Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Close to the Sun

02.05.2019
29.10.2019
kompatibilní
67
28 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Close to the Sun je akční hororová adventura, ve které se hráč v kůži novinářky Rose Archerové podívá do alternativní minulosti konce 19. století na obří loď Helios, postavenou podle vize Nikoly Tesly. Loď slouží jako zázemí pro všechny velké vědce této doby a jejich výzkumu, který může probíhat nerušeně v klidu mezinárodních vod, bez státního dohledu. Rose se na loď vydala najít svou sestru Adu. Po vstupu ale zjistí, že je loď je zdánlivě prázdná a v karanténě. Hráč musí zjistit, co se stalo a dostat se i se svou sestrou z lodi pryč.

Hra je stylizovaná do art deco a vizuálně velmi připomíná akční hru BioShock, k čemuž se ostatně hlásí i sami vývojáři. Během hry musíte řešit jednoduché puzzly, překonávat stealth pasáže, ale jádro hratelnosti je vyprávění hororového příběhu. Hra neobsahuje žádnou formu boje.


Poslední diskuzní příspěvek

@Red (01.01.2024 21:05): hrál jsem epic verzi a nepamatuju si že by kdy spadla. Bez více infa se to diagnostikuje blbě, ale jako první bych asi zkusil zverifikovat herní soubory a kouknout do event logu.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Close to the Sun je solidní freebie od Epicu. Nádherný design Heliosu - kdyby mi někdo řekl, že ho pomohli vybudovat Arkane, neměl bych problém uvěřit. Pokud existuje hlavní důvod proč CttS zahrát, tak je jím procházka po této lodi. Existovat VR verze, dal bych si to časem, až bude Index, znovu. Naprosto tříáčková prezentace - skvělá grafika, solidní soundtrack, kvalitní dabing. Bohužel ale trochu nevyužitý potenciál z hlediska příběhu, hra naznačuje různé zajímavé možnosti, aniž by je zcela využila.
Game design se občas příliš spoléhal na trial and error (zejména během zdrhaček před nepřáteli). Co mě také mrzelo, moderní styl mluvy protagonistek. Close to the Sun se odehrává v roce 1897, ale Rose s Adou mluví jak milenálky na twitteru. "Holy shit" a "none of that nerd talk" zkrátka ruší. Přitom třeba Nikola Tesla je tu jinak výborný.
Na druhou stranu, je to alternativní univerzum, tak třeba tam už v roce 1897 twitter měli.
Srovnání s Bioshockem chápu. Close to the Sun nezapře velkou inspiraci v několika ohledech, ale není to na škodu, protože her s tímto zasazením moc není.
Ve výsledku doporučuji. Stejně jako Deliver Us the Moon, dohrané včera.

Pár screenů:

