Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Herní výzva 2024

Vše o letošním ročníku najdete na www.hernivyzva.cz. Před položením dotazu si projděte náš FAQ dokument.
Ahojte,chcela by som zahlasit, ze by som mala mat splnenu vyzvu. Poprosila by som o kontrolu.
Ha, definici orientu jsem nikdy nešel ověřovat a myslel jsem, že je to jen a pouze Blízký Východ. Takže jsem se zase něčemu přiučil.
@Tulareanus (26.11.2023 02:29): na té wiki je i další pěkná mapka, která je podle mě výmluvnější, než celá diskuse :-)
chápu, bere se jako orient to, co se bralo tehdy jako orient.

btw. to zamezení Číny, Japonska atd. má aspoň tu výhodu v tom, že je to pak možná kategorie do budoucna (už se těším na to, jak budou hádky, jestli se dá ztotožnit červ z Duny s olgojech chorchojem :-) )
@Dan9K (26.11.2023 01:29): My sme toto riešili s Memphisom ešte pri navrhovaní definície tej kategórie. Štandardný resp. pôvodný význam orientu je blízky východ, ale zdroje sa neskôr v tomto rozštiepili a niektoré využívajú termín na túto pôvodnú oblasť, niektoré to rozšírili. Osobne som tento termín v definícii nechcel uvádzať, práve z toho dôvodu, že niekto si ho vyloží spôsobom A a niekto spôsobom B, ale Memphis bol za to, že je to jednoduchšie než môj návrh vymenovať mytológie alebo ich oblasti a že prípadne sa to vysvetlí v diskusii. Každopádne ja vychádzam z termínu, ktorý sa používal práve ako teritoriálne označenie blízkeho východu v staroveku, keďže sa bavíme o starovekých mytológiach. zdroj 

Ono je zaujímavé ako sa ten termín xkrát menil a to hlavne v 19. a 20. storočí, kde sa z toho stal skôr neodborný populárny termín, než administratívne označenie konkrétnych teritórii, ktorými bol pôvodne.

@Malcolm (25.11.2023 22:59): Áno Serious Sam 4 bude v poriadku. Za mňa je Mass Effect: Andromeda podobný prípad ako v prípade série Assassin's Creed Assassin's Creed III  a Assassin's Creed III: Liberation - je to to isté univerzum, príbehy majú styčné plochy (v prípade tých AC hier oproti Mass effectom aj pár postáv), ale Liberation nie je pokračovaním, ale samostatnou vetvou v univerze - spinoffom a v kategórii chceme oficiálne pokračovanie. To len na dovysvetlenie.

@Wettek98 (26.11.2023 00:30): Jasné, chápem. Ono je hlavne škoda aj v tom, že na tej wikipedii sú prekvapivo oveľa viac od veci uvádzané príklady hier na dieselpunk ako ten Fallout, to už by napr. nebolo uznateľné vôbec. Človek by čakal, že v dnešnej dobe už bude tá kvalita obsahu na wikipedii lepšia.
@Dan9K (26.11.2023 01:29): Právě proto mě to mate. Pokud je myšleno jen blízký východ, tak pohoda najdu tam něco jiného, ale právě mě zajímá jak to je.

Už jsem se bál, že budu za blbce co neví co je orient. :D
@Malcolm (25.11.2023 22:59): první možnost je, že Tul zapomněl, že tam je orient.

Ale spíš si myslím, že je to o tom, že tvůrci výzvy chtěli prostě jenom oblast Středomoří a orientem myslí pouze Blízký východ, což holt není přesné. Na wikipedii se v prvním odstavci dočteš, že orient je metonymem pro celý asijský kontinent a orient prostě znamená východ, takže je tady opět problém v tom, že je nějaký záměr tvůrců výzvy, který se úplně nestřetává se šíří zadání :-)

Ve vysvětlujícím textu už se o orientu nepíše a rovnou se píše pouze o Blízkém východě, tak popravdě nevím, proč se to nenapsalo rovnou do základní podmínky té kategorie a žongluje se s termínem orient, který dělá problémy :-)
@Tulareanus (25.11.2023 14:29): Děkuji moc za přivření očí ;-) jak říkám, opravdu se v těchto žánrech příliš neorientuji a hru jsem si i jako takovou vybral na základě Herní výzvy, jinak bych jí vynechal. Což by možná byla trošku škoda. Našel jse mpři zdaáníá právě pojmu dieselpunk něco, co bych si asi běžně nevybral a tudíž byla pro mě Herní výzva opět opravdu výzvou :-) Díky moc a těším se na příští rok!
@Tulareanus (25.11.2023 13:07):  Ok díky za info. Jenom jsem teď teda jelen co vůbec všechno patří do starověké orientální mytologie. Celou dobu žiju v tom, že tam patří právě Čína nebo Indie. I na internetu mi skáče, že patří do orientu.

