Vždycky jsem se chtěl podívat do hor šílenství.
Conarium je hra pro fanoušky od fanoušků Lovecrafta. Čiší z ní láska k mythosu, který autoři ohleduplně rozvíjí. Bohužel není to snadná látka a tvůrci naráží na limity svých schopností (ale i jen za pokus o ztvárnění Shoggotha si zaslouží respekt). Až když si spojíte dohromady knihy i hru - doplníte si na určitá místa ty správné emoce - tak vzniká rezonující zážitek. Jen škoda, že chybí jasný shrnující konec, jaký HPL vždy uměl.
Po herní stránce jde o příjemnou explorativní adventuru. Ústřední záhada a její odhalování baví. Zamrzí hlavně absence pocitu nebezpečí, natahovaný amatérský dabing a občas podivný level design (první polovinu hry sestupujete vytrvale do podzemí, přitom pár kroků od vás je vždy dostupný výhled NAD antarktickou planinu).
Povinná četba před hraním: V horách šílenství, Bezejmenné město.
Conarium je hra pro fanoušky od fanoušků Lovecrafta. Čiší z ní láska k mythosu, který autoři ohleduplně rozvíjí. Bohužel není to snadná látka a tvůrci naráží na limity svých schopností (ale i jen za pokus o ztvárnění Shoggotha si zaslouží respekt). Až když si spojíte dohromady knihy i hru - doplníte si na určitá místa ty správné emoce - tak vzniká rezonující zážitek. Jen škoda, že chybí jasný shrnující konec, jaký HPL vždy uměl.
Po herní stránce jde o příjemnou explorativní adventuru. Ústřední záhada a její odhalování baví. Zamrzí hlavně absence pocitu nebezpečí, natahovaný amatérský dabing a občas podivný level design (první polovinu hry sestupujete vytrvale do podzemí, přitom pár kroků od vás je vždy dostupný výhled NAD antarktickou planinu).
Povinná četba před hraním: V horách šílenství, Bezejmenné město.
Pro: láska k předloze, perfektní mechanika rozbíjení kamenných stěn
Proti: dabing, podivné mapování na gamepadu, absence nebezpečí