Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
@Eru (03.06.2023 21:57): " V této kategorii budete hrát hry, kde je téma přežití jedním z hlavních aspektů hry". Máš pocit, že prežitie je v prípade Happy Game jedným z hlavných aspektov?
@jones1240 (03.06.2023 21:01): jako promiň, nechci být šťouravá, ale protože jsem si tu tak probírala, co by teda mělo jiného sedět na tu HC variantu a já to mohla hrát, zašla jsem se podívat i k tobě na profil. A jako hra Clock Tower je adventura, kde teda občas unikáš. Žádné Suvival prvky tu nevidím a je všemu už v popisu hry se píše, že můžeš útoky odrážet. Takže fakt nechápu co máš proti Happy Game, tam ani ty útoky odrážet nejdou.
@jones1240 (03.06.2023 21:01): já na to taky zrovna moc času nemám. Zítra odlétám na dovolenou ;o) takže se mi ani nechce se s tím rozčilovat.

Schválně si přečti na herním webu pravidla plus popisek k HC variantě a uvidíš, že Happy Game do toho zapadá. Jinak by jsme opravdu museli upravit pravidla nebo to přidat do popisku. Ale nepřijde mi to fér v půlce roku.

@Tulareanus (03.06.2023 20:39):  jak už jsem napsala níže, u Japonské hry se hádat nehodlám a mile ráda si tam místo toho dám Dyna Blaster  nemám s tím nejmenší problém, abych tedy šla příkladem. Ale u Happy Game pokud se nezmění pravidla tak si trvám na svém.
@Tulareanus (03.06.2023 20:39): je úplně jedno jak moc se dělala v ČR. Studio české nebylo, stačí si to přečíst pravidla.

Ty Puzzli stavíš v Japonsku, tedy samozřejmě upraveným pro hru. Okolo puzzle je voda kde plavou Puzzli s japonským kaprem a tím že splnujes Puzzli tak tím dáváš nové schopnosti japonskému mnichovi. Ale ok, tady se úplně hádat nechci, podle mě je to od tebe těžké slovičkaření. Je to hra ve které už víc Japonska ani nacpat nešlo, což mělo být smyslem kategorie.
Navic opravdu nikde nedokazu dohledat ze Happy Game je survival. Autori to popisuji jako HOROROVOU ADVENTURU.
Áno, ja som to tiež chápal v zmysle toho kontextu. No ak mám byť úprimný, z môjho pohľadu je celá 7. kategória (a spolu s ňou aj 9, keď sme už pri tom) trochu problematicky definovateľná a vôbec sa nedivím, že to generuje podobné rozpory vo vnímaní.
@Tulareanus (03.06.2023 18:15): @M.a.t.t. (03.06.2023 18:46): @jones1240 (03.06.2023 19:57): Kdyby hry na HC měly být nadstavbou základní varianty, tak by to těžce pozměnilo kategorie 3, 4, 8 a 9. V trojce HC by řemeslník musel být z panovnické rodiny. Čtyřka by musela být od japonských vývojářů a současně se odehrávat v Japonsku. V osmičce by se muselo hrát za definovanou postavu a současně by to musel být vizuální román. A v devítce by hra musela být současně steampunkové a dieselpunkové prvky.
@RomcaT (03.06.2023 20:06): keď už sme pri tom, nesprávne si si zvolila hru do japonskej kategórie. Na normal má byť hra od japonských vývojárov, na hc odohrávajúca sa v Japonsku. Ty si si zvolila hru inšpirovanú Japonskom v podobe obrázkov, to bohužiaľ nespĺňa ani jednu variantu.

Ja som každopádne písal o tom, aby sme sa skúsili zamerať na hry, ktoré kategórie spĺňajú bez niekoľkých kotrmelcov hore schodami. Ako členovia poroty, by sme v tomto mali ísť príkladom.

Veľká časť remaku Mafie sa robila v Čechách, stačí si o tom prečítať alebo si pozrieť credits.
@jones1240 (03.06.2023 19:57): já neutocim kvůli kategorii ale kvůli tomu že mě tu osočuje že chci něco ojebavat. Nemám to zapotřebí. Zrovna táhla hra se mi ani nelíbila a hrát jsem ji moc nechtěla, takže jsem ani neměla důvod si ji do výzvy na sílu cpát.

