Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Yakuza 6: The Song of Life

Ryū ga Gotoku 6: Inochi no Uta

17.04.2018
25.03.2021
kompatibilní
86
13 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Yakuza 6: The Song of Life je akčná adventúra z pohľadu tretej osoby s prvkami arkády. Navzdory svojmu názvu ide o siedmy diel tejto série, keďže mu predchádzala Yakuza 0 ako príbehový prequel.

Hlavným hrdinom je znova Kazuma Kiryu, ktorý si dobrovoľne vybral možnosť odpykať si trojročný trest vo väzení. Potom čo sa dostáva na slobodu, sa však dozvedá, že jeho adoptívna dcéra Haruka je nezvestná. Stopy ho zavedú späť do Kamurocha, kde zistí, že ju zrazilo auto a v dôsledku toho upadla do kómy. Situáciu komplikuje i fakt, že Haruka má malého syna, o ktorého sa Kiryu musí postarať. Spolu s dieťaťom sa vydáva do mesta Onomichi, ležiaceho v prefektúre Hirošima, kde musí zistiť pravdu o Haruke, jej synovi a tajomstve, ktoré skrýva miestna yakuza.

Okrem tradičných akčných súbojov Yakuza 6 ponúka aj množstvo minihier, ako sú šípky, karaoke, či dokonca možnosť zahrať si na unikátnych SEGA automatoch.


Poslední diskuzní příspěvek

@Stapu (25.01.2024 09:45): tu jsem ještě vůbec nezkoušel, teď prolítávám cabaret, ale ten už mě nebaví, protože byl snad v každém díle, tak to jen proklikávám k tomu substories :), docela mě baví ještě ty street fighty, ačkoliv nějaké taktizování tam moc potřeba není :D, ale je to fajn relax

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 85
Yakuza 6 je zásadním dílem celé série, avšak zejména pro dlouholeté fanoušky série. Hlavní hrdina Kazuma Kiryu je již posedmé vržen doprostřed šarvátek, intrik a pletek klanů ovládající japonské podsvětí od východu po západ, a tentokrát k tomu má zásadní důvod: pátrání po stopách své adoptivní dcery, Haruky (toho času v kómatu) a neznámého otce jejího malého syna, Haruta. (Znalci potvrdí, že Kiryu je japonský Dominic Toretto.) 

Tento díl se svou atmosférou zdaleka nepodobá většině předchozích dílů; poměrně jasné srovnání však lze provést s Yakuzou 3 - oba díly se spíše zaměřují na Kiryuovu rodinu, oba díly přináší "klidnější" prostředí vyvažující hektickou tokijskou čtvrť Kamuročo (Y3 Okinawa, Y6 Hirošima), oba díly pod zdánlivě "individuální" zápletkou rozkrývají obří konspiraci na pozadí a v neposlední řadě: oba díly přináší hlavní sérii zásadní vylepšení v podobě nového enginu.

Právě nový Dragon Engine vykresluje novou lokaci čtvrť Onomiči Džingajčo ve skvělém světle stejně tak, jako tokijské Kamuročo. Hra je mnohem sytější, pryč načítání při vstupu do většiny budov, a systém levelování a učení nových schopností je mnohem flexibilnější než u většiny předchozích dílů. Bojový systém působí více responzivně, jakkoli jsou postavy mnohem více oběťmi ragdoll efektu. Bohužel z časových důvodů hra nedostala takové možnosti jako předchozí (a následující) díly. V Kamuroču například chybí celá jedna čtvrť (další naopak přibyla), řada miniher ve hře není a některé pohyby z předchozích her se nelze naučit. Hráči dalších dílů ale ocení tento základ, na který Ryu ga Gotoku Studio navazuje v dalších dílech včetně výborného Judgment (a Lost Judgment).

Přesto je zde spousta nového obsahu, včetně strategického Clan Creatoru, krmení koček, velmi okleštěného baseball manageru a - jakkoli je to pro Kiryua nepochopitelná minihra - Live Chatu obsahujícího trochu soft porna. Přesto hra dostala poměrně příjemnou délku - platinovou trofej lze získat zhruba po 30 hodinách bez zásadních zádrhelů. (Pro představu je průměrem pro každou hru cca 80 hodin, a časově nejnáročnější díl série, Yakuza 5, vyžaduje zhruha 150-200 hodin.)

