Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands

07.03.2017
19.11.2020
kompatibilní
76
83 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands je dalším dílem série taktických akcí z pohledu třetí osoby tentokrát s plně otevřeným světem. Příběh se odehrává v blízké budoucnosti, kdy jste jako člen tajné jednotky The Ghosts povolán do Bolívie, která je největším producentem kokainu na světě. Nemalou zásluhu na tom má drogový kartel Santa Blanca, který je třeba v této činnosti co nejdříve zastavit.

V otevřeném světě, kde dochází ke střídání dne a noci, narazíte na více než šedesát různých vozidel, které budete moci prohnat po moři, lesích či pouštích a nechybí ani létající stroje. Oproti Advanced Warfighter a Future Soldier jsou zde k dispozici namísto futuristických zbraní ty reálné, podobně jako v původním Ghost Recon.

Za plnění hlavních a nově i vedlejších misí získáváte zkušenosti, díky nimž dochází ke zvyšování úrovně postavy, čímž se zlepšují její vlastnosti. Mise lze plnit vícero způsoby a je jen na vás, zda zvolíte stealth postup nebo klasickou přestřelku. Hra je primárně určena pro kooperaci čtyř hráčů, ale obsahuje i singleplayer, kde zadáváte rozkazy ostatním třem spolubojovníkům ovládaných AI.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC --
Wildlands jsme začali hrát před rokem a něco s tátou. Přišel s tím, že našel taktickou střílečku, možnou hrát v kooperaci, která zabaví na hodně dlouho a skvěle vypadá. Jelikož jsme tou dobou už hráli The Divison, s kterým jsme problém neměli a bavil nás, očekával jsem, že tento kousek od Ubisoftu bude neméně zábavný. Přátelé, jak já jsem se mýlil.

Pravda, neměl jsem ani tušení, do čeho se pouštím. O sérii Ghost Recon jsem měl povědomí, ale přesně jsem netušil, o co šlo. Velmi dobře si pamatuji, že ihned po spuštění a bez problémového připojení (a po úvodu) jsme byli doslova uchváceni rozlohou a pestrostí mapy, na které se hra odehrává. Bolívie vypadala úžasně a z širokého výběru zbraní, upgradů a oblečení mi rychle na ústech vyletěl veselý úsměv. Jednoduché herní mechaniky jsme si rychle osvojili a ihned se vydali na průzkum okolí a do akce. Přirozeně jsme koukali jak dva sysli, když nás po chvilce potkala smrt rukou nepřátel. Byl tedy čas na styl hraní z The Division rychle zapomenout a přizpůsobit se něčemu jinému. Nedlouho potom jsme začali s misemi různých druhů, hezky pěkně jednu po druhé, vždy k vůdci současné provincie, až na konec k hlavnímu zlounovi El Sueňovi. S velkými a malými přestávkami nám to trvalo asi tak rok, v reálných číslech pak něco kolem 180 hodin i s vydanými DLC. A to je za mě teda pecka.

No a tedy ke hře samotné: jistě, dalo by se říct, že je to klasická šablonka od Ubisoftu: velká, pěkná mapa se spoustou otazníků k odhalení a různými předměty k sebrání, sem tam do toho příběh. Inu, ano, v rámci mezí by se s tím dalo souhlasit, ale když to funguje, tak v čem je problém? No asi takhle, stojí-li hra na hratelnosti, což Wildlands bezesporu stojí, plní i béčkový scénář roli nezbytného příběhového pokrytí. Máte-li někoho, s kým můžete hru projít, nedovedu si představit, v které části byste se mohli nudit. Samozřejmě, je možné, že sólo hraní může být o poznání chudší, neb je ochuzeno o složité plánování vašich operací a sdílení úspěchů s vaším wingmanem, já si to osobně bez toho nedovedu představit.