Ta Andromeda moc nesouhlasím, že by to nemělo splňovat pač dobou v příběhu (lety ve světě ME) je to poslední díl, ale ok dám tam místo toho Serious Sama 4. To není až takový problém.
@Dan9K (25.11.2023 20:07): Zrovna mezi Dieselpunkem a Atompunkem je ta hranice dost ostrá. Pokud je nějaké retro sci-fi dílo esteticky někde mezi, tak rozhoduje přítomnost tří prvků:
- odkazy na studenou válku
- odkazy na globální jadernou válku
- budovatelský optimismus (např. ve stylu komunistické agitky ve filmech z 50. let)

Pokud je tam cokoliv z toho, je to Atompunk. Pokud tam nic z toho není, je to Dieselpunk.
@Dan9K (25.11.2023 20:07): Steampunk a Dieselpunk sa určite veľakrát prelínajú a to prelínanie vôbec nie je problém, problém vnímam v tom, keď tam nie je ani z jedného alebo by to bolo symbolizované len jedným nepriateľom/momentom.
mně to zase připomíná hádky o subžánru metalu. Tohle už není gothic trash metal to je přece speed death metal. Atompunk, dieselpunk, není možný, žese to třeba i prolíná a je tam kus z toho, kus z toho? Nemusí to být hned ode zdi ke zdi :-)

Teďka hraju třeba hru od tvůrců právě BloodRayne (Nocturne ) a až teď mi došlo, že bych to v tom mohl začít hledat! :-) Zvlášť teď v závěrečné misi.
Mně tedy Andromeda přijde jako pokus o restart série než spinoff. A taky si nevybavim ze by o ní někdo ofiko mluvil jako o spinoffu ( možná mluvil a minul jsem to ).

Jinak do FF main série mi nejmíň sedí ty mmo ale holt tam patří. Je to jak kdyby blizz pojmenoval WoWko Warcraft 4. :)

Celá tahle diskuze silně začíná připomínat diskuzi o definici rpg :)
@Malignus (25.11.2023 18:41): Podľa toho, čo píšeš, by sa dalo rovnako povedať, že sa to nedá považovať za pokračovanie, lebo to nikde oficiálne nebolo napísané a povedané. Akože čo ešte by to potrebovalo mať k tomu, čo to má, aby to bol spinoff, veď to má všetky parametre, ktoré spinoffy mávajú a nižšie som ich vymenoval.

@next_ghost (25.11.2023 18:39): Tie subžánre scifi sú definované aj inšpiráciou v období, ale aj použitými technológiami. Inými slovami, nie každé scifi vo viktoriánskej ére je automaticky steampunk alebo počas 2. svetovej vojny dieselpunk.
@Tulareanus (25.11.2023 17:57): BioWare dosud neuveřejnili žádný název, tudíž všechna označení typu ME4 nebo ME5 jsou totálně nesmyslná a výplodem autorů a článků, videí apod. Navíc BW nikdy neuvedli, zda se jedná o spin-off nebo čtvrtý díl. Pouze, že jde o "humanity's next chapter in space exploration," a že se má jednat o další trilogii ze světa ME poté, co se Shepardova trilogie uzavřela. Dále například Mark Darrah uvádí, že by BW bylo blbý, kdyby další ME dali číslovku, takže lze předpokládat, že další ME bude mít slovní podtitul. Ergo, za spin-off bych to nepovažoval.
@Tulareanus (25.11.2023 18:04): Názvy těch tří *punků nejsou odkazy na technologii, ale na tři historická období která má dané dílo vizuálně a kulturně připomínat: Steampunk = Viktoriánská Anglie, Dieselpunk = Meziválečná Evropa/USA, Atompunk = Studená válka. Například komix Girl Genius je jednoznačný Steampunk, i když se tam parní technologie skoro nevyskytuje.

