Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

@jazz1 (13.10.2015 10:50): Hmm, tak k tomuto som si nedávno pozeral obrázky a povedal som si - uff tak toto vypadá riadne divne a potom som si to už nevšímal. Teraz pozerám, že to má dosť dobré hodnotenia a štylizáciou je to dosť originálne. Díky za pripomenutie :)

@Richmond (13.10.2015 10:52): Ja viem, je ich veľa kvalitných, doslova legendárnych, ale hrávam na Steame a inde ma hrať nebaví, ešte GOG beriem do úvahy.

@Crash (13.10.2015 10:52): na tomto ma ešte dakedy dávno zaujal hlavne ten dlhý názov

@Drolin (13.10.2015 10:55): @jazz1 (13.10.2015 10:57): no o tejto hre som vôbec nevedel, díky, vypadá to zaujímavo

@Red (13.10.2015 11:01): Prvé 2 Broken Swordy mám prejdené. Gabriel Knighta plánujem už dlho.
@Maximus (13.10.2015 09:13): Dos adventury ti asi doporučovat nebudu (i když třeba Indiana Jones 4 nebo Loom mám pocit na Steamu jsou), ale z těch "novějších" se přidám k již existujícícm tipům - Gemini Rue a Posel smrti.
@Walome (13.10.2015 09:14): Syberia bola fajn a obtiažnosťou to bol taký normal, aj tých ostrieľanejších hráčov adventúr to určite neurazí.

@Fatality (13.10.2015 09:21): Z toho si určite chcem zahrať Posla smrti, Still Life, Gemini Rue a Grima. Ostatné som hral.

@Drolin (13.10.2015 09:33): Tak to si dávam na koniec zoznamu s poznámkou - nedostupné :)

@Kwoky (13.10.2015 09:41): Nooo, toto vypadá veľmi zaujímavo, díky

@Chuck (13.10.2015 09:46): Jop, L.A. Noire mám už nainštalované veľmi dlho, snáď sa už k tomu dostanem.



ešte nejaké dobré adventúry? (Steam, GOG)
@Maximus (13.10.2015 09:13): Posel smrti, Syberia, Machinarium, Longest Journey, Grim Fandango, Still Life, Gemini Rue. Walomeho neposlouchej, Syberia je nuda jen pro nudné ostřílené adventuristy. Dvojka je sice slabší, ale zahrál bych si ji už jen kvůli tomu, že se chystá trojka.
Aké sú vaše najobľúbenejšie adventúry?

Ktoré by som si mal rozhodne zahrať? (najlepšie dostupné na Steame alebo aspoň na GOGu)
Ještě než tam byla ukazka hry roku 2005 tak jsem si přesně typnul, ktera hra to. bude -World of Warcraft,ktera jina hra by to mohla taky byt.
@LIUWIL (11.10.2015 13:33): O tom je zbytečné po X-té diskutovat. Distributorské popisy na DH nechceme a nejen, protože jsou na každém jiném webu. A přidávat hry bez popisu s nadějí, že je někdy někdo doplní, je scestné.
@LIUWIL (11.10.2015 13:33): Musíš počítat i lidi, kteří o hře jaktěživ neslyšáli. Za pár let tady budeš mít dnešní desetileté pařany a ti o nějaké retro-střílečce FarCry z doby Krále Klacka, navíc ještě bez přímé podpory VR nebudou mít ánunk.

A já hrál např. jen FC1, jak a co se změnilo v dalších dílech netuším a nechci si pročítat linkované recenze a procházet walkthrough několikahodinová videa jen proto, abych zjistil to, co bych mohl v pár odstavcích zjistit z popisku hry.
@Eru (11.10.2015 11:50): Je-li vedle toho uvedeno, ze se jedna o text distributora, pak ano.
U serie Far Cry mi slova oblibene a zname prijdou naprosto a zcela v poradku i mimo text distributora, protoze se skitecne jedna o velmi znamou a u mnoha hracu oblibenou serii.
@LIUWIL (11.10.2015 08:00): Nie je Kyra, ale Kyrat a tá časť o napísaní si vlastného príbehu nie je v skriktne lineárnej príbehovej hre s pár voľbami vôbec výstižná. Nemôžeš sa diviť, ak ti tento popis nik neschváli.
Tak ti co hráli betu na nový Star Wars Battlefront co na hru říkáte?

Za mě určitě má to skvělou atmosféru, je to zábava hrát. Pocit z AT-AT že je to opravdu obrovský kolos a jak je vše oproti němu maličké, navíc ty parádní stopy ve sněhu, ta bitva o Hoth nemá chybu. Snad i budoucí mapy budou tak dobré.
@MartinezZ (11.10.2015 09:48): Je to Far Cry z prostředí Himaláj. Tady už bych rozváděl debatu k tomu, jestli popisek má být prostě popisek, nebo suplovat komentář (protože u většiny popisků tady to tak opravdu je - popisek obsahuje z velké části informace, které bys normálně dával do komentáře).

