Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Maneater

22.05.2020
10.11.2020
12.11.2020
25.05.2021
73
44 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V open-world RPG Maneater si vyzkoušíme roli žraloka, kterému je k jídlu dobré vše živé. Cílem žraloka je pomstít se lovci žraloků Petovi, který zabil jeho matku.

V kůži žraloka na hráče čeká otevřený, živý svět řídící se dle denního cyklu a rozdělený na 7 regionů jako jsou plážové resorty, průmyslový přístav nebo otevřený oceán. Kromě hlavního příběhu ve hře najdeme také skryté lokace nebo vedlejší úkoly. Každý region má mimo jiné svého vlastního "apex predátora", který pro našeho žraloka představuje potenciální riziko a souboj s ním bude velmi obtížný. Ani lidé se samozřejmě nenechají jen tak sežrat a budou se bránit. Žralok však postupem hrou může zesílit a získávat různé evoluce, které ho vylepší daleko za hranice, jež mu vytyčila matka příroda.

Kampaní nás bude provázet hlas komika Chrise Parnella, který je ve hře komentátorem reality show Maneaters vs. Sharkhunters.


Poslední diskuzní příspěvek

Nejtěžší souboj jsem měl s Orcou v aréně a s Petem.
Souboj s Petem byl nejlepší. Chvilku mi trvalo, než jsem pochopil, jak ho mám zničit.
Souboje s lidmi byly zábavné, protože jsem skákal a chytal lidi.
Rada pro poslední misi, kde máte zničit vysílač: Zůstaňte ve vodě poblíž břehu a granáty chytejte tam. Ne na břehu. 
Plavání bylo hezky udělané.
Žralok musí neustále plavat, jinak se udusí. Ale ve hře to samozřejmě museli ignorovat.
Pete nebyl překvapivě vyobrazen jako buranskej redneck. Držel synovi palce ve studiu.
Postava, za kterou jsem hrál zato byla vyloženě negativní.
Hra není gore. Žerou se tam lidi, ale není to zpracované víc násilně, než musí být.
Na konci zapracovali dobře lákadlo na DLC. Hráč odehraje začátek DLC, aby byl nalákán na koupi.
Jinak je to dost nezajímavá hra.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
V koži malého žraloka sa vyberieme sa cestu pomsty, rastu a dominancie okolným vodám.

Čo nám hra ponúkne?
➤slabší ale predsa nejaký príbeh: príbehy o pomste sú už také prefláknuté, no uznávam že za žraloka som cestu za pomstou ešte neabsolvoval. V konečnom dôsledku sa ale moc nelíši od tej ludskej. V podstate išlo hlavne o to, aby sme sa z malého žraloka vykŕmili na mega žraloka a porazili vo finálnej konfrontácii záporáka, ktorý nám pred nejakých časom zabil matku. Príbehovo teda hra nenadchne ale ani neurazí.
➤podmorské a prímorské prostredie: každá lokácia bola iná. Začínali sme v bažinách, presunuli sme sa cez mestské kanáli až k začiatkom oceánu. Musím uznať že žiadnu nemôžem hodnotiť nejako negatívne. Celkom pekne spracované a živé. Do toho všetkého sa hlavne pod hladinou nachádzalo množstvo zaujímavostí a odkazov na hry či filmy. Napríklad klaun z IT či základňa zo Subnautici.
➤vlastného žraloka: hrať za žraloka som si vyskúšal myslím po prvý krát. A celkom sa mi to aj páčilo. Pohyb bol zvládnutý skvele. útoky už trochu menej. Utok chvostom som nepoužíval vôbec a preto boli súboje len o stlačaní jedného tlačidla. Občas to človek preloží špeciálnou schopnosťou a pridá k tomu pár skokov na hladinu a dostaneme pekné, aj ked jednotvárne súboje. Žraloka sme si mohli mierne aj upravovať a vylepšovať. Ja som nakoniec skončil s plne elektrickým žralokom.
➤nepriateľov: stretneme dva typy nepriateľov, a to zvieracích a ľudských. Na začiatku hry si človek musí vyberať do koho sa pustí a veľký rešpekt naháňajú hlavne aligátory. Čím vyvinutejší ale ste, tak tým vám je jedno kto sa pred vás postaví. Mne sa osvedčila hlavne elektrina, ktorá vedela väčšinu zvierat stunnúť na dlhšiu dobu. Okrem aligátorov na začiatku som sa vyhýbal aj veľrybám. Čo sa ľudských protivníkov týka, tak čím vyšší máte Infamy level, tak tým silnejší vás lovia. Uznávam že na Infamy 8 a vyššie to bolo niekedy o hubu, ale aj tak som nezaznamenal za celú hru ani jedinú smrť.
➤záporákov a bossfighty: medzi záporákov radím aj lovcov z Infamy. A aj ked bol pri nich zaujímavý popis, aj ked nabehli na scénu trochu drsne, tak im to na kvalite nepridalo. Jediný naozaj kvalitný záporák bol Scaly Pete. S ním sme si šli po krku po celú čas a musím priznať že ma bavili cutscény v ktorých sa objavoval. Samotné finále bolo dosť ťažké a posledná Peteho scéna bola výborná. Po konci hry sa človek až nevie rozhodnúť kto bol reálny záporák. Každá lokácia mala ešte svojho Apex predátora, v podobe bossfightu. Tie boli výzva len na začiatku, ale akonáhle má váš žralok elektrinu, tak sa dajú jednoducho poraziť.
➤zábavu a množstvo potravy: k tomuto bodu ide napísať asi len toľko, že pri tejto hre musí človek jednoducho vypnúť a užívať si požieranie všetkého naokolo. A hlavne to nebrať vážne a užívať si výborné hlášky komentátora.
➤možný stereotyp: vysoko pravdepodobné že pri hraní tejto hry nastane stereotyp. A to celkom silný. Našťastie hra nie je príliš dlhá, takže ma nezastihol, a to som plnil všetky achievementy.