Jak jsem psal, Fallout je jednoznačně Atompunk. Že to někdo dává do Dieselpunku je chybné hodnocení čistě podle vizuálních motivů, které jsou samy o sobě nejednoznačné.
@next_ghost (25.11.2023 17:58): Ide aj tú druhú polovicu vety "... with retro-futuristic technology and postmodern sensibilities." Čiže používa to estetiky toho obdobia pre technologické vynálezy, ktoré neboli na tej technológii možné alebo prišli oveľa neskôr. O to, o akú technológiu sa to opiera majú tie podžánre aj v názve STEAMpunk, DIESELpunk, ATOMpunk.

Fallout za mňa na hrane nie je, pretože jeho technológie sú vyslovene na úrovni atómovej energie, dokonca aj autá jazdili na atómový pohon a vizuálne sa síce opiera o futuristické predstavy 50. rokov, ale vôbec nerieši technológie a vizuál medzivojnového obdobia, či obdobia 2. svetovej vojny.

Ad pokračovania. Ja netvrdím, ani nikde nepíšem, že sa musí jednať o len o hry, ktoré príbehovo nadväzujú, nemusí. Ale musí sa jednať o hry, ktoré sú oficiálnymi pokračovaniami a nie spinoffmi.
@next_ghost (25.11.2023 17:58): " Pokud budeš jako pokračování brát jenom věci, které příběhově navazují, tak do kategorie Sága pokračuje nejde použít například nic ze série Final Fantasy " 

Treba brať do úvahy kontext konkrétnej značky, ako to už bolo naznačené v príspevku, na ktorý reaguješ. Dragon Age 2 je jasný druhý diel, kým napríklad mobilný Heroes of Dragon Age je spin-off. Nikde tam inak nie je napísané, že diely na seba musia dokonale naväzovať.
@Tulareanus (25.11.2023 14:29): Díky. Pořád ale nerozumím, kde je v té definici rozpor s tím, co říkám. "Aesthetics of the diesel-based technology of the interwar period" znamená, že tam jsou věci, které *esteticky* vypadají jako něco z 20. a 30. let, například Ford Model TT nebo prvorepublikové Škodovky, bez ohledu na to, jestli je pohání nafta nebo studená fúze. Ten požadavek na estetiku je důležitý hlavně pro zasazení do nějaké paralelní reality nebo daleké budoucnosti. Když je příběh zasazený přímo do meziválečného období, tak je tohle splněné automaticky a rozhoduje přítomnost sci-fi prvků a doba vzniku díla (sci-fi napsané přímo ve 30. letech nemůže být Dieselpunk, protože není retro).

Fallout je esteticky na hraně Dieselpunku a Atompunku, protože používá vizuální motivy 50. let, ale příběhově je to jasný Atompunk kvůli prvku studené války.

@Tulareanus (25.11.2023 16:36): No pozor. Pokud budeš jako pokračování brát jenom věci, které příběhově navazují, tak do kategorie Sága pokračuje nejde použít například nic ze série Final Fantasy (prakticky každá hra se odehrává v jiném světě, první tři díly neměly ani žádný příběh, na který by se dalo navázat), Fallout (díly od Bethesdy nijak příběhově nenavazují na první dva a ani na sebe navzájem, jsou jen trochu později na jiném místě stejného světa) a dál třeba Might and Magic VI: The Mandate of Heaven a Might and Magic VIII: Day of the Destroyer, které pokračují v dějových linkách ze série HoM&M, ale bez návaznosti na prvních 5 dílů M&M.
@Eru (25.11.2023 17:46): Lenže v Dragon Age 2 ti dávajú najavo, že je to pokračovanie nielen číslovkou v názve, ale aj marketingom a prezentáciou. Táto séria má vždy iné postavy.

Ja viem, že je kopec hier, kde máš v pokračovaniach iné postavy, svety atď (viď napr. Final Fantasy séria), ale tu sa bavíme konkrétne o Mass Effect, ktorý je vystavaný tak, že sa jedná o priamo pokračovania v tom istom svete, s tými istými postavami. Preto berme do úvahy kontext tejto konkrétnej značky. Veď po tom ako Bioware tieto hry číslovala a následne vydala Mass Effect: Andromeda bez číslovky a s podtitulom, je jasná snaha o oddelenie od pôvodnej série.