Taky bych třeba ocenil, kdyby kromě současných informací o hře (název, datum vydání, žánr), zde byly další položky. Např. engine, na kterém hra běží. Pro hodně lidí je to zajímavá informace a rvát to do popisku obvykle znamená dělat nový odstavec a vymýšlet kolem toho nějaký další kecy, aby tam nebyl prostě odstave "Hra běží na Želva Engine 7". Než sem přiletí konzole, klidně bych přidal kolonku "také dostupné na těchto platformách:". Do budoucna by to i pomohlo s úpravou profilů kvůli novým platformám. Zrovna tak bych chtěl informaci o tom, kdo je vydavatel, na kterých digitální platformách je hra distribuována, připadaně i kdo jako první distribuoval hru u nás.

Ještě EDIT: Chápu ideu, že popisek má předat informaci o tom, jaká ta hra vlastně je a co se v ní dělá, ale v zásadě s tímto nesouhlasím. Pokud to tam někdo chce dopsat, klidně, ale když se chci o hře něco dozvědět, nečtu si popisek, jdu si přečíst komentáře a podívat se na videa. Což mě taky vede k uvědomění, že si ty popisky skoro nikdy ani nečtu. Na profil World of Tanks jsem šel nesčetněkrát, ale nikdy jsem si nepřečetl popisek k té hře. Ani u her, o kterých se snažím si něco zjistit, si popisky obvykle nečtu.
Pak mě třeba ještě napadá, že jestli ty popisky opravdu chceme mít dostatečně informativní, nebylo by od věci vytvořit nějakou šablonu pro jejich tvoření. Tj. univerzálně zavést informace, které by v tom popisku neměly chybět, případně i v jakém pořadí by se měly uvádět.
OT: (Všeobecně o DH) Ony i ty popisky, které vidí i nepřihlášený uživatel, svým způsobem jsou formou propagace webu, protože když někdo na profil zdejší hry narazí a uvidí jen klasický distributorský blábol v popisu hry, zamění nás za další pofidérní eshop a nebo prostě nebude mít zájem na stránce zůstávat, když uvidí milionkrát stejný text odevšad jinud - a to i včetně výsledků vyhledávání, kde ten text prostě bude jiný a odlišný. A pokud se ho zhostí i někdo, kdo o hře ví něco víc, může fandu nebo aktuálního hráče hry zaujmout víc a natolik aby si prošel zdejší web hlouběji a třeba získáme dalšího jazze :) A to stejné, pokud by šlo přidat profil bez popisku - skončili bychom jako ty pofidérní databáze, které mají přidaný jen žánr a cover a jinak úplné prd a toho se fakt vyvarujme.
@LIUWIL (11.10.2015 08:00): Nebýt v textu ono "Far Cry", tak je to typický blábol o ničem a nic nepopisující - o co tedy ve hře jde? O čem hra je?

Proboha, jen ne oficiální bláboly distributorů. Ledaže by za jejich čtení byl nějaký "antialergický ečív".
@Paul (11.10.2015 08:53): Přidat bych ho chtěl, ale jelikož jsem ho ještě nehrál a neustále přibývají nové funkce, měl bych problém s popiskem. Leda že bych mohl napsat něco vyleženě stručného s tím, že by se to časem upravilo.
Nechtěl by někdo přidat Star Citizen ? Části už jsou hratelný a ukazujou z něj stále hezčí věci.
@Tulareanus (11.10.2015 01:16): Oficiální popisek k FarCry 4: "V klasické a oblíbené hratelnosti známé v sérii Far Cry si můžete užít Kyra-dech beroucí, nebezpečný a divoký himálajský region sužován režimem despotického samozvaného krále. Využívejte rozsáhlý arzenál zbraní, vozidel a zvířat a napište svůj vlastní příběh v exotickém otevřeném horském světě!"
Co je na tom nepoužitelného? Stručné, výstižné a k věci.