V minulosti se normálně stávalo že HC nutně nemuselo navazovat na normál. Takže já nepočítala s tím že tady to tak někdo myslel jinak. Každopádně jak píšu už 2x níže dle pravidel to ta hra absolutně splňuje. Takže jestli chce Memphis upravit pravidla aby to bylo dle vašeho logické a navazující, tak ať to udělá. V jiném případě se snad shodneme že dle toho co je napsáno na webu herní výzvy to hra splňuje.
Je to adventura, je logicke ze se nejde branit a utocit v adventure zalozene o puzzlech.

Je pravda že se vždy HC odvijelo od normalu. Ale zase se tu neosocujte a nehadejte proboha. Tuhle kategorii jsem vymyslel ja a pocital jsem s tim ze se odvozuje od normalu. Tk kdyz tak tu utocte na me diky :)
@Tulareanus (03.06.2023 18:15): já si tam tu hru nechám a domnívám se že právem. Přijde mi úsměvné, že mě tu nařkneš, že chci objebat kategorii když jsi v loňský výzvě v kategorii novinky z domova klidně použil Mafia: Definitive Edition. O tom i Memphis psal, že je to mimo. Ale ok, je to minulost, jen bych byla opatrnější s tím "ojebaváním"

Já si nic ojebat nesnažím, ta hra přesně splňuje tu definici dle pravidel výzvy, které jsem citovala níže. O tom jestli je to nadstavba se tam nic nepíše a já to jako jeden z členů týmu výzvy ani tak nemyslela. Když jsme to tvořili, nikdy jsme se o tom tak ani nebavili. Rozhodně půl roku po tom co běží výzva není správné upravovat pravidla. Ač to tak někomu přijde logičtější nebo ne.
Nie som síce členom tímu, ale čisto logicky by mala byť každá HC kategória nadstavbou základnej kategórie a vychádzať z nej aspoň nejakým spôsobom. Beriem, že to môže byť občas trochu sporné, ale potom by sme tu teoreticky mohli zaradiť aj Portal, kde môže hráč iba vytvárať portály a inak nemá tradičnú zbraň a musí sa napríklad vyhýbať vežičkám, ktoré ho môžu zabiť. V realite mi to však nepríde správne, nakoľko ide o logickú hru. Happy Game je zase adventúra a že sa v nej dá umrieť na tom vôbec nič nemení. Nie je totiž ani zďaleka prvá adventúra, kde sa hráč ocitá pod istým tlakom a v niektorých pasážach konať rýchlo, aby neprišiel o život.
Jej, jsem nečekal, že tu svým dotazem rozjedu takovou rozepři. Vzhledem k neshodě názorů u týmu je tato hra evidentně na/za hranici definice kategorie, takže asi nejrozumnějším řešením bude, že si sem vymyslím něco jiného. :)
Každopádně díky všem za názory.
HC je nadstavbou základnej kategórie, u survival to platí obzvlášť. Je nelogické, aby to tak bolo plánované/zamýšľané ako nadstavba survival kategórie, keď tá hra okolo takých prvkov ani nešla. Tak ako píše Jones, potom by tam mohla byť skoro akákoľvek plošinovka alebo hra v ktorej sa aj abstraktný objekt fyzicky vyhýba nejakým nepriateľom. Za mňa sme sa opäť dostali do bodu, kedy to pôsobí ako snaha "odrbať právne" kategóriu.
Do této kategorie opravdu nemusí být hry jen v survival žánru. Text kategorie Happy Game určitě nevylučuje. Ano, možná jsme tam na začátku měli dát, že musí jít o survival v obecně známém slova smyslu, ale nedali a po půl roce už je na takové zásadní změny dost pozdě. Osobně by mě Happy Game do kategorie nenapadla, ale za stávající situace nevidím důvod, proč jí tam neuznat.
@adam.kulhanek (01.06.2023 13:44): splňuje, sama ji v této kategorii mám a už dokonce splněnou.

HC varianta sedmé kategorie -Dohraj hru, ve které jsi nucen se vyhýbat hrozbě, bez možnosti útoku či bránění se. + Popisek: V HC variantě pak zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt.