Mass Effect 5 to nazývaš ty, keď dáš do googlu Mass Effect 4 a Mass Effect 5, tak máš na Mass Effect 4 oveľa viac výsledkov a všade je to brané ako označenie pre pripravovanú hru a nie pre Andromedu. O tej správe, čo zdieľaš viem a podporuje to, čo sa snažím povedať, že Bioware povedalo, že to bude pokračovanie aj pôvodnej trilógie, aj Andromedy, čiže aj Bioware to berie oddelene ako spinoff a ďalšia hra má spinoff prepojiť s pôvodnou sériou. Každopádne stačí zadať do google Mass Effect Andromeda spinoff.
@Tulareanus (25.11.2023 16:36): Vždyť je to stejná situace jako s Dragon Age 2. Prolog se odehrává ve stejné době jako Dragon Age: Origins, ale zbytek hry až po datadisku jedničky. Odehrává se na jiném místě a s jinými postavami. Ale ve stejném univerzu. Jediný rozdíl oproti Andromedě, je číslovka v názvu.

Jiný příklad: Call of Duty série. Co díl, to jiné postavy. Co díl to jiná válka. Přesto snad nikdo nepochybuje že jde o sérii, a tudíž s mnoha díly uznatelnými ve výzvě.

Jiný příklad: Might and Magic 10. Jiné postavy, jiné místo, jiný vývojáři, dokonce i jiné univerzum. Ale má oficální licenci a s ním i číslovku v názvu.

Jinak co se týče Mass Effect 5, tak tady jsem se dočetl: "BioWare developers also had hinted on social media that the next game would be a sequel to both the original trilogy and Mass Effect: Andromeda".
@Eru (25.11.2023 16:33): A to z toho robí pokračovanie odkedy? Veď teraz Bioware začína práce na pokračovaní Mass Effect 3. Andromedu Bioware plánovalo ako samostatnú spin-off trilógiu, ktorej pokračovania potom zrušilo.
@Eru (25.11.2023 16:21): Pretože sa odohráva paralelne s druhou a treťou časťou pôvodnej trilógie na úplne inom mieste s úplne odlišnými postavami a nie je pokračovaní, ktoré by nadväzovalo na Mass Effect 3. Obdobne ako je napr. Star Trek Voyager spin-offom seriálu Star Trek: Next Generation.
@musa (25.11.2023 15:22): Ja netvrdím, že na úsudok hráča a jeho interpretáciu sa dá 100% spoliehať, ale že na prípadné nezrovnalosti je tu priestor na otázky v podobe diskusie alebo definícia kategórie - uznávam však, že veľké ponaučenie z tohto ročníka je bohužiaľ to, že evidentne treba kategórie definovať viac "právnicky", aby boli čo najexaktnejšie a najjasnejšie. To je to, čo tým výzvy má v silách urobiť a pracuje sa na tom aktuálne, aby bol budúci ročník jednoznačnejší. Nemôže sa však zodpovedať za mizinformácie v profiloch hrách. Ak bude v profile k Detroit Become Human napísané, že obsahuje mytologické bytosti, tak to neznamená, že to je pravda alebo, že by sme to mali uznať, lebo je to tam napísané. Naschvál uvádzam extrémny príklad, aby bola jasná pointa.

Ja ničomu neuhýbam, len opätovne píšem, že tým výzvy môže v prípade otázok účastníkov usmerniť a snažiť sa čo najlepšie definovať kategórie, ale ak to nejaká hra nespĺňa, tak to jednoducho nespĺňa, tam nie je cesta okolo. To, že sa účastník nespýtal alebo si neprečítal doplňujúce informácie popísané priamo ku kategóriam je už bremeno, ktoré nesie účastník. Ja by som bol samozrejme najradšej, keby sa nikomu nemuseli hry odmietať, ale bohužiaľ s tým treba počítať, že sa to môže stať, podobne ako pri nejakej súťaži alebo kvíze, kde účastník nepochopí správne otázku, napíše nesprávnu odpoveď, tak jednoducho body za to nedostane. Neviem, čo viac sa k tomu dá napísať.
@Tulareanus (25.11.2023 14:45): plně souhlasím, že není žádný důvod proč ohýbat pravidla, šít někomu kategorie na míru atd. Zároveň nechápu, proč to píšeš. O tom můj příspěvek nebyl.

