejen samé neviditelné teleporty a spinnery. Hledání tajných oblastí ztěžuje dost proměnlivá velikost pater (nebo jsem minul třetinu hry). V hledání naopak pomohou členové družiny, kteří v některých případech upozorňují na skryté prvky (tlačítka, neviditelné zdi). Nejde se na to samozřejmě spolehnout, je to jenom šance si něčeho všimnout, prostě ADnD. Chyběli mi nepovinné questy, zde byla každá hádanka nutná. Nijak jsem se nezaobíral výrazným pobíjení respawnujícíh se nepřátel a tak družina postoupila o pouhé dva levely. Většina má tak level 10 až na čarodějku Moirain s 11. Cestou se k nám připojila i bojovnice Calandra a klerik Tanglor. Dva klerici usnadnili boje s paralyzujícími nepřáteli. EoB2 je také o dost delší, herní doba se mi vyšplhala na celých 43 hodin. Konečně se mi také vyplatilo mít Perrina jako částečného zloděje, nejspíš díky tomu mi zbyly asi čtyři klíče až do konce hry, ale dostal jsem se i do oblastí ke kterým žádný klíč není.

Hra má právem statut nejlepšího dílu série. Je úžasné jak autoři za pouhý rok zlepšili celou hru. Rozhodně bych ale nedoporučil hraní bez prvního dílu a naopak bych se přimluvil za import party, hra je slušně obtížná i s dobrou výbavou.
+22