Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Helldivers

03.03.2015
07.12.2015
kompatibilní
71
17 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Helldivers je akční střílečka z top down pohledu od tvůrců hry Magicka, od které přebírá mnohé prvky.

Hlavní náplní hry je létat v různých částech vesmíru a čistit náhodně generované planety od nepřátel a jiných problémů a to jako členové elitního po zuby ozbrojeného komanda zvaného Helldivers. Plnění misí je nelineární, takže závisí jen na hráčích, kterou cestou, ke kterému cíli a jakým způsobem se vydají. Odměnou pak získávají možnost získání lepšího vybavení, speciálních útoky apod.

Hra je primárně určená pro kooperativní hru až 4 hráčů online nebo na místní síti, hratelná je i v podobě singleplayeru.

V roce 2024 vyšlo pokračování Helldivers II.


Poslední diskuzní příspěvek

Dvojka nejúspěšnější Sony launch na steamu...jako beru že je to MP, ale stejně mě to překvapuje, přišlo mi že ta hra nemá žádnej hype ani pořádnej marketing (a z videí na mě působila jako béčkovej rip-off Starship Troopers). Každopádně gratulace Sony, jsem zvědav jestli to Forbidden West překoná, ikdyž asi ne..

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Ze začátku je tato hra v v kooperaci báječná, zejména s přáteli. Pozdní části (tak po 30-40 hodinách) jsou ale slabé. Hra má i nechutný prodejní model. Celkově mám pocit, že dobré zážitky převážily nad negativy, takže jsem s nákupem hry spokojený. Ale pokud uvažujete nad koupením, tak doporučuji přečíst podrobnosti (zejm. ty negativní).

Světlé stránky

* Spousta zábavy ve hře s přáteli.
* Lze hrát v jednom.
* Lze hrát s cizími lidmi a komunita je překvapivě slušná a vychovaná.
* Ze začátku je ve hře velká pestrost (nepřátelé, prostředí, zbraně) a systém zlepšování se je velmi uspokojivý (nové vybavení či dovednosti si odemykáte velmi často).
* Možnost zranit přátele (friendly fire) je perfektní vlastnost a dělá to hru realistickou a zábavnou.
* Obtížnost ve hře je tvořena úžasným důrazem na detaily a využíváním realismu. Například rychlost otáčení postavy je nižší, pokud zrovna pálí ze zbraně; musíte zastavit, pokud si chcete otevřít mapu (minimapa tu neexistuje); během přebíjení zbraně nemůžete provést žádnou jinou akci; když ležíte na zemi a krvácíte, tak můžete střílet, ale jen z malých pistolí, atd.

Stinné stránky

* Jakmile odemknete vše a odehrajete i mise s nejtěžší obtížností (po 30-40 hodinách), tak již není moc co objevovat.
* Různorodost nepřátel je mnohem nižší, než by se původně zdálo. Jakmile si zahrajete misi s obtížnosti 9+, tak jste v podstatě viděli všechno.
* Prostředí jsou odlišná (poušť, sopky, les, sníh, město), ale neliší se nijak výrazně. Například bych čekal střílení mezi stromy a destrukci stromů v lese, nebo praskání ledu ve sněžném světě. Ale nic takového tu není. Jediná citelná změna mezi prostředími (až na povrch sněhu/vody) jsou sopky chrlící lávu.
* Variace cílů mise by taky potřebovala zvýšit. Je zde tak 10 různých cílů mise, což je fajn, ale rád bych jich viděl víc, různorodějších, a některé z nich uvedené jen v pozdějších částech hry.
* Koncept globální války. Na jednu stranu je skvělé, že všichni hráči se podílejí na vývoji války, a stav se mění, i když nehrajete (připojíte se příští den a jsou dostupné jiné sektory/planety). Na druhou stranu vám to ale brání zahrát si přesně tu misi, co chcete, a to je obrovská nevýhoda. Systém není dobře vyvážený, takže když jeden den válka skončí, tak druhý den nejenže začne válka další (to je jasné), ale za tu dobu už může být jedna z frakcí vyhlazena! Což znamená, že jejich mise budou nedostupné (nebudete moci proti dané frakcí bojovat) dalších několik dní, než začne válka nová. Také se nám s přáteli stalo, když jsme hráli Helldivers poprvé, že byly zrovna dostupné jen domovské planety nepřátel. Takže zde nebyly žádné mise, kde bychom mohli získat lepší vybavení, což je na nižší úrovni nezbytné. Pro začínající hráče je toto velice matoucí. Podle mě by měla hra dát hráči na výběr, jestli se chce podílet na globální válce, nebo jestli si jen chce spustit libovolnou vybranou misi pro sebe a své přátele. Bohužel to nedělá.
* Platební model. Grrr! Ten je tak špatný, jak některé F2P tituly na mobilech. Základní hru bez rozšíření můžete hrát velmi dobře, zpočátku. Ale později, až hrajete mise s nejvyšší obtížností, tak zjistíte, některé z nich (zejm. sněžné) jsou téměř nesplnitelné, pokud si alespoň někdo z týmu nekoupí ta správná DLC. Takže já se 3 přáteli, co jsme si pořídili pouze základní hru, jsme se museli rozhodnout, jestli vysolíme další peníze, jen abychom byli schopni hru "dokončit" (splnit i nejobtížnější mise), nebo to naštvaně zahodíme. Extrémně se mi to hnusí - jediný férový přístup v multiplayer titulu je nedávat výhody hráčům s DLC. Tady je to přesně naopak - DLC hráči jsou ve výhodě, některé mise se bez toho nedají ani udělat, a zakoupení DLC později vás velice podojí v porovnání s nákupem Deluxe edice hry hned ze začátku. Fakt mě to štve. Abych byl konkrétní, mluvím tu zejména o All-Terrain Boots (sněžné mise se bez nich téměř nedají hrát), UAV (výrazně zrychluje zlepšování vybavení), Demolisher Charges (mnohem lepší proti tankům, než alternativy, zejm. při hraní sólo) a možná některé další. Nejvíce mi ale zvedají žluč ty boty, protože jakmile bez nich zkusíte sněžné mapy na vysoké obtížnosti, tak se budete cítit podvedení.

Takže celkově je to skvělá hra s příšerným obchodním modelem. Očekávejte 30-40 hodin zábavy, ale pak už se obsah vyčerpá. A neudělejte "chybu" a kupte si rovnou Deluxe verzi hry. Ušetříte si vztekání v pozdější části hry.

Celkové hodnocení: Výborná

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+9