Podstatou je, skutečnost, že pokud si hráč na relevantní databázi či webu vyhledá podle žánrů vhodné hry a teprve po dohrání je mu hra neschválena konkrétním členem / členy týmu s odůvodněním, že hra neodpovídá jejich vnímání, je to silně demotivující prvek, se kterým je třeba pracovat.
Na úsudek hráče z vlastního hraní nelze spoléhat. Ukazuje se to každý rok, kdy si řada účastníků (včetně pořadatelů) do splněné kategorie zaškrtnou hru, u které jsou přesvědčeni, že je ok (namátkou letos Happy Game). A píšu to mimo jiné i proto, že tenhle trend vnímám ve Výzvě jako narůstající (zvlášť tento ročník). Jinými slovy Výzva je o rozšíření obzorů, vyzkoušení si něčeho nového a zábavě. A ta se z mého pohledu lehce vytrácí na úkor jakési herní byrokracie.

Vcelku mě mrzí tvoje uhýbání od výše popsané podstaty k narážkám "navrhuješ ohýbání pravidel". Mým cílem nebylo dokázat si kdo má pravdu, ale vznést podnět k lepšímu fungování a zatraktivnění pro hráče (nový rok se blíží:).
@musa (25.11.2023 14:18): Herné profily sú používateľský obsah, hlavne tie z prvých rokov sú plné nepresností až neprávd a subjektívnych vecí, lebo ešte neboli žiadne ustálené guidelines. Navyše hráč má vlastnú hlavu a preto by mal robiť úsudok hlavne zo svojho hrania voči zadaniu kategórie.

To, že niekomu hra nesadne kvôli výzve je škoda, ale herná výzva je predsa dobrovoľná a HC verzia je ešte "dobrovoľnejšia" a z hľadiska cien alebo splnenia nikto nič viac okrem dobrého pocitu navyše za splnenie HC nezíska. V tejto diskusii, aj v diskusii k tej hre bolo viacerými používateľmi spomínané, že netreba hrať hororovú hru na to, aby bol splnený survival. Takisto veľa hororov survival kategóriu nespĺňa. Navyše to, čo navrhuješ je, aby sa ohýbali pravidlá kvôli individuálnym prípadom používateľov a s tým už vôbec nesúhlasím. Veď za výber vhodnej hry do výzvy zodpovedá účastník. A pokia si nie je istý, tak je to rozširujúci popis zadania kategórie alebo sa v tejto diskusii môže opýtať. To, že hry v rámci jedného univerza môžu byť rôznorodé je normálne. Ako napr. Amnesia: Machine for Pigs, ktorá je oproti iným Amnesia hrám zrazu walking simulator.

Okrem toho by to nemalo byť robené ani na mieru kvôli preferenciám konkrétnych ľudí, to je dokonca proti filozofii a pravidlám prípravy výzvy. Nebudeme teraz napr. meniť alebo nepridávať nejakú kategóriu preto, lebo niekto napr. nemá rád sci-fi.
@M.a.t.t. (25.11.2023 14:25): Já se nehněvám :). To, co píšeš je pochopitelně absurdní. Zároveň je ale minimálně nefér od toho dávat ruce pryč stylem "my nic, my ten popisek nepsali" (btw. zaprvé bavíme se o hře staré několik let, nikoli novince, kde se teprve sbírá info o hře, zadruhé ten text prošel při schvalování naší kontrolou ergo naše chyba). Podstata je, že se ten popis nachází na webu pořádající databáze.
@next_ghost (25.11.2023 13:45): Veď si sám odporuješ v tom príspevku. Píšeš, že v oficiálnej definícii nie sú žiadne požiadavky na konkrétne typy technológii a potom nalinkuješ definíciu, kde to presne napísané tie požiadavky má, nehovoriac o tom, že steam aj dieselpunk majú tú technológiu napísanú v samotnom názve: "combines the aesthetics of the diesel-based technology of the interwar period through to the 1950s with retro-futuristic technology and postmodern sensibilities." A presne preto sa pýtam, že či tam niečo také je, aby som ti to mohol uznať. Tí náckovia s jetpackom už samozrejme uznateľní sú. U tých robotov síce nevieme technológiu, ale povedzme teda, že dobre, s obidvoma privretými očami by som to veľmi tesne uznal. Tým pádom gratulujem k splneniu výzvy. :)

