Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Genesis Alpha One

29.01.2019
kompatibilní
63
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Planeta Země už dále nedokáže na svém povrchu udržet podmínky vhodné pro život. Kdysi modrá planeta je kompletně zdevastována, prostředí zpustošené válkami a znečištěním a všechny suroviny vytěženy a vyčerpány. Přežívající ostrůvky lidské rasy trpí nevyléčitelnými chorobami a hladomorem a to je hnacím motorem programu Genesis na záchranu lidstva. Se zásobárnou lidské DNA uniká posádka vesmírné lodi, aby našla nový domov někde daleko od zkázy a chaosu...

Ambiciózní prvotina mladého studia Radiation Blue, která vznikala pod dohledem Team17 Digital, je unikátní směsí survival akce, střílečky se stavěním základny a RPG prvky a to vše v procedurálně generovaném vesmíru. Neprozkoumaná zákoutí vesmíru vám zde připraví nejedno šokující překvapení, a přitom stavíte a rozšiřujete svou loď, přidáváte koridory a obranná zařízení, která určitě využijete v adrenalinových přestřelkách. Loď lze vystavět dle vlastní fantazie, ovšem pokud máte dostatek surovin. Ty získáte těžbou na planetách v mnoha vesmírných sektorech, na jejichž povrch můžete vyslat vesmírné harvestery. Samotné planety ukrývají nemalá nebezpečí a společně s harvesterem se zpět na palubu lodi mohou dostat emzáčtí vetřelci.

Smrt členů posádky, které se nepochybně nevyhnete, je permanentní, a zde se o slovo hlásí další unikátní herní prvek, kterým je klonování. Pokud si vyrobíte vlastní klon a přenesete do něj vaše vědomí, nemusíte se smrti až tak obávat. Navíc můžete kombinovat lidskou DNA s genetickým kódem dalších ras a "vypěstovat" si tak třeba člověka s chapadly chobotnice nebo hmyzíma očima. Kombinace různých genetických kódů se tak projeví i na schopnostech nového klonu.

Hra vychází na PC a konzole XOne a PS4.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Země je zpustošená, je na čase vyrazit do vesmíru a prozkoumat bájnou galaxii alpha one, čelit emzákům,stereotypu,demencí zasažené posádce, najít pro lidstvo obyvatelnou planetu a ve jménu repetivnosti/natažení herní doby to udělat 12x na copy/paste planetách .

Velké zlamání, na papíře perfektní recept pro zábavnou hru kterej bohužel zůstal na půl cesty mezi konceptem a betou.
Uznávám, stavění lodi a vymejšlet balanc mezi logistikou a bezpečností byla zábava .
Dokonce i zabíjení emzáku který infestovali loď mi vykouzlilo na ňákou dobu usměv na tváři, ale pak to přišlo, stereotyp a nuda.

Alphu zabila herní smyčka ve stylu přistát na svíjmkou biomu pokaždé těměř stejné planetě do ploché malé arény s neustále se spawnujícíma nepřátelema, vytěžit minerály kterých je celkem 16 a přesto se vyznačujou stejnýma assetama se 4 barvama, grindovat emzáky pro biomasu a dna vzorky ke klonování, zbytečné vylepšování klonů/schopností, zpracovat minerály něco postavit vynalézt vyčistit loď od infestace, běhat po lodi od jedný konzole ke druhý, "rinse and repeat" a to vše pro naprosto antiklimatickej konec .

Všechno tohle je doplněno sice malýma ale četnýma bugama, a naprosto zbytečnou posádkou s téměř nulovou interakcí.
Abych to lépe vyvětlil, každého jobu na lodi se můžete zhostit buď vy a nebo přiřadit AI řízenou posádku.
Problém je, že posádka je při úkonu mnohem pomalejší , takže na konci dne všechno na lodi beztak děláte víceméně jen vy, nehledě na to, že i když zrovna chcete AI použít tak musíte ke každě konzoli dojít přiřadit klon na práci a to i přesto, že máte kapesní PDA ze kterého by bylo pěkné řídit chod celé lodi.

Další problém je, že ač je infestace z prvu zábava tak se to počase změní v nepřijemnou povinnost, ono totiž pokaždé když se vrátíte z expedice tak se vám po lodi pohybujou spory které se mění v pochoutkový humus spawnující vetřelce (který se lišej jen vzhledem) schopný kompletně zlikvidovat celé moduly a jedinej kdo je může zničit je hráč, bohužel je jedno kde se humus usadí, můžete mít místnost s reaktorem a posádkou plnou emzáckých vajíček jen proto aby tam ty vaši lobotomiti jen zevlovali a čuměli jak se to hezky rozrůstá, AI totiž útočí pouze na vylíhlé vetřelce a i v tom stojí za *********, je ještě možnost vyrobit 2 typy bojových robotů prcka kterýho devízou je rychlost a může i do šachet ALE stálé nedokáže čistit infestaci a obra s vysokym dps kterej je ale tak pomalej, že než přejde svojí trasu tak je problém vyřešenej anebo půlka lodi pryč.
A znova jako u klonů, oboum můžete pouze zadat příkaz k patrolování mezi 3 body manualně bez možnosti příkazů na dálku.

Hra má potenciál, koncept je solidní bohužel ho zabíjí naprosto nulovej obsah,žádnej endgame a umělý natahování hrací doby nezábavnejma povinnostma/herními mechanikami,uživatelsky nepříznivími designerskýmy rozhodnutími a repetivností základních herních prvků.
A za cenu kterou si momentálně říkaj to nestojí.

Dodatek:Osobně netušim co se dělo při vývoji týhle hry, ale sem si jistej, že něco bylo špatně, buďto mizernej management,nestíhalo se,vývojáři si ukously moc velký sousto, nebo si uvědomily jak na tom jejich hra je a proto vzali peníze od epicu anebo kombinace všeho, kdoví?
Každopádně hru čeká podle všeho velký update tak ještě uvidíme.

Pro: Stavění lodi,po ňákou dobu ničení infestace,nastíněný dystopický příběh

Proti: Stereotyp/repetivnost,nulový obsah,žádný endgame, bugy, nepochopitelná designerská rozhodnutí

+11 +12 −1