Musím říct, že i po dlouhé době, mě (nás) ta hra neskutečně bavila. V plnění misí máte absolutní svobodu a nikdo vám neříká, jak a co máte dělat. Máte zavraždit cíl, ukrývající se uprostřed opevněné základny a kolem se nachází nepřátelské jednotky? Nuže dobrá, zvolíte pomalý postup, kdy budete odstraňovat pistolí s tlumičem jednoho nepřítele po druhém, až se dostanete k vašemu cíli? Nebo budete trpěliví a raději to vyřešíte z dálky jedním výstřelem z odstřelovací pušky? Nebo snad máte rádi ohňostroje a zasypete celou základnu minometnou palbou? Či snad zvolíte styl Stallone-Schwarzenegger a prostřílíte se, kam to půjde a budete doufat v pozitivní výsledek? Vše je možné! A příležitostí k vyzkoušení různých postupů je hra plná. Na místo mise se dopravujete, čím chcete. Opět je na vás, jestli budete jezdit autem či na motorce (uznávám, že jízdní model by stále potřeboval péči), poplujete lodí, nebo zvolíte helikoptéru, letadlo....nebo prostě půjdete pěšky a budete se kochat nádherným prostředím a sledovat, jak si žije svět okolo. Hra vám nenařizuje, jak máte pokračovat a nechává vše ve vaší režii.

Technická stránka je hry je v tuto chvíli na slušné úrovni. Vím, byly zde pravdivé zvěsti, že Ubisoft vydal hru nedodělanou a že bylo potřeba ji ještě trochu poladit, což je samozřejmě velmi nešťastná skutečnost, netýkající se však pouze Ubisoftu, ale i jiných dnešních vydavatelů. Nicméně, nyní s příchodem Breakpointu mohu říct, že Wildlands běží dobře a byť jsme se při hraní také setkali s podivnými bugy, nešlo o nic, co by nám nějak brzdilo postup hrou nebo se opakovaně objevovalo a kazilo hraní. Pro příklad: potřebujete si zavolat vrtulník, abyste mohli odněkud odletět a vrtulník se vám spawnuje přímo u stromu či skály, což má za následek totální destrukci vrtule a zneschopnění letu vašeho stroje. Avšak, podobné patálie občas dodají vašemu hraní nechtěný komický prvek a tak někdy místo frustrace a naštvání, pociťujete humornou zmatenost a nestačíte kroutit rameny. Co se poté týká například problémů s připojením, či jiných podobných blbostech, potkaly nás za celou dobu hraní všehovšudy jednou, tedy opět nic převratného.

O Wildlands bych toho mohl psát opravdu hodně, takže bych to rád zkrátil a sdělil, že pakliže máte někoho, s kým budete hrát hru v kooperaci a zajímají vás taktické-akční střílečky, čekají vás desítky hodin zábavy v parádním audiovizuálu, na kterou po dohrání budete s úsměvem vzpomínat a třeba ji časem budete chtít i zopakovat. Myslím, že teď v době, kdy vychází další díl, by to mohl být skvělý způsob, jak zabít nějaký ten čas, než Ubisoft novou hru doladí, neboť zjevně vychází v témže podivném technickém stavu, jako Wildlands.

Hru mohu tedy s radostí doporučit a popřát všem hodně zábavy.

Pro: systém kooperace, obrovský otevřený svět, výborný audiovizuál, volba stylu hry, tvorba postavy s možností úprav, české titulky

Proti: stereotypní mise, slabší scénář, jízdní model, sem tam menší bugy, výkonný pc nutný

+20
  • PC 90
K Wildlands jsem čuchnul během free víkendu v říjnu a od té doby mě hra nepustila. Obrovská mapa 25x25 km skýtá mnoho možností k vyřádění. Jako super tajná jednotka zvaná Ghosts (duchové) jste nasazeni do Bolívie, abyste zatopili místnímu drogovému kartelu, který vede nemilosrdný El Sueňo. Musím říct, že zpočátku mě vyloženě děsila rozloha a neskutečné množství vedlejších misí, za které získáváte zdroje jako benzin, lékařské a zdravotnické zásoby nebo komunikační nástroje. Ty pak následně s dovednostními body vkládáte do postavy a vylepšujete si tak její atributy. Po mapě jsou rozmístěna místa, která musíte nejprve objevit a získat informace ať už nafocením materiálů nebo výslechem pohlavárů. Pak se vám na mapě zobrazí například bedny se zbraněmi, jejich vylepšeními nebo zásobami a medailemi. Medaile slouží jako bonusové vylepšení pro konkrétní vlastnost. Velmi mě potěšila tvorba postavy a že je nadabována. Nehrajete tedy za mlčocha jako v Division. Osobně tuhle hru považuju za dokonalý mix Far Cry, GTA a Just Cause.

