Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
35 let • rádiový projektant • Ostrava (ČR - kraj Moravskoslezský)

Komentář

Přejít na komentáře

MiniDOOM 2

  • PC 60
Navazuje na první díl MiniDoom a jde vidět, že vývojáři si s tím už dali mnohem víc práce a udělali z toho kompletní hru.

V nastavení si můžete nastavit, velikost obrazovky, nastavení zvuku a nastavení ovládání. Na výběr máte ze 3 herních módů, Standard, Arcade a Hard Core a ještě si nastavujete jednu z 5 obtížností hry, kterou je možné na začátku úrovně vždycky změnit. Ve Standardním módu máte nekonečný počet životů a můžete se vracet v rámci mapy ke starším úrovním a hledat secrety s runami za které si pak ve Fortress můžete odemykat vylepšené zbraně, nebo upgrady vylepšující vašeho hlavního hrdinu. V Arcade módu máte omezený počet životů a když o všechny přijdete, začínáte úplně od začátku a nemůžete projet už vámi projeté úrovně. A v Hard Core módu máte jen jeden život, dostupné jsou jen těžší obtížnosti a jak o život přijdete, tak jedete komplet od začátku.

Najdete zde veškeré zbraně z Doom Eternal, které můžete vylepšovat nebo najdete jejich vylepšení, sem tam najdete zbraň, kterou máte jen dočasně a jak přijdete o náboje, přijdete i o zbraň. Přepínání zbraní je uprostřed boje dost problematické, hra se na pozadí lehce zpomalí, ale výběr zbraně trvá strašně dlouho na můj vkus.

Nejprve začínáte s úrovněmi na Zemi, pak přecházíte na mapu na Marsu, kde máte další úrovně a jejich dohromady 17, z toho jsou nějaké i nepovinné. Co se týče level designu, tak úrovně na Zemi, mi přišly v pohodě a docela pěkné udělané, ale když se přešlo na Mars, do samotného pekla, tak mi ten design úrovní už nepřišel tak dobrý. Hra se snaží i ve 2D nabídnout prvky uhýbání, ale moc to nefunguje a některý úrovně jsou vyloženě peklo, ať už o tom vývojářům vyloženě šlo nebo ne. Reakce střelby u zbraní mi přijde docela pomalá, nevím, jestli se tím snažili nahradit prvek přebíjení, ale je i docela velká prodleva mezi střelbou a hozením granátu.

Stejně jako v klasickém Doomu hledáte barevné klíče na otevření dveří, ale hra je lineární, žádné vracení v rámci mapy, pokud nechcete zkontrolovat, jestli jste neminuli nějaký ten secret, vás nečeká.

A kdyby toho náhodou na vás bylo moc a nemohli jste se dostat z nějaké úrovně a pořád vás to vracelo na poslední checkpoint, kterých je tak akorát v rámci úrovně, můžete použít staré dobré IDDQD a pak už by neměl být problém dojít na konec úrovně.

Pro fanoušky Dooma, co chtějí zabít odpoledne, může být příjemným překvapením, ale hra vám nic zadarmo nedá.
+8