Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
35 let • Software developer • Olomouc (ČR - kraj Olomoucký)

Komentář

Přejít na komentáře

Half-Life 2: Lost Coast

  • PC 80
Původně technologické demo svou grafikou dnes už tolik neohromí. Jakožto ukázka kvalitního gamedesignu ale stále funguje a působí svěžeji než před lety. Zároveň je smutnou připomínkou toho, kam se dnešní AAA produkce ubírá.

Na velmi malém prostoru (~15 minut) Valve předvádí většinu svých designerských trumfů. V první řadě NIKDY neberou hráči ovládání z ruky. Po krátkém představení skrz minimalistický monolog (v současných titulech by to byla minutová neinteraktivní cutscéna), během kterého si můžete třeba klidně prohlížet arzenál, vás autoři nechávají vychutnávat hru vlastním tempem. Bez zbytečného vodění za ručku. Level design je tradičně návodný a plný vizuálního vyprávění. Prostý zbytečné ukecanosti. Jediný logický rébus je fyzikální a intuitivní. Dokonce do hry vměstnali i foreshadowing závěrečného bossfightu. Hybatelem děje je tady hráč a pouze na něm je, kolik si ze hry odnese.

Je to krásná předehra končící bohužel v tom nejlepším. Člověk si po dohrání akorát posteskne, jak málo podobných her dneska ještě vzniká. Takže si půjdu asi znovu zahrát HL: Alyx, nebo nevím.

Pro: gamedesign neurážející hráčovu inteligenci

+24