Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Crash (03.01.2020 17:43): Za mě je to v principu jednoduchý: pokud hra nemá na dh jako primární žánr "logická" / pokud byste jí ho při zakládání profilu nepřiřadili, tak hc variantu nesplňuje. Což nemyslím tak, že by dh byla neomylným arbitrem všech věcí, ale že při vytváření profilu při rozhodování o tom, jaký žánr zvolit jako primární, se přece tahle otázka řeší. (Třeba zrovna níže zmiňovaný The Room má podle mě žánr vyplněný špatně.) Sporné/hraniční případy, které bude třeba vyřešit individuálně, samozřejmě budou i tak, ale obecně adventura jako taková je prostě jiný žánr. Jasně že v plnění adventurních úkolů logika roli taky hraje, ale jak už tu zaznělo ohledně jiných případů, takhle by se dalo na dřeň zrelativizovat téměř všechno.
Mám pro vás další návrh na hudební hru v HC verzi, která tu ještě nezazněla - Beat The Game. V ní hudbu přímo skládáte, takže myslím, že by to mělo rozhodně odpovídat.
@St_Jay (03.01.2020 20:03): @HolyMeatball (03.01.2020 20:18): @kiwizak (03.01.2020 20:28): Něco podobného řešíme v diskuzi u BIT.TRIP RUNNER a kloním se k tomu názoru, že to do té kategorie nespadá. Když to poženu až do absurdního příkladu, tak hudba vlastně na hráčův postup reaguje ve spoustě hrách. Procházíš se volnou krajinou, hraje nějaký příjemný podkres, narazíš na nepřítele, hudba se změní na akční, narazíš na bosse, hudba se zase změní. V hrách jako ten BIT.TRIP RUNNER nebo Ape Out, má ten hráč na tu hudbu vliv samozřejmě mnohem větší a chápu to, že je to považováno za "hudební hru", ale viděl bych tu hranici skutečně někde tam, kde hudba má vliv na hratelnost a ne naopak.
@kiwizak (03.01.2020 20:28): A já bych zase řekl, že je to prostě trochu glorifikovanější soundtrack. V obyčejnějším případě se ti hudba taky spouští podle toho, co zrovna děláš. Viz. doplněk k výzvě "V hardcore variantě je potřeba dohrát hru, kde je na hudbě přímo založena herní mechanika", v případě Ape Out je zřejmě hudba naopak založená na herní mechanice, která je jinak vcelku obyčejná.

Osobně bych za základní metr pro HC bral otázku - bude se mi to mechanicky hrát hůř, když si vypnu zvuk/hudbu, nebo stejně? Ale opět, já o tom nerozhoduju, nechť to rozsekne někdo povolanější. :)
Řekli byste, že v APE OUT je hudba hlavní součástí mechanik? Vaše akce ve hře určují intenzitu a rychlost hudby a zapojení některých nástrojů (např. činel, když s někým hodíte o zeď)? Dobře je to vidět tady. Nevím, jestli by se ta hra hodila spíš na HC ve třetí kategorii nebo na HC v desáté kategorii (soundtrack jsem nikde nenašel a žádnou jinou kategorii to taky nesplňuje, tak jen ten výklad mechanik mi tam není jasný).
@Crash (03.01.2020 18:51): však to právě píšu, Room má blíž ke klasické logické hře a to vidím jako tu podstatu HC. Broken Sword atd. dobrý pro normál variantu, ale HC je snad o něčem jiným, tam to má být echt logický. Jak tu psal Kunick nebo kdo, je třeba přísnost :).
@Crash (03.01.2020 18:33): Tak moment, nikoho jsem z ničeho neobviňoval, ano ;-) a rozhodně nepatřím mezi ty, který se neustále s něčím na někoho obrací, dal jsem si tu několika desítek hodinovou práci s hledáním a když už to vypadá, že jsem našel tak nic. Můžu odehrát tisíce her a ani jedna nebude splňovat potřebné či něco co nazvete nevyhovující a to je dle mého od výzvy odpuzující...(nevím kolik hodim, můžete strávit hraním) A příklad s obtížností, je zcela mimo, tu jsem si vybral dobrovolně, s tím že taková může být. :-), kdežto tady může být výběr pro mne vyhovující, ale být tak nemusí... ;-)

Hmmm tak i Feeding Frenzy 2 má soundtrack...
@Crash (03.01.2020 18:51): Podle mě to takhle nejde generalizovat a osobně bych to nechal na svědomí jednotlivých účastníků. Ano, existují jednodušší, v podstatě blbuvzdorné adventury, ale zrovna tebou jmenované bych se vůbec nebál do výzvy zařadit. Logiku používat musíš, hádanky tam jsou denním chlebem a bez návodu máš velkou šanci zkysnout :)
@ViRus (03.01.2020 18:23): Tak myslím, že za těch několik let, co tu zodpovídám dotazy ohledně výzvy, mě fakt nikdo nebude obviňovat z toho, že bych tu na dotazy nereagoval. ;-) Ta desátá kategorie je letos skutečně obtížnější ale ne ve smyslu dohrání, ale ve smyslu nalezení hry. A to hledání se chce po vás a je tam i to riziko, že hru dohraješ a následně se zjistí, že ejhle, ona to nesplňuje. Pokud ti to tak vadí, tak nehraj HC. Je to podobné, jako když si ve hře nastavíš nejvyšší obtížnost, a pak si budeš stěžovat, že je moc těžká...
@ViRus (03.01.2020 18:16): Sorry, ale HC 10 kategorie je také trochu o tom, že budete sami pátrat. Fakt nečekejte, že sem hodíte hru a já strávím hodiny googlením a sledování gameplayů abych vám to potvrdil.
@Crash (03.01.2020 17:43): Za mě ano. Většinou jde o to přijít s nějakým logickým postupem. a "Heureka" u nich podlě mě zazní často. Problém bych měl u různých vizuálních novel, tam je to spíš taženo příběhem a hádanky jsou formalistní.
Tak a ještě dotaz jak na přípravný tým výzvy tak na celou komunitu. Co si myslíte o "klasických adventurách" do HC verze Heuréky? Máme ji definovanou jako hru, ve které je řešení logických problémů její hlavní náplní. Primárně je to cíleno smaozřejmě na typické představitele žánru logických her. Já jsem u těch klasických adventur docela na vážkách jestli je do HC povolit nebo nepovolit a rád bych znal argumenty proč ano a proč ne.
@Dan9K (03.01.2020 02:16): BIT.TRIP Runner řeším v diskuzi u hry, když tak jí sleduj a možná zjistíme víc.