!! Záverečné hodnotenie !!
Maneatera som dohral až na druhýkrát. Po prvýkrát ma hra omrzela celkom rýchlo, no našťastie teraz som ju zhltol za dva dni. Čo sa samotnej hry týka, tak na príbeh zameraná určite nie je. Náš žralok sa chce pomstiť lovcovi za smrť jeho matky, a to je v skratke celé. O poznanie lepšie sú na tom lokácie, ktorých nie je prehnane veľa, ale za to sú rozmanité. Prakticky na každom kroku sa dali nájsť pod vodou nejaké zaujímavosti. Všetko si to človek prechádzal sa svojho žraloka, ktorého ste si do istej miery mohli upravovať. Z toho môjho sa na konci stal krásny elektrický tvor. Nebezpečenstvo ste zažívali pod vodou, vo forme aligátorov či iných žralokov, ale aj na hladine vo forme lovcov a pobrežnej stráže. Občas sa naskytol aj nejaký ten bossfight. Po získaní elektrických zubov ale žiadny z bossov problém nebol, teda až na posleného, Scaly Pete. Tam som mal na mále ale podarilo sa mi počet smrtí udržať na nule. Počas hrania som sa bál že ma chytí stereotyp, keďže táto hra mi príde že je na to stavaná, no našťastie sa nestalo a ja som dostal slušnú, skoro 9 hodinovú zábavu, plnú krvi a vody. Chystám sa aj na DLC Truth Quest, aj ked není najlepšie hodnotené. Človek si ale musí názor spraviť sám. A to vlastne platí o celej hre. Podľa mňa sa oplatí si ju zahrať ale nie za plnú cenu.

➤Čas strávený v hre: 8,4 hodín ( bez DLC )
➤Achievementy: 32/44 ( v základnej hre splnené všetky. Ostatné sú súčasťou DLC )

HODNOTENIE: 75/100%
+18
  • PC 75
Nůž se prořízl břichem, minul mě jen o kousek. Tělem matky projela nevyřčená bolest a chvění. Z náhlého světla se vynořila pětiprstá stvůra, chytla mě za ocas a vytáhla mě ven z teplého krvácejícího matčina lůna. Zběsilé mrskání ze strany na stranu ničemu nepomohlo. Nůž se zařízl i do mého těla, ale život mi ponechal. Stvůra mě odhodila daleko od sebe, načež mě obejmula životodárná slaná tekutina. Můj život plný nenávisti a pomsty začíná…

