What will you sacrifice for peace?
Jedna planeta, dvě etnika, dvě kultury, dva diametrálně odlišná pojetí fungování společnosti, navrch vztahy zjitřené nedávnou válkou. Zní to snad jako pretext mírumilovného soužití? Přesto Vekťané v záchvěvu solidarity nabídli polovinu své planety uprchlíkům z nyní neobyvatelného Helghastu. Od té doby uplynulo již třicet let a nebylo dne, kdy by nevratného rozhodnutí nezalitovali. Řešení? Důsledná segregace obou skupin bytelným valem namísto koexistence, v níž by bylo znovuvypuknutí konfliktu jen otázkou času. Obě společenství se ocitla ve Studené válce budoucnosti.
Vekťan Lucas Kellan v dětství přišel o otce během vysídlovacích pogromů z Nového Helghanu. Ujal se jej stínový maršál ISA Sinclair a Lucas šel v jeho stopách. Roku 2390 bilaterální vztahy v důsledku vekťanských sankcí a helghanského terorismu dosáhly nového dna a hrozí otevřená válka. Kellan proto spojí síly se sniperkou Mayou z druhé strany ve snaze zabránit nejhoršímu. Startovní titul pro PS4 a nečíslované pokračování Killzone 3 (2011) přešlo od lineárního k polootevřenému leveldesignu s ohledem na stealth přístup. Cíle mise tedy nezřídka splníte v pořadí dle vlastního uvážení.
Shadow Fall coby 1st party titul od Sony využívá repráčku a touchpadu ovladače Dualshock 4. Nalezené zvukové záznamy se tak linou přímo z ovladače a asistenční dron OWL se ovládá dotykem prstu. Tento létající pomocník stínových maršálů útočí, omračuje, zaštiťuje, poskytuje lanový skluz a hackuje. Deaktivovat alarm nebo kontrolovat servisního bota tedy nemůže být snazší. První zhruba polovičku hry strávíte sami, druhou ve společnosti parťačky likvidující označené cíle. Multiplayer až pro 24 hráčů snížil počet tříd na tři (Assault, Scout a Support) s odemykatelnými dovednostmi.
Kooperativní mód až pro čtyři hráče přidalo DLC Killzone: Shadow Fall - Intercept (2014).
Potkal mě supr čupr krásnej game breaking bug v 8. kapitole. Po cutscéně zasouvání toho fialového cosi mě to tady hodilo za texturu, takže konečná. S rozmrzelným povzdechem restartuju checkpoint a zjišťuju, že se hra chytře uložila přesně po té cutscéně, takže jsem stále seklý za neviditelnou zdí. Ok, zatnu zuby, zrestartuju celou scénu a prásk, přestávají fungovat komplet všechny skripty, tahle budova se nezhroutí a nenačte se ani další sekce mapy (tady). Tohle musim teda vydejchat.
edit: Jen co jsem to dopsal, tak opraveno. Já totiž ty dveře musím vykopnout 2x teď. Jednou je vykopnu s tradiční animací a nic se neděje. Dveře otevřené, budova se nehroutí. Když se ale vrátím zpátky na ono místo, tlačítko pro vykopnutí zůstává aktivní. Tak to zmáčknu znova, najednou se spustí ta správná skriptovaná animace. Borec sice kope do prázdna, ale barák jde k zemi. Hallelujah! Ten checkpointový systém je každopádně nějaký rozbitý, podobných bugů jsem po reloadnutí potkal víc, ale tenhle mi teda zavařil.
Každopádně i bez toho bugu nejhorší Killzone. Klasická launch rychlokvaška, která povětšinou naprosto postrádá atmosféru původní trilogie a působí spíše jako techdemo. Ale kouká se na to fakt dobře, to jo. Na 7 let starý titul klobouk dolů, některé scenérie fakt stojí za to.
edit: Jen co jsem to dopsal, tak opraveno. Já totiž ty dveře musím vykopnout 2x teď. Jednou je vykopnu s tradiční animací a nic se neděje. Dveře otevřené, budova se nehroutí. Když se ale vrátím zpátky na ono místo, tlačítko pro vykopnutí zůstává aktivní. Tak to zmáčknu znova, najednou se spustí ta správná skriptovaná animace. Borec sice kope do prázdna, ale barák jde k zemi. Hallelujah! Ten checkpointový systém je každopádně nějaký rozbitý, podobných bugů jsem po reloadnutí potkal víc, ale tenhle mi teda zavařil.
Každopádně i bez toho bugu nejhorší Killzone. Klasická launch rychlokvaška, která povětšinou naprosto postrádá atmosféru původní trilogie a působí spíše jako techdemo. Ale kouká se na to fakt dobře, to jo. Na 7 let starý titul klobouk dolů, některé scenérie fakt stojí za to.
Pro: grafika a epické scenérie, první polovina hry, občas atmosféra, David Harewood
Proti: zbytečné herní prvky na úkor pořádného střílení, nástup otravně odolných nepřátel v druhé polovině hry, nepřehledný level design, skomírající tempo, zabugovaný save system, neuspokojivý konec