https://abload.de/img/closetothesunscreenshs0kmh.png
https://abload.de/img/closetothesunscreenshcfkvy.png
https://abload.de/img/closetothesunscreenshb1kut.png
https://abload.de/img/closetothesunscreensh9ukwj.png
https://abload.de/img/closetothesunscreensh27kbo.png
https://abload.de/img/closetothesunscreensho4ksm.png
https://abload.de/img/closetothesunscreenshztkav.png
https://abload.de/img/closetothesunscreensh9yjhh.png
https://abload.de/img/closetothesunscreenshzmjkn.png
https://abload.de/img/closetothesunscreensh6ejwe.png
+24
  • PC 60
Achjo. Docela jsem se na Close to the Sun těšil, fakt že jo. Pak jsem si omrkl pár recenzí a nebyl jsem z toho dvakrát chytrej. Posléze mi to Epic naservíroval zdarma a nastal můj čas udělat si svůj názor. Inu, začnu asi příběhem. Chopíte se ženy jménem Rose jejíž zaměstnání jest novinařina a vydáte se na moře za svou sestrou Adou, místo vašeho setkání má být ultra moderní loď jménem Helios jež nestvořil nikdo jiný nežli Nikola Tesla. Po vzoru Bioshocku je tato bárka zázemí těch největších mozků své doby (například Alberta Einsteina). Vývojáři se dušují že Rapture rozhodně nebyla jejich zdrojem inspirace ale jakmile se nalodíte tak zjistíte že je tam podoba více než zřejmá a to nejen díky použité architektuře. Cíl vaši cesty je najít sestru, zažít hrátky s časem a k smrti se nudit. Gameplay je místy čisté utrpení (například při pasážích kdy je třeba utíkat - skriptovanou cestou za občasného použití tlačítka myši pro podlezení nebo přeskočení překážky) protože zkrátka nefunguje. Chození je neskutečně pomalé a běhání to dvakrát nenapraví - zřejmě zlepšovák na natáhnutí herní doby. Loď samotná je plná mrtvol, vyšinutého vraha a dalších překvapení ale jinak na ni zažijete opravdu nezajímavé chvíle - ať už při sběru neatraktivních sběratelských předmětů nebo pomalým šouráním se po chodbách které vedou do nikam. Zvuková stránka je taky pěst na oko. Dabing není ještě tak zlý ale problém je v nevyváženosti - někdy hlas přebíjí hudba jindy hudba hlas nebo prostředí (neustále jsem byl v nastavení a mixoval volume). Grafika vypadá místy skutečně hezky ale optimalizace by snesla ještě pár hodin práce. Vůbec nechápu proč mi na Intelu i7-7700, 32 GB RAM a GeForce GTX 1080 Ti frejmy občas spadly na hranici 20 FPS - naštěstí tenhle problém neměla každá kapitola tak se to dalo přežít.

No nebudu se tady dlouze vykecávat, shrnu to asi tak, že jsem čekal víc. Lepší story, zvuky, optimalizaci a atmosféru. Dopadlo to tak, že jsem dostal - místy - špatně ovladatelný walk simulátor co se nazývá adventurou (ano, je tu pár "hádanek") a snaží se hráče nalákat na Nikolu, loď a její tajemství. Jo a taky je to extra krátké (naštěstí), za cca 6-7 hodin máte dohráno a z konce o nic chytřejší nebudete. Mám sto chutí tomu vrazit průměrnou známku protože to prostě průměr je, ale jsem měkota a dám tomu bod navíc za snahu a nízký rozpočet. Hodnotím tedy 60% a důrazně doporučuji všem zkusit hru dokud je zdarma, protože i ve slevě by byla asi drahá. Varováni jste byli avšak rozhodnutí jak naložit se svým drahocenným časem už ale nechám na vás.

Pro: Místy slušná atmosféra a grafika

Proti: Pomalá chůze, nudný příběh a postavy, sběratelské předměty jsou nezajímavé, optimalizace by snesla více péče

+22
  • Switch 85
Hned na začátku musím říct, že jsem si hru užil více než jsme čekal. Už z prvních videí a obrázků jsem tušil, že to bude něco pro mě. K vánocům jsem byl obdarován sběratelskou edicí hry pro Nintendo Switch, byl jsem velice potěšen a nyní po dohrání jsem doslova nadšený. Dobrodružství Rose, která je na cestě za svou sestrou Adou, je zajímavé a dokáže udržet pozornost. Příběh je zajímavý i když částečně předvídatelný. Obsahuje nějaké zvraty, ale ty se dají očekávat. Lákadlem je ale tajemství toho, co se vůbec děje. Hra exceluje prostředím. Loď Helios je zpracována krásně a do detailů. Mnoho prostor doslova vezme dech(hlavně divadlo a zahrada). Tento styl spolu s mnoha známými osobnostmi se mě osobně prostě perfektně trefil do vkusu.

Abych jen nechválil, hra mohla obsahovat více hádanek. Stávající puzzly jsou sice fajn, ale jejich trojnásobek by nezaškodil. Je ovšem pravdou, že jejich nadbytek by mohl působit nepřirozeně jako v Resident Evilu - sídlo vypadá jako úmyslné hřiště a ne funkční stavba. Naopak části kdy je nutné spěchat bych klidně oželel. Nejsou obtížné a maximálně na třetí pokus je není problém zvládnout, navíc checkpointy jsou časté a časová ztráta je tak minimální, ale mrzí mě nemožnost prohlédnou si v klidu tyto částí lodi. Grafika sice nepatří ke špičce, ale na tento typ hry je dostatečně pěkná. Zvuková stránka hry se naopak povedla velice a to včetně hudby. Ta je ve sběratelské edici dokonce přiložena na gramofonové desce(malém singlu), takže si jí mohu užívat i mimo hru. Hororové prvky jsou rozmístěny velice rozumě a hra spíše udržuje napětí než aby děsila.

