Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Final Fantasy IV: The After Years

05.06.2009
19.04.2011
25.11.2013
11.05.2015
75
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Od událostí ve Final Fantasy IV uběhlo sedmnáct let a na obloze se znovu objevuje druhý měsíc doprovázený zvýšenou aktivitou monster. Z krystalů zároveň vyzařuje záhadné světlo. Cecil a Rosa se začínají strachovat o osud světa, zatímco jejich syn Ceodore se snaží stát členem elitní jednotky Red Wings.

Většina systémů, včetně ATB a náhodných soubojů, zůstává zachována. Novinkou je však prvek Age of the Moon představující měnící se měsíční cykly, které ovlivňují schopnosti hrdinů i nepřátel. Přidána je také funkce Band umožňující koordinaci útoků několika postav k provedení silných kouzel.

FFIV: The After Years byla původně epizodně vydávaná hra pro mobilní telefony v Japonsku. Kompletního vydání se dočkala až v remaku pro PSP jako součást Final Fantasy IV: The Complete Collection. Další, tentokrát plně 3D remake vyšel pro Android a iOS. PC verze 3D remaku je dostupná pouze skrz digitální distribuci Steam.


Poslední diskuzní příspěvek

@Peach (10.04.2024 17:06): Určitě to stouplo, jak mám bossfighty rád, tak se přiznám, že Ultima weapon jsem oželel. Vůbec jsem neviděl možnost jak přežít ten první útok bez grindění. Ostatní bossové byli pro mě pořád příjemný, většinou to bylo o nahození slow na protivníka a haste na postavu s white magic aby se stíhalo léčit/oživovat:) Co jsem nesnášel už v základní hře a tady to ještě vytunili byl běžný protivníci "Deathmask". Ty byli hrozně zdlouhavý a tady v posledních patrech dungeonu byli i s tělem.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Toto pokračování začalo epizodicky vycházet sedmnáct let od vydání základní hry a je to vidět. Je ukecanější a příběhovější, více se řeší jednotlivé postavy, jejich pocity a vztahy.  Systém zůstává stejný, přibyly jen dva nové mechanismy. Prvním je střídání měsíčních cyklů, takže se střídá efektivita zbraní a magie. Bez toho bych se klidně obešel. Druhým jsou společné útoky, které jsem si oblíbil už v jiných jrpg. Tady je to spíše doplněk, co potěší, ale většinou se v soubojích nijak zvláště nevyplatí.

O sedmnáct let se také posunul tamní svět. Vedle staré sestavy vyrostla nová generace. Každá původní postava má svoji vlastní epizodu, která trvá cca 3h. Každá je lineární, často hrajete jen za jednu, dvě postavy, málokdy máte kompletní skvadru. Jste tak občas v situaci kdy nemáte nikoho, kdo by vás mohl léčit nebo jste jenom s mágy, což soubojům dává nutnost více plánovat. Vše se odehrává v původním světě a linky se různě prolínají. Často tak navštívíte stejná místa, vidíte příběh z jiné perspektivy a navštívíte stejné dungeony s odlišnými postavami (naštěstí bedny se každou epizodu resetují:)) Příběh i samotné lokace je víceméně taková fanouškovská variace původních motivů a dění. Celkově se vše recykluje od nepřátel po lokace, i když pár nových míst a protivníků tu je. Zlatým hřebem je poslední epizoda, kdy se všichni hrdinové konečně spojí a následuje epický závěrečný dungeon a završení příběhu.

Celkově mě rozsah mile překvapil a hra se mi líbila. Řadu věcí docení právě hráči původní hry. Líbilo se mi, že postavy a vztahy jsou více propracovány a hra se nijak nezjednodušila. Dále je vidět, že epizody sice vznikaly epizodicky a občas tím trochu utrpělo tempo. Nicméně vše bylo řádně promyšleno a události jedné epizody vnáší více světla do dění epizody předchozí.

Pro: grafika, postavy, příběh,

Proti: náhodné souboje, lineárnost vývoje postav

+15