Jezdit se dá opravdu pomalu ve všem od motorek, přes čluny, nejrůznější auta, bagry až po letadla a smrtonosné útočné vrtulníky. Jízdní model je věru nešťastný a nazvučení vozidel klasicky hrozný, ale taková naháněčka konvoje s bagrem, na kterým sedí vaši kámoši a kropí to o sto šest...to dokáže sakra rozesmát. Pokud nehrajete v kooperaci (až další 3 hráči), máte k dispozici 3 boty, kterým můžete dávat pár rozkazů jako střílet, držet pozici atd. Trochu zamrzí, že pokud se k vám připojí nějaký kamarád, ostatní dva boti prostě zmizí. Potěšila by možnost, že by zůstali a řídil by je hostitel hry. No nic. Jak plníte mise je čistě na vás. Můžete se proplížit nebo zvolit Rambo styl. Ten bych ovšem na vyšší obtížnost nedoporučoval, protože zvláště Unidad (speciální vojenské jednotky) se s vámi vůbec nemazlí. Co se týče grafického nastavení, je tady opravdu dost věcí, které vám mohou ubrat na výkonu. Ani na GTX 970 nebylo snadné nastavit co nejlepší grafiku, aniž by fps nepadaly pod 40.
Hodně mi pomohl tento článek:
https://pctuning.tyden.cz/component/content/45871/45871?task=view&start=1

A čím mě Ubi opravdu velmi potěšil, bylo přidání predátorské mise na poslední dva týdny v prosinci, kdy bylo vaším cílem jej ulovit. V misi byla použita i původní hudba z filmu a několik hlášek. Díky, Ubi, zadařilo se. Predátor už spí s rybami. Divoká země určitě není dokonalá, co chvíli se objeví nějaký ten bug, a servery Ubi taky nepatří k těm nejstabilnějším, ovšem je to hra, která nabízí opravdu nádherně zpracovaný obrovský svět, ve kterém se s bandou kámošů můžete neskutečně vyřádit.

Pro: otevřený svět 25x25 km, nádherná grafika, tvorba postavy, hraní v kooperaci

Proti: horší optimalizace, občasné pády hry (nestabilní servery)

+17
  • PC 80
Úvod do deja
S tajnou jednotkou The Ghosts tentokrát navštívime Bolíviu, s pokusom zastaviť kartel Santa Blanca.

Plusy
➤vlastná postava: v každej hre oceňujem možnosť vytvoriť si vlastnú postavu. Možnosti sú dostačujúce a dá sa celkom slušne vyhrať. Oceniť sa musí aj to, že hlavná postava rozpráva.  
➤bolivia: na prvý pohľad ma krajina ako taká nezaujala. Po dlhšom hraní sa mi začala naopak páčiť. Či už pohybovanie sa v džungli, v horách alebo mestách a dedinách. Máme možnosť navštíviť interiéri veľkého množstva budov, väčšina z nich je nezaujímavých a prázdnych. Každopádne výlet do bolívie som si užil.
➤kartel: systém postupného ničenia kartelu sa mi páčil. Postupné obsadzovanie územia je v hrách od Ubisoftu častá vec. Každý z vedúcich členov kartelu je originálny so slušným príbehovým pozadím. Bohužiaľ sa to nedá povedať o radových sicarios. Nie sú zaujímavý, vzhľadovo sa opakujú a jediné nebezpečenstvo vám hrozí pokiaľ sa necháte obkľúčiť. 
➤Bowmanova: sprevádza vás prakticky celú hru a po boku hlavného záporáka je najsilnejšou postavou. Či už vďaka jej vtipným poznámkam, či presvedčovacím schopnostiam. Misie v ktorých bola priamo zainteresovaná boli zaujímavé, no prijal by som ich viac.   
➤akcia: prestrelky ma veľmi bavili. Častokrát som sa snažil situácie riešiť tichým postupom ale väčšinou to skončilo streľbou. Keď sa k tomu pridali vrtuľníky a minomet, tak sa človek vedel slušne zabaviť. Len škoda že váš tím bol prakticky neschopný niečo trafiť. 
➤zbrane a vozidla: vyskúšal som veľké množstvo zbraní. Zo začiatku som sa snažil používať sniperky na diaľku a pištole s tlmičom na blízko. Po čase som si ale uvedomil že stačí len útočná puška s tlmičom. A tak som zobral do rúk tradičnú M4A1 a prešiel s ňou celú hru. Čo sa vozidiel týka, tak sa mi s väčšinou jazdilo príjemne. Najviac som si užíval jazdu na motorke či vo vrtuľníku. A najmenej určite v lietadlách.
➤spojenie s inými hrami od Ubisoftu: stretnutie Sama Fishera či jednotky Rainbow Six bolo skvelé obohatenie prakticky repetitívnych misii. 