IMHO popisek by měl být prostě jenom popisek. Něco, co vystihuje hru v co nejkratším poli textu. Oficiální popisky distributorů obvykle jsou přesně tímto.
Jak říkám, samozřejmě nejdou použít všechny popisky, ale mnoho jich je dobrých a zcela použitelných i pro potřeby databáze.
Tie texty od distribútorov sú takmer vždy nepoužiteľné. Sú to len superlatívy a odokrývanie temného príbehu, spletitých intríg atď... takmer všetky popisy. Stačí si pozrieť oficiálne texty distribútora na csfd - buď Vám vyspoilujú skoro celý príbeh alebo sú úplne mimo.
@Kwoky (11.10.2015 00:15): Nevím jestli se na oficiální text distributora vztahují nějaká práva a jestli by si je zde někdo zkoušel nárokovat, nicméně:

"Autorské právo výslovně dovoluje některé specifické způsoby využívání díla. Nejdůležitějším povoleným způsobem je citace – do autorského práva nezasahuje ten, kdo v odůvodněné míře (drobná díla je možno uvést celá) cituje ve svém díle výňatky ze zveřejněných děl jiných autorů, za předpokladu, že uvede jméno autora (je-li známo), název díla a pramen."

A v případě zahraničních distributorů to spadá pod fair-use.
@Kwoky (10.10.2015 23:29): Nebyl bych proti zrušit pravidlo, že se nesmí přidávat oficiální text distributora. Samozřejmě některé texty typu "nejlepší hra všech dob" jsou nepoužitelné, ale snad by se nad tím mohlo přimhouřit oko v případě, že by ten text byl aspoň trochu rozumný a bylo tam jasně napsáno, že se jedná o oficiální text distributora.
@jazz1 (10.10.2015 23:42): Ja sa zvyčajne snažím pomôcť človeku s tým, že čo mu tam chýba alebo čo by do budúcna mohol zmeniť - jednoducho konštruktívna kritika. Lenže toto musí byť obojstranné, ak je z druhej strany záujem, tak určite rád pomôžem. Pár ľudí mi takto i napísalo.

Je pravda, že v poslednej dobe neschvaľujem až tak veľa popisov, ale nejak sa nestretávam s tým, že by som ich niekomu zamietal. Takže z môjho pohľadu nenarážam na nejaké radikálne zlé návrhy.

Tak Virus a Gunár sú iné prípady, je ale jasné, že to nemôže robiť každý. Napriek tomu, že toto je fanweb a nikto nie je za to platený, neznamená to, že by to nemalo mať predsa úroveň.

@M.a.t.t. (10.10.2015 23:26): Neviem aké sú výsledky v Google Analytics, ale popisky sú i tak zväčša pre ľudí, ktorí nie sú až tak aktívni na webe, lebo nie sú tak zanietení, aby vedeli o celkovom dianí v hernom svete (hlavne čo všetko je nové). Ale určite čítajú popisy aj stálice, napr. ja. :) Hlavne keď som na jar kupoval počítač, tak mi prišlo veľmi vhod si dať nejaké filtre a čítať si popisky pre inšpiráciu, aké resty by som si mal zahrať.
@Tulareanus (10.10.2015 23:05): Je samozřejmě jednoduché něco šmahem zamítnout a autora návrhu odsoudit za jeho špatný popis, pak je jasné, že už nikdy přidávat nebude.

Schvalující je dle mého povinen spíše dotyčného motivovat a poradit tak, aby se něco naučil. Jistě je dost lidí, kteří to zvládnou, ale stále méně těch, kteří na to mají chuť. A pokud jim tu chuť nebo počáteční nadšení schvalující vezme svým přístupem...
(Kdyby si Virus nebo Gunár před třemi lety mysleli, že je spousta jiných, kteří mohou přidávat, tak by dnes měla DH o mnoho stovek her méně, než má)
@Kwoky (10.10.2015 23:29): V tomto ale Memphis a spol proste neustúpia a do istej miery ich chápem. Ako jediný kompromis mi príde, to že by nepristupovali k popisom tak prísne a vracali by ich, iba keby fakt výrazne nespĺňali kritéria a nie keď sa im zdajú byť krátke a podobne. Za mňa je aj kratší popis v pohode.
@Tulareanus (10.10.2015 23:05): V zásadě souhlasím - popisy jsou důležité. Ale přesto by nemuselo být špatné mít možnost přidat novou hru i bez něj, třeba za méně bodů. Mě osobně právě popisy celkem úspěšně odrazují od přidávání.
To, že sa niečo dá čítať a má to logicky aj gramaticky hlavu aj pätu a týka sa to hry (pár popiskov už som zažil, že vlastne boli od veci a nedotýkali sa vlastne ani deja hry), je jednoducho dôležité. Že si niekto myslí, že to je ťažké, tak je úplne ok, keď to spraví niekto iný. Hier bolo pridaných už tisíce, takže je dosť ľudí, ktorí to zvládnu. Stále sa zabúda na zodpovednosť voči návštevníkom, ktorí chcú vedieť, o čo vlastne v tej hre ide, skôr než vôbec zvážia, či to budú hrať.