Ostrov Urashima je na první pohled idylické, i když možná trochu zpátečnické, místo. Už od nepaměti udržuje s pevninou pouze minimální nutný kontakt a tamní obyvatelé nemají návštěvníky příliš v oblibě. To platí i pro nejnovějšího z nich, mladého muže, který se, nahý a se ztrátou paměti, znenadání objeví na pláži. Setsuna, jak si začne říkat, tvrdí že je cestovatelem v čase a jeho cílem je zachránit svět. Ostrov ale skrývá nejedno tajemství a Setsuna je s pomocí tří dívek, dědiček nejmocnějších rodin na Urashimě, začíná postupně odhalovat.
Vizuální novela Island se dělí na několik cest a konců podle hráčových rozhodnutí. Původní PC verze vyšla v Japonsku v roce 2016. Toto vydání, zatím jako jediné, bylo přeloženo do anglického jazyka o dva roky později.
Island je ve společnosti Steins;Gate a Ever 17: The Out of Infinity poměrně opomíjená vizuální novela, která se i přes několik přešlapů bezesporu ke šičkám žánru. Předně se i přes poměrně dlouho herní dobu blížícím se ke třiceti hodinám dokáže vyvarovat jistě utahanosti spjaté s žánrem. Jedním z hlavních důvodů je protagonista hry, Setsuna, který dokáže mnohokrát pobavit. Právě humor, napětí a drama jsou tady správně dávkovány. Příběh nabízí několik nečekaných (i očekávaných) zvratů a nuda rozhodně nehrozí.
Vše je zabaleno do povedeného vizuálu a doprovázeno pěknou hudbou a namluvením postav, jak už bývá u AAA tvorby zvykem. Hráčova rozhodnutí mají většinou opravdu vliv na rozdělení děje a nápomocný flowchart umožňuje návrat do jakékoliv dohrané pasáže a záchranu před špatnými konci. Příběh je vystavěn na hráčově pozornosti a k jistým závěrům je potřeba dojít vlastním uvažováním, protože Island plno věcí pouze nastíní. Přesto i pokud nebudete pátrat a číst mezi řádky si dokážete děj užít.
V žádném případě se nejedná o mystery kalibru Umineko no Naku Koro ni nebo jízdu ve stylu Wonderful Everyday ~Diskontinuierliches Dasein~, ale pokud vám tenhle styl her není cizí, tak Island nabízí zajímavou alternativu ke všem výše zmíněným titulům.
Vše je zabaleno do povedeného vizuálu a doprovázeno pěknou hudbou a namluvením postav, jak už bývá u AAA tvorby zvykem. Hráčova rozhodnutí mají většinou opravdu vliv na rozdělení děje a nápomocný flowchart umožňuje návrat do jakékoliv dohrané pasáže a záchranu před špatnými konci. Příběh je vystavěn na hráčově pozornosti a k jistým závěrům je potřeba dojít vlastním uvažováním, protože Island plno věcí pouze nastíní. Přesto i pokud nebudete pátrat a číst mezi řádky si dokážete děj užít.
V žádném případě se nejedná o mystery kalibru Umineko no Naku Koro ni nebo jízdu ve stylu Wonderful Everyday ~Diskontinuierliches Dasein~, ale pokud vám tenhle styl her není cizí, tak Island nabízí zajímavou alternativu ke všem výše zmíněným titulům.