Find the lost heir to the throne and unravel the sinister plot that threatens to destroy all of Tamriel!
Hrozba z pekel, ztracený následník trůnu, rozlehlá města, hluboké lesy a temné kobky - Oblivion pro PSP měl mít vyjma otevřeného světa s naprostou volností pohybu vše, nač byli hráči zvyklí z TES IV pro PC a nepřenosné konzole 7. generace. Celé dobrodružství by zahrnovalo desítku lineárních úrovní v provinciích High Rock a Cyrodiil. Ovládání se inspirovalo sérií Metroid Prime - k pohybu slouží analogová páčka, stisknutí pravé spouště umožňuje rozhlížení, stisknutí levé zase úkroky do stran. Todd Howard rovněž sliboval hře vlastní příběhovou linii a zachování osmnácti dovedností oproti jednadvaceti z „velkého“ Oblivionu. Vývoj byl svěřen studiím z britské The Climax Group, konkrétně pobočkám v Londýně a Los Angeles.
Uvedení PlayStation Portable (2004) dalo nový impuls okrajové Travels odnoži The Elder Scrolls, které si s vydáním TES IV: Oblivion (2006) definitivně získalo mainstreamové hráče včetně těch konzolových. Vývoj hry na PSP započal někdy během roku 2005 a k oficiálnímu oznámení došlo v prosinci 2006 na stránkách PlayStation magazínu. Titul nabízelo několik obchodů, např. GameStop, ale datum vydání stanovené původně na duben 2007 se několikrát posunulo, až byly v listopadu téhož roku zákazníkům zrušeny předobjednávky. V lednu 2008 se Oblivion objevil na Amazonu s předpokládaným vydáním 30. června 2008, aby byla i tato nabídka posléze potichu stažena. Bethesdou oficiálně nezrušený titul tak nikdy nevyšel.
Existuje hratelne demo. Co jsem ho zkoušel je škoda že to nevyslo, působilo to celkem povedene.