Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Song of Horror - Episode 5 - The Horror and The Song

  • PC 100
Herní výzva 2021 č. 5 - Pořádný pařan (hardcore)

Udělám to. Alespoň u jedné epizody to udělám, a věnuji hře jednu neobjektivní stovku, protože jako celek si to prostě zaslouží.

Proč?

80 hodin, 100 % achievementů (dva získalo jen 0.9 % hráčů), čtyři dohrání, jedno na nejvyšší obtížnost, hluboké přemýšlení o příběhu a hledání detailů a easter eggů. Song of Horror se nečekaně zařadil mezi mé nejoblíbenější hororové hry, a že jsem jich hrál požehnaně. Ještě při čtvrtém průběhu jsem narážel na věci, které mě překvapili.

O to je divnější, že fanouškovskou základnu na redditu tvoří 17 lidí, hra nemá oficiální OST, a je všeobecně neznámá. Už dlouho jsem neměl chuť v souvislosti s nějakou hrou zařvat, že to prostě není fér. Znám mnohem méně kvalitní hry a horrory, kteří mají neskutečné fanouškovské základny. Přitom na Steamu má SoH všeobecně velmi kladné hodnocení. Celé je to jak záhada sfingy. Ale tvůrci jsou tak precizní, že myšlenka na to, že pokračování nebo další podobná hra nebude je nemyslitelná a děsivá. A přitom tak pravděpodobná. Horší noční můra, než The Presence.

Ne, to je Lovecraftovské rouhání. Jen Cthullu je horší než The Presence.

Tolik k mému citovému, ale naprosto odbornému výlevu. Epizoda pět není celkově těžší, než ta předchozí, přesto však nabízí jednu zásadní překážku. U epizody tři jsem psal, že nabízí nejnižší počet defaultních postav, a do jisté míry je to pravda. Epizodě pět však omezuje počet postav, které můžeme využít. Na začátku hry Daniel musí zvolit jednoho ze svých přátel, kterého pošle do uzavřené psychiatrické léčebny (protože je srab a sám to přizná). Pokud však dotyčný přítel zemře – protože jak víme, uzavřené psychiatrické léčebny nejsou zrovna bezpečné – vydá se tam Daniel už sám a pokud zemře i on, hra končí. Je to další změna mechaniky, a někdo by řekl, že uměle zvyšuje obtížnost ale osobně mi to nevadilo. Tvůrci totiž dovedou ty věci tak zamaskovat, že to nějak příběhově sedne a ani vím to nepřijde nějak vynucené.

Zároveň nabízí pátá epizoda asi nejméně míst k úkrytu, což samozřejmě zvyšuje šanci, že událost The Darkness bude fatální. Naštěstí není prostor léčebny tak obrovský jako Opatství. Důvod je asi takový, že pátá epizoda spíše než na prostor sází na obtížnost hádanek. Kromě typických adventůrních prvků jsou v epizodě čtyři hádanky, a každá z nich je nesmírně těžká. Jedna až tak, že sami tvůrci nabídli řešení.

Oblast je tedy očividně důstojné ukončení série. Nabízí nejvyšší obtížnost co se týče hádanek. Co ale samotné finále? To mnoho hráčů jistě rozdělí, pravda ale je, že i samotný závěr je zřejmě v duchu H.P.Lovecrafta a skvěle funguje jako horror. Pravda však je, že jako herní finále může být skutečně tak trochu bezútěšné, ale já to mám docela rád. Hlavně ale vidím ten potenciál po pokračování. Pokud by se mírně zlepšila optimalizace, některé prvky A.I., zvýšila diverzita postav a možná připojil drobounký náznak RPG systému a choice-systém, tak by ta stovka byla zasloužená.
+11