Mínusy
➤umelá inteligencia: horšiu inteligenciu nepriateľov by som ešte dokázal prehliadnuť. Ale neschopnosť a hlúposť vlastného tímu mi niekedy až bila do očí. Pri naháňačkách v aute ešte triafať dokázali, ale pri tradičných prestrelkach som musel všetko riešiť poväčšine sám.
➤stealth misie: na prvý pohľad vyzerajú stealth misie ako výborný nápad. Bol to jediný typ misii, ktoré som musel viac krát opakovať. Hlavne tie, v ktorých ste nemohli nikoho zabiť. Ale samozrejme je možné, že to bolo kvôli mojej neschopnosti. 
➤zbytočne vybavenie: ja osobne som za celú hru nepoužil okrem základného granátu a dronu nič iné. Žiadne míny, C4 či flashbangy. A myslím si že som o nič neprišiel a v pohode si hru môžete užiť a dohrať ju bez rôznych vychytávok.
➤repetetivnost: u mňa našťastie nastáva minimálne, aj keď musím jednu činnosť opakovať dookola. Chapem ale ľudí čo túto hru odložili alebo dokonca nedohrali z dôvodu repetetivnosti. 


!! Záverečné zhrnutie !!
Na druhý pokus sa mi konečne podarilo dohrať Wildlands. A som za to rád, keďže výlet do Bolívie bol super. Samotná mapa je dosť veľká, plná rôznych misii a aktivít. Pohybujeme sa po nej s vami vytvorenou postavou a s vašimi parťákmi, ktorí čo sa týka umelej inteligencie, toho veľa nepobrali. Veľakrát som musel oblasti čistiť prakticky sám. Čo mi zas tak nevadilo, pretože prestrelky som si užíval. Do akcie si Ghosti priniesli širokú škálu vybavenia, zbraní a vozidiel. Najčastejšie a neskôr aj jediná používaná bola M4A1 a k tomu základný granát. Po celú hru sme systematicky likvidovali bolivijsky kartel Santa Blanca. Zlikvidovanie všetkých vám sprístupnilo špeciálny koniec, ktorý bol za mňa horší ako ten základný. Z postáv ktoré vyčnievajú by som spomenul vodca kartelu El Sueňa a našu šéfku Bowmanovú. K nim by sa dali započítať aj Sam Fisher a agenti Rainbow Six, ktorých stretnutie bolo pekným spestrením. Z nejakých tých mínusov spomeniem hlavne divnú umelú inteligenciu, stealth misie, ktoré ma vôbec nebavili ( hlavne tie v ktorých ste nemohli nikoho zabiť) a možnú repetetívnosť. Ja som sa našťastie nenudil ani na chvíľu. Hru teda hodnotím veľmi kladne. Určite sa chystám dokončiť DLCčka Narco Road a Fallen Gods. A po tom všetkom sa pustiť bud do Division 2 alebo Breakpoint.