@Wettek98 (25.11.2023 13:30): Na wikipediu sa žiaľ v tomto nedá spoľahnúť, pretože napr. v dieselpunkových hrách uvádza Fallout, čo je teda absolútny nonsens. Preklikával som ten longplay a konzultoval aj s ďalšími ľuďmi, ale jediné, čo sme našli boli títo vrtuľníkoví nepriatelia, čo by sa na to aspoň trochu ponášalo. Ten záver je v podstate hocijaké sci-fi, ale povedzme teda, že s prižmúrenými očami, by som to teda uznal a výzvu máš tak splnenú. :)
@musa (25.11.2023 14:18): Ja som napríklad za, aby sme účastníkom šli čo najviac v ústrety a preto by som uznal aj niektoré sporné prípady, ktoré sa vyložene nevymykajú duchu kategórie. No v tomto prípade nemôžem súhlasiť, nakoľko tím výzvy nemôže zodpovedať za zlé informácie v profiloch. Tie sa občas robia aj pred vydaním hry, kde je sa toho toľko nevie, následne sa to ani nemusí editovať a žiadny člen výzvy ti nebude prechádzať všetky hry na databázi, či sú fakticky z pohľadu výzvu v poriadku. To sa zase fakt nehnevaj.
@Tulareanus (25.11.2023 11:36): oprava super :).
Odpovědnost možná ne, brát v potaz rozhodně. Výzvu pořádá DH, která u dané hry uvádí survival. Takže situace kdy pořadatel výzvy z DH neuzná hru, kterou jeho vlastní databáze popisuje jako vhodnou je krajně nešťastná a díval bych se na to, pokud to jde, očima účastníka.

Třeba Romča u nějaké hry psala, že jí fakt neseděla a hrála ji čistě kvůli výzvě. Například u té Amnesie si představ situaci, kdy hráč fakt nemá rád tyhle lekačky, na Moby i tady si přečte, že jde o survival a hru odehraje. Ok, sice je tam míň mezních setkání, ale i tak si ten uživatel dvakrát ucvrkne do kalhot, hru se sebezapřením dokončí, pak přitančí pořadatel a řekne sorry, tohle ti neuznávám, protože na webu máme asi chybu a ta hra je podle mě málo survivalovitá, makej znova.

Tohle je špatně, ten uživatel vystoupil ze své komfortní zóny, řídil se pokyny, podstatu výzvy splnil a přesto je mu odepřena odměna (do jisté míry na základě subjektivního názoru pořadatele nesouhlasícího s přiřazeným žánrem hry). Proto jsem psal, že jsem toho názoru to v těchto hraničních případech uznávat.
@Tulareanus (25.11.2023 13:07): Já trvám na tom, že BloodRayne definici Dieselpunku splňuje. Je to retro okultní sci-fi a je zasazená do správného období. V "oficiální" definici nejsou žádné požadavky na konkrétní typy technologií, ale pouze na obecné sci-fi prvky a *estetiku* období mezi roky 1914 a 1950.

Definice podle Wikipedie: "Dieselpunk is a retrofuturistic subgenre of science fiction similar to steampunk or cyberpunk that combines the aesthetics of the diesel-based technology of the interwar period through to the 1950s with retro-futuristic technology and postmodern sensibilities. Coined in 2001 by game designer Lewis Pollak to describe his tabletop role-playing game Children of the Sun, the term has since been applied to a variety of visual art, music, motion pictures, fiction, and engineering."

Definice podle TV Tropes: "Dieselpunk is a Punk Punk genre of Speculative Fiction based on the 1920s - 1940s period, spiced up with retro-futuristic innovations and occult elements. The Dieselpunk narrative is characterized by conflict vs the undefeatable ( nature , society , cosmic powers ), heavy use of technology, and Grey-and-Gray Morality . The protagonists are often Heroic Neutral and have low social status."

Konkrétní sci-fi prvky, které z BloodRayne dělají Dieselpunk, jsem popsal v komentáři v odstavci se spoilerem: Kyborg, bitevní roboti, desítky nácků s jetpacky v poslední třetině hry (o těch jsem během naší předchozí diskuze ještě nevěděl). IMHO neexistuje ikoničtější dieselpunkový prvek než nácek s jetpackem.
@Tulareanus (25.11.2023 13:07): Ahoj, bohužel se v těhle „puncích“ moc neorientuju a našel bych tedy nejspíš blbosti. Vycházel jsem ale z toho, že se o hře přímo mluví na Wikipedii a dalších stránkách v souvislosti s dieselpunkem a bral jsem to tedy jako splněné. https://en.wikipedia.org/wiki/Dieselpunk, https://ultimatepopculture.fandom.com/wiki/Dieselpunk

EDIT: Možná, pokud to chápu dobře, tak ve výsledku by mohl odpovídat samotný konec hry: https://www.youtube.com/watch?v=DnrGRenOVDs&t=15205s
@Dunemaster (25.11.2023 12:04): No ja som to myslel tak, že ty za to nemôžeš. Je normálne sa spýtať otázku, ak nebola vo vlákne napr. riešená v posledných 20 príspevkoch.