Takto by se daly shrnout pocity žraločího jedince, jehož matku ulovil lovec žraloků Pete - obávaný, nemilosrdný, necitelný. Mandalorian pro žraloky. Jeho otce pozřel mega žralok, takže on sám vede osobní válku proti všem velkým žralokům. Udělal si z toho sport i zábavu a pokud v lovu necítí vzrušení, ani se do něj nepouští a malé žraloky odhazuje označené vlastním nožem na svobodu jen proto, aby je mohl ulovit později ve fázi dospělosti jako krvelačné bestie. Ale to ještě netuší, že tím stvořil bestii, která se mu možná jednou stane osudnou. O něco později nastává doba, kdy na svou loďku přibere i dospívajícího syna a kameramana ze žraločí show, aby oběma ukázal, jak se loví velcí žraloci. A přesně v tu dobu jste připraveni na osobní cestu za pomstou, kterou hráč započíná jako mladý žralok.

Ústřední motiv i postup hrou je velmi jednoduchý a vlastně se nekoná žádná velká sága. Levelujete a vylepšujete žraloka, aby byl dostatečně mega a aby se jednou utkal s lovcem Petem. Objevujete přitom relativně velký podmořský svět v přímém kontaktu s lidskými staveními. Tento svět v sobě ukrývá mnoho havěti, kterou můžete žrát nebo která může žrát vás. Na hladině plave hodně lidí, což je ta nejdostupnější svačinka pro váš bezedný apetit, ale po několika kousancích se na vás sesype skvadra rybářů a lovců, kterým buď budete muset čelit, nebo jim uniknout. Po dně či na plážích lze narazit na mnoho sbíratelných landmarků. Svět je sice označený jako open world, ale i ten má své hranice. Já bych jej označil spíš jako síť koridorů. Sympatické na hře je fakt, že se nebere vážně a z černého humoru dělá svoji přednost – jakoby schválně hrála na notu žraločích béčkových filmů. To znamená, že hra je uváděna i komentována z pohledu moderátora populární žraločí live show american style, dělá různé vtípky o žraločích zajímavostech, landmarky ve vodě tvoří všelijaké easter eggy a odkazy na popkulturní díla a pokud jste taky naštvaní na nelidskost světa a vře ve vás krev, když vidíte záběry rybářů odřezávajících z živých žraloků ploutve, jen aby je pak zas hodili zpátky do moře, kde už bezbranní žraloci nemají šanci přežít, tak tohle je hra přesně pro vás. Pomstěte se těm chodícím pytlům tuku a zredukujte jejich počet na planetě.
Maneater je oddechová hra, kterou dohrajete cca za 10 hodin, možná trošičku víc podle toho, zda se rozhodnete najít i všechny landmarky a mít 100%, ale není to moc velký problém. Dějová linka je pomyslně rozdělena na několik kapitol. Po každé uvidíme nějakou cutscénu z Petova života, abychom lépe pochopili jeho motivy a úsilí.

Leveling probíhá za pomoci bezuzdného žraní a také nacházení nutrient boxů, jež se válejí v bahně a písku brakických i slaných vod. Krabičky dávají bonusy v podobě několika různých sbíratelných surovin pro různé části těla. Každá z nich preferuje ve větším množství jinou surovinu. Máme tu proteiny, minerály, tuk a trochu toho radioaktivního mutagenu. Ze žraločího mláděte se tak pomalu stává stále větší žralok s cílem stát se megažralokem, jenž si dokáže poradit i s největšími mořskými predátory. Jakožto správný mutující žralok můžete upgradovat i aktivní či pasivní části vlastních orgánů; jako třeba supersilný sonar, procentuální zvýšení příjmu určitého typu surovin, rychlejší pohyb, větší výskok z vody, delší pobyt a hopsání po souši bez postihu (ano, hopsat se dá i po zemi, ale po vypršení časového limitu začnete pomalu umírat, takže zas musíte zpět do vody), užitečný upgrade je také pro zmírnění utrpěného zranění. A tak podobně. Tyto upgrady se dají dle potřeby vyměňovat, ale aktivní mohou být v jednu chvíli jenom čtyři. Samotné tělo se skládá z pěti částí a každá část každého upgradu má maximálně pět úrovní. Tělo lze mutovat do několika různých předností podle preferovaného typu, a mít tak k dispozici až tři volně měnitelné sety – třeba bio-elektrický set produkující šoky pro své okolí, jedovatý set nebo kostní set pro surovou fyzickou sílu a vytrvalost. Nejrychlejší leveling probíhá požíráním a devastací lidských posádek, když na vás započnou hon. V podstatě musíte žrát rychleji (a doplňovat si tak zdraví), než vás oni dokážou zraňovat. Můžete je buď skokem shodit nebo schramstnout, nebo jim pomalu zničit plavidlo. Ale také pozor na potápěče. Akce je vždy tak zběsilá, že je těžké mít o všem přehled. Také postupem ve žraní lovců postupně vyvoláte i minibosse (další individua lovců), kterých je ve hře několik a obtížnost v jejich likvidaci i vlastním přežití zlehka stoupá.

