Ochránce světa Hyperborea, bílá sova známá jako Winged Exemplar, se už od nepaměti stará o chod artefaktu zvaného "Mysterium Metronome", udržujícího ve světě síly řádu a chaosu v rovnováze. Každých tisíc let potřebuje metronom natáhnout, jinak se Hyperborea opět ponoří do nekonečné vlny násilí. Problémem ale je, že Winged Exemplarovi je usilováno o život a nemůže opustit své doupě, takže jedinou nadějí je jím vyslaná skupina osmi dobrodruhů, která musí najít osm tabulek sloužících jako polovina klíče k metronomu...
Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar je dungeon RPG pokračující v odkazu Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant a jiných dungeon sérií, jako Lands of Lore či Might & Magic. Nabízí propracovaný, rozlehlý svět, jehož průzkum vám podle odhadů zabere až 600 hodin hrací doby, komplexní RPG systém s rozmanitými možnostmi pro vývoj vaší osmičlenné party postav a strategický tahový systém boje.
Díky přes dvacet let dlouhému vývoji se Grimoire svým vzorům podobá nejen hratelností, ale i technickým zpracováním. Je to 2D hra s ručně kreslenou grafikou v rozlišení s poměrem stran 4:3, se soundtrackem ve formátu MIDI a 8-bitovými zvukovými efekty. Oproti Wizardry VII ale nabízí různá vylepšení ulehčující herní zážitek, jako je například automatické léčení nebo automatická chůze.
Postavy mám už vyhnané na level 7, proplantávám se několika dungeony, dvěma lesy a vesnicí Crow (což mám vesměs teda už celkem prolezlé) a od počátku hry mám pořád nějak pocit, že když zrovna nepotkám nějaké ohnivé brouky nebo butterflies, tak mi zatopili jen bossové - nějaká zrůda ve skladišti Vanguards a pak dva duchové ve Spirit Cave a jinak to ale nějak na pohodu ty souboje odklikávám se zadáním fight u každého a do dvou - tří kol je vymalováno. Jen u těch brouků a butterfly nesmím zapomenout aspoň u jednoho mága zadat Magic Missile.
Tak jsem se rozhodl z obtížnosti 2 - Veteran, na kterou to hraji to posunout rovnou na tu nejvyšší - Superhero.
Tak jsem se rozhodl z obtížnosti 2 - Veteran, na kterou to hraji to posunout rovnou na tu nejvyšší - Superhero.
Pro: skvělé mechaniky z Wizardry VII, rozhlehlost, komplexnost, struktura světa, propracovaná mytologie, variabilní obtížnost
Proti: příběh není vztahující, atmosféra pokulhává, minimum inovací, občas neodladěné mechaniky, ekonomika nefunguje