Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Talisman: Digital Edition

Nomad Games •  BlitWorks (PS4, Vita)
14.10.2013
30.04.2014
05.08.2014
07.03.2017
03.06.2021
kompatibilní
65
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Talisman: Digital Edition je digitální adaptace čtvrté edice klasické fantasy deskové hry Talisman: The Magical Quest Game od Fantasy Flight Games. Tato verze, oproti Talisman: Prologue, je zaměřena na multiplayer až pro 6 hráčů, a to jak online, tak i proti počítačem ovládaným protivníkům. Přítomen je i podrobný a interaktivní tutoriál pro nové hráče.

Ve hře se pohybujete po hrací ploše, snažíte se hledat poklady, získavat vybavení a společníky, naučit se zaklínadla nebo bojovat proti nepřátelům i proti ostatním hráčům. Souboje se odvíjejí od vašich schopností, výstroje a hodu kostkou. Podíl náhody ve hře je všeobecně velmi vysoký a vítězství není jen záležitostí pouhé volby správné strategie. Hlavním cílem je získat magický talisman a dostat se jako první do středu hrací plochy, kde se nachází Koruna moci.

K dispozici je 14 různých postav příznačných pro fantasy žánry, jako například druid, válečník, čarodějnice, elf, trpaslík nebo troll, 106 karet setkání, 24 karet zaklínadel a 28 karet nákupu. V systému levelů lze získávat i runové kameny, které dají postavě nějakou výhodu do další hry. Tyto runové kameny je ovšem možné zakoupit i přímo jako placený stažitelný doplněk. Ke hře lze rovněž dokoupit i řadu průběžně vydávaných rozšíření, které přidávají nové postavy, mechanizmy, karty setkání a zaklínadel, nebo i rozšíření herní plochy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 65
Hraní Talismana jsem zakončil zajímavým zákysem. Sedím si se svým knězem ve věži na Koruně moci. Při defaultním nastavení (ano vím, dá se to změnit) hra tímto nekončí, ale hráč který je ve věži sesílá každým tahem Kouzlo moci, které funguje tak, že si hodíte kostkou a když padne 4, 5 a nebo 6, všichni ostatní protivníci přijdou o jeden život. Hra končí tehdy, když jsou všichni ostatní protivníci zabiti.

Takže z věže sesílám jedno smrtící kouzlo za druhým a na herní desce mi zbývá už jen poslední protivník, konkrétně trpaslík řízený počítačem. Jenže trpaslík se mi zakempil ve středním regionu konkrétně na hradě a má mimo jiné dva zajímavé společníky, Prince a Poltergeista. Princ mu umožňuje to, že každým vstupem na políčko hradu mu zdarma vyléčí dva životy. Poltergeist způsobuje to, že trpaslík nehází kostkou, ale pohybuje se vždy jen o jedno políčko. Takže trpaslík sedí na hradě, já mu kouzlem seberu život, trpaslík vyleze z hradu o jedno políčko, já mu kouzlem seberu život. Trpaslík vleze zpátky do hradu a s pomocí Prince si dva životy zdarma vyléčí! A to všechno za předpokladu, že mám stoprocentní úspěšnost při sesílání kouzla, což samozřejmě nemám. Takhle jsme to zopakovali cca desetkrát, a nezdálo se, že by si počítač rozmyslel, že změní taktiku. :) Přemýšlel jsem že se vybodnu na sesílání kouzel, a zkusím trpaslíka odsud nějak vylákat pryč, jenže jsem zjistil, že jakmile jednou vstoupíte do věže, už se odsud nedá dostat ven. Jediné co můžete, je sesílat kouzla.

Nicméně tato drobná příhoda není tím jediným důvodem, proč jsem Talismanu dal o něco nižší hodnocení, než by mu asi slušelo, vzhledem k tomu, že mezi deskovkami je to hra populární a úspěšná. Tím hlavním důvodem je umělá inteligence počítačových protivníků. Mnohokrát jsem jen zíral co to se svými postavami počítač provádí. Např. jednoznačnou prioritu v inventáři má talisman. Se stoprocentní pravidelností tak počítač ochotně své postavě vyházel všechny užitečné předměty, jen aby se mu do inventáře vešly 4 talismany, ačkoliv talisman slouží jen k tomu, aby vám odemkl vstup do věže a každé postavě stačí jen jeden, ostatní jsou naprosto k ničemu.

Půvabné také bylo používání teleportu, např ve chvíli kdy na hrací desce leží jedna či více užitečných a žádaných karet zvyšujících atributy postav. Načež si v mnoha případech počítač seslal kouzlo teleport a místo aby svou postavu odeslal na políčko s takovou důležitou kartou, poslal ho do nějaké naprosto bezvýznamné díry. Nečekám, že hra bude oplývat pokročilou umělou inteligencí, a bude schopná komplexních strategií a taktik. Ale tohle jsou tak elementární lapsy, že to hráče rychle otráví.

Říkáte si asi, že se to hře dá odpustit, a že nejspíš bude zaměřena hlavně na multiplayer. Nevím, možná že jo, ale upřímně, pokud jste někdy hráli Talismana, tak víte že jedna hra není zfouknutá za 20 minut, ale může a taky většinou trvá několik hodin. Pokud chcete hrát online, tak buď se musíte domluvit, a nebo u toho musíte těch několik hodin vydržet. To byly důvody, kvůli kterým se mi do online hraní vůbec nechtělo, a chtěl jsem si užít hru právě proti počítači, kterou mohu kdykoliv přerušit. Bohužel, užívání mě celkem přešlo.

Pro: Zajímavá desková hra, Achievmenty

Proti: Zoufalá umělá inteligence počítače

+13