V každé úrovni je možné sesbírat několik nepovinných předmětů, které ale prohlubují informace o světě. To je jeden z důvodů proč se ke hře asi časem vrátím, ne ve všech částech jsem vysbíral vše. Celkově jde o velice povedenou hru se skvělou stylizací, kterou by byla chyba minout.
+20
  • PC 50
Vždy jsem si chtěl zahrát Bioshock jako adventuru. Jak to dopadlo? Tak na půl.

Naprosto úchvatný je vizuál, kdy navzdory občas rozmazaným texturám vznikly díky stylizaci, světelným efektům a architektuře nádherné lokace. Především zahrady a divadlo se opravdu povedly. Oceňuji, že mě hra dokázala nenásilně navigovat a zbytečně jsem nebloudil. Dělá to prostřednictvím vidin postav z minulosti, což přidává i na atmosféře. Adventuření je po málu, bylo velmi lehké, ale bavilo mě. V opravdových lokacích mě bavilo si i všechno prohlížet jen tak, krásné plakáty, reklamy, lampičky...

No bohužel velká část hry je o procházení úzkými chodbami technického zázemí a la ponorka. Každý žebřík, každá rampa, každé otvírání dveří mi tu byly navíc, radši bych se bez akce kochal nějakou další pořádnou lokací. Nejhorší byly akční pasáže, kdy vás někdo nahání a párkrát zabije než zjistíte kudy běžet. Naprosto zbytečné, určitě bych si víc atmosféry nasál kdybych měl tu pasáž prozkoumávat. Na rozdíl od Bioshocku, System Shocku apod tu nemáte dost indicií a zajímavostí pro to si sestavovat příběh a interpretaci různých postav, což mi přijde na žánr adventury jako trestuhodně nevyužitý potenciál.

Hru jsem dokončil za něco přes 5h a opravdu jsem si užil tak dvě hodiny kocháním.
To ostatní mi tam přišlo navíc.

Pro: atmosféra a architektura některých lokací, grafika, lehká obtížnost

Proti: nezáživné chodby, naháněčky

+19
  • PC --
Říkal jsem si při hraní, jaké by to bylo se tady prohánět s plasmidy a tommy gunem. Kombinace viktoriánského stylu a Art deco, spolu s hlavní nosnou ideou, nepokrytě kopíruje Bioshock a je to asi hlavní důvod, proč o Close to the Sun vůbec někdo zakopne... vypadá totiž úžasně.

Designové prvky interiérů se docela opakují, ale jednotlivé výhledy do rozlehlých pokojů, hal, předsálí a chodeb dokáží celkem vytrvale shazovat sanici. Bohužel, vizuál je to jediné, co je na téhle immersive walk adventuře, zajímavé. Hororové prvky nejsou tak výrazné, aby nalákaly milovníky lekaček se silným zvukovým projevem a budou spíše otravovat ty ostatní, kteří se chtějí jen kochat.

Hádanky nejsou nijak sofistikované, obtížnost je opravdu nízká a jedinou výzvou tak zůstávají naháněčky, u kterých jsem si vzpomněl na takový ten typ snu, kdy před něčím utíkám a ono to nejde. Toporný pohyb NPC, nízká kvalita animací a textur silně kontrastuje s krásným prostředím a vypadá komicky.

Dabing má problém s hlasitostí a to, co občas vypadne z pusy protagonistům jsem měl opravdu problém vstřebávat. Použité výrazivo nekoresponduje s dobovým zasazením a dutost rozhovorů to jen umocňuje. Děj předhazuje spoustu otázek a neodpovídá na jedinou, aby skončil neuvěřitelným útesovým věšákem. Jestli hrajete podobné hry kvůli příběhu, tak s CttS si počkejte na pokračování nebo se mu raději úplně vyhněte.

Hodnocení: ✰
+18