V Happy Game panáček je zdrha. Nijak se nebrání. Úplně v pohodě to sem spadá.
V tom případě jde znovu o nepřesnou definici v doplňujících informacích, protože tohle "V HC variantě pak zaměřte svůj zrak na hry, kde je reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt." Happy Game splňuje.
@adam.kulhanek (01.06.2023 13:44): ja som teda zásadne proti. Vo veľa hier sa umiera, lebo je to spôsob ako penalizovať hráča alebo mu dávať prekážky, ale na tejto hre nie je nič survival, ani tomu podobné. Keby sa bavíme o hre s podobným základom názvu We Happy Few , tak sa o normále môžeme baviť, ale toto určite nie.
@adam.kulhanek (01.06.2023 13:44): Když jsem to přečetl, tak jsem se pousmál a řekl si, to myslí vážně? No, ale potom jsem se zamyslel, zavzpomínal na svoje hraní a došlo mi, proč by vlastně nemohla do téhle kategorie spadat :) Nepřišel jsem na důvod, proč ne. Ale aktuálně jsme jako členi týmu 1:1, tak těžko říct, jak to dopadne.
@jones1240 (03.06.2023 14:39): Já teda nevím, ale ve hře je "reálná hrozba a dá se umřít, ale jako hráč nemáte žádné prostředky k útoku, nebo obraně a vaší jedinou zbraní jsou útěk, nebo úkryt". Dle mě Happy Game přesně vystihuje definici HC varianty sedmé kategorie. Když to přeženu, tak je to takový minimalistický 2D Outlast a nic snad nesplňuje danou kategorii více, než právě Outlast.
Ahoj. Dala by se pro 7. kategorii "Silnější přežije" dát hra Happy Game?
Ještě teda nemám dohráno, ale survival prvky tam podle mě jsou. A zatím mi i přijde, že musím každou výzvou projít bez možnosti obrany, takže čistě teoreticky by to mohlo být i hc. Co myslíte?
Pár hodin tu špekuluji nad kategorií 2 - Debut.

Frictional Games byli oficiálně založeni v lednu 2007 (wiki), první hra, která pod nimi vyšla byla Penumbra: Overture (2007).
Formovat se ale začali už dřív u freeware hry, technologického dema, Penumbra (2006). Tady na databázi je Penumbra přiřazena Frictional Games. A i když za ní stojí stejní lidé, tak tahle freewarovka vyšla ještě bez jakéhokoliv loga Frictional Games (teď jsem si ji stáhl). Vlastně v něm není náznak jakéhokoliv jména studia. I samotné stránky Frictional Games byly nastartovány až později po vydání, právě kvůli ohlasům, které tech-demo vyvolalo.

Takže si myslím, že debut Frictional Games by mělo být Penumbra: Overture. Co myslíte?
Mám dotaz ke kategorii Před naším letopočtem. Je podstatný rok vydání uvedený na DH nebo nejstarší rok vydání např. v Japonsku? Díky.
Dotaz, série Yakuza je do 4. kategorie na HC v pohodě? Odehrává se sice ve "fiktivní" čtvrti Kamurocho, která ale odpovídá reálné čtvrti Kabukicho. Ono obecně v Yakuze jsou fiktivní místa, ale vlastně se jedná o reálné lokace jinak pojmenované, tak jak to brát? :D

Můj osobní, bezvýznamný, názor je, že je lepší, když to vizuálně odpovídá realitě a je to jinak pojmenované, než když se to jmenuje stejně, ale vizuálně realitě neodpovídá, ale od toho tu je porota :)
@karadum (16.05.2023 13:02): Co ti budu povídat, bez návodu bych v některých úrovních strávil více času, než bych chtěl. Vždy si si to ale nejdřív zkouším po svém, a až pak do něj načuhuju. Někdy méně a někdy více :)
@karadum (16.05.2023 09:24): Jo, vracení tahů tam je, ale já to záměrně nepoužívám, a když se dostanu do bezvýchodné situace (především, když jedna ryba umře :)), tak danou úroveň restartuju. Ukládání používám, ale to je původní funkce, jak jsem si načetl. Jinak s tím vracením času je to stejné, jako u té Disney kolekce v Retro Klubu, která byla povolena právě s podmínkou, že se tato nová funkce nesmí používat.