@Jumas (03.01.2020 14:14): Pilgrims také řeším v diskuzi u hry, zatím si rozhodně nejsem jistý, že jo.

@Dasda120 (03.01.2020 12:25): Total Wary jsme tu už myslím řešili a shodli se , že do HC ne.

@themacs (03.01.2020 13:20): O Keep Talking and Nobody Explodes nemám žádné pochyby a bude se uznávat.

@BINGMAN (03.01.2020 14:52): Jestliže hudba ovlivňuje pohyb nepřátel tak je podle mě součástí herní mechaniky a taková hra plní podmínky kategorie. To že to teoreticky jde dohrát, i když jsem hluchý, je podle mě už trochu extrémní výklad té kategorie a mám pocit, že by nám tam moc her nezbylo při takovém výkladu.

@bukrrCZ (03.01.2020 15:17): Nevím co je ve Steamworld Heist za "realtime pohyb" abych mohl posoudit. Když tak zkus hodit odkaz na příslušnou pasáž ve videu nebo prodiskutovat v diskuzi u hry s lidmi co to hráli.

@Shadrac (03.01.2020 15:56): To že se hra dá hrát sólo nemá na HC Parťáka vliv, důležité je, abys ty jí hrál v co-op režimu s dalším člověkem.

@Tulareanus (03.01.2020 15:57): Tak finální slovo tu přece mám já, ne? :D Takže Banner Saga podle mě ano. Pokud mi to vyloženě někdo ještě nevyvrátí.
Tak jo, výzva přijata a seznam vyplněn. Vše na HC.

Letošní výzva pro mě bude především ve znamení restů. Thats good. Konečně se k nim nějak dokopu :)
@Crash (03.01.2020 05:30): Ok, v tom prípade by to chcelo ešte finálne slovo, či teda tú Banner Sagu áno alebo nie, keďže som dostal rozdielne názory. + ešte poprosím, že ako je to s tými logickými hrami na hc, ako som písal nižšie a či sa klasická point & click adventúra ako Stargate Adventure počíta, keďže gameplay pozostáva z riešenia logických rébusov a kombinovania predmetov a ich používania v lokáciach. Včera som hru prešiel a nemala ani jednu akčnú scénu.
Co takhle Parťák na HC Killing Floor 2 ? Hra se sice dá hrát solo a průběh se přizpůsobí, ale primárně se hraje v co-opu s hráči, kteří jsou pro úspěch klíčový.
Potřebuju poradit s tou 3. hudební kategorií na HC. Co musí hratelnost obsahovat, aby se to dalo považovat za hudební hru? Chci si tam dát Just Shapes & Beats, kde se nepřátelé pohybují do rytmu hudby, ale je to v podstatě jen klasická bullet hell arkáda, kde tu hudbu asi ani k dohrání nepotřebujete. Na druhou stranu, jak jsem zde již dříve zmiňoval, i takový Guitar Hero, příp. Beat Saber, může dohrát hluchý, protože graf. vizualizace je čitelná a pochopitelná. Kde je ta hranice, co se dá považovat za hudební hru a co už ne?
@Kunick (03.01.2020 14:38): Tak jsem prošel všechny hry a jejich případné soundtracky na spotify nebo oficiální disky od reálných tvůrců a všechny hry je mají. Takže pokud neplatí ani ty dvě PS4 hry, tak mně nezůstala žádná :D

Tak jsem otevřený jakémukoliv tipu na desítku HC.
@Ronik (03.01.2020 14:27): Koukal jsem vždy na steamu a PS storu. Žádná z těch her co píšeš, tam soundtrack nemá. U God of War 3 mám na mysli remaster pro PS 4 verzi a to stejné u SotC. Ostaní hry na steamu opravdu nic nemají.
S těmi soundtracky na spotify a vinilu, to je dobrá připomínka.
Jak se ale postavit k těm remasterům, které nemají vlastní soundtrack, ale originální hry mají?
@BUMTARATA (03.01.2020 14:15): Soundtracky jsem samozřejmě zkontroloval, to bych vás tím zbytečně neobtěžoval. Šlo mi o osobní zkušeností lidí, co to hráli. Protože člověk, co hru nehrál, má pramálo šancí zjistit pravidla 1,2,4,6,8. To můžu nemile zjistit až během hraní.
Každopádně díky za tip, ty dvě vyřadím. Myslel jsem, že tam jde především o volbu příběhových větví a že tam nejsou vyloženě point&click adventurní rébusy.