Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Dan9K

Dan9K

Daniel Patras • Praha (ČR - kraj Praha)

Komentář

Přejít na komentáře

Mortyr 2093-1944

  • PC 55
Tak já vám nevím, ale mě tahle hra neurazila.

Teda urazila mě tím, jak strašně špatně se dá dneska spustit. Už jsem si ji chtěl zahrát tak před pěti lety, ale grafika byla úplně mimo a nepoužitelná. Ale před třemi dny jsem si řek: "ne, já to dám!" Takže jsem musel nahrát speciální knihovny, aby si hra myslela, že mám Voodoo 2 grafickou kartu, nebo co. Ale to není všechno, ještě předtím si musíte dát bacha na to, abyste hru nainstalovali z prvního virtuálního CD, ne třeba ze čtvrtého, jinak to ani nenainstalujete. Pak jsem to s velkou slávou spustil a zvuk byl naprosto nesnesitelný, šumělo to tak, že jsem se cítil jak David Copperfield uprostřed Niagárů. Takže musíte přes příkazový řádek spustit setup a zlepšit počet hertzů v kvalitě zvuku. No jo, jenže pak se to každou chvíli stejně kousne, řešením je změnit v tomhle nastavení sound engine a pokud budete mít kliku, můžete vesele hrát. No jo, jenže ta hra je na dnešních počítačích zběsile rychlá, takže poslední věc je si nainstalovat cheatengine a uměle tu hru zpomalit speedhackem. A pak už to jde! Hurá!

Moc se mi na téhle hře líbí, že jsou to vlastně dvě 3D akce v jednom. Nejdřív v roce 1944, potom v roce 2093, s jinými zbraněmi, v jiném prostředí a s jinými protivníky. Asi budu v menšině, ale mě mnohem více zaujala ta futuristická část. Přišla mi taková méně blbá, než ta historická část. V budoucnosti tolik nevadí, že to prostředí je v celé hře takové papundeklové a uzavřené, v budoucnosti jsou zajímavější nepřátelé i se mi líbilo, že mi přišla druhá část o dost těžší a byl to větší adrenalin. Nutnost šetřit náboji, kterých nebylo nazbyt. Celý tenhle můj problém s náboji byl způsoben patrně tím, že jsem někde minul zcela zásadní zbraň (jmenuje se nějak od G, už ani nevím, jak dál), která spolehlivě ničí silné mechy/roboty, a tahle hra je tak svinská, že ta zbraň tam pak už nikde znova není (až těsně před koncem) a jen smutně koukáte na náboje, kterých máte plnou zadnici a jsou vám úplně k ničemu a se zbytkem zbraní můžete do těchhle mechů narvat s radostí celou kapacitu zásobníku jedné zbraně a pak ještě trochu z druhé zbraně, a pak se teda skácejí. No a ke konci jsou tam tyhle mechy klidně 4 vedle sebe. Radost!

Graficky je to na svou dobu mírný podprůměr, ale hodně mě pobavily ty luxusní odlesky na některých podlahách. Oni jsou ty Němci hodně pořádkumilovní, ale že by to drhli až tolik, to se mi nezdá.

Až při zpětném sledování gameplaye jsem si všiml, že asi ve druhé čtvrtině hry narazíte přímo na samotného Adolfa, já si toho vůbec nevšiml, protože jsem ho sejmul bezpečně z dálky, tak kdo to budete hrát, buďte pozorní.

Zvuk je i po opravení šumění hrozný. Zbraně mají každá jinou hlasitost, všechno to zní hrozně levně a zvuky nepřátel začnou brzy iritovat.

Nevím, jestli to má hudbu, protože mi nic nehrálo a na youtube taky v podstatě nic není. Edit: Už jsem našel 5 tracků, ale nevím, jestli je to všechno, jestli jo, tak možná štěstí, že mi nic nehrálo, protože z toho by mi praskla hlava to poslouchat furt dokola.

Příběh je relativně zajímavý, i když je vyprávěn opět velmi levnou formou. Je celkem vtipné, když zjistíte, kdo že je ten váš rádce, po kterém čtete zprávy (a můžete tuhle informaci snadno minout). Jinak je tu jen intro a asi patnáctivteřinové outro a po něm vás to hned vyhodí do menu. Jenže já mám rád credits! Bez nich mám pocit, že to neskončilo!

Je to celé hodně ryzí doomovka, bez zbytečného balastu, působí hodně arkádově, ale úplně lehká není (někteří nepřátelé vás zabijou i při stoprocentním health a plné zbroji klidně do jedné vteřiny), protivníci pobíhají jak pominutí a je těžké je strefit (o umělé inteligenci bych nehovořil). Loadoval jsem docela často, ale taky je možné, že jsem si tu hru nezpomalil dost a měl jsem to tak o dost těžší.

Takže jo, není to žádná vejška, ale vlastně mě to bavilo a i když ta hra umí být protivná, tak jsem si ji zahrál s chutí a její negativa se dají pro budgetový původ prominout.
+17