Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Ken Follett’s The Pillars of the Earth

15.08.2017
01.03.2023
kompatibilní
84
20 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

The Pillars of the Earth je tradičnou adventúrou vychádzajúcou z rovnomenného románu spisovateľa Kena Folletta, ktorý bol vydaný v roku 1989. Postupom času vyšli tri epizódy (Book 1: From the Ashes, Book 2: Sowing the Wind a Book 3: Eye of the Storm). Vývoj titulu začal už v roku 2014.

Príbeh hry sa, rovnako aj román, zameriava na dianie okolo výstavby monumentálnej katedrály vo fiktívnom meste Kingsbridge, ležiacom na juhu stredovekého Anglicka v 12. storočí. V tomto období sa v krajine po smrti kráľa Henricha I. rozhorela občianska vojna, tvoriaca jednu z vedľajších príbehových línií.

Hlavná dejová línia hry sa týka výstavby katedrály, tak ako aj v románe. V hernej podobe je však oživená množstvom interaktívnych momentov. Herný príbeh je podaný z pohľadu architekta Jacka, mnícha Philipa a mladej šľachtičnej Alieny. Hra umožňuje priamo zmeniť niektoré udalosti z knihy, prípadne si vytvoriť vlastný názor na jednotlivé postavy. Často ide o morálne rozhodnutia, nad ktorými je potrebné sa zamyslieť. Herná náplň sa skladá z klasických adventúrnych prvkov a rôznych minihier.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 100
Není to každý den, abych adventuru hodnotil stoprocentním přídělem. Jenže to také není každý den, abych hrál adventuru, která obsahuje všechno, co mám na tomto žánru tak rád a zároveň všeho bylo ještě k tomu hodně a absolutně to bavilo. Daedalic se zde překonal a dle mých předchozích zkušeností soudím, že vytvořil své vrcholné adventurní dílo s názvem Ken Follett´s The Pillars of the Earth.

No a již od názvu je patrné, že tato hra nedisponuje originálním příběhem, ale je vytvořená na základě prvního knižního dílu série Kingsbridge od britského autora Kena Folletta. Příběh se odehrává ve 12. století a nemá smysl, abych Vám popisoval, o čem je. To si můžete přečíst i v obsahu této hry. Co bych ale rád sdělil je fakt, že v námětu je jistá osudovost postav, které jsou navíc naprosto perfektně ztvárněny. Nejenom emočně, ale i vzhledově, popřípadě dabingově dobře namluveně. Navíc v prostředí, které je radost sledovat. Zíral jsem na každý další záběr jak na svatý obrázek. Parta z Daedalicu jsou podle mě umělci dnešní doby. Říkal jsem to už dříve, ale zde ta středověká atmosféra je ze hry cítit tak, že to musím říkat znova. Kór, když jste fanoušci středověku, tak to oceníte dvakrát tak. Osudovost postav pak následně navazuje na onu epičnost, kterou příběh nabízí a hra ji ještě povyšuje. Příběh bych kvalitou a objemností přirovnal třeba k příběhu Jménem Růže od Umberta Eca. Informací mnoho, postav celá řada, ale ne tolik, aby se Vám to začalo motat a na takřka tisíci stránkách se rozvíjí děj, který nechcete, aby skončil. Čím dýl s postavami totiž jste tím víc Vám přirostou k srdci.

A to je přesně i významný bod této adventury. Je rozdělena na tři části, na tři životní etapy našich hlavních hrdinů. Odehrává se v průběhu jejich života a tyto tři části rozdělené na tři knihy budete hrát poměrně rozsáhlou část doby. Dokonce jsem i přemýšlel, jestli jsem někdy hrál delší adventuru, než je právě tato. Paradoxem je ale to, že ač jsem hru hrál dlouho, neskutečně jsem si užíval každý dialog, každý pohyb, každý detail na ručně malovaném pozadí. Když pak cestujete různě po mapě fiktivní části Anglie, ale i Evropy, nechápete, kam až s komplexností hry tvůrci zašli. Ve hře toho obsahu je opravdu hodně, ostatně stejně, jako v knize. Daedalic si tu ukousl pořádný kus kvality a převedl to do svého kresleného světa s celou svou grácií. A je vlastně úplně jedno, že jsem se párkrát setkal s tím, že jsou mi některé postavy podezřele podobné z předešlých jejich her. Nebylo to na škodu, naopak je pěkné pozorovat, jak se od svých prvních adventurních počinů tvůrci dostali až na úroveň této hry.