Nakonec se zastavím u samotného příběhu: oproti složitým zápletkám ve čtvrtém a pátém díle se jedná o lépe stravitelnou porci příběhu a oproti některým předchozím dílům také značně zatíženější japonskými reáliemi, zvyky či historií. Jinými slovy: i tentokrát čekejte rozhodnutí, která pohledem západního světa nedávají smysl, ale dějí se hlavně ve jménu cti. Řada postav z předchozích dílů sice dění pozoruje z dálky (nebo je jejich další osud dále nepopisován), ale spousta nových postav do dění přibyla. A je nutné říci, že po prvních desítkách minut v Onomiči si některé postavy musí zamilovat snad každý. Některé pro jejich povahu, některé pro jejich teatrálnost. Přesto od příběhu může každý dramaty, plot holy a plot twisty ošlehaný veterán série očekávat právě drama, čas od času nějaký plot hole a ani o plot twist ochuzen nebude.

Yakuza 6 je důstojný konec Kiryu ságy, téměř se všímšudy. A i když oproti jiným dílům tolik nevystupuje z řady a vlivem neodladěného Dragon Enginu představuje pro řadu fanoušků krok zpátky, jedná se o svěží a zejména originální díl, za který se autoři nemusí stydět. Vzhůru na Judgment (a Like a Dragon)!

Osobní hodnocení v rámci hlavních dílů série: třetí nejlepší, hned po Yakuze 4 a 0
Odehráno: +-35 hodin
Platinová trofej: Ano

Pro: Důstojná rozlučka s hlavní postavou série, nové město a nová čínská čtvrť značně pomohly atmosféře, nový engine

Proti: Pro "západní" hráče poměrně antiklimatické rozuzlení zápletky, některé postavy se ve hře skoro neobjevily, nový engine nebyl dotažený

+13
  • PS4 90
Herní výzva 2024 - Ztraceno v překladu 

Yakuza po šesté, respektive už po sedmé. A po sedmé se objevujeme v kůži Kiryua. Může ještě vlastně hra nabídnout něco navíc? Může vlastně ještě bavit? Na tohle odpovím hned z kraje: ano, může!

Šestý díl je naopak velkou změnou, jelikož se výrazněji změnila samotná hratelnost. Souboje jsou zábavnější, ačkoliv boss fighty mi přišly o dost jednodušší. Je zde i spousta nových miniher, jako potápění, trénování baseballu, posilování či chlastačka. Všechny jsou umocněny tím, že za nimi je ještě nějaký menší vedlejší příběh čili vás hra jimi trochu i protáhne sama.

Co musím pochválit je možnost si hru uložit „z mobilu“ kdekoliv a téměř kdykoliv. Já jsem teda nikdy u této série netrpěl nemožností ukládání, kdy chci, ale vlastně to autoři vtipně zakomponovali do hry samotné, protože přece máme už rok 2016!

Další super věc je, že máme všechno hezky nadabované, čili i vedlejší úkoly a aktivity dostávájí takový zábavnější ráz a vám to vlastně pomáhá se do nich trochu víc zažrat. Grafika se od pátého dílu posunula o značný kus a hra vypadá i dnes velmi pěkně. V podstatě uživatelsky je hra lepší ve všech směrech a v tomto směru je na tom podobně jen Yakuza 0.

Ale ve finále je to pořád TA Yakuza. Příběhově velmi silná hra plná zvratů, až přehnaných dramat, ale zároveň velmi silných emoci. Tento díl jako žádný jiný klade důraz na rodinu jako takovou. Slyšel jsem, že několik fanoušků bere tento díl po příběhové stránce spíš za ten slabší, protože se jedná o „nedůstojné“ rozloučení s hlavním protagonistou (což už dnes víme, že vlastně tak není), ale já nic takového vůbec nepociťoval. Naopak, dlouhým sériím, ať už herním či seriálovým, se obecně nedaří úplně 100% uspokojivě psát konce. Ale zde si myslím, že se to relativně zdárně povedlo a já s koncem neměl vůbec žádný problém, ačkoliv bych si dokázal představit ještě o něco silnější, který by ovšem rezonoval ve fanbase ještě mnohem víc.

Ačkoliv se na posedmé již špatně přichází s něčím úplně novým, originálním a šokujícím a tento díl se snaží ještě o něco víc šokovat a udělat to trochu velkolepější (nicméně v jistých směrech to trochu ubralo proti 4. a 5. dílu), tak se rozhodně jedná společně s Yakuza 0 o nejlepší díl v sérii. Bodka.

Pro: tempo hlavího příběhu (návrat jen ke Kiryuovi), kompletní dabing, nové minihry, postavy, posun v uživatelském rozhraní

Proti: okoukané prostředí, místy velký mišmaš v hlavním příběhu

+10