@Malcolm (24.11.2023 11:30): Ahoj, bohužiaľ hry v kategóriach 5. a 6. nespĺňajú podmienky. Ostatné sú v poriadku.
5. Kategória - báje a legendy - píšeš, že tam je čínsky drak, no ten nespĺňa kritéria. aj v popise kategórie priamo na stránkach výzvy sa píše: "Proto by nemělo být těžké najít hru obsahující nadpřirozené stvoření z antické, staroegyptské mytologie nebo mytologie starověkého Blízkého východu." Tak ako si sa nedávno pýtal na Japonsko, ani Čina tam nepatrí.
6. Kategória - Sága pokračuje - Mass Effect: Andromeda je spinoff, nie pokračovanie série.
Mimochodom kategóriu 9. si splnil na HC, nie normal, lebo whalepunk je variácia dieselpunku v tomto.

@Wettek98 (25.11.2023 12:10): Vyzerá to v poriadku okrem 9. kategórie, kde máš You Are Empty  s tým, že hra by mala byť dieselpunk. Preklikal som si dve gameplay videá, ktoré máme v profile hry a nič, čo by tomu nasvedčovalo som nenašiel. Vieš mi sem pls postnúť nejaké gameplay video s timestampom, kde sa ten dieselpunk ukazuje?

@next_ghost (19.11.2023 23:50): Okrem 9. kategórie to vyzerá v poriadku, lebo pokiaľ si dobre pamätám, tak Bloodrayne sme si neodsúhlasili s tým, že fantasy prvky a podivnosti z toho dieselpunk alebo steampunk nerobia. Nejaké futuristické vynálezy alebo zbrane tam neboli?
Zdravím a hlásím úspěšné splnění Herní výzvy 2023 (Hardcore). Mohl bych poprosit o kontrolu? Děkuji.
@musa (25.11.2023 11:18): Ja uznávam a beriem, že survival nie je najlepšie definovaná kategória výzvy, ale nemôžeme zas niesť zodpovednosť za vyslovené chyby v profiloch hier. Každopádne subjektívne a nesprávne informácie v profile tej hry som upravil a poslal na schválenie.

Podľa toho, čo inak linkoval aj Matt a písal Memphis, nielen teda ja, tú hru do survivalu neuznávame.
@M.a.t.t. (25.11.2023 07:55): to beru jako legitimní důvod, proč to neuznat.
Žel tu vzniká ten ukázkový rozpor, kdy hra zařazením kategorii splňuje. Vysvětlovat potom hráči, že mu ji neuznáme, protože v databázi je sice vedená jako survival, ale z našeho pohledu je survival málo, je na facku - je to skvělý zabiják motivace se výzvy účastnit.
Byl bych v tomhle případě benevolentnější a uznal, nesrovnalosti mají nést pořadatelé, ne hráči. A ano, profil by bylo fajn teda upravit.

Edit Tul: já si říkal, že je mi to nějak povědomé, ale už si fakt přesně nepamatuju
@musa (25.11.2023 02:14): A Machine for Pigs je fakt odlišná a to čo píše Matt je pravda, dokonca sa tu v hernej výzve už táto hra niekedy začiatkom roka riešila (to teraz nie je výčitka pre Dunemastera) a presne toto isté sa povedalo, že je to narozdiel od iných častí tej hernej značky v podstate walking simulator a preto to do survivalu nepatrí.
@M.a.t.t. (24.11.2023 21:23): u toho bych se zastavil. Amnesie jsem nehrál, pouze Penumbry, z letsplay videí chápu, že je to víc o atmosféře, na druhou stranu prvky surviavlu tam jsou (vč. možnosti zemřít). Zároveň například na Moby, Wiki nebo i tady na DH hru jako survival uvádíme, na základě čehož bych neměl problém ji uznat. Ale přímo tohle jsem nehrál, zajímal by mě názor někoho dalšího z týmu.