Další nedílnou součástí hry jsou určitě i minihry. Těch není moc, jsou vlastně jen o klikání, ale těch činností, které klikáním vyřešíte, je povícero. Nic složitého a zásadního k tomu, abyste se někde zasekli. Úžasné na hře je i to, že celá řada z postav může skončit kdykoliv a jakkoliv. Vše je tedy odvislé od toho, jak se rozhodnete. Každá ze tři knih má sedm kapitol a každá kapitola se určitým momentem uzavře a hra Vám zhodnotí, co jste v té kapitole udělali – to samozřejmě bude mít vliv i v následném příběhu až do onoho osudového závěru. Příběh navíc nevypráví pohled příběhu jedněma očima a zaobírá dění hned z pohledu několika postav. Na svět kolem katedrály v Kingsbridge tak nahlížíte ze všech možných úhlů a každý má možnost Vám otevřít oči a vyjasnit další z řady nezodpovězených otázek.

I co se týče nezodpovězených otázek, tak je zde sympatické to, že vše se závěrečným opět značně epickým rozuzlením a vyvrcholením uzavře tak, že chtě nechtě musíte být spokojení díky dobře strávenému času s dobře vymyšlenou hrou. Tak dobře, že nesmím opomenout neméně krásnou hudbu, na které spolupracoval i český FILMharmonický orchestr v Praze. Krásné tóny, některé opravdu hodně výrazné. Po dohrání hry jsem si soundtrack musel pustit ještě jednou a celý a hodinu jsem zíral do zdi a přemýšlel nad tím, že takový herní zážitek už mě zase dlouho nepotká, a jestli vůbec ještě někdy potká...

Odkaz na soundtrack: https://www.youtube.com/watch?v=SiARsvC7w1s&t=2084s

Pro: Krásná středověká záležitost z 12. století, s postavami, které nebudete chtít opustit, a se kterými procházíte celým jejich životem.

Proti: Nádherný příběh podporuje neméně skvělá atmosféra, výborně napsané postavy, překrásně namalované prostředí, výborná hudba, dialogy, že vlastně není nic, cobych měl kritizovat. :-)

+24
  • PC 95
Když jsem před časem někde narazila na zmínku o této hře, hned mi bylo jasné, že si ji někdy zahraju. Zaujala mě čistě už od pohledu (pěkná neokoukaná grafika), zasazením do středověku a především slibovaným příběhem s tím, že se hraje za tři postavy. A měla jsem dobrý nos, hra mě nezklamala. Předlohu neznám, což považuju spíš za výhodu, protože tu jde hlavně právě o příběh - který se asi, jak předpokládám, předlohy docela drží. Sice hráč něco svými rozhodnutími ovlivní, ale nemyslím, že jde o nějaké zásadní zvraty. Hratelnost je dost jednoduchá, což nemusí vyhovovat každému, ale má to tu výhodu, že příběh neustupuje do pozadí za žádné akční souboje nebo náročné hádanky. A navíc si hru užije i ten, kdo s hrami moc zkušeností nemá. Jasně, člověk musí vyvíjet nějakou aktivitu, ale záseky se nekonají. Takže zkrátka hra mě hodně bavila, vždy jsem se těšila, až si k ní zase sednu a popojedu, i jsem si vytvořila vztah k postavám, ale jak by to bylo s opakovaným hraním, nevím. Asi až s delším odstupem. Každopádně Pilíře doporučuju!
+18
  • PC 85
Vopred uvádzam, že predlohu som nečítal, takže mi je veľmi ťažké posúdiť, za ktoré kvality alebo prípadné prešľapy môže vernosť predlohe alebo naopak.