➤Čas strávený v hre: 26 hodín

HODNOTENIE: 80/100%
+17
  • PS4 90
Wildlands zcela vynikají svou hratelností nejen nad ostatními ubisoft hrami, ale také nad současnou herní AAA produkcí tak nějak obecně. Po celou základní kampaň vaše hraní nepřeruší jediná cutscéna, která by vás postavila někam, kam si scénáristi usmysleli. Každou misi si můžete plnit jak chcete. Můžete se plížit nebo tam naletět vrtulníkem a vše vybombardovat. Můžete zaminovat okolí, nebo odlákat enemáky z jejich pozic diverzními granáty. Můžete se padákem spustit na střechy základen, vejít dírou v plotě nebo přijít hlavním vchodem s rebely za zády. Gameplay téhle hry je čirá radost. A to ani nemluvím o pocitu z akce, kdy každou kulku slyšíte dopadnout (což je sice blbost, ale z nějakého neznámého důvodu to neskutečně umocňuje zážitek ze střelby). Potěší také množství zbraní a jejich vylepšování.

Betu zdarma jsme s kamarádem rozehráli ironicky, abychom se zasmáli u nové ubisoft ip a o půl roku později jsme už kupovali ve slevě. Já od té doby hru 2x dohrál (jednou v coopu, jednou v singlu) a strávil s ní desítky hodin. Nejvíc mě baví variabilita hratelnosti - když chceme hrát jako Sam Fisher, můžeme hrát jako Sam Fisher. Když chceme hrát jako Rambo, můžeme hrát jako Rambo. Hra toho moc neodpouští, stačí uprdnutí a už po vás jdou (a většinou přesně vědí kde jste). Tichou akci může pokazit jedna špatně vystřelená kulka a pokud situaci včas nedostanete pod kontrolu, máte na místě celou armádu.

Mně neskutečně sedlo prostředí. Bolivie je barevná a barvitá, všude jsou pole, hory, lesy, džungle, řeky, jezera, serpentiny, bažiny a tak dále a tak dále. Každý region má nějakou svou dominantu a některá místa mi zůstala v paměti. Atmosféru to má parádní, baví mě jenom chodit a poslouchat zvuky přírody a lehké tóny španělské kytary.

Hodně se mi líbil také příběh. Jste prostě vojáci zasazení do nehostinného prostředí a postupně se prokousáváte zločineckým řetězcem. Neruší vás žádné cutscény ani žádné debilní dialogy, o misích se dozvíte z briefingu, který si můžete kdykoliv pustit a úkoly vám špitá do ouška vaše maskulinní velitelka. Opravdu jsem měl pocit, že jsem někde na misi, domů je daleko a musím se zorientovat v dané situaci.

A El Sueño je boží záporák.

Ale má to samozřejmě i negativa. Jízdní model je strašlivej, řídit jsem se nenaučil ani za ty 4 roky hraní. Vedlejší mise jsou generický. A co si budeme povídat, ani ty hlavní mise nejsou kdovíco, ale účel plní. Paradoxně hned první "boss fight" je jeden z těch nejlepších.

Celkově si ale WL neskutečně užívám.

Pro: atmosféra, akce, gunplay, svět, příběh, grafika

Proti: sem tam generický, jízdní model

+15
  • PC 80
Déšť bičoval přístřešek pozorovací věže s urputností tak typickou pro oblast severovýchodně od Laguna Colorada. Nikdo z celého tábora Unidad netušil, že kousek od nich číhá jistá smrt. Jednotka Ghost Recon, trpělivě vyčkávající v lese na kopci nad táborem, měla v tento okamžik tábor již kompletně zmapovaný. Znali přesně trasy jednotlivých stráží, tak jako věděli, kde jsou umístěné strategické body, jako jsou alarmy, či minomety. Výcvik jednotky Ghost Recon byl bezchybný, úroveň výbavy nekompromisní.
Blesk proťal oblohu a na moment tak ozářil celou základnu i s lesem na vrcholu za ní. Voják Unidadu na hlídce odložil dalekohled a vydal se dolů po schodech, aby ho na hlídce vystřídal kolega. Přesně v tento okamžik se také dala do pohybu jednotka Ghost Recon, dosud trpělivě čekající v lese právě na tento okamžik. Osud všech v táboře Unidadu byl zpečetěn. Pouze o tom ještě nevěděli...