Při prozkoumávání mapy je potřeba překonávat i překážky typu plot ve vodě, mokřady nebo zavřená vrata od přehrady, která jdou z jedné strany odemknout jistým fíglem. Podvodní svět je propojený nejrůznějšími průplavy a koryty i zaplavenými tunely. Do některých je možné se probourat až se silnějším tělem, takže není možné prozkoumat všechny části mapy hned od začátku. Mapka je rozdělená na oblasti a každá oblast má jednu jeskyni, ve které můžete nerušeně provádět všechny úpravy těla, ukládat pozici a použít do ní fast travel. Když umřete, objevíte se v naposledy navštívené jeskyni a můžete zase řádit beztrestně dál. Ale podmořské dno mě velmi bavilo, přišlo mi poměrně hezky navržené s všelijakými útvary, členitostí i jeskynními prostorami. Podíval jsem se i do nějakého marine parku, poskakoval po plážích a požíral přitom všechno možné. Jenom želvy jsem nechával na pokoji, když to nebylo součástí mise.

Hra je prostě taková oddechová, vlastně pořád jenom něco žerete a plavete si v moři a zátočinách, mutujete a čekáte na finální střet se svou lidskou nemesis. Přišlo mi škoda, že hra není o pár hodinek delší, protože milovník zvířat (jako já) se v ní dokáže na chvíli vyblbnout. Ale pokud vás popis hry nezaujal, klidně si z mého hodnocení pár procent uberte nebo hru ani nehrajte.

Pro: Zmutovaný žralok; variabilní prostředí slaných i brakických vod; žraní necitelných lovců.

Proti: Krátká doba hraní; chybí post game.

+16
  • PS5 70
Když to řeknu v kostce, Maneater je taková správná blbina na odreagování. Dokonce bych i řekl, že hraní za žraloka, který si mimo obvyklého mořského jídelníčku s radostí pochutná i na člověčině, je docela originální nápad. 

Maneater nabízí černohumorné zpracování, kdy příběh sledujeme prostřednictvím reality show Maneaters vs. Sharkhunters. Hra se tak nebere vůbec vážně a to je právě to pravé ořechové. Vážné zpracování by celkem logicky hru mohlo zničit a místo radostného nahánění křičících turistů by nejspíš vzniklo nechutné gore. Příběh je pak vcelku zábavné béčko a očividně tu je jen pro to, aby aspoň nějaký byl. 

Hraní samotné je velmi fajn. Začneme jako mladé žraloče a vypracujeme se až do obřího megažraloka, a to díky žraní všeho živého, získávání zkušeností za splněné úkoly (kde žereme vše živé) a díky tomu rosteme a vylepšujeme evoluce, které dostáváme za zmíněné questy a eventy. Hra postupně odemyká nové oblasti, jedná se tedy o takový menší open world. Plusem je, že každá lokace vypadá trochu jinak, takže v tomto ohledu nuda nehrozí. Horší je to s herní náplní, která je po celou dobu hraní vlastně stejná. Hra se mi v současnosti dobře trefila do nálady, takže jsem ji dohrál docela rychle i na platinu, nicméně pokud by to tak nebylo, asi bych volil menší dávky a měl hru spíš jako doplněk na odreagování k nějakému jinému titulu. 