Dávno sa mi nestalo, aby som bol tak investovaný do osudu postáv, ako to bolo práve v tejto hre. Ak si spomenieme na prvé série Game of Thrones, kde bol zobrazovaný osud aj tých, ktorí neboli pri moci alebo sa nevedeli oháňať mečom tak, aby si svoju cestu len tak vybojovali, tak tu ide predovšetkým o také postavy. Postupne im utvárame osud a v priebehu tejto, na dnešné pomery dlhšej, adventúry vidíme ich dospievanie, starnutie. Osobne som sa miestami až o nich bál, čo beriem ako plus. A takisto ako pri GoT sú osudy postáv popretkávané a vo väčšine prípadov sa jedná o osudy rodín a nie jedincov.

Vyššie píšem, že hra patrí medzi dlhšie adventúry, ale nikdy počas hry sa mi nestalo, že by som sa nudil alebo niečo považoval len za vatu. Všetky pasáže majú svoj zmysel a miesto, niektoré slúžia na zoznamovanie s postavami, iné na posúvanie deja alebo zmenu pohľadu na udalosti. Scenár v tomto smere funguje výborne a viaceré postavy dostávajú svoju hĺbku, aj keď občas sa na niektoré momenty treba pozrieť optikou stredoveku, lebo dnes by sme sa tak napríklad nezachovali. V poslednej tretine hry mi prišiel síce dej trochu uponáhľaný, oproti pomaly tkanému tempu prvých dvoch tretín. Neviem, či to bolo aj knihou, ale príbehu to našťastie neuškodilo. Dej mi však škrípal v pár momentoch, kedy sa vývojári rozhodli dať hráčovi možnosť, či daná postava prežije alebo nie. Ak postava prežila, tak zrazu v deji prestala vystupovať aktívne a jej pôsobenie vlastne vytváralo dieru v deji a pár nelogických situácii. Naopak, ak by druhá postava umrela, tiež by niektoré momenty nedávali úplne zmysel alebo nemali svoju silu. Ak by sa autori tomuto vyhli, scenár by bol výborný, našťastie aj napriek tomu je stále veľmi dobrý.

Audiovizuálna stránka ma tiež nadchla. Čo sa týka ozvučenia, najmä ponurá zimná téma z prvej kapitoly mi silno utkvela v hlave svojou mystickosťou. Dokonca mám pocit, že hudba miestami kradne scénu hre. Ručne kreslený vizuál a stvárnenie postáv je taktiež super, jediná malá nevýhoda, na ktorú si treba zvyknúť (ale zvyknete si rýchlo), je to, že animácie postáv nemajú až tak veľa snímkov, aby pôsobili úplne plynulo. Lokácie aj postavy sú však nakreslené naozaj malebne a detailne a miestami mi vizuál postáv pripomenul sériu The Banner Saga , čo je za mňa plus.

V správnej adventúre nesmie chýbať aj herná náplň. V prípade Pillars of the Earth je to rozdelené na dve časti. "Klasické adventúrčenie" v podobe zbierania a používania predmetov a množstvo dialógov (tie prevládajú nad ostatnými hernými prvkami) a občasné, pomerne jednoduché hádanky. Miestami je hra až priveľmi priamočiara a bez prekážok, ale naopak vie ponúknuť aj viac riešení jednej a tej istej situácie. V poslednej tretine hry je takýchto lineárnejších situácii viac, ale to vychádza aj z deja. No a druhý spôsob pripomína gamebooky alebo putovanie v spomínanej Banner Sage, kde sa hráč presúva po mape alebo je v nejakej situácii a vyberá z viacerých možností čo urobí. To má vplyv aj na dej a občas predstavuje nelineárny postup.

Vo výsledku je tak The Pillars of the Earth audiovizuálne krásna adventúra s postavami, ktorých osud mi fakt nebol ukradnutý, ale nelineárny postup života a smrti pár vedľajších postáv zbytočne vytváral menšie dejové diery a posledná tretina bola uponáhľaná. Rozhodne sa však jedná o to najlepšie, čo som z adventúr za posledné roky hral a preto vrelo odporúčam.

Pro: príbeh, postavy a ich osud, audiovizuálna stránka

Proti: posledná tretina uponáhľaná, zbytočné možnosti ovplyvnenia deja, ktoré oslabujú príbeh

+15