Overload je svými tvůrci popisován jako duchovní nástupce klasické série Descent a stejně jako v ní se jedná o vesmírnou střílečku z vlastního pohledu, umožňující pohybovat se se svou lodí do šesti směrů v nulové gravitaci a kompletně 3D prostředí. Hra je zasazená do oblasti Saturnových měsíců, kde se důlní roboti vymkli kontrole a je třeba je všechny zpacifikovat.
Příběhová kampaň je rozložená do 15 rozlehlých úrovní a 3 soubojů s bossy, přičemž každá úroveň představuje rozlehlý, nelineární labyrint opuštěných základen, těžebních komplexů a jeskynních lokací naplněných nepřátelskými roboty. V každé z misí hráč dostane úkol, který je nutné splnit – nejčastěji spočívající v nalezení a zničení hlavního reaktoru a následným úprkem před řetězovou reakcí.
Oproti svému předobrazu si můžete svou loď postupně upgradovat. Body pro upgrade se nacházejí různě roztroušené v úrovních či tajných oblastech a nebo je lze získat úspěšným plněním úkolů a záchranou přeživších v kryostanicích. Následně je lze investovat do vylepšení primárních a sekundárních zbraňových systémů nebo je vrazit do lodi samotné a zlepšit si tak vlastnosti jako je obrana nebo rychlost.
Po dohrání kampaně se otevírá vyšší obtížnost a k dispozici je i několik Challenge survival módů v menších úrovních. Multiplayer obsahuje hru až pro 8 hráčů online nebo přes LAN a přítomna je i podpora VR přes HTC Vive nebo Oculus Rift.
První DLC Community Level Pack velmi slušné, přišlo mi i o fous lepší než základní hra.
Druhé DLC Anniversary Level Pack podprůměr. Zmatený leveldesign (u některých map záměrně nefunguje holo-bot, u jiných nelze odzoomovat dostatečně mapa, aby člověk náhodou nezjistil kam se vydat atd.), čím víc nepřátel tím víc Adidas, designové chyby typu nepřátelé se objeví až člověk seber zbraň (a když má plno munice, tak se samozřejmě nestane nic, takovou blbost jsem viděl naposledy v hrozném remake Rise of the Triad) + opruz v podobě závěrečného bosse, kterého je třeba pro jistotu porazit 2x za sebou bez možnosti ukládání.
Druhé DLC Anniversary Level Pack podprůměr. Zmatený leveldesign (u některých map záměrně nefunguje holo-bot, u jiných nelze odzoomovat dostatečně mapa, aby člověk náhodou nezjistil kam se vydat atd.), čím víc nepřátel tím víc Adidas, designové chyby typu nepřátelé se objeví až člověk seber zbraň (a když má plno munice, tak se samozřejmě nestane nic, takovou blbost jsem viděl naposledy v hrozném remake Rise of the Triad) + opruz v podobě závěrečného bosse, kterého je třeba pro jistotu porazit 2x za sebou bez možnosti ukládání.
Pro: Hratelnost ze staré školy, grafika bez zbytečných pozlátek, hudba, návrat 6dof v plné parádě.
Proti: Menší rozmanitost prostředí.