Soubojový systém je jednoduchý, koušeme a mlátíme ocasem co to jde a u toho používáme uhýbání a celkově se snažíme manévrovat tak, aby nás nic nepřekouslo vejpůl. Až na konci jsem zjistil, že jde ve vzduchu udělat rotace a tím výrazně poškodit či dokonce rozlomit loď. Nejzábavnější jsou souboje s bossy a s lidskými protivníky, zvlášť když jich je hodně. Problém je trochu v tom, že postupem času, kdy náš žralok sílí, se výrazně snižuje obtížnost, to je ale asi problém většiny open world her. Pochvalu zaslouží ovládání, ze kterého jsem měl trochu obavy, ale nakonec je vše zvládnuté na jedničku. Pohyb ve vodě je krásně plynulý a v soubojích pod hladinou se jde krásně vyhýbat, natáčet a celkově se cítit jako správná paryba.

Pochvalu zaslouží i podvodní svět, který vypadá pěkně a obsahuje i úctyhodný počet různých druhů ryb či krokodýlů. A také hodně collectibles a easter eggů.

Maneater je za mě nakonec docela kladné překvapení. Nejedná se sice o světoborné dílo, ale o poctivou oddechovku, u které může člověk hodit všechny problémy za hlavu a prostě si plavat...a žrát.
+13
  • PC 80
V jednoduchosti je síla tak nějak se to říká. Pokud čekáte od toho titulu kdo ví jak propracovaný mechaniky soubojů levelování a nekonečné úkoly tak jste vedle. Tato hra vsadila na jednoduchost krásné prostředí a oddychové hraní při žraní všeho co najdete v moři, bažinách i na souši. Herní prostředí je zpracované velmi krásně a nápaditě i když brouzdáte v kanalizaci či jeskyních vede vás to příjemně a neztratíte se.

Je tu jednoduchý příběh a vedlejší úkoly v podstatě nejsou ale po dohraní můžete vyzobávat značky či bedny které jsou rozeseté po celé mapě a aspoň objevíte místa na které jste se předtím nedostali. pokud hru budete brát jako Relax po práci kde si požerete co se vám namane a chcete se cítit jako žralok kterého nic nezastaví tak si hru určitě užijete.

Trocha kritiky se ale určitě najde, komentáře od vypravěče po čase začínají lézt krkem a co se týče herní délky tak také není nijak závratně dlouhá ale je možnost si přikoupit DLC pokud si chcete prodloužit herní zážitek. Také soubojový systém se omezuje jen na několik mechanik, dá se to v podstatě dohrát mačkáním dvou tlačítek na myši.

Ještě dodám že mě hra velice překvapila, původně jsem myslel že hrát za žraloka a plácat se na souši nebude moc zábava ale opak byl pravdou na odreagování to bylo super ale z pohledu něčeho co by se mělo stát převratným titulem a oslovit masy hráčů to určitě není. Ještě zde dodám že hra má jen jednu obtížnost a ta je spíše lehká a pokud nasbíráte suroviny na vylepšení už v prvních lokacích projdete hrou opravdu lehce.

Pro: Jednoduchost, krása zpracování

Proti: málo vedlejšího obsahu a délka hry.

+12
  • XOne 80
Poměrně záhy po vypuštění se Maneater ocitl i v rámci Microsoftího Gamepassu, takže jsem se pustil do žraní lidí, ryb, tuleňů, želv, aligátorů, barakud, žraloků, kladivounů, mečounů, kosatek, velryb a hlavně lidí, zatímco mi v hlavě duněl slavný motiv Johna Williamse z Čelistí.

Overthetop akční řezanice s RPG prvky vám dává jedno z nejjednodušších dějových schémat - čistá pomsta. Jako mladý žralok chcete sejmout lovce, co se "postaral" o vaši mamku. A cesta potravinovým řetězem k němu je dlouhá a stojí na ní mnoho "apex predátorů".

Hra samotná není moc dlouhá, i takovej nemotornej jantar jako já ji dal za cca 30h i se všemi vedlejšáky. A i když je časem poměrně monotónní, baví především svým metatextem a hláškami a ekologicky laděnými kritickými komentáři. Každá objevená značka/landmark, sežraná truhla "mutagenního" matroše nebo boss doprovází popkulturní narážka hlasem "vypravěče dokumentu" Chrise Pernella, kterého můžete znát třeba jako Jerryho z Ricka & Mortyho.

Ve výsledku jednoduchá oddychovka, která pobaví. Taková ta ideální "pošichtová odreagovávačka".

Pro: zábava, hlášky, čelisti, mizantropie

Proti: monotónnost

+11