Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Tomáš • 29 let • Lékař • Kroměříž (ČR - kraj Zlínský)

Komentář

Přejít na komentáře

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

  • PC 80
Úvodní intro, kdy vypravěč něco mluví a do toho běží odlišné titulky, moc nenadchne, stejně tak jako počáteční lokace a vůbec první minuty, než se člověk dostane na loď Skadovsk, jsou ze slabšího soudku. Oba předchozí díly mají mnohem nápaditější a lepší úvod. Ve všem ostatním je ale CoP značně lepší (snad až na méně temnou atmosféru v SoC, ale to je dost subjektivní).

Konečně má smysl plnit vedlejší questy, které jsou mnohem lépe napsané, některé mají dokonce i rozdílné větvění v závislosti na volbách hráče, na rok 2009 se myslím jedná o nadstandard, především tedy v porovnání s předchozími díly. Pěkným doplňkem jsou pak achievementy za nejrůznější skutky v zóně jejichž prostřednictvím na Vás reagují ostatní stalkeři.

Příběh sice nenadchne, nicméně v součinnosti s ostatními prvky hry, kde opět vévodí skvělá atmosféra, funguje dobře. Oceňuji mnohem větší interakci s ostatními obvyvateli zóny, pryč jsou časy kdy Vám každý stalker řekl to stejné. Závěrečná cutscéna, která vychází z hráčových (ne)úspěchů a shrnuje osudy jednotlivých postav je skvělá a konečně tu díky ní máme uspokující závěr stalkera, kdy předchozí díly svým závěrem vždy spíše zklamaly.

Call of Pripyat je důstojné a velmi povedené zakončení trilogie, které vychází z prvků a mechanismů z předchozích dílu, přičemž je vkusně dolaďuje a značně vylepšuje. Jde vidět, že vývojáři naslouchali komunitě a z mnoha předchozích chyb se poučili a své dílo patřičně doleštili.

Herní výzva 2022 - kategorie. č. 2 - Cesta do středu země - Normal

Pro: atmosféra, hudba, gameplay, vedlejší úkoly, postavy

Proti: úvod, stuttering, AI, cringe in-game cutscény

+25