Jak už samotný název naznačuje, osu! si bere značné množství inspirace z japonské hry Osu! Tatakae! Ouendan pro Nintendo DS. Hratelnost se tedy skládá ze strefování do kruhů, táhnutí linie a točení spinneru do rytmu hudby. Na rozdíl od její komerční sestry je možné do osu! importovat další písně v podobě tzv. beatmap. Ty jsou tvořeny a hodnoceny komunitou na oficiálních stránkách hry.
osu! taktéž nabízí další tři odlišné módy. osu!taiko vychází z principů herní série Taiko: Drum Master (Taiko no Tatsujin). Hráč hraje na bubny pomocí čtyř kláves, které ovládají vnější či vnitřní část hudebního nástroje. V osu!catch je cílem chytat ovoce na talíř. Poslední mód je osu!mania, který je inspirován sérií Beatmania. V něm hráč musí zmáčknout správnou klávesu ve správný okamžik, tak jak padají noty v jednotlivých sloupcích.
Dnes jsem na to narazil, mrknul na videa a nechapu... ja to ani nestacim sledovat, natoz to jeste sam ovladat.. :)
Pro: chytlavá hratelnost, jednoduchost konceptu všech herních režimů, nekonečná porce beatmap, široká škála obtížností
Proti: pro někoho nutnost stahovat nové beatmapy pomocí prohlížeče