Ghost Recon: Wildlands navazuje na sérii taktických her právě ze série Ghost Recon. Předchozí díl - Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier z roku 2012 byl v podstatě přímočarou střelnicí, která protáhla hráče po různých koutech naší planety. Už Future Soldier se ve velkém zřekl původní myšlenky série Ghost Recon - tedy pečlivého plánování waypointů jednotlivých teamů, zranitelnosti ve stylu 1 střela, 1 život. Ale zase byl přístupnější většímu počtu hráčů. A Wildlands jde ještě dále. O hodně dále...

Mapa ve hře čítá čtverec o rozměrech 25 × 25 km. To je více jak 600 kilometrů čtverečních plné vesnic, městeček, hor, údolí, řek, jezer, silnic, lesů, solné pouště apod. Na začátku hry, po povinném úvodu, jste vrženi do této obrovské herní plochy a dělej hráči, jak uznáš za vhodné. Přiznám se, že první hodina, dvě, ve Wildlands pro mě byla dost zmatečná. Možnost jít, či jet, kamkoli mě napadlo v kombinaci s nepochopenými herními mechanikami a nedostatečně vybavenou postavou, pro mě z počátku často představovalo jízdenku směrem k smrti mé herní postavy. Ať jsem ve vydal kamkoli. Postupně jsem ale hře začal přicházet na chuť.

Ve hře máte několik povinných misí, řekněme příběhových, které posouvají vyprávění vždy o kus dále. Hra hráče ale nenutí aby procházel těmito příběhovými misemi postupně dle nalinkovaného scénáře, ale nechává volbu zcela na něm. Je jedno odkud začnete, je jedno kterého bosse místní drogové mafie se pokusíte zastavit jako prvního, je jedno jestli mezitím budete plnit i vedlejší mise a je také jedno, jestli se na hlavní příběh vykašlete a pojedete pouze boční úkoly. Svoboda volby je zcela maximální.

Příběhové mise se občas blíží svým pojetím filmu. Někoho unést, odposlouchat, vyfotit, či přepravit vozem do chráněné lokace svým pojetím připomíná pasáže ze zmiňovaných akčních filmů. Boční mise se většinou sestávají z ničení rádií, vypínání rušiček, ničení konvojů apod. Problém všech bočních misí je použití funkce CTRL+C a CTRL+V. Mění se pouze okolní prostředí a případné počasí. Ale ničení konvojů je zcela stejné na začátku hry, tak jako na jejím konci. To samé likvidování rádií, které jsou zcela identické a vždy čekáte identický útok sotva ho vypnete apod. Bočních aktivit je ve hře na první pohled spousta, ale po několikerém opakování se z nich stává výplň, která hráči pomůže především zkompletovat slušnou sbírku zbraní, které se ve hře nacházejí, tak jako dotáhnout si svojí postavu do maximálního vylepšení.

Lehké RPG prvky, kterými vylepšujete svojí postavu, tak umožňují, alespoň z počátku, soustředit se na to, co se vám ve hře nejvíce hodí. Hráč tak může investovat třeba do svého dronu, který se postupně stává z prodlouženého oka smrtící zbraní. Nebo může hráč vylepšit své míření, rychlost přebíjení, či účinnost střelby do vozů. Případně se soustředit na svojí výdrž v běhu, či odolnost vůči fyzickému zranění. I když jsme z počátku váhal do čeho cenné body zkušeností investovat, časem stejně získáte všechny. Na konci hry tedy vaše postava nebude specialistou, ale Ferdou mravencem, který zvládne práci všeho druhu. Toto je škoda, v kooperaci s kamarádem jsem se soustředil na vylepšení dronu, přičemž on mezitím piloval schopnosti důležité pro střelbu. Časem se rozdíli setřeli a oba jsme si byli rovni. To je fajn pro hraní stylem teď tam dron pošlu já, pak Ty, ale mizí tím ze hry ta odlišnost postav a nutnost spolupráce.

Kooperace ve hře je přitom špičková. A musím říct, že kdybych hru nehrál se svým kamarádem, asi bych jí nehrál vůbec. Tupost třech UI parťáků, které hráči hra přidělí ať chce nebo ne pokud hraje sám, je občas do nebe volající. Nepřátelé na tom nejsou o moc lépe a obecně tak považuji umělou inteligenci spíše za umělou demenci. Na druhou stranu, při hraní s živým člověkem, kdy vám zmizí ze hry počítačem ovládáni parťáci (konečně) se hra posouvá svojí zábavností neskutečně vysoko. Ten pocit když pilotujete helikoptéru a váš živý parťák mezitím kropí základnu pod vámi zatímco vy kroužíte okolo, nebo když si označíte, společně ležící za deště v trávě, dva nepřátele a posloucháte jak vám parťák do ucha odpočítá 3-2-1-pal a sejmete dva zmetky najednou, či když slyšíte svého parťáka jak řve že je v kleštích, vy vezmete nejbližší stojící auto a do nepřátel kropící vašeho kolegu najedete zezadu smykem, vyskakujíc u toho ze dveří vozu elegantním kotoulem ven a poté za řevu "Kreju Tě voe, dělej, zmiz...", tak všechny tyhle situace jsou k nezaplacení. Velmi návykové, velmi zábavné. Tohle je přesně ten moment, kdy si řeknete že Wildlands za to stojí. Já celou hru prošel takto se svým kamarádem ve dvou a bavili jsme se, přes neustále se opakující boční obsah, královsky.

Grafická stránka hry je velmi dobrá. I když se jedná o titul z roku 2017, dokáže být slušně náročnou i dnes. Velmi povedené jsou zejména efekty počasí, tak jako zobrazení tropických lesů, či fantastický dohled. Daní jsou nároky, které na Ultra nastavení byli ve své době krvavé, dnes (2020) jsou stále dosti vysoké. Intel i7 8700K a grafickou kartou nVidia RTX 2060 bude v 1080p v Ultra detailech pohybovat generovat 40 - 50 fps. Na mém AMD Ryzen 5 3600 s AMD Radeon RX 5700XT jsem ve v 1440p pohyboval většinou kolem 70 - 90 fps, dle situace. Kamarád s zcela identickým PC až na grafiku (GTX 1070) hrál v 1080p v cca 60 fps. Pokud ale máte železo aby vám Ultra nastavení běželo plynule, hra se vám odmění opravdu skvělým vizuálem.

Kromě stále dokolečka se opakujících bočních misí bych hře ještě vytkl řízení vozidel, které sice není tak tragické jak jsem se všude dočetl, ale do ideálu má stále daleko. Rozdíly mezi jednotlivými auty jsou minimální, skoky na motorce desítky metrů daleko, či nárazy v plné rychlosti do překážek, kdy se vůbec nic nestane, se stanou běžnými prvky hry. Ve hře také zcela nelogicky chybí odstranění zabitého nepřítele tím že mrtvolu odnesete, což často bude důvodem poplachu v táboře nepřátel. Té mrtvoly na cestě si prostě všimne i jinak nepříliš chytrá umělá inteligence. Škoda, Tohle mi ve hře chybělo od začátku do konce. Taktéž příběh hry není podaný zcela ideálně, což je ale částečně daní za otevřený svět a ponechání na rozhodnutí hráče, jak se bude "příběhem" prokousávat. Přesto si dokážu představit lepší podání, než většinou úryvky z nalezených novin, nahrávky, mobilní telefony apod. Příběh mě tak na hře příliš neoslnil, byť potenciál má.

Pokud hledáte hru s partou lidí, či s jedním kamarádem, kterým nevadí nepříliš dobře odvyprávěný příběh, ale hledáte naopak obrovský svět, ve kterém se můžete v kooperaci vyřádit do maxima, určitě Wildlands doporučuji. Hra vás bude bavit. V jednom, s počítačem ovládanými parťáky je to již o dost horší, tak jako s hraní s náhodně připojenými hráči, kdy většinou každý jde jinam a kouzlo hry se zcela vytrácí. Tahle hra je prostě stavěná na coop a v něm také ze sebe předvádí to nejlepší. A v takovém případě doporučuji.

Pro: Obrovský svět, perfektní audiovizuál, skvělý systém kooperace, uspokojivý pocit ze střelby, možnost ovládat libovolný dopravní prostředek, možnost přizpůsobení postavy i zbraní, slušně zpracované RPG prvky

Proti: Nevýrazné a zmatené vyprávění příběhu, neuspokojivý pocit z ovládání vozidel, často se opakující mise,

+13